Treeni pyörryttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zank
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Isojen painojen nosto pyörryttää penkissä, kyykyssä, sekä mavessa. Myös koneet joissa voi raskaampia painoja heilutella tekee saman reaktion. Kahvit ja 2 leipää yleensä ennen treeniä syötynä.

Ideoita vintin pimenemisen ehkäisemiseen?

Raskaissa kyykyissä itellä samaa ongelmaa ollu, isot lihakset vie nin paljon happea ja verta :D Jotain suolaista kannattais syödä ennen salia ja muista hengittää. Näiden pitäs auttaa. Viisaammat korjatkoon.

Treeniä edeltävä iso ateria vedetty milloin? Suosittelisin syömään kunnolla 3-4h ennen treeniä ja lataamaan 30 min ennen treeniä heraa 30-40g. Tosin harvemmin kuulee että tämä huono safkaus pyörryttäisi, pahoinvointia ja vedottomuuden tunnetta aiheuttaa kyllä. Millä mallilla verenpaineet? Kannattaa käydä mittauttamassa/mitata kotona.

Ja tosiaan tosiaan tuskin tuota saa aivan kokonaan pois, itselläni kovimmissa sarjoissa aivan samaa, tai lähinnä raskaiden nostojen jälkeen. Maksimikyykky on keholle kuitenkin melkoisen suuri ponnistus ja vie varmasti hieman happea sieltä aivoista.

Millä mallilla verenpaineet? Kannattaa käydä mittauttamassa/mitata kotona.

Ja tosiaan tosiaan tuskin tuota saa aivan kokonaan pois, itselläni kovimmissa sarjoissa aivan samaa, tai lähinnä raskaiden nostojen jälkeen. Maksimikyykky on keholle kuitenkin melkoisen suuri ponnistus ja vie varmasti hieman happea sieltä aivoista.

Näistä ois varmaan hyvä lähteä. Kun happi karkaa kaalista niin rupee se hiukan pyörryttämään :)

Itellä oli ongelmana kun taisi "ylikunto" yllättää niin rupesi päähän koskemaan aina kun jännitti lihasta siis ihan sama mitä lihasta, mutta pääsääntöisesti treenissä. Tässä oli sivuvaikutuksena voimakas huimaus sarjojen jälkeen. Tähän vaivaan auttoi pelkkä lepo ja ehkä vielä suurempana lihashuolto, venyttely ja parit kunnon hieronnat. Eli suosittelen hiukan aerobista liikuntaa ja lihashuoltoa. Jos sulla pitkä "kova" ohjelma alla niin hiukan kevyttä ei ois paha...

Treeniä edeltävä iso ateria vedetty milloin? Suosittelisin syömään kunnolla 3-4h ennen treeniä ja lataamaan 30 min ennen treeniä heraa 30-40g. Tosin harvemmin kuulee että tämä huono safkaus pyörryttäisi, pahoinvointia ja vedottomuuden tunnetta aiheuttaa kyllä. Millä mallilla verenpaineet? Kannattaa käydä mittauttamassa/mitata kotona.

Tässä tuli just tuo safkavinkki, jonka olisin itse postannut. Takuupyörrytys itsellä jos jollakin leivällä ja kavilla puntille lähden.

Verenpaineet on tosiaan toinen juttu. Pyörryttääkö ketjun avaajaa jos nousee vaikka sohvalta makuuasennosta nopeeta ylös? Jos niin verenpaineet todennäköisesti vähän turhan alhaiset.

Olen itse huomannut, että väsyneenä vippaa päästä helpommin kovan sarjan jälkeen. Silloin on vain hyvä istua hetki ja jatkaa sitten.

Itellä oli ongelmana kun taisi "ylikunto" yllättää niin rupesi päähän koskemaan aina kun jännitti lihasta siis ihan sama mitä lihasta, mutta pääsääntöisesti treenissä.

Noniin, siinähän se ongelma sitten varmasti onkin, itse käyn 6 kertaa viikossa raskaalla punttitreenillä ja ruokavaliossa parantelun varaa. Juuri tuota päänsärkyä on ollut. Miten jatkoa tähän? Pitääkö taukoa pitää?

Noniin, siinähän se ongelma sitten varmasti onkin, itse käyn 6 kertaa viikossa raskaalla punttitreenillä ja ruokavaliossa parantelun varaa. Juuri tuota päänsärkyä on ollut. Miten jatkoa tähän? Pitääkö taukoa pitää?

Tuskin se varsinaista ylikuntoa on, siihen tilaan on helvetin vaikea päästä. Mutta ylirasitusta voi hyvinkin olla, eli huutaisi kroppa ehkä kevennettyä treeniä pariksi viikoksi. Teet vaikka kaksi viikkoa vain 3 punttia viikossa ja nekin kevennetyin kuormin ja sitten taas lisää rautaa tankoon.

Ja ruokavalio tietysti kuntoon myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen diagnosoinut päänsäryn korreloivan hiilarien puutteen ja verensokerin äkillisen heittelyn kanssa. Eli joko saat liian vähän hiilareita ennen treeniä tai sitten äkillisesti liian paljon.

Meikällä autto se 2:n viikon kevennetty ja hieronta plus venyttely. Oli kyl ihan omaa syytäni, että päästin siihen tilaan itteni :( Helvetisti duunia, paljon salia, ruokavalion muutos ja liian vähän lepoa.

Nyt osaa jo kuunnella kroppaa hiukan ettei päästäis ihan noin pitkälle. Muutenki kroppa tottunu kovempaan työtahtiin ja kovaan treeniin juurikin sen johdosta, että on tullut tehtyä fiksummin asiat. Kunnon lepo, ravinto ja huolto on kaiken A ja O. :)

Vähän offtopic voin kertoo et siihen päänsärkyyn liittyi sellainen "laivafiilis" yli viikon eli huippasi ja olo oli muutenki tosi hapero...

Todennäköisimmin joko solut eivät saa happea tai et ole syönyt/juonut tarpeeksi. Epäilen ensimmäistä.

Puuskuta suorituksen aikana kunnolla. Mittaa verenpaine ennen salia. Ovatko trapsit liian tiukat ja painoja nostaessa verenkierto aivoihin estyy? Heitä kuperkeikka. Jos pyöryttää, mene hierojalle ja pyydä avaamaan trapsit ja kallonpohja.

Kahvista sen verran, että jos tykkäät litrakaupalla sitä lipittää päivässä niin muista myös muu nestetankkaus. Kahvi kun kuivattaa elimistöä lisäämällä nesteen poistumista kehosta.

Mutta on se silti pirun hyvää!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom