Treeni kuukautisten aikana. MIMMEILLE!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tiedän, tiedän.

Profiilini sanoo, että olen miessukupuolen edustaja, joten ei minulla olisi asiaa kirjoitella tänne, mutta kysymys koskeekin tyttöystävääni.

Olen saanut maaniteltua paremman puoliskoni saliharrastukseen mukaan, ja lähes kaikessa muussa osaankin kyllä neuvoa treenin suhteen, mutta hän esitti kiperän kysymyksen siitä, että voiko kuukautisten aikaan treenata kovaa? En miehenä osannut tähän vastata, joten täytyi kysellä punttimimmeiltä asiaa.

Pahoitteluni tästä threadista "väärälle" alueelle. Postasin vain, koska en löytänyt haulla vastaavaa threadia, ja Punttimimmit tietävät luultavasti tästä asiasta foorumilla eniten.

Kiitämme molemmat mahdollisista vastauksista.

ps. Moderaattorit voivat siirtää tämän, jos sopii paremmin jollekin muulle alueelle.

Antaa mennä vain! En ainakaan itse ole koskaan törmännyt mihinkään fysiologiseen syyhyn, miksi kuukautisten aikana ei voisi treenata kovaa. Eli passita kiukutteleva vuotava muija vaan salille, purkamaan viha ja masennus rautaan:) . Itseasiassa taitaa liikunnasta kuukautisten aikaan olla vaan hyötyä, liikunta nimittäin taitaa helpottaa pahempia kuukautiskipuja. Että salille vaan:thumbs:

Ei mitään syytä, miksei voisi treenata myös kuukautisten aikana. Omasta mielestä kuitenkaan salitreeni ei oikein kulje juuri sinä päivänä, kun kuukautiset alkaa. Jostain syystä silloin aerobinen treeni tuntuu sujuvan paremmin.

Sori kun lähden pätemään tässä asiassa, mutta esitän vain tämmösen pienen hypoteesin: Eli eikös estrogeeni ole ainakin jossain määrin anabolinen hormoni (periaatteessa testosteroniin verrattavissa, mutta teho kuitenkin paljon laimeampi)? Koulun biologian tunneilta muistelisin että sen munarakkulan kehittymiseen tms. liittyy jotain estrogeeni tason nousuja niin voisiko noiden aikana kehittyä/palautua paremmin. Taitaa vaan olla ne muutokset niin pieniä tai estrogeeni vaikuttaa niin vähän että ei oikein ole mitään väliä. :arvi:

:D

Entä miten on rintojen pienentymisen kanssa? Pienentääkö pelkkä treenaaminen rintoja?

Ensimmäiset treenit on takana ja hyvältä näytti meno. Kyykky oli ainoa, mikä tuotti ongelmia eikä voi asiasta moittia. Itselläkin meni ainakin kuukausi, ennenkuin kyykky alkoi tuntua luonnolliselta, ja sen jälkeen painot tuplaantuivatkin alle kuukaudessa.

Nyt on sitten saatu jälleen yksi tapaus käännytettyä saleilun ihmeelliseen maailmaan.

Hagakure sanoi:
Entä miten on rintojen pienentymisen kanssa? Pienentääkö pelkkä treenaaminen rintoja?

Ensimmäiset treenit on takana ja hyvältä näytti meno. Kyykky oli ainoa, mikä tuotti ongelmia eikä voi asiasta moittia. Itselläkin meni ainakin kuukausi, ennenkuin kyykky alkoi tuntua luonnolliselta, ja sen jälkeen painot tuplaantuivatkin alle kuukaudessa.

Nyt on sitten saatu jälleen yksi tapaus käännytettyä saleilun ihmeelliseen maailmaan.

tissitohtorina voisin sanoa, että noi riipukkeet pienenee, jos rasva% putoaa.

Ihan kokemuksesta voin sanoa että treenaaminen sujuu ihan minä aikana tahansa. Kuukautisten aikana pitää kuitenkin ottaa huomioon verenhukkaa, eli siis ettei välttämättä jaksa yhtä paljon kuin muuten. Normaalipainot eivät minun menoa ole haitanneet (tosin EN vedä raskailla painoilla!!!), mutta välttämättä en jaksa vetää yhtä täysil koko viikon ohjelmaa. Jossain vaiheessa väsähtää jos päivittäin treenaa, ja pakosta.

Ja yksi asia pitäisi ihan muistuttaa, että raudan saannista on ehdottomasti huolehdittava!

Mulla kyllä treeni kulkee kuukautisten aikaan kyllä kaikista parhaiten :) Outoa.
Ja mitä noihin tisuihin tulee niin kyllähän ne pienenee jos rasvaprosentti laskee, mutta kun treenaa (ja kasvattaa) rintalihaksia, niin rinnoista tulee paljon kiinteämmän ja terhakkaamman näköiset.

Hagakure sanoi:

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että rinnat voi pienentyä paljonkin, mutta ei siinä rasvattomammassa ja tiiviimässä vartalossa ne isot lollot hyvältä enää näyttäisikään (tähän mielipiteeseen ei välttämättä yhdy kaikki miehet :D )

Luulen kyllä, että jos rinnat ovat jo alunperin pienet, niin ehkä ne eivät pienenny suhteessa niin paljoa kuin vähän isommat. Jos rinnat taas ovat luonnostaan isot vaikkei rasvaa muuten hirveästi olisikaan, eivät ne ehkä pienene niin paljon kuin keskivertorinnakkaalla rasvaisemmalla naisella. Vähän sekavaa.

Rintojen pieneneminen on minusta kyllä aika pieni murhe, jos vastapainoksi saa hyväkuntoisen ja ryhdikkään kropan. Kun pitää pään ylhäällä ja hartiat alhaalla näytää pienetkin rinnat ylväiltä :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuukautisten ekana päivänä treeni kulkee jopa keskivertoa paremmin useimmilla tutuillani! Monasti todettu. Pari päivää ennen ei sitten ehkä taas. Mutta ei vaikuta ainakaan mun treeneihin millään tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom