Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Olen suunnitellut vähän että menisin käymään Amerikan ihmemaassa, olen täyttänyt jo esta hakemuksen ja on hyväksytty se, nyt ajattelin ruveta etsii halpaa lentoa hki-ny-hki, ostan lennon vertaa.fi kautta, riittääkö toi esta että pääsee lennolle vai pitääkö täyttää vielä jotain muuta ja mistä nämä muut dokumentit saa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen suunnitellut vähän että menisin käymään Amerikan ihmemaassa, olen täyttänyt jo esta hakemuksen ja on hyväksytty se, nyt ajattelin ruveta etsii halpaa lentoa hki-ny-hki, ostan lennon vertaa.fi kautta, riittääkö toi esta että pääsee lennolle vai pitääkö täyttää vielä jotain muuta ja mistä nämä muut dokumentit saa?
Esta riittää Suomessa,loput laput saat sitten koneessa jotka tarvitaan sitten Nykissä.

saako interreilpassia mistään alle 3kk varotusajalla? vr:n sivuilla lukee, että 3kk ennen matkaa pitäis ostaa. onnistuuko muuta kautta tuo passin hankkiminen esim. 1 kk varotusajalla?

saako interreilpassia mistään alle 3kk varotusajalla? vr:n sivuilla lukee, että 3kk ennen matkaa pitäis ostaa. onnistuuko muuta kautta tuo passin hankkiminen esim. 1 kk varotusajalla?

Siis sen passin saa aikaisintaan 3kk ennen matkaa. Tarvittaessa sen saa vaikka heti samalle päivälle mielestäni.

Moro!

Sellainen kysymys olisi että miten noiden APIS tietojen lähettäminen tapahtuu kun meillä on lennot Kuopio - Helsinki - Pariisi - Miami välille siten että, Kuopio - Helsinki - Pariisi välille on merkitty operoijaksi Finnair ja Pariisi - Miami välille Air France. Meillä on kaikkiin lentoihin yksi lippu joka on merkitty Air Francelle. Toinen asia on se että miten noiden matkatavaroiden kanssa tehdään eli kun Kuopiossa noustaan lentokoneen kyytiin niin tarvitseeko seuraavan kerran matkalaukkuihin koskea Miamissa? Ai niin liput on hankittu Ebookersin kautta.

Kiitos!

Moro!

Sellainen kysymys olisi että miten noiden APIS tietojen lähettäminen tapahtuu kun meillä on lennot Kuopio - Helsinki - Pariisi - Miami välille siten että, Kuopio - Helsinki - Pariisi välille on merkitty operoijaksi Finnair ja Pariisi - Miami välille Air France. Meillä on kaikkiin lentoihin yksi lippu joka on merkitty Air Francelle. Toinen asia on se että miten noiden matkatavaroiden kanssa tehdään eli kun Kuopiossa noustaan lentokoneen kyytiin niin tarvitseeko seuraavan kerran matkalaukkuihin koskea Miamissa? Ai niin liput on hankittu Ebookersin kautta.

Kiitos!

Matkalaukuista: Nyrkkisääntö on, että jos lennot ovat samalla lipulla niin matkalaukuista ei tarvitse huolehtia ennen lopullista määränpäätä. Niinkuin teidän tapauksessa taitaa olla.

Vähän kiireeks menee tämän asian kanssa, mutta viikonloppuna ois tavotteena käydä jossain päin Keski-Eurooppaa (Itävalta kävi ekana mielessä) lyhyellä kaupunkilomalla. Oon aika huono noiden varauksien ym kanssa eli mistä lentoja ja majoituksia kannattaa alkaa etsimään? Mahdollisimman halvalla tietysti :) Lupaan tehdä lyhyen kuvaraportin jos joku auttaa ja perille asti pääsen.
Salzburg? Wien?

Vähän kiireeks menee tämän asian kanssa, mutta viikonloppuna ois tavotteena käydä jossain päin Keski-Eurooppaa (Itävalta kävi ekana mielessä) lyhyellä kaupunkilomalla. Oon aika huono noiden varauksien ym kanssa eli mistä lentoja ja majoituksia kannattaa alkaa etsimään? Mahdollisimman halvalla tietysti :) Lupaan tehdä lyhyen kuvaraportin jos joku auttaa ja perille asti pääsen.
Salzburg? Wien?

Lentoja varmaan paha saada näin lyhyellä varoitusajalla johonkin tiettyyn paikkaan halvalla, mutta pikaisella haulla lennot edestakaisin Wieniin alta 300 euron austrian.com:sta.
Halpoja majoituksia täältä.

Olen ollut vain kesällä Wienissä ja oli todella hieno mesta!

Jos itse tekisin tuollaisen viikonloppureissun Keski-Eurooppaan, olisi Praha aika kova sana. Tai Budapest.

Noniin, pari todella tyhmää kysymystä, matka tapahtuu Air Baltickilla ja EU:n sisällä siis:

Lähden parin päivän matkalle, enkä tarvitse ruumaan meneviä matkatavaroita (säästän sillä jopa) ja lähden matkaan vain yhden urheilukassin kanssa, joka menee käsimatkavaroihin. Saako käsimatkatavaroissa kuljettaa partahöylää, jossa on vaihdettava terä (Gilette Fusion)? Googlella löytyi niin ristiriitaisia vastauksia ja Air Baltickin sivuilla ei ollut mainintaa.

Kaveri mainitsi, että nesteitä saa ottaa mukaan, kunhan ovat alle 1dl pakkauksissa, mutten oikein löytänyt löytänyt kuin litran maksimimäärän. Onko tuo desin sääntö siis vielä voimassa?

Kiitos vastauksista.

Noniin, pari todella tyhmää kysymystä, matka tapahtuu Air Baltickilla ja EU:n sisällä siis:

Lähden parin päivän matkalle, enkä tarvitse ruumaan meneviä matkatavaroita (säästän sillä jopa) ja lähden matkaan vain yhden urheilukassin kanssa, joka menee käsimatkavaroihin. Saako käsimatkatavaroissa kuljettaa partahöylää, jossa on vaihdettava terä (Gilette Fusion)? Googlella löytyi niin ristiriitaisia vastauksia ja Air Baltickin sivuilla ei ollut mainintaa.

Kaveri mainitsi, että nesteitä saa ottaa mukaan, kunhan ovat alle 1dl pakkauksissa, mutten oikein löytänyt löytänyt kuin litran maksimimäärän. Onko tuo desin sääntö siis vielä voimassa?

Kiitos vastauksista.

Laita laukkuun ja koita jos menee läpi. Pahin mitä tapahtuu on, että terä otetaan pois ja joudut ostamaan uuden. Aika rentoja ne sedät yleensä tuntuvat turvatarkastuksessa olevan, mulla on mennyt läpi ties mitä hoitoaineista saksiin ja juomapulloihin (olin siis ihan unohtanut ne laukkuun, en tahallani koita salakuljettaa :D).

Joo, nesteistä kaverisi antoi oikeaa tietoa. Pullot ja purkit alle desin ja pitää mahtua litran vetävään, läpinäkyvään ja suljettavaan pussiin.

Tuo nesteiden kuljetus varmastikin pitää paikkansa suomesta lähtiessä, tosin silläkin on suuri merkitys mistä maasta palaat esim suomeen,jopa 2l juomapullon saa roudata suomeen palaavaan koneeseen ilman ongelmia siis käsimatkatavaroissa.

Kellään kokemusta British Airwaysin lentojen peruuttamisesta? Paljonko maksaa jne. En oikein ottanut sivuilla olevasta hinnastosta selvää eikä oma maksu ole vielä rekisteröitynyt, joten en pysty koittamaan edes oman lentoni kanssa.

Varasin ja maksoin vahingossa ihan huonon lennon. "Hups" :jahas:

Valitettavasti ei, koska en ostanut seatin kautta :(

Googlailin vähän ja näyttäisi siltä, että lippuni on kai non-refundable, eli ei voi saada mitään rahoja takaisin. Aion silti soittaa sinne ja kysyä kun nettisivuilta ei oikeasti ota yhtään mitään selvää.

Kylläpä rahoille saa heittää hyvästit jos ei ole varannut muutettavia lippuja jotka on vähän kalliimpia. Onpa käynyt silleenkin, että vaikka on ollut muutettavat liput niin on ollut hieman halvempi ostaa kokoonaan uusi lippu kuin ruveta muuttaan vanhaa (tapahtui aasiassa):wtf:!

Perussääntö on, että kun kerran olet liput varannut ja maksanut, et enää saa rahojasi takaisin. Joissain kalliimmissa lipuissa voi olla mahdollista tietyin ehdoin peruuttaa lento mutta jos olet jonkun tarjouslennon hankkinut, ei tätä mahdollisuutta ole.

Miten muuten ku matkustat uudestaan jenkkilään ni pitääkö uudestaan tehdä se maksullinen kysymys testi joka kerta? Vai voiko sillä vanhalla numerosarjalla matkustaa? Tarkoitus ois mennä uudestaan käymään syksyllä, NY-Florida-risteily-NY-koti. Kattelin tossa hotellien hintoja esim Miamista ni samalla rahalla saa tollaisen 7 päivän risteilyn niillä Suomessa tehdyillä laivoilla.

ESTA on voimassa 2 vuotta.

Approved ESTA applications are valid for a period of two years, or until the passport expires, whichever comes first, and multiple trips to the United States without the traveler having to re-apply for another ESTA. The ESTA travel information may be updated before each trip to the U.S., but it is not required. When traveling to the U.S. with the approved ESTA, you may only stay for up to 90 days at a time - and there should be a reasonable amount of time between visits so that the CBP Officer does not think you are trying to live here. There is no set requirement for how long you must wait between visits.

Onko täällä paljon junalla Saksassa reissanneita? Viikonloppuna oon menossa ja katsoin, että halvimmaksi tulee schönes wochenende -lippu, millä saa päästellä niin monta kertaa kun jaksaa. Onko se sama lippu voimassa vuorokauden koko saksan alueella vai onko niissä jotain läänikohtaisuuksia niinku jossain Saksan junalipuissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom