Travian

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuitula
  • Aloitettu Aloitettu
Mitenkäs pitkältä tuota liittoumaa kannattaa etsiskellä? Itsellä koordinaatteina jotain luokkaa 90,30 eikä tunnu Pakkislaisia meikäläisen Keravan lähistöllä asuvan. Pikkukyliä on kyllä tullut ympärille kuin sieniä sateella.

Missäs vaiheessa noita sotureita kannattaa alkaa harkitsemaan? Kohta resurssit kakkostasolla, ja kätkö aika kunnossa.

Niin, ja kyselin aiemmin, että onko päärakennuksen päivittämisestä muuta hyötyä kuin rakennusnopeus - joku mainitsi että se pitäisi päivittää 3-tasolle...

edit: 42 ukkoa näyttäisi olevan jo

Paraakit taisivat vaatia lvl 3 päärakennuksen.

Sanoisin että varsinkin jos lähellä on enimmäkseen kohtuu pieniä kyliä niin raidaus kannattaa aloittaa mahdollisimman nopeasti, riippumatta millä porukalla pelaat. Omassa ympäristössä todella harvalla on ollut minkäänlaista puolustusta, korkeintaan paria ukkoa. Erityisesti teutonien nuijamiehet tuntuvat olevan kuninkaita hyökkäilyssä, halpoja ja kantavat vielä niska vääränä resursseja. Katsele lähikyliä ja jos väkiluku ei tunnu nousevan, kannattaa mennä visiitille. Monet tuntuvat lopettavan heti alkuunsa ja kunnes kylä häviää, toimii se erinomaisena resurssifarmina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Gallialaisilla raidausta ei kannata aloittaa, sillä phalanxeja kuolee tyhjässäkin kylässä välillä :D Miekkamiesten saaminen taas vaatiikin vähän pitkällisemmän panostuksen (päärakennus lvl3, parakki lvl3, akatemia lvl3 + kehityskulut), joten halvemmaksi tulee päivitellä kätköä ja unohtaa raidaus, kunnes ne miekkamiehet saa käyttöön tehokkaissa määrissä.

Yleisesti on myös pitemmän päälle kannattavampaa tehdä puolustuksekseen iso kätkö, kuin se neljä sotilasta, jotka vähänkään isompi naapuri kurittaa yhdellä reissulla kuoliaaksi ja resursseja palaa turhaan.

Eihän tuo olisi sotapeli ellei tarkoituksena olisi tappaa, ryöstää ja raiskata (tuossa järjestyksessä, yksi kerrallaan). :evil:

Pakko se on kohta muutama sotilas tehdä ja lähteä pienille ekskursioille naapureihin... taitaa aika monella vaan olla vielä suoja-ajat päällä.

Itellä toistakymmentä ukkoa käy hakemassa tavaraa nyt ja alkaa ressut olemaan 3 tai 4 kaikki. Kaikki menee vielä heti käyttöön kun kasva pitää koko ajan. Marketit on nyt kyhätty ja kätkö alkaa riittämään kokonaispeittoon. Ainut mikä oikeastaan voisi vituttaa olisi katapultti... Paskat, mä hakkaisin senkin ;) No, oottelen kun ukot saapuu taas takaisin syli täynnä tuliaisia...

"Luovuta joukkoni niin en enää hyökkää kimppuusi mutta jos ett vapauta koko liittoutumamme hyökkää kimppuusi!!!!" :D

Mites noi 6 raukkaa päästetään ansoista?

Rekisteröidyin, nimellä PhatD, että kutsua liittoumaan vaan. :)

EDIT: Pelasin tätä joskus vuosi sitten varmaan, sen verran että tais olla joku 160 asukkaan kylä, ja tärkeää tosiaan on saada kehitettyä kätkö maksimiinsa (tai vaikka muutama), ja soltuista ei oo mitään apua, ellei saa kasaan vähintään 50-100 puollustavaa sotilasta(riippuen tietenkin naapureiden koosta).

EDIT2: Tosiaan siinä vaiheessa kun alkaa olla puollustus kunnossa, niin kannattaa alkaa kehittään niitä perus solttuja ja raidailla niillä jotain pikkukyliä, niin saa vähän lisä resursseja.

Jep, päätin sitten liittyä peliin niellä king ofaris, kyllä. Kutsua tulemaan vaan jos joukkoon kelpaa.

Mun kylän koordinaatit on 67, 58, eli asustelen melko lähellä Corbuloo. :D
Lähetystöä en oo vielä edes tehny, joten en voi tehdä enkä liittyä liittoumaan. Kaikki resurssit on 2-3 tasolla, eli kohta vois alkaa tekee miekkasotureita ja raidaamaa pikkukyliä. :evil:
Vai mitäs mieltä kokeneemmat ootte, millä tasolla savimontut sun muut pitäs olla että kannattaa alkaa tekemää raidausjoukkoja?
Gallialaisilla pelailen.

Mun kylän koordinaatit on 67, 58, eli asustelen melko lähellä Corbuloo. :D
Lähetystöä en oo vielä edes tehny, joten en voi tehdä enkä liittyä liittoumaan. Kaikki resurssit on 2-3 tasolla, eli kohta vois alkaa tekee miekkasotureita ja raidaamaa pikkukyliä. :evil:
Vai mitäs mieltä kokeneemmat ootte, millä tasolla savimontut sun muut pitäs olla että kannattaa alkaa tekemää raidausjoukkoja?
Gallialaisilla pelailen.
Phalanxeilla ei voi raidata, kuten jo edellä mainittu. Kuolevat välillä ilman mitään järkevää syytä (ehkä muuri vastustajalla). Tästä johtuen joudut kehittämään miekkamiehet ennen raidauksen aloitusta. Näiden kehitykseen kuluu 1600 rautaa ja melko reippaasti muitakin resursseja, joten kakkostason resurssikentillä ei kovin nopeasti noita saada aikaan. Rakentaminenkin on hidasta, kun resursseja tippuu harvakseltaan. Luulisin, että jotain mahdollisuuksia noiden valmistukseen on, kun resursseja valuu kotiinpäin n. 100 kutakin tunnissa. Lisäksi pitäisi saada kotiakin puolustettua, eli olisi hyvä löytyä ainakin 30 ansaa, iso kätkö eli ainakin yksi tasolta 10 ja lisäksi muutamia phalanxeja pitämään möröt loitolla. Ehkä viikon päästä voisi onnistua :) Teutonit ovat sitten kyllä suht helppoa raidattavaa yleensä, kun eivät näköjään juurikaan puolustukseen panosta (ainakaan ne, joita olen raidannut) ja luottavat omaan mahtiinsa ehkä vähän liikaa. Nuijamies ei toimi puolustuksessa.

Phalanx....

Siis onko tämä sama asia kuin Falangi? Jos on niin kyllä ryöväys onnistuu. Valehtelematta 15 kertaa oon ryövänny naapurikylän, ensin kahdella ja pikkuhiljaa kasvattanut lukumääärää. Yhtään ei ole vielä kuollut. Toki täytyy katsoa semmoinen kylä joka vaikuttaa "kuolleellta" ettei ole puolustajia.

Siis onko tämä sama asia kuin Falangi? Jos on niin kyllä ryöväys onnistuu. Valehtelematta 15 kertaa oon ryövänny naapurikylän, ensin kahdella ja pikkuhiljaa kasvattanut lukumääärää. Yhtään ei ole vielä kuollut. Toki täytyy katsoa semmoinen kylä joka vaikuttaa "kuolleellta" ettei ole puolustajia.
Ok, taisi sitten tosiaan olla tuo muuri, joka niitä niittaa. Vastaavaa ei käynyt vahvemmilla hemmoilla. Voi olla että speed-serverillä on myös joitakin poikkeuksia säännöissä tms. Puolustajia ei kuitenkaan raportissa ollut ja ansojakaan ei roomalaisilla ja teutoneilla juurikaan ole.

Ok, taisi sitten tosiaan olla tuo muuri, joka niitä niittaa. Vastaavaa ei käynyt vahvemmilla hemmoilla. Voi olla että speed-serverillä on myös joitakin poikkeuksia säännöissä tms. Puolustajia ei kuitenkaan raportissa ollut ja ansojakaan ei roomalaisilla ja teutoneilla juurikaan ole.

Se voi olla.
Toi kylä mitä mä oon rosvonnut on kyllä ilmeisesti täysin autio. Laitoin sinne viestinkin, että jos on pelissä vielä mukana, niin ilmoittelee, mutta mitään ei ole kuulunut. Aika monta päivää oon käyttänyt sitä nyt "vararavintona" ja yhtään äijää ei ole kuollut.

Nyt on liitto perustettu sitten tuonne kaakkoisosiinkin. Lähistöllä asuvat laittakaa viestiä J0onalle, jos peli on edes jossain määrin hallussa, lähetystö on rakennettu, beginner protection on jo ohi ja asukkaita on siinä 50 yläpuolella. Otetaan nyt vaikka aluksi näin, että koordinaattiesi olisi hyvä osua vaikka +-15 päähän näistä: 45|-83, eli koordinaatit x(30...60);y(-98...-68)

Joo vaan on tullut niin vitusti kyselyjä että parempi alottaa puhtaalta, joten nyt on Pahatukka ja pateisti listalla. Pistän kutsut ku oon saanu muilta resurssit ja päivitettyä lähetystön.

Uusi SJ-liittouman jäsen kiittää ja kumartaa.

Kyllähän tuolla ryöstelisi ellei sakki ryöstäis mua samantien :)

Eli pitäis varmaan hinkata tuo kätkö vähän isommaksi vaikka teutoneilla pelailenkin. Kun ryöstön jälkeen joku kuitenkin aina raiskaa miun kyläni, vie kamani ja tappaa solttuni :)

Lähetystö on pystyssä puolen tunnin päästä, että pistäkääs sitä invitee, jos joku pakkis liittouma löytyy. Pelaajanimi oli PhatD ja kylä pisteessä -44, -81.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom