Treeni pyörryttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zank
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos ei vinkki kelpaa niin ei sitten. Jatka vaan samaan tahtiin ja vedä itsesi vielä pahemmin ylikuntoon.

Mihin vitun ylikuntoon? :)
Jos yhtään luit, niin kirjoitin, että MAX 3 kovaa treeniviikkoa ja sitten AINA kevennys. Treenaan 3 kertaa viikossa eli kuukaudessa on 9 normi salitreeniä + kevytviikko. Kunhan vain antaa keholle aikaa palautua, niin ei tuolla tavalla tule mitään ylikuntoja. Enkä mä koskaan mene treenaamaan, jos tuntuu että siitä ei tulisi mitään. Jos on ylikunto, niin tietääkseni treenistäkään ei tule oikein mitään, kun ei jaksa eikä kulje. Mulla ei ole tällaistä ongelmaa, vaan tänäänkin treeni kulki varsin mallikkaasti. Edelleenkään sulta ei tule mitään perusteluja, vaan sylkäiset taas jonkun heiton mutulla ja oletat, että se menee läpi. Kerro miten mulla menee kaikki päin mäntyä? Haluan nyt kuulla mitä mä tein väärin.

Todennäköisimmin joko solut eivät saa happea tai et ole syönyt/juonut tarpeeksi. Epäilen ensimmäistä.

Puuskuta suorituksen aikana kunnolla. Mittaa verenpaine ennen salia. Ovatko trapsit liian tiukat ja painoja nostaessa verenkierto aivoihin estyy? Heitä kuperkeikka. Jos pyöryttää, mene hierojalle ja pyydä avaamaan trapsit ja kallonpohja.
Itsellä kyykyssä aina käy noin. Painot painaa eikä veri kulje, se on ihan perseestä.

Samaa kyllä sanoisin. Jos olo tulee työttömänä, niin otatko siitä asiasta hieman kierroksia ja kärsisit pienestä ahdistuneisuudesta?
Voi pitää hyvinkin paikkansa. Eihän tää työttömyys ja sen tuoma epätietoisuus tulevasta mitään kivaakaan ole. Pohdin sitä, kun olo on tullut rinta, olkapää, ojentaja treenin jälkeen, että nuo on (ainakin minulle) helpoin vetää "överiksi" 3-jakoisessa työntävät, vetävät, jalat jaolla. Kun esim. selälle ja jaloille pitäisi tehdä aikamoinen määrä sarjoja (joku 20), että treeni menisi suhteessa yhtä överiksi. Sekin, että tuolla jaolla työntävissä nuo kaikki 3 lihasryhmää aktivoituu about joka liikkeessä ainakin jossain määrin (tai ainakin minulla), joten juuri tuon takia varmaan tämän treenin jälkeen alkaa kehon tila olemaan liian kovilla kierroksilla, silloin jos on valmiiksi jo pientä stressiä alla. Näin tuo varmaan voisi olla. Täytyypä huomenna ottaa tuo treeni hieman pienemmällä intensiteetillä (ja vaikka panostaa enemmän "voimasarjoihin") ja seuraavan kevennyksen jälkeen vaihtaa tuota jakoa. Itse mietin: 1) rinta, selkä 2) jalat, hauis 3) olkapää, ojentaja. Tai vaihtaa tuosta juuri ehdottamastani selän ja olkapään paikkaa... Saa ehdottaa muitakin variaatioita 3-jakoiseen. Kieltämättä helpommin saisi jaettua tuota yhden treenin työmäärää jos siirtyisi 4-jakoiseen, mutta se ei taida olla nyt mahdollista. Käydään mimmin kanssa yhdessä treenaamassa, niin pitää ajatella kahden henkilön aikatauluja ja 4 kertaa taitaa olla nyt vähän liikaa sovittaa yhteen. Mutta eiköhän tuohon joku ratkaisu vielä löydy.

Voi pitää hyvinkin paikkansa. Eihän tää työttömyys ja sen tuoma epätietoisuus tulevasta mitään kivaakaan ole. Pohdin sitä, kun olo on tullut rinta, olkapää, ojentaja treenin jälkeen, että nuo on (ainakin minulle) helpoin vetää "överiksi" 3-jakoisessa työntävät, vetävät, jalat jaolla. Kun esim. selälle ja jaloille pitäisi tehdä aikamoinen määrä sarjoja (joku 20), että treeni menisi suhteessa yhtä överiksi. Sekin, että tuolla jaolla työntävissä nuo kaikki 3 lihasryhmää aktivoituu about joka liikkeessä ainakin jossain määrin (tai ainakin minulla), joten juuri tuon takia varmaan tämän treenin jälkeen alkaa kehon tila olemaan liian kovilla kierroksilla, silloin jos on valmiiksi jo pientä stressiä alla. Näin tuo varmaan voisi olla. Täytyypä huomenna ottaa tuo treeni hieman pienemmällä intensiteetillä (ja vaikka panostaa enemmän "voimasarjoihin") ja seuraavan kevennyksen jälkeen vaihtaa tuota jakoa. Itse mietin: 1) rinta, selkä 2) jalat, hauis 3) olkapää, ojentaja. Tai vaihtaa tuosta juuri ehdottamastani selän ja olkapään paikkaa... Saa ehdottaa muitakin variaatioita 3-jakoiseen. Kieltämättä helpommin saisi jaettua tuota yhden treenin työmäärää jos siirtyisi 4-jakoiseen, mutta se ei taida olla nyt mahdollista. Käydään mimmin kanssa yhdessä treenaamassa, niin pitää ajatella kahden henkilön aikatauluja ja 4 kertaa taitaa olla nyt vähän liikaa sovittaa yhteen. Mutta eiköhän tuohon joku ratkaisu vielä löydy.

Mulle tulee väkisinkin tuosta mieleen, että yläselässä/niskassa on jumeja. Ainakin itsellä lähes kroonistuneista jumeista kärsivänä tuollaiset häröfiilikset on tuttuja: vähänkin kovemman valmiiksi jumitilassa tehdyn yläkroppatreenin jälkeen on todellakin odotettavissa seuraavina päivinä päänsärkyä, huippausta, "epätodellista" olotilaa...
Ja tuohan ei mitenkään sulje pois stressin mahdollisuutta, ainakin itse luokittelen nämä jumitilat hyvin pitkälti stressin aiheuttamiksi..erinäiset rästiin jääneet hommat tuntuvat rassaavan alitajuisesti..:(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt oli maanantaina tän kierron viimeinen rinta, olkapää, ojentaja treeni ja hyvin kulki. Hiton hyvä treeni! Tein enemmän "voimapainotteisemman" treenin mitä yleensä (en tosin paljon) eli tein eristävissä liikkeissä vähän lyhyempiä sarjoja, mutta isommilla painoilla. Jätin hapotussarjat pois ja vaikka treeni ei mitään istuskelua ollutkaan, niin nyt en nostanut intensiteettiä niin äärimmilleen, mitä olisin voinut. Ehkä tästä nyt oppi, että kun aerobinen kuntokin on mitä on, niin kannattaa todella mennä kuulostellen, eikä riehua liikaa yli omien rajojensa. :)

Sallittuja kyllä, suositeltuja toisinaan. Itse luokittelen kyseiset ravintoainelisät samaan luokkaan kuin voimannoston välineet, kuten penkkipaita. Täysin kusetusta koko touhulle.

Luetko myös lenkkareiden käytön juoksulenkillä samaksi kusetukseksi koko juoksutouhulle? Entäpä miten on nukkumisen laita, luetko sängyn ja peiton käytön kusetukseksi nukkumiseen, kovanaamathan nukkuu kivellä?

Aivan järjetön tuo sun kommenttis.

Veikkaan kans hapenpuutetta, edellisten neuvojen lisäksi rööki kannattaa lopettaa, jos poltat.
Itseasiassa hassu yhteensattuma, kun olin juuri ollut reilun viikon polttamatta, kun tuo treenin jälkeinen olotila iski. Tiedän, että ei tuossa ajassa vielä ihmeitä tapahdu, mutta kuitenkin hassu yhteensattuma. Nyt siis ollut noin 2,5 viikkoa ilman spaddua. Ollut oikeastaan aika helppoa jättää tuo pois, kun olin viimeiset pari kk polttanut noin 1-2 per päivä.

Lisätään sen verran, että tuossa voi tosiaan olla perää (noiden muiden lisäksi). Itsellä on nenäkäytävät melko ahtaat ja välillä on aika hankalaa hengittää nenän kautta sisään. Varsinkin jos on vähänkään tukkoinen/ nuhainen olotila. Kävin syksyllä mm. kuorsauksen ja jatkuvan aamuväsymyksen takia lääkärissäkin. Sain reseptilääkkeenä nenäsumutetta ja tabletteja, joiden pitäisi avata paremmin noita kanavia. Alkuun tuo auttoikin ja olo oli todella virkeä ja energinen, mutta noin kuukauden päästä tuntui taas ihan samalta kuin ennen noita lääkkeitä. Tällöin tosin vielä poltin, vaikkakin vähän. Nyt en ole lääkkeitä enää ottanut, kun tuntui, ettei niistä enää ollut juurikaan hyötyä. Tekisi mieli mennä jollekin erikoislääkärille, jonka alaa olisi hengityskanavat yms. jos sieltä löytyisi joku parempi ratkaisu kuin lääkkeet. Mitä tämä sitten voisi olla? En tiedä.

Laitetaas nyt vaikka tänne näin. Eli itsellä on tänä vuonna muutaman kerran treenin jälkeen ollut ihan vitun levoton/ rauhaton olo. Mutta se alkaa vasta sen jälkeen kun oon himassa syöny treeninjälkeisen aterian (riisiä/pastaa/perunaa etc. + kanaa/kalaa/jauhelihaa etc. + salaattia), joka on tullut syötyä n. 1,5-2 tuntia treenin jälkeen. Palautusjuoman tietty juon treenin päätteeksi. Näinä kertoina en myöskään ole saanut unta kovinkaan helposti, kun kroppa on jotenkin ylikierroksilla, vaikka muuten tuntisinkin oloni hieman väsyneeksi. Tuntuu myös siltä, kuin olisin kokoajan hieman "hengästynyt" ja syke olisi tavallista korkeammalla.

Kuulostaa tutulta! Itelläni oli aiemmin täysin vastaavia tuntemuksia treenin jälkeen. Syynä outoon olotilaan oli tosiaan verensokerin äkillinen muutos, joka johtui palautumisjuomasta. Ratkaisuna tähän oli siirtyä vähemmän nopeita hiilareita (sokeria) sisältävään palkkariin ja juoda se rauhallisempaan tahtiin.

Tämä ei ole todellakaan ratkaisu kaikkiin huimaus- ja muihin oireisiin, mutta jos istuu sarjatauot, niin kannattaa viimeistään puoli minuuttia aiemmin nousta ylös ja vähän liikuskella. Tämä auttaa tasaamaan verenpainetta. Ihan kokemuksen kautta opittu, itselläni myös välillä huimausvaiva.

Itsellä kyykky vetää naamasta värit pois, ja olosta tulee "sumea". Pari kertaa laatat lentäny. Isomman ruokailun ajoitan hyvin tarkalleen 2-3 h ennen treeniä, verenpaineet kohillaan yms. Kysymys kuuluu: onko porukka saanut treenibuustereilla tai vaikka ihan normi kahvilla vähennettyä tuollaista oloa?

Itsellä kyykky vetää naamasta värit pois, ja olosta tulee "sumea". Pari kertaa laatat lentäny. Isomman ruokailun ajoitan hyvin tarkalleen 2-3 h ennen treeniä, verenpaineet kohillaan yms. Kysymys kuuluu: onko porukka saanut treenibuustereilla tai vaikka ihan normi kahvilla vähennettyä tuollaista oloa?

Kahvi itelläni pahentaa tota ongelmaa. Ei enää ikinä kahvia ennen treeniä... hieronta niska/hartia/kallonpohjan alueelta on auttanu, muttei silti poistanu ongelmaa.

Itellä joskus kans pyörrytti tosi paljon, sitten lisäsin merisuolaa veteen mitä juon päivittäin sekä treenin aikana juomaani veteen. Lisäksi aloin ottamaan aina palautusjuoman yhteydessä magnesiumin, kalsiumin, D-vitamiinin ja kaliumin, ei ole enää pyörryttänyt ja tosi hyvä olo treenin aikana ja sen jälkeen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom