Travian

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Siis voiko vastustajat tehä muutaku ryöstää resusseja?
Voiko kukaan esim rikkoa tuotantoa että se laskisi tai särkeä rakennuksia?
VALAISKAA.

katapulteilla voi tuhota rakennukset, pellot, kaivokset ..kaiken. niillä voi hajottaa sun kyläs takasin melkeimpä siihen mistä lähdit sitä rakentamaan. niin kauan kun sulla on vaan alle 3 kylää niin niitä ei kuitenkaan voi vallata.

edit. laitetaan tähän nyt vielä yks pikkuvinkki oman heron kehittämiseks alkutaipaleella. kylän ympärillä olevia alueita (ei siis muita kyliä) voi tutkia. niihin voi lähettää joukkoja ja vastustajina on villisikoja yms.. koluaa noita läpi heron kanssa niin saa vähän tasoja ylöspäin. niistä saa myös yleensä resursseja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ole täysin ymmärtänyt vielä tuota hero asiaa. Eli voinko ihan perus joukolla (miehet nuijineen) lähteä hätyyttämään niitä hämähäkkejä sieltä laaksosta ja keräillä klapit mukaan? Vai pitääkö sitä heroa käyttää näissä myös? Kaikki on uutta ja tiedotonta...

Mukana ollaan nimellä J0ona, hurjat gallialaiset puolustajat. Elkee tappako, tämä ei ole sotapeli ;) Nähtävästi alkuun pitää keskittää aika reippaasti saven ja puun tuottamiseen.

Näyttäsin olevan siun vieressä.

Nimellä HeroesOftenFail. Spare me.

Katotaa kui kaua tätä peliä jaksaa näprätä :)

Pitipä sitten alottaa pelit myös noilla jenkkiservuilla. Teutoneilla pari vaihtoehtoista strategiaa testissä. Nuijamiehet kehiin muutamassa tunnissa ja siitä sitten ryöstelemään. Hitusen nopeampaa, kuin pelkkä resurssien rakentelu. Vaivalloisempaa toki, koska tavaraa ei juurikaan tule, ellei ole kärppänä paikalla ryöstämässä jatkuvasti. Nyt tulee ryöstöretkiltä joitakin satoja resursseja tunnissa kotiin. Alkaa vaan lähimmät kylät hiljalleen olla ärsyttävän tyhjiä. Gallialaisilla speed-servulla resurssien kehitystä ja varmaan päivän tai parin sisään saa lähetettyä ensimmäiset swordfighterit lähikyliin ryöstämään ja raiskaamaan.

Diego, susta tulee lypsylehmä niin pian kuin vain mahdollista :P Oot kuitenkin se hullu teutoni, joka kiertää ryöstöretkillä, joten ansaitset saada vähän keppiä ;) Mutta turha tulla mun kimppuun, kätkö on riittävä.

edit. Niin joo, viljan tarpeellisuuskin on jo selvinnyt... S3nd me som corm plzthnkz!!!!!!!11

Mä en ole täysin ymmärtänyt vielä tuota hero asiaa. Eli voinko ihan perus joukolla (miehet nuijineen) lähteä hätyyttämään niitä hämähäkkejä sieltä laaksosta ja keräillä klapit mukaan? Vai pitääkö sitä heroa käyttää näissä myös? Kaikki on uutta ja tiedotonta...

Voi lähtee. Hero on vaan siitä hyvä ottaa mukaan että sen taso nousee kun tulee tappoja. Vaikka se hero ite kuolee niin se saa silti niistä tulleista tapoista expit ja ne pysyy sillä vaikka joutuukin sen taas uudelleen "ostamaan"

Kun tota heroa tarpeeks kauan kouluttaa niin sillä kyllä tappaa jo pienen armeijan yksinään. Itse suosin et pistää 3 hyökkäykseen 2 regenerationiin aluks muutaman levelin verran. Sitten voi jossain vaiheessa laittaa myös offence bonukseen niin muut mukana olevat joukot hyötyvät siitä.

Nyt on pahat paikat. Mulla tuli joku ajastin tohon, jossa eka hyökkäys on neljän minuutin päästä. Olin tehny ansoittajan, mutta se ei näköjään itsessään tee mitään. Alotin sitten tekemään ansoja kaikilla resursseilla. Se ei kyllä paljoa auta, koska saan ehkä yhden ansan tehtyä ennen kuin jonkun armeija tulee tuhoomaan paikat.
Nyt vähän jännittää tuleeko armeija tuhoamaan kylän maan tasalle vai varastamaan vain resursseja.
Mulla on kätkö tehtynä, eli vähän säästyy resursseja.
Näkyykö piilotetut resurssit noissa tilastoissa?

Nyt on pahat paikat. Mulla tuli joku ajastin tohon, jossa eka hyökkäys on neljän minuutin päästä. Olin tehny ansoittajan, mutta se ei näköjään itsessään tee mitään. Alotin sitten tekemään ansoja kaikilla resursseilla. Se ei kyllä paljoa auta, koska saan ehkä yhden ansan tehtyä ennen kuin jonkun armeija tulee tuhoomaan paikat.
Nyt vähän jännittää tuleeko armeija tuhoamaan kylän maan tasalle vai varastamaan vain resursseja.
Mulla on kätkö tehtynä, eli vähän säästyy resursseja.
Näkyykö piilotetut resurssit noissa tilastoissa?
Jos nyt eivät katapulttien kanssa ole tulossa sun kylää ryöstämään, niin säästyy rakennukset. Jotta vältyt jatkossa farmaukselta (pieni kylä ryöstetään jatkuvasti, jotta isompi saa resursseja), niin resursseja kannattaa käyttää kätkön päivitykseen, kunnes sen koko on tonnin pintaan, mikäli sinulla ei ole varastorakennuksia. Näin edes teutonit eivät saa juurikaan pöllittyä resursseja ja hyökkäykset käyvät turhiksi = saat olla rauhassa.

edit.

Eli yleisesti. Kätkö piilottaa ryöstäjiltä kutakin resurssia sen verran, kuin kätkön koko on. Resurssit ovat automaattisesti kätkössä ja niitä ei tarvitse erikseen sinne siirtää. Kätkön pystyt rakentamaan tyhjään ruutuun kyläsi kartalla. Jatkossa päivitys suuremmaksi onnistuu klikkaamalla kätköä (puu, jonka juurella pari kiveä tms.) ja valitsemalla sieltä päivitä. Teutonien bonuksena on, että myös kätkössä olevista resursseista voidaan viedä osa. Tämä osa on siis kaksi kolmannesta kätkön koosta ylittävä osuus. Eli jos kätkösi koko on 240, ja sinulla on kaikkia resursseja 160kpl (240*2/3), kukaan ei voi ryöstää sinulta mitään. Jos resurssisi ylittävät tuon 160kpl, teutonit voivat pölliä sinulta ylittävän osan, jos resurssisi ylittävät 240kpl, kuka tahansa voi tulla pöllimään ylittävän osan. Perusvarastosi koko on 800 kutakin resurssia, eli jos kätkösi koko on vähintään 1200, kukaan ei voi pölliä sinulta mitään. Gallialaisilla kätkön rakentaminen on helpompaa, koska kätkö on tuplasti suurempi kuin muilla.

Jos sinua kuitenkin yritetään farmata, niin älä turhaan yritä rakentaa paria äijää puolustamaan kylääsi. Ne tapetaan raa'asti ja tavarasi viedään silti. Eli paras puolustus on iso kätkö, kun olet itse vielä pieni. Kätköjä voi rakentaa tarvittaessa lisää, kun vanha kätkö on päivitetty maksimiinsa. Kätköön mahtuu aina riittävästi tavaraa seuraavan tason rakentamiseen, huomioiden myös teutonien bonus. Eli se halpa ensimmäinen taso kätköä kannattaa rakentaa vaikka heti alkuun, ettei unohdu ja käy vahinkoa.

Muuta juttua: paras return-on-investment, eli sijoitetut resurssit palaavat yleensä nopeiten lvl 2-3 pelloilla, savikuopilla etc. Eli kannattaa päivittää kaikki resurssit tuohon 2-3 tasolle ennenkuin siirtyy eteenpäin. Tästä eteenpäin tuo rakennuskustannusten palautuminen hidastuu hiljalleen.

Galleilla ryöstely onnistuu, kunhan saa miekkamiehiä kehiin. Phalanxeilla on turha raidata, koska kuolevat rassukat helpolla, eivätkä kanna hirveän paljoa tavaraa. Teutates Thunder on varmaankin paras raidaaja nopeutensa ja suurehkon kantokykynsä vuoksi. Taisi olla pelin paras suhde tuossa. Lisäksi tappaa normaaleja joukkoja suht tehokkaasti.

Foorumeille ei kannata mennä vinkumaan sitten siitä, että joku ryöstää ja raiskaa kyläänne, koska ette rakentaneet kätköä. Kukaan ei tule auttamaan vanhoista vastauksista päätellen. Asia on toki toinen, jos joku tulee vittuillakseen hajottamaan aloittelijan kylää katapulteilla. Tuossa vaiheessa asiasta voisi mahdollisesti mainita vaikka Travianin foorumilla, tai lähettää viestiä adminien suuntaan. Katapultit, kun hajottavat myös rakennuksia ja jos niitä omistaa, on jo niin pitkällä, että pienten kylien ryöstämisestä ei ole vastaavaa hyötyä, vaan sen voi jo laskea vittuiluksi. Toinen yleinen itkemisen aihe näytti olevan, kun teutoneilla käy ryöstelemässä hyvällä mäihällä isommasta kylästä ja saa jälkeenpäin turpaansa ilman puolustusta ja kätköä. Parhaiksi keinoiksi ovat yleensä ilmoittaneet jossain määrin ystävällismielisen viestin ryöstelijälle, josko hän voisi siirtyä jonkun ei-aktiivisen pelaajan kimppuun, tai tyytyä jonkinlaiseen ajoittaiseen verotukseen.

Jos ei auta, niin sitä kätköä vaan rakentamaan. Tosin, hyvällä kätköllä ryöstely loppuu nopeasti. Siinä sitten vain päivitellään kätköä, resursseja ja rakennuksia tasaisesti, kunnes pääset johonkin liittoon ja pääset itsekin rakentamaan suoraan jotain parempia sotilaita. Varsinkin ratsumiehet ovat ikäviä nuijamiehiin keskittyneelle teutonille.

Aihe: Kauppiaita saapui kotimaastasi.
lähetetty: 17.02.07 kello 23:17:42

Resurssit 125 | 125 | 125 | 125

Mitä tuo meinaa? Siis onko tuosta jotain hyötyä mulle? Varmaan löytyis tuolta Travianin foorumilta, mut ei jaksa kaivaa...

Aihe: Kauppiaita saapui kotimaastasi.
lähetetty: 17.02.07 kello 23:17:42

Resurssit 125 | 125 | 125 | 125

Mitä tuo meinaa? Siis onko tuosta jotain hyötyä mulle? Varmaan löytyis tuolta Travianin foorumilta, mut ei jaksa kaivaa...

On hyötyä sinulle, sait 125 jokaista.

On hyötyä sinulle, sait 125 jokaista.

No niin minäkin ajattelin, mutta mun mielestä en saanut.. No kai mulla oli vaan joku laskuhärö.

-edit- Lisäkysymys:
Sinulla on tällä hetkellä XXX ansaa. Näistä 0 on käytössä.

Tarkoittaako tuo, että ansoissa ei ole vihulaisia vai pitäiskö ansat jotenkin "aktivoida"?

No niin minäkin ajattelin, mutta mun mielestä en saanut.. No kai mulla oli vaan joku laskuhärö.

-edit- Lisäkysymys:
Sinulla on tällä hetkellä XXX ansaa. Näistä 0 on käytössä.

Tarkoittaako tuo, että ansoissa ei ole vihulaisia vai pitäiskö ansat jotenkin "aktivoida"?

Mun käsittääkseni niis ei vaan ole vihulaisia mitä vois käyttää hyväksi.

Katooko se vihollinen sieltä jos sille ei tee mitään.
Mulla luki yhdessä vaiheessa että yks ansa käytössä, mutta nyt ei oo enää yhtään ansaa käytössä. :confused:
Hyökkääjä voi käskeä omia vangiksi jääneitä joukkoja suorittamaan seppukun.

Niin joo, nuo alkubonukset vielä, kaikki niistä ovat tavallaan kertaluontoisia. Kannattaa seurata niitä viestejä sieltä yläreunasta klikkaamalla niitä paperin kuvia. Eli teutoneille pitää rakentaa yksi viljapelloista tasolle 3, jolloin vähän ajan päästä saa ylimääräisiä resursseja läjän kertasatsilla, tuo kannattaa oikeastaan rakentaa heti alkuun. Esim. ensin rakentaa kaikkia eri resurssilaatuja tasolle yksi, jotta jää tilaa bonuksille, sitten vetää yhden viljapelloista tasolle kolme ja vähän ajan päästä tippuu bonukset tilille. Roomalaiset saavat bonukset kun rakentavat yhden kaikkia resursseja. Bonus tulee kahdessa osassa. Gallialaisille tippuu tuo edellä jo mainittukin bonus kolmessa osassa, kun rakentaa kätkön. Aikavälit ovat kai jotain parin tunnin luokkaa tms. En muista.

Ne kumpikin paperi siellä yläreunassa tuovat muuten eri näkymät. Kesti itsellä hetken aikaa tajuta tuo, joten ajattelin mainita. Vasemmanpuoleisesta paperista näkee kaikki tapahtumat, hyökkäykset, kaupankäynnit ja muut, oikeanpuoleisesta taas voit lukea ja lähettää viestejä, joita olet saanut muilta pelaajilta/ylläpidolta.

Ansassa olevalle vihulaiselle ei voi itse tehdä oikeastaan mitään, paitsi vapauttaa. Ansassa heput kuitenkin syövät omistajaltaan ruokaa, eli ne on ihan kiva jättää sinne ansaan :D Tosin, jos vihulaisella on suurehkot joukot, niin sieltä tulee kohta isompi porukka perään, vapauttaa kaverinsa ja ryöstää ja raiskaa kylän siinä ohessa.

Kauppapaikalla on sitten muuten hyvin paljon naurettavia tarjouksia, joilla ihmiset koittavat vetää välistä ahdingossa olevilta. Esimerkiksi 500 viljaa 1000 savesta.

Diego, susta tulee lypsylehmä niin pian kuin vain mahdollista :P Oot kuitenkin se hullu teutoni, joka kiertää ryöstöretkillä, joten ansaitset saada vähän keppiä ;) Mutta turha tulla mun kimppuun, kätkö on riittävä.

edit. Niin joo, viljan tarpeellisuuskin on jo selvinnyt... S3nd me som corm plzthnkz!!!!!!!11

viel 2 päivää suoja-aikaa joten miuta on turha ees haaveilla "pilluks" ;) Näytettäst luultavast olevan "lähi-alueen" kaks suurinta, pientä liittoutumista? (en oo vielä isompi kun nuo muut oon kasvanu hyvää vauhtia ja toiset pysyny tismalleen saman kokosina). Tavotteena ois tässä suoja-ajan loppuun mennessä kasvattaa resurssit ja kätköt kuntoon ja sit alkaa raidaamaan noita pienempiä kyliä jotka näyttäis olevan aika in-active, jos niistä sais resursseja. Ilmottele jos saahaan joku hyökkäämättömyyssopimus tai alan miettimään siun ryöstelyä ;)

viel 2 päivää suoja-aikaa joten miuta on turha ees haaveilla "pilluks" ;) Näytettäst luultavast olevan "lähi-alueen" kaks suurinta, pientä liittoutumista? (en oo vielä isompi kun nuo muut oon kasvanu hyvää vauhtia ja toiset pysyny tismalleen saman kokosina). Tavotteena ois tässä suoja-ajan loppuun mennessä kasvattaa resurssit ja kätköt kuntoon ja sit alkaa raidaamaan noita pienempiä kyliä jotka näyttäis olevan aika in-active, jos niistä sais resursseja. Ilmottele jos saahaan joku hyökkäämättömyyssopimus tai alan miettimään siun ryöstelyä ;)
Juu juu, ryöstetään ja raiskataan yhdessä, tosin siihen menee vielä reilusti aikaa, että saan riittävän hyviä yksiköitä käyttöön. Siihen asti täytyy kärvistellä vielä kätkön kanssa. Gallialaisilla kun tuota aikaa kuluu, että edes miekkamiehet saa kentille. Teutates Thunderia odotellessa.

edit. laitetaan tähän nyt vielä yks pikkuvinkki oman heron kehittämiseks alkutaipaleella. kylän ympärillä olevia alueita (ei siis muita kyliä) voi tutkia. niihin voi lähettää joukkoja ja vastustajina on villisikoja yms.. koluaa noita läpi heron kanssa niin saa vähän tasoja ylöspäin. niistä saa myös yleensä resursseja.

Jos nyt leikitään ajatuksella, että mulla on yksi ihan perusjantteri, niin voiko/kannattaako/onko mitään hyötyä laittaa sitä juoksentelemaan noiden villisikojen sekaan? Saako sillä resursseja tms. vai ottaako se käärmeeltä pannuun ja kuolee?

-edit-
Ja jatkokysymys.. Tämä samainen yksittäinen nuijamies ottaa ja lähtee naapurikylään, jossa ei ole lainkaan joukkoja, niin se saa sieltä ryövättyä sen verran resursseja kuin jaksaa kantaa ja sillä selvä? Olettaen, että ei ole ansoja vastassa. Ja naapuria lähinnä harmittaa vähän...

Jos nyt leikitään ajatuksella, että mulla on yksi ihan perusjantteri, niin voiko/kannattaako/onko mitään hyötyä laittaa sitä juoksentelemaan noiden villisikojen sekaan? Saako sillä resursseja tms. vai ottaako se käärmeeltä pannuun ja kuolee?

Itse itselleni vastaten... Eli ilmeisesti käärmeiden kotimaa "Hylätty laakso" tunnetaan pelissä myös nimellä "Keidas", joiden tutkimiseen tarvitaan sankarismiehiä. Eikö vaan?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom