Treeni pyörryttää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zank
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Naturaalista päivää. En käytä ravintoaineita.

Nyt on kyl ihan pakko ihan pikkuisen hieman vähän saivarrella:
a) ravintoaineita on esim. ruoassa
b) termi "naturaali" vissiin meinaa ettei roinaa, kyllähän nuo lisäprotskut ja hiilarit on ihan sallittuja/suositeltuja

Omalla kohdalla kun on huipannut on kyse ollut aina joko:

a) Liian pienistä yöunista

b) Vääränlaisesta tankkauksesta ennen treeniä, itse pidän ehdottoman 2-3h ruuattoman ajan ennen treeniä. Jos vedän 1-2h ennen treeniä ruokaa, takuulla pyörryttää.

Ite vedän aina kunnon mätöt tunti ennen treeniä + latarin puoli tuntia ennen treeniä ja vaan kyykys pyörryttää. Ei haittaa yhtään, tietää ainaki että vetää täysillä!

Alla pari huonosti nukuttua yötä sekä kevyt viikko, ja tappo kova jalkatreeni niin oli kyllä treenin jälkeen sellainen oli että kuin olisi 40 astetta kuumetta ja pienessä kännissä:) Selkätreenistä iskee joskus vielä kova migreeni aura-ilmiöineen. Vettä menee enemmän kuin sitä kerkiää imeytyä treenin aikana (0,7l/h). Jalkatreenissä huomaa verenpaineen nousevan kun korvat rupeavat menemään lukkoon. Ennen treeniä ei tule syötyä.

Yläkropan treenit ei ilmeisesti rasita kroppaa läheskään niin kovaa, joskus illemmalla saattaa melkein miettiä että kävikö tänään edes salilla :)

Nyt on kyl ihan pakko ihan pikkuisen hieman vähän saivarrella:
a) ravintoaineita on esim. ruoassa
b) termi "naturaali" vissiin meinaa ettei roinaa, kyllähän nuo lisäprotskut ja hiilarit on ihan sallittuja/suositeltuja

Sallittuja kyllä, suositeltuja toisinaan. Itse luokittelen kyseiset ravintoainelisät samaan luokkaan kuin voimannoston välineet, kuten penkkipaita. Täysin kusetusta koko touhulle.

Sinun luokitteluillesi en luonnollisesti voi mitään, mutta onhan tuo aika kornia rinnastaa oman kehon palautumisen maksimoiminen lisäravinteilla - mikäli normaaliruoasta tätä ei kohtuullisella vaivalla voi saavuttaa- kehon ulkopuolisiin tukielementteihin, kuten juurikin siihen penkkipaitaan. :rolleyes:

Sallittuja kyllä, suositeltuja toisinaan. Itse luokittelen kyseiset ravintoainelisät samaan luokkaan kuin voimannoston välineet, kuten penkkipaita. Täysin kusetusta koko touhulle.
Aika kusetusta ne levytangot ja levypainotkin, ennemmi pitäs kiskoo kiviä maasta ja...

Ei mutta, tyylinsä kullakin. Aika vähän itelläkään menee proteiinijauheita, mutta sekin on enemmän ihan siksi että ne ei maistu hyvälle.

Kai sitä saa "luomunakin" vetää, mutta väitän kyllä, että noi jauheet auttaa ainakin palautumisessa, jos on vaikeaa saada heti treenin jälkeen paljon safkaa huiviin.

Moro mulla alkaa aina pyörryttämään kesken treenin. Ohjelmana on G6 ja pyörrytys alkaa yleensä kyykkysarjojen jälkeen ja jatkuu koko treenin ajan, jolloin loput 5 liikettä menevät päin helvettiä. Kyykyn jälkeen pumppu hakkaa tuhatta ja sataa joten voisko pyörrytys johtua huonosta hapenottokyvystä? Eikös noihin kympin kyykkysarjoihin tarvi kuitenkin kohtuu hyvää aerobista kuntoa? Täytyypä testata seuraavalla treenikerralla lyhyempiä sarjoja ja aerobista kuntoakin voisin kohottaa vai mitä mieltä tästä olette arvon pakkislaiset?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Täysin samaa mieltä. Myös kaikki muut eväät/juomat, jotka sisältää proteiinia tai hiilareita, on kusetusta. Itsehän olen täysin natu ja en syö koskaan mitään! Ja kiviä nostelen alasti, koska vaatteet yleensäkin on mielestäni huijausta.

ÖÖÖ... miksi pitäs syödä lakritsia tai muuta verenpainetta nostavaa? Verenpaineen nousu kasvattaa sydämen työmäärä, johtuen verisuonien supistumisesta. Korkea verenpaine nimenomaan aiheuttaa huimausta ja päänsärkyä. Ja miksi pitäisi puuskuttaa?? Hyperventiloida? Tasainen syvä hengitys saa parhaiten ilman vaihtumaan keuhkoissa. Kurkunpään sulkeminen aiheuttaa painetta päähän, joka voi myös aiheuttaa huimausta.

Muista hengittää kunnolla. Kuulostaa ehkä tyhmältä, mut itelle tulee ainakii isois liikkeis huono olo, jos ei muista ottaa happee kunnol :D Ja salilla voi olla myös huono ilma..

Täysin samaa mieltä. Myös kaikki muut eväät/juomat, jotka sisältää proteiinia tai hiilareita, on kusetusta. Itsehän olen täysin natu ja en syö koskaan mitään! Ja kiviä nostelen alasti, koska vaatteet yleensäkin on mielestäni huijausta.

Ylilauta.com on sinun sivusi roinaaja/trollaaja.

Laitetaas nyt vaikka tänne näin. Eli itsellä on tänä vuonna muutaman kerran treenin jälkeen ollut ihan vitun levoton/ rauhaton olo. Mutta se alkaa vasta sen jälkeen kun oon himassa syöny treeninjälkeisen aterian (riisiä/pastaa/perunaa etc. + kanaa/kalaa/jauhelihaa etc. + salaattia), joka on tullut syötyä n. 1,5-2 tuntia treenin jälkeen. Palautusjuoman tietty juon treenin päätteeksi. Näinä kertoina en myöskään ole saanut unta kovinkaan helposti, kun kroppa on jotenkin ylikierroksilla, vaikka muuten tuntisinkin oloni hieman väsyneeksi. Tuntuu myös siltä, kuin olisin kokoajan hieman "hengästynyt" ja syke olisi tavallista korkeammalla. Treenaan 3-jakoisella ja pyrin väsyttämään lihat loppuun asti (eli isojen liikkeiden jälkeen tulee eristäviä liikkeitä ja +10 toiston sarjoja melko nopealla intensiteetillä). Treenaan max. 3 viikkoa kovaa ja sitten kevytviikko. Pahimmat olotilat (2-3 kertaa tämän vuoden aikana) ovat tulleet rinta, olkapää, ojentaja treenin jälkeen ja luulen tuon johtuvan siitä, että tuo treeni on helpoin vetää "failureen" asti, kun kaikki 3 ryhmää tukee toisiaan ja saa about joka liikkeessä epäsuoraa rasitusta. Edellisen kerran tuo olo tuli kesällä ja viimeisin tuli nyt tiistain treenistä. Friikki olo jatkui seuraavan päivänä heräämisen jälkeen ja kesti koko loppu keskiviikko päivän.

Treeni itsessään on aina sujunut hyvin, eikä siinä ole ollut havaittavissa mitään uupumuksen merkkejä (kuten ylikunto). Huomion arvoista on kuitenkin se, että aina silloin harvoin kun tää olo tulee oon ollut työttömänä, jonka takia tulee nukuttua puoleen päivään asti. Kun herään, syön ravitsevan aterian (puuroa, jonka päällä raejuustoa, 2 ruisleipää täytteillä, 2 isoa kananmunaa) ja siitä noin 1-2 tuntia, niin lähden treenaa. Tuntuu, että tuo 1 ateria ennen kovaa rasitusta ei välttämättä riitä. Aerobinen kunto mulla on mun mielestä aika huono ja sitä myöten hapenottokyky liian alhainen niin koville pumppitreeneille, mitä tulee joskus tehtyä. Kesällä aloin ottamaan diasporalia heti treenin jälkeen pukuhuoneessa ja se tuntui myös ennaltaehkäisemään tuota oloa, kunnes nyt tiistaina tuokaan ei auttanut. Tiistaina treeninjälkeisen aterian (jauhelihakastike ja vaalea pasta) yhteydessä join 2dl Pepsiä, jossa oli sokeria ja n. 2 tuntia tuosta ateriasta otin samaa ruokaa lisää ja söin taas. Tämän jälkeen söin fiksuna jälkiruoaks (tämä ei sitten ole mikään alituinen tapa) palan suklaakakkua sekä yhden joulutähtitortun (ja niissähän oli myös sokeria). Ja tuon olon huomasin oikeastaan hieman tuon jälkiruoan jälkeen, kun lähettiin tyttöystävän kanssa ulos kävelylenkille. Itse kun en ole mikään ravintoguru, niin onkohan tuossa tapahtunut joku voimakas verensokeritasapainon (?) heilahdus noitten sokereitten johdosta? Olen perusterve, enkä tietääkseni sairasta sokeritautiakaan. Sellainenkin tässä vähän ihmetytti, että yön yli nukuttani kun heräsin, niin lihakset eivät olleet juuri yhtään kipeet/ jäykät, vaan tuo lihaskipu hiipi pari tuntia aamupalan jälkeen. Ikäänkuin palautumisprosessi olisi ollut jollain paussilla ja alkanutkin normaalia myöhemmin. Vettä join treenin aikana + jälkeen salilla ollessani hieman alle litran. Ehkä tuotakin pitäisi juoda enemmän... Saunassa olin n. 5 minuuttia treenin jälkeen.

Jonkinlainen yhden treenin aiheuttama ylirasitustila tuo kaiketi on? Se lähinnä kiinnostaa, että voiko nuo sokerit (tuon muun hiilarimäärän lisäksi) heittää tuon olotilan tuollaiseksi ja noin pitkäksi aikaa? Silloin kun olen ollut töissä ja näin ollen myös syönyt useamman aterian ennen treeniä, niin noin pahaa oloa ei ole koskaan tullut. Toki unensaanti on vaikeampaa jos treeni on jostain syystä ollut myöhemmin illalla. Kiinnostaisi tietää tästä lisää sellaiselta kuka aiheesta todella tietää, jotta osaisin paremmin jatkossa ennalta ehkäistä tällaista.

Laitan vielä tiistaitreenin ohjelman:

Kapea penkki 4x5
Vinopenkki 4x6
Pec-dec 5 sarjaa, toistot 10-15 lyhyillä palautuksilla.
Pystypunnerrus 4x6
Vipunostot seisten 2x10
Vipunostot istuen 3 sarjaa, toistot n. 10 lyhyillä palautuksilla.
Ojentajat taljassa 3 sarjaa, toistot 10-15 lyhyillä palautuksilla.
3 sarjaa vatsalihaksille.

Ei tuo nyt mikään ihmeellinen treeni ole ja itse epäilen tuota ravintopuolta -> ennen treeniä liian vähän ja treenin jälkeen paljon + jotain fucking sokereita. Niin se vielä, että tämä oli treenikauden keskimmäinen viikko, joten mikään kevennyksen jälkeinen treeni tuo ei ollut. Nyt kun olo tuntuu taas suht normaalilta ( :) ) niin salille mieli jo tekis jne. mutta kyllähän tuo pistää mietityttämään, että mikähän tuommoisen aiheuttaa... Kiitos kaikille ketkä viitsii vastata.

Taas näit retardeja jotka luokittelee lisäravinteet varmaa roinaks, pää pitäis tälläsiltä repii irti

Kiitos kaikille ketkä viitsii vastata.

Sinulla menee kaikki kolme pääasiaa: treeni, ravinto ja jopa lepo päin mäntyä. Älä nuku puoleenpäivään, vaikka oletkin työtön, koska se on helvetin huono idea. En jaksa alkaa muista asioista, mutta korjaa edes tuo kuntoon.

Sinulla menee kaikki kolme pääasiaa: treeni, ravinto ja jopa lepo päin mäntyä. Älä nuku puoleenpäivään, vaikka oletkin työtön, koska se on helvetin huono idea. En jaksa alkaa muista asioista, mutta korjaa edes tuo kuntoon.

Millä tavalla menee treeni ja ravinto päin mäntyä? Kerro, kun kerran olet siitä noin varma. Niinkuin kirjoitin, että tuo olotila on tullut todella harvoin, niin mitenköhän treeni menee kokonaisuudessaan päin mäntyä? Samoin ravinto. Tuo oli vain yhden päivän esimerkki ja epäilin itsekin, että tuo ravinto tuli sinä päivänä hoidettua huolimattomasti. Typerää, mutta ei jokapäiväistä. Paino on noussut keväästä about kilon kuukausitahdilla ja peilistä näkee, että lihaa on tullut (säilyttäen kuitenkin suht saman kireyden), joten ei tuo nyt ihan päin mäntyäkään mene. Kerro nyt jotain kunnon perusteluja (niitä tässä on pyydetty) äläkä vain "kuittaile" jotain vitun epämääräistä. Unirytmi on hieman normaalista poikkeavaa tällä hetkellä, mutta nukun kuitenkin tarpeeksi (+8tuntia) eli saan tarpeeksi lepoa. Ja joo, sanoin kiittäväni kaikkia ketkä viitsii vastata, mutta saa sitä omaa järkeäkin käyttää, vai mitä Krice? :) On se nyt kumma kun kysyy asiantuntevaa neuvoa, niin täällä on heti ensimmäinen tonttu provoamassa vailla mitään perusteluja. Enkä mä kritiikkiä pelkää, mutta haluan reilut perustelut, kun kritiikki on tasoa -kaikki menee päin mäntyä. Mä en todellakaan tiedä kaikkea tästä harrastuksesta ja haluan mielellään oppia uutta. Varmasti teen jotain joskus väärin, mutta varmasti teen jotain oikeinkin.

Ite oon kärsiny tästä treenihuimaamisesta isoilla painoilla. Oon mallia pitkätikku 187 cm / 77 kg ja kärsin tästä normi vaivasta, että kun nousee tuolilta/sängystä nopeesti niin alkaa huimaamaan. Verenpaineet mittasin eilen ja 120/78 näyttäis paineet, leposyke 48. Eiks noi pitäis olla aika normaalit ettei noista tätä vaivaa voi syytää ainakaan. Ruokailupuolella oon koittanu montakin eri tyyliä, syöminen paljon aikasemmin - syöminen just ennen treeniä - palautusjuomien litkiminen reenin aikana.. kaikki yhtä paskaa, mitään vaikutusta ei tuolla oo miun huimaamiseen. Eilen koitin maastavetoa 125 kg:llä ja ekan yrityksen jälkeen oli tosi lähellä etten pyörtyny. Näkökenttä karsiutu ihan minimiin, korvissi humis.

Täs on se paska, et jos ei keksi jotain ratkasua ni taitaa jäähä kehitys junnaamaan samoihin painoihin kun ei uskalla nostaa enempää ettei jäis painojen alle. Kyykyssä ja työnnössä en oo uskaltanu nostaa painoja vähäänaikaan.. Toivottavast joku tähän keksii jonkun yleispätevän ratkasun.

Ideoita vintin pimenemisen ehkäisemiseen?

Lämmittely, sopivat tauot? Minulla on vähän sellainen tuntuma, että kyseessä on joku puoliksi psykologinen juttu. Soutulaitteen otsalohko yhdistää aiempiin kokemuksiin ja komentaa "huomio kaikki solut, verenpainetta ylös ja valmistautukaa muutenkin rasitukseen".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom