Travellerin tyhmät kysymykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mahoney
  • Aloitettu Aloitettu
Nonni, heräs tässä kysymys, että kun tekee välilaskun venäjälle, niin tarviiko siellä viisumia tähän? Ei varmaan, mutta jos joku osais varmaks sanoo.

Siis onko sulla suoraan Venäjältä jatkava yhdyslento? Eli et ole aikeissa oleskella Venäjällä välillä vaikkapa viikon ajan ja sitten jatkaa matkaa? Jos se on vain yhdyslento, eli vaihdat konetta Venäjällä niin et tietenkään tarvitse viisumia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis onko sulla suoraan Venäjältä jatkava yhdyslento? Eli et ole aikeissa oleskella Venäjällä välillä vaikkapa viikon ajan ja sitten jatkaa matkaa? Jos se on vain yhdyslento, eli vaihdat konetta Venäjällä niin et tietenkään tarvitse viisumia.

Joo siis koneen vaihto ja siitä sitten jatkolento Koreaan. Pitäis olla vielä saman terminaalin sisällä, joten ei tartte astua ovista ulos. Näin mäkin olen ymmärtänyt että ei tartte jos on suora jatkolento.

Joo siis koneen vaihto ja siitä sitten jatkolento Koreaan. Pitäis olla vielä saman terminaalin sisällä, joten ei tartte astua ovista ulos. Näin mäkin olen ymmärtänyt että ei tartte jos on suora jatkolento.
Pitäisi tuon onnistua ilman viisumia, mutta useamman tarinan olen kuullut siitä, että ongelmiakin on tullut. En nyt muista kyllä oliko niistä joku Venäjällä. Kiinassa ainakin oli ongelmia ollut, kun paikalliset ei tienneet, että homma onnistuu ilman viisumia ja sitten henkilö vielä myöhästyi jatkolennolta tms.

Kuinka hyvin yleisesti ottaen Diners Club käy maksuvälineenä ulkomailla? Dinersin sivuillakin luki vaan jotain "emme voi taata että kortti käy joka paikassa" ... autto siis tosi paljon. :)

Oon lähdössä Thaimaan Phuketiin työharjotteluun, ja haluaisin hankkia varalle jonkun maksuaika-/luottokortin, mutta Diners taitaa olla ainoa joka semmosen suostuu myöntämään, kun mulla ei oo vielä 90 op:ta taskussa.

Kuinka hyvin yleisesti ottaen Diners Club käy maksuvälineenä ulkomailla? Dinersin sivuillakin luki vaan jotain "emme voi taata että kortti käy joka paikassa" ... autto siis tosi paljon. :)

Oon lähdössä Thaimaan Phuketiin työharjotteluun, ja haluaisin hankkia varalle jonkun maksuaika-/luottokortin, mutta Diners taitaa olla ainoa joka semmosen suostuu myöntämään, kun mulla ei oo vielä 90 op:ta taskussa.

Diners on ihan turha kortti Thaimaassa. Vaikka niiden omien sivujen mukaan Bangkokissa on ties kuinka monta kelvollista automaattia, niin eipä vaan missään toimi. Melkein päivän tuhlasin tuon kirotun kortin kanssa, ja sitten löytyi joku pankkikonttori, joka sellaisella vanhan mallisella höylällä rokotti kortilta käteistä. Tämä siis viime vuoden tammikuussa.

Tietääkö kukaan vaellusluvista Nepalissa, tarkemmin Annapurnan alueella? Noin 2000 Nepalin rupiaa (~20€) joutuu joka tapauksessa maksamaan, mutta onko muita suurempia maksuja alueella? Löysin tämmöisen sata vuotta sitten päivitetyn sivuston, mutta tuskinpa pitää enää paikkaansa, tai ainakin hinnat ovat kallistuneet..http://www.mountainshop.fi/nepal/nep_lupa.htm

Osaako joku kertoa miten _pelkästään_ varata lento ostamatta sitä? Onko ainoa keino marssia matkatoimistoon? Ilmeisesti netin kautta ei onnistu? Ja onko tuollainen varaaminen yleensä maksullista ja saako sen peruttua helposti? Ja kun kuitenkin joku haluaa kysyä minkä takia, niin idioottimaisen viisumibyrokratian. Tarvitsen vain laput, että varaus on tehny enkä mitään muuta. Samoja lentoja ei ole pakko käyttää :hyper: Ja tokihan mitään netin halpislentoja, jotka tulen ostamaan ei voi varata (?).

Osaako joku kertoa miten _pelkästään_ varata lento ostamatta sitä? Onko ainoa keino marssia matkatoimistoon? Ilmeisesti netin kautta ei onnistu? Ja onko tuollainen varaaminen yleensä maksullista ja saako sen peruttua helposti? Ja kun kuitenkin joku haluaa kysyä minkä takia, niin idioottimaisen viisumibyrokratian. Tarvitsen vain laput, että varaus on tehny enkä mitään muuta. Samoja lentoja ei ole pakko käyttää Ja tokihan mitään netin halpislentoja, jotka tulen ostamaan ei voi varata (?).
Itellä onnistui ainakin kerran ja juurinkin matkatoimiston kautta. Tuolloin sattui hinnatkin niin lähelle netin halvimpia hintoja, että matkatoimiston palveluiden käyttäminen oli varsin kannattavaa.

Osaako joku kertoa miten _pelkästään_ varata lento ostamatta sitä? Onko ainoa keino marssia matkatoimistoon? Ilmeisesti netin kautta ei onnistu? Ja onko tuollainen varaaminen yleensä maksullista ja saako sen peruttua helposti? Ja kun kuitenkin joku haluaa kysyä minkä takia, niin idioottimaisen viisumibyrokratian. Tarvitsen vain laput, että varaus on tehny enkä mitään muuta. Samoja lentoja ei ole pakko käyttää :hyper: Ja tokihan mitään netin halpislentoja, jotka tulen ostamaan ei voi varata (?).

Mitä, jos varaisit jonkun business- tai vastaavan luokan lipun? Nuo kalliimmathat saa usein peruutettua tai vaihdettua ilman lisäkustannuksia. Joudut ehkä maksaa sen varatessa, mutta rahat palautuu luottokortille, kun teet peruutuksen.

Mitä, jos varaisit jonkun business- tai vastaavan luokan lipun? Nuo kalliimmathat saa usein peruutettua tai vaihdettua ilman lisäkustannuksia. Joudut ehkä maksaa sen varatessa, mutta rahat palautuu luottokortille, kun teet peruutuksen.

Tossa lienee se probleema, että kun tuolle matkalle halvimmat liput lähtee sieltä 1200 eurosta, niin taitais luottorajat paukkua nätisti yli jos aletaan business luokkaa varaileen. Pitänee lähtä kyselemään matkatoimistoista ens viikolla.

Aika myöhässä tulee mutta vastataan silti. Eli et tarvitse viisumia. Koneesta terminaaliin siirryttäessä Moskovassa oli selvät opasteet jatkolennolle siirryttäessä. Lensin viime vuoden lopulla Kiinasta Helsinkiin ja vaihto oli Moskovassa.

Mistä niitä puhelimen laturin ja pistorasian väliin tulevia muuntimia saa? Siis semmonen vehje, että voi ulkomaillakin ladata puhelinta.
Kiitos!

Clas Ohlsonilta löytyy ainakin noita, vastikään kävin hakemassa brittiadapterin. En ihan tarkkaan muista onko noilla niitä muuntajasettejä, joissa on useampi eri adapteri, mutta nettisivuilta voi löytyä.

EDIT: Esim http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161919399
Sitä en tosin osaa sanoa, että mistä varsinaisia muuntajia saa, koska verkkovirta on eri joissain maissa.

Clas Ohlsonilta löytyy ainakin noita, vastikään kävin hakemassa brittiadapterin. En ihan tarkkaan muista onko noilla niitä muuntajasettejä, joissa on useampi eri adapteri, mutta nettisivuilta voi löytyä.

EDIT: Esim http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=161919399
Sitä en tosin osaa sanoa, että mistä varsinaisia muuntajia saa, koska verkkovirta on eri joissain maissa.

400px-800px-Map_of_the_world_coloured_by_voltage_and_frequency.png

Tästä siis kyse

Jes, kiitos! Tosin ei tuo ihan avannut millanen Nepaliin käy, kun oli sataa eri väriä kartalla. Ehkäpä tuo clas ohlsonin vempain toimii.
Näyttäs olevan tuo sama virta kuin meilläkin. Luultavasti Nepalissa samanlainen reikä seinässä ku kiinassakin, jollon adapteria ei tartte. Mut osta nyt varulta niin saat varmasti soittaa äiteelle Nepalista :)

Kysytään nyt vaikka täältä.
Olen luutavasti tuossa vuodenvaihteessa menossa Australiaan 3-4 kuukaudeksi.
Asun tällähetkellä vuokralla. Olin vähän ajatellut että jättäisin asunnon tyhjäksi sillä aikaa kun matkustan, sillä en oikein uskalla/viitsi ottaa ketään alivuokralaista, sillä koko huusholli on täynnä uusia arvokkaita tavaraoita ja huonekkaluja jotka ostin kesällä tänne muuttaessani...
Onko mahdollista tämmöiseen tapaukseen saada jostain jotain tukea tai vastaavaa jotka kattaisivat edes osan vuokrasta sillä aikaa kun olen matkoilla?

^Kysy ensimmäiseksi vuokraisännältä. Olen kuullut että jotkut vuokraisännät ovat niin kivoja että laskevat vuokrahintoja jos kämppä on tyhjillään. Esimerkiksi opiskelijoilla kesät

^Kysy ensimmäiseksi vuokraisännältä. Olen kuullut että jotkut vuokraisännät ovat niin kivoja että laskevat vuokrahintoja jos kämppä on tyhjillään. Esimerkiksi opiskelijoilla kesät

Kuulostaa kyllä todella mukavalta vuokraisännältä! Voi toimia jossain pienen kunnan omistamissa asunnoissa, mutta ei taatusti minkään yksityisen omistuksessa olevassa. Saatika yhtään suuremmassa kaupungissa.

Voi tulla puhelimessa pitkä hiljaisuus jos tällaista asiaa edes kysyy.. Ja se johtuu ihan siitä, että vuokranantaja todennäköisesti katsoo kalenteria, että onko tämä aprillipila. :)

No voi olla tosiaan aika harvinaista. Tuttuva kuitenkin laski omassa sijoitusasunnossaan vuokraa vuokralaiselle n. 30% kun oli muutaman kuukauden poissa. Oli hyvä vuokralainen ja muuten olisi irtisanonut sopimuksen niin ihan perusteltua mielestäni ennemmin laskea hintaa vähäksi aikaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom