Treeni selkävaivaiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dorsi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikäslaisia selkäliikkeitä/syvienlihasten treenejä muut heikkoselkäiset suosivat? Mitkä erityisesti tekevät hallaa ja mitkä toimivat? Itsellä tuo alaselän liike jossa vastus on selän takana, eli selkää ojennetaan suoraksi kädet ristissä rinnalla tekee selän nopeasti pirun kipeäksi. Myös soutu saa alaselän aivan jumiin 10 minuutissa.
Eli vinkkejä kaivataan...:(

Riippuu. Onko sinulla oikeasti joku selkävaiva, vai teetkö liikkeet väärin? Jos puhut kulmasoudusta niin katohan tuo kulmasoutu- juttu:

http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40916-kulmasoutu-selan-tinkimaton-massaliike/

Voi kai siinä selänojennuksessakin huijata. Kokeileppa sillä tavalla että kaveri pitelee jaloista ja teet hallitusti ja rauhallisesti parikymmentä toistoa. Maastavetoakin voit koittaa ja rinnallevetoa, jos ei mene selkä jumiin niin helposti niin treenaa niillä.

Riippuu. Onko sinulla oikeasti joku selkävaiva, vai teetkö liikkeet väärin? Jos puhut kulmasoudusta niin katohan tuo kulmasoutu- juttu:

http://www.pakkotoisto.com/tekniikk...40916-kulmasoutu-selan-tinkimaton-massaliike/

Voi kai siinä selänojennuksessakin huijata. Kokeileppa sillä tavalla että kaveri pitelee jaloista ja teet hallitusti ja rauhallisesti parikymmentä toistoa. Maastavetoakin voit koittaa ja rinnallevetoa, jos ei mene selkä jumiin niin helposti niin treenaa niillä.

Kiitos vinkistä. No, tuota välilevyrappeumaa on ainakin kolmessa alimmassa välissä todettu jo vuosia sitten. Toisinaan on oireettomanakin pysynyt, mut nyt kipuillu enemmän ja vähemmän noin 3 kuukautta. Ja tosiaan tarkoitin ihan oikeata soutua.

Kiitos vinkistä. No, tuota välilevyrappeumaa on ainakin kolmessa alimmassa välissä todettu jo vuosia sitten. Toisinaan on oireettomanakin pysynyt, mut nyt kipuillu enemmän ja vähemmän noin 3 kuukautta. Ja tosiaan tarkoitin ihan oikeata soutua.

Kokeile tehdä ilman vyötä kaikki liikkeet. Näin mulle neuvoi ainakin naprapaatti ja fysioterapeutti. Itellä samaa vaivaa ja on kyllä auttanut.

Itsellä kaksi pullistumaa eli prolapsia ja yksi alkava eli protruusio lannerangassa (ynnä muuta rappeumaa). Jalkakyykkyä oon hinkannu kevyillä painoilla ilman vyötä tekniikkaan keskittyen. Kyykkäämisessä pitäis vahvistua syvät selkä- ja vatsalihakset. Selänojennuksia oon tehny ilman lisäpainoja lämmittelyksi ja maveen en oo uskaltanu ryhtyä kun oon tässä kolmisen vuotta putkeen kärsiny iskiaksesta.

Itsellä ollut kanssa välilevyn pullistuma pari vuotta sitten ja meinasi uusiutua lievästi mutta nyt jalkojen nostodipissä tuntuu oikeassa pohkeessa se "veto".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom