Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
No alle 400e lärvi pääsette äkkilähdöllä random etelän kohteeseen tai kaupunkinlomalle. Kaupungeista suosittelen nuorille miehille Lontoota kun kieli sujuu ja kalja maistuu kuitenkin. Sitten kun on kannuksia niin Berliini seuraavaksi.
Lontoo ei jotenki kiehdo yhtään... Ja Saksa on pois laskuista, sinne ei kehtaa vaan viikoksi lähtä ku tekis mieli tuttujaki nähdä ja niitä asuu siellä paljon. Kavereitten kans ku oon neuvotellu nii top 2 vaihtoehdot olis Varna (Bulgaria) ja Praha.. Mulle kyllä kelpais se Kreikka mutta sinne on niin kallista mennä että kavereilla loppuu budjetti kesken ku eivät saanu töitä yhtä pitkäksi aikaa ku minä :(

Ei oikeen uskalla jättää äkkilähtöjen varaan tuota ku ei voi oikeen töitten ja armeijan takia joustaa päivämääristä, reissuun ei voi lähtä ku aikasimmillaan 1. (luultavasti 2.) heinäkuuta ja 11. päivä alkaa jo intti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen varaamassa lentoja isommalle porukalle. Tilatessa lukee, että kaikille pitää syöttää kaikki etunimet tarkalleen kuten passissa. Onko tuo oikeasti tarkkaa, eli joudunko selvittämään kaikilta toisetkin etunimet, vai riittääkö yksi?

Jos erikseen käsketään kaikki nimet, niin silloin kai parempi laittaa. Riippuu varmaan siitäkin, mihin on menossa. Euroopan sisäisillä lennoilla en ole laittanut kuin ensimmäisen etunimen, eikä muuta ole kysyttykään. Shengen-maissahan ei tarvi välttämättä passiakaan, niin ei ole ihan viimeisen päälle tarkkaa.

Omaha ja Jenkkien war memorial on yks siisteimmistä asioista, jota oon kokenut. Kylmät väreet kiirii vieläkin pitkin selkärankaa, kun muistelee. Samalla voit käydä uimassa Kanaalissa ja kelailla, kuinka perseestä oli oikeasti tehdä se maihinnousu. Sinne lähtee Bayeux -nimisestä paikasta busseja aamupäivällä ja iltapäivällä on paluu. Maisemat on aika huikeat Normandiassa. Suosittelen senkin vuoksi :thumbs:

Oltiin Alpeilla trekkailemassa Berchtesgadenissa ja tarkoitus oli päästä Kotkanpesälle omin neuvoin, koska ne bussit tuntu sillä hetkellä naurettavan kalliilta. Lähettiin siis kävelemään liki 20 kg varusteitten kans. Kaikki muuten hyvin, mut navigoijakaveri oli vähän poissa kartalta ja valittiin ihan väärä vuori :D Mut ei se mitään. Oli kivaa telttailla tyhjällä alppilaitumella, kun parikyt metrii meidän yläpuolelta kuulu lehmänkelloja ja alapuolella olevassa pikku kylässä soitettiin yhteentoista asti illalla sellasta ihan perus lederhosenmusaa :rock:

Viime kesänä tuli myös käytyä Auschwitzissa. Se ei ollut kivaa, kun on katsonu paljon dokumentteja pentuna aiheesta. Kaikki konkretisoituu vasta paikan päällä.

Serkkupoika ehdotti myös Verdun'issä ja Somme'issä käymistä.

Tosiasia vaan on se, et jos oikeasti kiinnostaa "historiallinen" matkailu, ota itselles joku teema ja kierrä sen perusteella. Eurooppa on iso paikka ja saat matkasta tosi helposti sillisalaatin, jos vaan meet ja tsekkaat, mitä nyt sattuu eteen tulemaan. (Ei niin, että se olis yhtään huonompi ratkaisu :D )

Kiitti shulle, pitää ottaa harkintaan!

Air Berlin

Onko kellään tietoa että paljonko Air Berlin velottaa ylimääräisistä matkalaukuista? Sivuilta ei tunnu löytyvän ku yksittäisten matkalaukkujen velotukset jos painorajat ylittyy.
Eli mitä mahtaa maksaa jos ottaa lennolle mukaan enemmän kuin yhden matkalaukun?

Pitäis lähtä vähä pidemmäks aikaa Afrikan lämpöön niin tavaraa kertyy..:rolleyes:

Ollaan lähdössä juhannuksen alla Madridiin ja SuperSaverin sivuilla valikoitui lento Munchenin kautta. Vaihtoväli tuolle Munchen-Madrid -lennolle on puoli tuntia. Lento lähtee samasta terminaalista kuin Hki-Munchen -kone saapuu, mutta onko mitään saumaa ehtiä tuolle jatkolennolle..? Ilmeisesti on, kun kerran tarjoavat sitä. Eikä tullut tietenkään selvitettyä, että onko lentoyhtiö (Lufthansa kaikilla lennoilla) velvollinen korvaamaan, jos vaikka Hesasta lähtevä lento myöhästyy, eikä sen takia ehditä jatkolennolle. Onko muilla ollut vastaavaa..?

Mitenkäs se meni, jos lennot on samalla tiketillä/varausnumerolla niin uudelleenreititys hoidetaan? Matkalaukut saattaa olla tiukilla, mutta onpa tuo onnistunutkin.

Joo eli jos kaikki lennot on saman varausnumeron alla, eli yksi osto, johon kuuluu nuo hki-mun-mad lennot, niin silloin lentoyhtiö on velvollinen uudelleenreitittämään + hoitamaan kamat perille. Jos ostat ensin hki-mun ja sitten toisella ostolla mun-mad niin silloin tätä velvollisuutta ei ole, ymmärtääkseni ei myöskään silloin, vaikka olisi esim. Luffen lentoja kaikki. Ainoastaan samalla lipulla olevat lennot. Laukutkin tossa vaihdossa saattaa ehtiä mukaan, jos hyvä tuuri käy :) Hauskaa matkaa!

Ihanaa, kiitos vastauksista :) Tulipa jotenkin helpottunut olo :D Laukkujen kanssa ei lähdetä kikkailemaan, vaan otetaan molemmat minirinkat käsimatkatavaroihin mukaan. On kuitenkin niin lyhyt reissu (5pv), että hyvin pärjää ilman hirveää Samsoniteä :D

Auttakaa tyhmää, olen maksanut jenkeissä omalla OP-Visa Yhdistelmä kortilla ja nyt kun kävin katsomassa omalta OP:n netipankkisivulta Kortit kohdassa näkyy yhdistelmä kortin kohdalla - käytetty 1600 ja ja käytettävissä 400 euroa, tiedän kuitenkin että en ole käyttänyt noin suurta määrää rahaa niin kuinka se voi näkyä noin? Onko kyseessä joku katevaraus, joka sitten muuttuu kun summa varsinaisesti veloitetaan tililtä? Tapahtumia vielä ei näy. Kun tarkistan itse kortin tapahtumat tilini saldo on kuitenkin vain 70 euroa ja käytettävissä 1930euroa. Eli tuo käytetty 1600e ja käytössä 400e näkyy kortin numeron perässä ja kun menen tarkastelemaan näitä tietoja saldo on tuo mainitsemani 70e ja käytettävissä 1930e. Ihmetyttää...

Auttakaa tyhmää, olen maksanut jenkeissä omalla OP-Visa Yhdistelmä kortilla ja nyt kun kävin katsomassa omalta OP:n netipankkisivulta Kortit kohdassa näkyy yhdistelmä kortin kohdalla - käytetty 1600 ja ja käytettävissä 400 euroa, tiedän kuitenkin että en ole käyttänyt noin suurta määrää rahaa niin kuinka se voi näkyä noin? Onko kyseessä joku katevaraus, joka sitten muuttuu kun summa varsinaisesti veloitetaan tililtä? Tapahtumia vielä ei näy. Kun tarkistan itse kortin tapahtumat tilini saldo on kuitenkin vain 70 euroa ja käytettävissä 1930euroa. Eli tuo käytetty 1600e ja käytössä 400e näkyy kortin numeron perässä ja kun menen tarkastelemaan näitä tietoja saldo on tuo mainitsemani 70e ja käytettävissä 1930e. Ihmetyttää...

varmaan kantsii kääntyä pankkisi puoleen kuin kysyä randomeilta täällä keskustelupalstalla :)

Disasterpiece, joo ota yhteyspankkiisi. Yks mahdollisuus on päällekkäiset varaukset, eli virhe jossa summat nostetaan useampaan otteeseen. Itse joutunut muutamaankin kertaan pyytämään rahoja takaisin pankilta, kun olen nostanut esim. 100€ ja virheen vuoksi tililtä lähtenytkin 300€.

Joo olen kyllä pankkiin yhteydessä, mutta on vähän mutkia matkassa kun ei pysty Iphonella oikein soittaa data roaming eston takia ja pre-paidista loppui eilen rahat, joten laittelin verkkoviestiä OP:iin katotaan mitä vastaavat. Kyllä noita Visa maksuja näkyy jo jonkun verran Visan tiedoissa ja kaikki on täysin oikein. Kyse on varmaan juuri jostain päällekkäisistä varauksista joita on syntynyt kun ollaan vuokrattu autoa. Muuta järkevää en keksi koska en ole ostanut mitään arvokasta ja Visan saldo oli melkein nollilla lähtiessä. Täällä piti tehdä siten että Aviksella vuokrattaessa autoa Visalle tehtiin ns. varaus joka sitten maksetaan autoa palauttaessa. Tehtiin sitten pieni virhe alkuun kun ei varattu auto kuin kolmeksi päiväksi ja sitten eilen käytiin jatkamassa sitä loppu ajaksi (n.2vko) joten tuosta härdellistä on voinut tulla noita varauksia tuonne tilille. Ensin tuli siis varaus kolmesta päivästä jonka maksoin pois kahden päivän jälkeen ja sitten tehtiin varaus loppuajaksi, joka maksetaan pois sitten viimeisenä päivänä. Ei kai tuossa muuta ole kuin se että meinasi tulla paska housuunb että mistä tuollaiset summat ovat muodostuneet. :)

Seinäjoen lähistöltä hotellia? Onko mahollista löytää provinssi vkl:n ajaksi? Ei tarvis olla Seinäjoella, lähistötkin riittää. Yritin googlettaa, mutta ei löytynyt ainakaan mitään hyvää vielä. Mitä siinä lähistöllä on?

Taas pukkaa tyhmää kysymystä: Ajateltiin tehdä internetissä check-in aikaa säästäksemme. Eli siis mitenkäs tuo nyt menee: jos tehdään se tosiaan netissä, niin voidaanko vain kentällä marssia suoraan turvatarkastukseen, kun ei ole ruumaan meneviä matkatavaroita? Tuleeko internet check-inniä tehtäessä sieltä tulosteena boarding passit vai miten? On aina jonotettu kentällä check-inniin ja huomenna on lähtö niin kukon laulun aikaan, että olis kiva hoitaa tuo alta pois :)

Taas pukkaa tyhmää kysymystä: Ajateltiin tehdä internetissä check-in aikaa säästäksemme. Eli siis mitenkäs tuo nyt menee: jos tehdään se tosiaan netissä, niin voidaanko vain kentällä marssia suoraan turvatarkastukseen, kun ei ole ruumaan meneviä matkatavaroita? Tuleeko internet check-inniä tehtäessä sieltä tulosteena boarding passit vai miten? On aina jonotettu kentällä check-inniin ja huomenna on lähtö niin kukon laulun aikaan, että olis kiva hoitaa tuo alta pois :)

Jep, tulostetaan boarding pass. Sitten se kourassa vaan marssit turvatarkastukseen :)

Jos lentää Finskillä ja on kanta-asiakas, niin pystyy saamaan kännykkään tekstarina sellaisen - ei tartte tulostella mitään.

Minkä verran kannattaisi varata rahaa jos aikoo mennä reilaamaan kuukauden ajaksi? Ja kannattaako ottaa telttaa mukaan vai löytyykö hostelleista huoneita helposti?

Minkä verran kannattaisi varata rahaa jos aikoo mennä reilaamaan kuukauden ajaksi? Ja kannattaako ottaa telttaa mukaan vai löytyykö hostelleista huoneita helposti?

Älä ota telttaa, less is more. Hostelleissa on aina tilaa, käytä Hostelbookerssia etukäteisvarailuihin, katso hostelien reviewit ja sijainti. Rinkan päällä nukkuminen juna-asemilla, puistoissa, katoilla jne. on parempi kuin teltan virittely. Rahaa kuukauden reissuun tarvitsee 1200-1700€ pois lukien junaliput, tähän sisältyy satunnaiset pienet shoppailut, hostellit, syömiset, dokailut, kaupunkien sisäiset siirtymät ja retket. Vältä ainakin Pariisia, not bang for the buck. Jos olet nainen ja pelkäät yhteisdormeja niin tämä pelko on pääosin turha, jengi on lungia ja ahdistelutapauksista en ole kuullut.

Nonni, heräs tässä kysymys, että kun tekee välilaskun venäjälle, niin tarviiko siellä viisumia tähän? Ei varmaan, mutta jos joku osais varmaks sanoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom