Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisia kohteita suosittelisitte Sotahistoriasta kiinnostuneelle? Ajattelin lokakuussa lähtä matkustelemaan ensimmäistä kertaa elämässäni. Toki olen Ruotsissa ja Eestissä käynyt.. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan!
Eniten kiinnostusta olisi käydä Normandian alueella, mutta pitäisi tarkalleen tietää minne sinne suunnistaisi. Onhan se iso alue. Eikä pelkästään toisen maailmansodan merkeissä, olen kyllä kiinnostunut sotimisesta laajasti. Ehdotusten ei tarvitse rajoittua eurooppaan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä katsoin sen junan hintaa ja se on 23e suuntaansa. Mun mielestä se on ryöväyshinta.

http://www.oslo.info/transportation/

Flytoget on nopein ja maksaa sen 23e. Tuolta menee myös paikallisjunia jotka on halvempia, kulkee vähän harvemmin ja matka kestää hieman pidempään. Taksit norjassa on mun mielestä ihan riistohintaisiaa ja matka keskustaan kesti tosi kauan.

www.nsb.no löytyy noita paikallisjunia.

Kertokaapa mihin päin kannattais lähteä kesäkuu lopussa/heinäkuun alussa reissuun? Vaatimuksena lämmin ilma, hiekkarannat ja hyvät biletysmahdollisuudet. 18-vuotiaita poikia sinne olis siis lähdössä ja plussaa olis ettei tulis ryöstetyksi/hakatuksi/raiskatuksi aivan joka kulmalla. Rodoksella ja Kreetalla on käyty, Rodokselle menisin ehdottomasti uudestaan mutta ei näköjään Oulusta oikein lähde lentoja tuohon aikaan..

Kertokaapa mihin päin kannattais lähteä kesäkuu lopussa/heinäkuun alussa reissuun? Vaatimuksena lämmin ilma, hiekkarannat ja hyvät biletysmahdollisuudet. 18-vuotiaita poikia sinne olis siis lähdössä ja plussaa olis ettei tulis ryöstetyksi/hakatuksi/raiskatuksi aivan joka kulmalla. Rodoksella ja Kreetalla on käyty, Rodokselle menisin ehdottomasti uudestaan mutta ei näköjään Oulusta oikein lähde lentoja tuohon aikaan..

Ibiza! Kesa-heinakuun line uppia, loytyy Armin van Buurenia, Skreamia, David Guettaa ja monia muita isoja nimia. Lentoja kannattaa katsoa Lontoon kautta, koska veikkaisin etta tulee halvemmaksi kuin suoraan Suomesta. Googlasin Ibiza deals ja sielta loytyi mm. 5 yota lentoineen £350/hlo. Halvemmallakin saa varmasti.

Kos on kai myos ihan jees mesta. Mulla on muutama kaveri talla hetkella toissa siella ja meno kuulemma aikamoinen :)

Kos kiinnostais kyllä ja ei Ibizakaan varmasti paha olis. Rajoittava tekijä on vaan se että pystysin lähteen aikasimmillaan 30.6. reissuun (tämäki sillä oletuksella että saan 1.7. vapaapäiväksi) ja intti alkaa jo 11.7 (eli Suomessa siis pitäis olla 9.7. että ehtii krapulasta toipua).. Eli mieluiten siis suorat lennot, lähtö Oulusta olis plussaa mutta sieltä ei näköjään pääse ku Turkkiin nii hätätapauksessa vois mennä junalla Helsinkiin.. Vai mitä mieltä tyypit on tuosta Turkista (esim. Alanya), voiko siellä juhlia ilman että tulee ryöstetyksi/hakatuksi/kaapatuksi/raiskatuksi/tapetuksi?

Kaveri yrittää houkutella mua Prahaan tai Damiin mutta Damiin en varmaankaa uskalla mennä ja Prahassa en enää kehtaa näyttäytyä.. Nii, ja ne hiekkarannatki taitaa puuttua.

Mikset uskalla menna Damiin? :lol2:
Hiekkarantoja sielta ei loydy (tai no about 30min junamatkan paassa on Zaandvoort, joka on tosi kiva ja iso ranta), mutta biletysta ja muuta tekemista kylla. Ja on ihan turvallinen paikka jos itselta loytyy edes vahan jarkea paasta.

Mikset uskalla menna Damiin? :lol2:
Hiekkarantoja sielta ei loydy (tai no about 30min junamatkan paassa on Zaandvoort, joka on tosi kiva ja iso ranta), mutta biletysta ja muuta tekemista kylla. Ja on ihan turvallinen paikka jos itselta loytyy edes vahan jarkea paasta.
Vähä liian levottoman paikan maineessa toi Amsterdam tämmöselle joka osaa itekki olla välillä vähä holtiton :hyvä: Ja varsinki ku matkaseuralla on luultavasti vielä vähemmän järkeä päässä ku mulla :)

Pitää vielä sen verran tarkentaa että "hyvillä biletysmahdollisuuksilla" en tarkottanu sitä että joka ilta pitäis hirveet reivit olla siellä vaan sitä että olis nuoremmankin väen suosiossa ko. matkakohde, että ei tarvis mennä hoilaamaan karaokea eläkeläisten kans :)

^ Itse suosittelisin myös Kypros, Aiya Napa sekä Mallorca Magaluf. Ainakin rantaa ja bileitä löytyy. Kumpikin kohde taitaa vaan olla näistä kesän rantakohteista sieltä kalliimmasta päästä. Halvemmallahan pääsee sitten esim. Turkkiin ja Bulgariaan.

Jos tässä nyt käy niin, etten pääse täältä Milanosta kotiin lentämällä keskiviikkona niin korvaako vakuutusyhtiöt yleensä tollaset Interrail-tyyppiset paluumatkat, jos muuta vaihtoehtoa ei ole? Vai onko se lentoyhtiön vastuulla? Vai minun vastuulla? Vai Islannin. :D

Minkälaisia kohteita suosittelisitte Sotahistoriasta kiinnostuneelle? Ajattelin lokakuussa lähtä matkustelemaan ensimmäistä kertaa elämässäni. Toki olen Ruotsissa ja Eestissä käynyt.. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan!
Eniten kiinnostusta olisi käydä Normandian alueella, mutta pitäisi tarkalleen tietää minne sinne suunnistaisi. Onhan se iso alue. Eikä pelkästään toisen maailmansodan merkeissä, olen kyllä kiinnostunut sotimisesta laajasti. Ehdotusten ei tarvitse rajoittua eurooppaan!

kaveri kävi bastognessa, kuulemma ihan käymisen arvoinen paikka jos WWII kiinnostaa. jos on BOB tullu katottua niin tiedät kyllä minkälainen historia paikalla on.

Omaha ja Jenkkien war memorial on yks siisteimmistä asioista, jota oon kokenut. Kylmät väreet kiirii vieläkin pitkin selkärankaa, kun muistelee. Samalla voit käydä uimassa Kanaalissa ja kelailla, kuinka perseestä oli oikeasti tehdä se maihinnousu. Sinne lähtee Bayeux -nimisestä paikasta busseja aamupäivällä ja iltapäivällä on paluu. Maisemat on aika huikeat Normandiassa. Suosittelen senkin vuoksi :thumbs:

Oltiin Alpeilla trekkailemassa Berchtesgadenissa ja tarkoitus oli päästä Kotkanpesälle omin neuvoin, koska ne bussit tuntu sillä hetkellä naurettavan kalliilta. Lähettiin siis kävelemään liki 20 kg varusteitten kans. Kaikki muuten hyvin, mut navigoijakaveri oli vähän poissa kartalta ja valittiin ihan väärä vuori :D Mut ei se mitään. Oli kivaa telttailla tyhjällä alppilaitumella, kun parikyt metrii meidän yläpuolelta kuulu lehmänkelloja ja alapuolella olevassa pikku kylässä soitettiin yhteentoista asti illalla sellasta ihan perus lederhosenmusaa :rock:

Viime kesänä tuli myös käytyä Auschwitzissa. Se ei ollut kivaa, kun on katsonu paljon dokumentteja pentuna aiheesta. Kaikki konkretisoituu vasta paikan päällä.

Serkkupoika ehdotti myös Verdun'issä ja Somme'issä käymistä.

Tosiasia vaan on se, et jos oikeasti kiinnostaa "historiallinen" matkailu, ota itselles joku teema ja kierrä sen perusteella. Eurooppa on iso paikka ja saat matkasta tosi helposti sillisalaatin, jos vaan meet ja tsekkaat, mitä nyt sattuu eteen tulemaan. (Ei niin, että se olis yhtään huonompi ratkaisu :D )

Onko tuo mahdollista että "halpalennot" Kreikkaan (Kosille & Rodokselle) maksaa järjestään vähintään 400e/lärvi jos haluaa lähtä heinäkuun alussa? Joko en osaa käyttää noita hakusivustoja tai sitte nuo lennot on aivan helvetin kalliita. Minä ehdotin kavereille että otettas jonku matkayhtiön valmis paketti mutta kuulemma liian kallista.. Kultahietikolle pääsis kuitenki suht halvalla ja sielläki voi vissiin sikailla. Jos ei etelään pääse nii pakko kai se on taas mennä Prahaan ku johonki on kuitenki päästävä :)

No alle 400e lärvi pääsette äkkilähdöllä random etelän kohteeseen tai kaupunkinlomalle. Kaupungeista suosittelen nuorille miehille Lontoota kun kieli sujuu ja kalja maistuu kuitenkin. Sitten kun on kannuksia niin Berliini seuraavaksi.

Omaha ja Jenkkien war memorial on yks siisteimmistä asioista, jota oon kokenut. Kylmät väreet kiirii vieläkin pitkin selkärankaa, kun muistelee. Samalla voit käydä uimassa Kanaalissa ja kelailla, kuinka perseestä oli oikeasti tehdä se maihinnousu. Sinne lähtee Bayeux -nimisestä paikasta busseja aamupäivällä ja iltapäivällä on paluu. Maisemat on aika huikeat Normandiassa. Suosittelen senkin vuoksi :thumbs:

Oltiin Alpeilla trekkailemassa Berchtesgadenissa ja tarkoitus oli päästä Kotkanpesälle omin neuvoin, koska ne bussit tuntu sillä hetkellä naurettavan kalliilta. Lähettiin siis kävelemään liki 20 kg varusteitten kans. Kaikki muuten hyvin, mut navigoijakaveri oli vähän poissa kartalta ja valittiin ihan väärä vuori :D Mut ei se mitään. Oli kivaa telttailla tyhjällä alppilaitumella, kun parikyt metrii meidän yläpuolelta kuulu lehmänkelloja ja alapuolella olevassa pikku kylässä soitettiin yhteentoista asti illalla sellasta ihan perus lederhosenmusaa :rock:

Viime kesänä tuli myös käytyä Auschwitzissa. Se ei ollut kivaa, kun on katsonu paljon dokumentteja pentuna aiheesta. Kaikki konkretisoituu vasta paikan päällä.

Serkkupoika ehdotti myös Verdun'issä ja Somme'issä käymistä.

Tosiasia vaan on se, et jos oikeasti kiinnostaa "historiallinen" matkailu, ota itselles joku teema ja kierrä sen perusteella. Eurooppa on iso paikka ja saat matkasta tosi helposti sillisalaatin, jos vaan meet ja tsekkaat, mitä nyt sattuu eteen tulemaan. (Ei niin, että se olis yhtään huonompi ratkaisu :D )

Berchtesgadenissa kävin itsekkin toissakesänä ja sieltä todellakin kulkee ihan hyvä polku jota Eva Braun kulki ylös aina mutta toi teidän eksyminen oli varmasti ihan hieno juttu kanssa, niissä maisemissa leiriytyminen on jotain ihan omaa luokkaansa. Samalla on tullut käytyä Dachaussa ja Sachenhausenissa. Ja ei, tähän ei liity mitään kansallissosialismiaatteita tai mitään muutakaan. Mielestäni ko. paikat on kuitenkin olleet aika vakavia ja merkityksellisiä maailmanhistorian kannalta ja pysäyttää miettimään monia asioita.

Olen varaamassa lentoja isommalle porukalle. Tilatessa lukee, että kaikille pitää syöttää kaikki etunimet tarkalleen kuten passissa. Onko tuo oikeasti tarkkaa, eli joudunko selvittämään kaikilta toisetkin etunimet, vai riittääkö yksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom