Treenaus dieetin aikana.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja frs
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

frs

Eli neljä viikkoa on armonaikaa ennen tiukan dieetin aloittamista, mutta vielä mietityttää miten treenaan salilla sinä aikana. Dieetti kestää 8 viikkoa, 4 kertaa viikossa aamuaerobinen: 2x HIIT 2x tunnin (sauva)kävely + kerran viikossa sähly. Käyn 5 kertaa viikossa salilla (normaali nelijako paitsi hauiksille oma päivä :david: ) Tällä hetkellä treenaan vuoroviikoin voimanostoa ja kehonrakennusta, eli pieniä muutoksia treenipäivissä on, muutama liike mutta suurin ero sarjojen pituuksissa ja taukojen ajassa. Eli kysymys kuuluu, jatkanko samaan tahtiin vuoro viikoin, vai lopetanko/vähennänkö toista optimaalisen lihan ja tulosten vähenemisen säilymiseen.

Mun palautumisresurssit eivät kestäisi 5 salitreeniä viikossa bulkillakaan, saati sitten dieetillä. Siihen kun päälle heittää 5 aerobista treeniä viikossa joista 2 on HIIT-rypistyksiä, en usko että selviäisin ensimmäistä viikkoa pidemmälle jos noudattaisin tuota suunnitelmaa.

Eli itse vähentäisin tuossa ohjelmassa treenimääriä rajusti; vähintäänkin sen erillisen hauispäivän voi unohtaa, sen voi kuitenkin treenata 15 minuutissa tehokkaasti jonkin muun treenipäivän päätteeksi.

Noita aerobisia ei kannata tehdä heti alusta alkaen noin paljon, vaan voisit aloittaa esim. 1 aerobisella, 1 HIIT:illä ja sillä sählyllä. Siitä sitten dieetin edistyessä lisää aerobista.

Itse pamahtaisin ylikuntoon alta aikayksikön, jos noin treenaisin. Jotta rasva palaisi, ja lihakset eivät kuihtuisi pois, kannattaa vähentää vähän sekä aerobista- että salitreeniä. :jahas:

Mie ehdottaisin, että vaihtaisit tuon voimanostopainotteisen kehopainotteiseksi ja pitäisit tällöin aina kevyemmän viikon. Jos dietin keskivaiheilla tuntuu, että ylikunto on kaukana, voi mukaan ottaa takaisin voimanostotreenin. Samoin vaihtelisit tuota aerobisen määrä, aloittaen 3xviikossa ja tuntuman mukaan lisäillen. Eli:
1. viikko - Bodyt (2xkävelyt + 1xHIIT)
2. viikko - Bodyt kevyempänä (1xkävelyt + 2xHIIT)
3. viikko - Bodyt (2xkävelyt +1xHIIT)
4. viikko - Bodyt kevyempänä (2xkävelyt + 2xHIIT)
...
:thumbs:

1. Lisäksi jätät sen ylimääräisen hauberipäivän poissa ja korvaat sen muutamalla sarjalla selkätreenin lopuksi. :david:

2. Lisäksi laitat ruokavalion tarkkaan syyniin. Ehkä aluksi noin -500kcal lähtötasosta katsoen miten reagoi ja siitä sitten vähentäen liikuntaa hyväksikäyttäen (lissäät aerobista).

3. Lisäksi kuuntelet kehoasi tarkasti. Se kyllä ilmoittaa, mikä on riittävästi. Ja sitten kun se sanoo STOP, niin otetaan RAUHASSA. Ylikunto on nimittäin se mitä tässä viimeiseksi kaivataan, koska silloin ne lihat vasta karisee.

Itsellä vähän samankaltainen systeemi menossa ja palautuminen kyllä riittää jos on tarpeeksi hyvä peruskunto ja jos unta riittää. Tänään piti kyllä mennää kyykkään, mutta paikat vielä jumissa. Nyt sitten syödään ja levätään, huomenna ehtii. :kuola:

Dietin aikana pitää treenata kuitenkin mahdollsimman kovaa jotta lihat säilyy ja hulehtia että saa prtotskua vähintään sen 2 g / painokilo.

Aerobista ei kannata alkaa läheskään noin täydellä teholla, vaan ottaa pikkuhiljaa lisää jos meinaa ettei paino laske. Kannattaa harkita 8 päivän kiertoa jos tekee nelijakosella. Eli 1 on ja 1 off puntin suhteen ja näinä välipäivinä on hyvä käydä heittämässä sitä lenkkiä sopivasti lisäksi, mutat 1-2 lepopäivää on pakko pitää kierron aikana.

Minä oon tässä pudottanut hyvällä menestyksellä rasvat 20% --> 15% ja mittausten mukaan lihata ei oo palanut juuri lainkaan ja myöskään tulokset ei oo tippuneet että pitänee paikkansa.

Tein puntin nelijakosella ja joka toinen päivä treeniä, 2-3 välipäivinä 20-60 minuutin aerobinen, lyhyt intervalleilla ja pitkät n. 140 sykkeillä. Ja lisäksi parin punttipäivän perään vielä 20-30 min. KEVYT aerobinen. Ja alussa vähän vähemmän ja hitaammin ja tarpeentulleet lisää ja kovemmin. Näin tää on mulla toiminut...

Itse tuota Pollon ideaa muuttelisin sen verran, että pitäisin kovan viikon aerobisessa ja bodyssa samalla viikolla ja sen jälkeen kevyemmän viikon. Kroppa kestää kohtalaisesti pientä ylikuntoa noin viikon, mutta sen jälkeen alkaa alamäki. Jaksottaisin mieluiten 3 viikkoon joista viimeinen olisi kaikkein rankin ja ensimmäinen selvästi palauttava. Siis jos haluaa jaksottaa. Kuitenkin tärkeintä on itse itsensä kuuntelu ja jos et ole jo jostain lukenut niin käy lueskelemassa yleiset ylikunnon merkit!! Oman kehon kuuntelun opetteleminen on tärkeää IMHO kaikille kehonrakentajille. Keho on kuitenkin työväline. Todella hyvä idea on siis tehdä samallalailla kuin Timba79 tuossa ehdotti.

Syy minkä takia jaksottaisin erillälailla kuin mitenkä Pollo ehdotti on, että ehdottamassani jaksotuksessa tulee oikeasti kevyt viikko ja kroppa pääsee varmasti palautumaan, kun Pollon ideassa kaikki viikot saatetaan vetää ylikunnon puolella, jolloin voidaan olla varmoja ongelmista.

Joop eli siirrän hauiksen treenauksen selkäpäivälle, ja käyn vuoropäivin salilla ja aerobista, enemmän sitten kehonrakennusmielessä. Kyllä mä tarpeeksi unta tulen saamaan koska loma alkaa samana päivänä kun dieetti :). Salilla ajattelin pitää 2 viikkoa kovaa, 1 kevyempää pumppausta, mutta aerobisen määrän vakiona, ehkä alussa vähemmän mutta kuitenkin jo parissa viikossa tohon 4x aamu + 1 sähly. Kiitti vinkeistä :p

Lightweight sanoi:
Keho on kuitenkin työväline. Todella hyvä idea on siis tehdä samallalailla kuin Timba79 tuossa ehdotti.

Alottelin tällä systeemillä tekemään jo pitkälti viimevuoden puolella ja dietin alotin joulukuun loppupuolella. Mitään ihmeempiä kevyitä viikkoja en ole pitänyt, ottanut vaan jonkun reenin rennommin tai pitänyt 1-2 ylimäärästä lepoa, tosin näitäkään ei oo tuntunut ihmeemmin tarvitsevan. ainakin mulle tää 1 on ja 1 off systeemi toimii todella hyvin ja pystyy vetämään melkolailla koko ajan kovaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom