Tradenomista maisteriksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää bolognapaska on kyllä varsin huvittava. Itse olen ohjelmistoalan DI, ja saan nyt melkein suoraan lukea KTM:ksi :pano: Eli koska olen DI, oletetaan että osaan kauppatieteen alan perustat (kandi), vaikka ei ole hajuakaan. Ajattelin siis täydentää osaamistani että osaisi jotain myös tuolta alalta...

Lisäksi, AMK:n käynyt voi lukea DI:ksi. Ongelma on se, että DI:n peruskurssit ovat vaikeita (verrattuna AMK:n helpommat peruskurssit) mutta DI:n syventävät taas ovet varsin helpot. Eli jos haluaa kulkea siitä missä rima on matalin, voit ottaa kandin AMK:ssa ja DI:n paperit yliopistolta.

Ihme systeemi sanon minä... mitä seuraavaksi, uskontotieteen kandit lukevat itsensä juristeiksi parissa vuodessa, luettuaan ensin muutaman peruskurssin? :pano:

Olen ihan samaa mieltä että tuosta oli vain hyötyä. En viitsi edes miettiä moni tappoi itsensä tai sai burnoutin tuon järjestelmämuutoksen deadlinen takia.

Voisinkohan itse lukea parissa vuodessa lääkäriksi nyt?

Tää bolognapaska on kyllä varsin huvittava. Itse olen ohjelmistoalan DI, ja saan nyt melkein suoraan lukea KTM:ksi :pano: Eli koska olen DI, oletetaan että osaan kauppatieteen alan perustat (kandi), vaikka ei ole hajuakaan. Ajattelin siis täydentää osaamistani että osaisi jotain myös tuolta alalta...

Lisäksi, AMK:n käynyt voi lukea DI:ksi. Ongelma on se, että DI:n peruskurssit ovat vaikeita (verrattuna AMK:n helpommat peruskurssit) mutta DI:n syventävät taas ovet varsin helpot. Eli jos haluaa kulkea siitä missä rima on matalin, voit ottaa kandin AMK:ssa ja DI:n paperit yliopistolta.

Ihme systeemi sanon minä... mitä seuraavaksi, uskontotieteen kandit lukevat itsensä juristeiksi parissa vuodessa, luettuaan ensin muutaman peruskurssin? :pano:

Jos siirtyy AMK:sta yliopistoon niin joutuu ymmärtääkseni kyllä lukemaan 30op tai yli op:tä DI matikkaa, kemiaa ja muita. Ainakin minun tuntemani henkilöt, jotka ovat noin tehneet sanovat että juuri nuo siltaopinnot, että saa kandin, ovat vittumaisimpia.

Jos siirtyy AMK:sta yliopistoon niin joutuu ymmärtääkseni kyllä lukemaan 30op tai yli op:tä DI matikkaa, kemiaa ja muita. Ainakin minun tuntemani henkilöt, jotka ovat noin tehneet sanovat että juuri nuo siltaopinnot, että saa kandin, ovat vittumaisimpia.

Muistaakseni vanhalla systeemillä oli juuri noin, mutta ei taida olla enää bologna-systeemillä?

Mitäs mietteitä teille tulee sellaisesta, että lukis DI-tutkinnon jälkeen kaupallisen tutkinnon, joka vois olla KTM, KTL tai KTT? Onko järkeeee vai ei, ja missä on ja missä ei...

Mitäs mietteitä teille tulee sellaisesta, että lukis DI-tutkinnon jälkeen kaupallisen tutkinnon, joka vois olla KTM, KTL tai KTT? Onko järkeeee vai ei, ja missä on ja missä ei...

Tuota olen juuri itsekin miettinyt, ja taidan niin myös tehdä. Bolognalla se on niin pieni vaiva että toisi varsin helposti paljon lisähyötyä.

Tuota olen juuri itsekin miettinyt, ja taidan niin myös tehdä. Bolognalla se on niin pieni vaiva että toisi varsin helposti paljon lisähyötyä.

Eli KTM, KTL vai KTT? Itse tarvisin mietteitä kouluttautumisesta noihin eri vaihtoehtoihin... kaikki niistä olisivat suoraan mahdollisia DI-tutkinnon jälkeen, mutta mikä olisi kunkin vaihtoehdon hyöty suhteessa hieman erilaiseen panokseen.

Käsittääkseni siltaavia opintoja voi tulla max 60 op jos edellisessä tutkinnossa ei ole ollut pahemmin mitään kaupallista kurssia. Tuohan tietää vuoden lisäopiskelua eli ei aivan pieni juttu.

Lisäksi täytyy ennen hakemista olla jo suoritettu vähintään 36 op edestä esimerkiksi kansiksen tai laskentatoimen kursseja hyvällä tai kiitettävällä keskiarvolla.

GMAT-testi tulee suorittaa vain jos hakee englanninkieliseen maisterinohjelmaan.

Juristin tutkinto on onneksi vielä suojattu siinä mielessä, että jokaisen juristiksi tahtovan on suoritettava alempi ja ylempi oikeustieteellinen korkeakoulututkinto --> pääsykokeen kautta sisään. Huomatkaa, että juristin tutkinto on kyllä mahdollista suorittaa parissa vuodessa. Se vaatii vain hieman tahtoa ja omaksumiskykyä...

Sama juttu lääkäreillä. Oishan se nyt hassua, jos esim. meikä juristin pohjapapruilla menisin suorittamaan vain vaikka lääkiksen lisurin osuuden ja saisin luvan toimia laillistettuna lääkärinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika kova jätkä on jos parissa vuodessa vääntää. Ei ihan mahdotonta, mutta epätodennäköistä. Riippuu tosin kaupungistakin, jos vähän pakollisia seminaareja ym. istuskeluja ja 90% kirjatenttejä niin onhan se mahdollista.

Mä olisin ihan käypä jakamaan lääketieteellisiä neuvoja vaikken lääketieteiden tiedekunnassa nisupullan syömistä enempää aikaa olekaan viettänyt.

Aika kova jätkä on jos parissa vuodessa vääntää. Ei ihan mahdotonta, mutta epätodennäköistä. Riippuu tosin kaupungistakin, jos vähän pakollisia seminaareja ym. istuskeluja ja 90% kirjatenttejä niin onhan se mahdollista.
Juu, saa kyllä olla aikamoinen hikari joka sen parissa vuodessa tekee. Varmasti on mahdollista niin kuin on mahdollista saada tohtorin paperit parikymppisenä, mutta melko harvassa tuollaiset tyypi ovat. Mullakin meni ensimmäinen vuosi ryyppäämiseen...

Mä olisin ihan käypä jakamaan lääketieteellisiä neuvoja vaikken lääketieteiden tiedekunnassa nisupullan syömistä enempää aikaa olekaan viettänyt.

Niin siis pointti oli se että maisteriksi voi lukea parissa vuodessa (sehän on virallisesti kahden vuoden tutkinto). Kandi + maisteri on sitten eri asia. Pointtini oli kuitenkin se, että tietotekniikan DI voi lukea maisterin paperit parissa vuodessa -> kun DI kandi on suoritettu, päätellään että olet samalla viivalla kauppatieteiden kandejen kanssa (poisluettonua pari kolme kurssia mitä pitää lukea sen lisäksi). Tämä on mielestäni se hassu pointti.

Lääkärit ja juristit ovat näköjään kuitenkin suojattu, ja hyvä niin...

Juristin tutkinto on onneksi vielä suojattu siinä mielessä, että jokaisen juristiksi tahtovan on suoritettava alempi ja ylempi oikeustieteellinen korkeakoulututkinto --> pääsykokeen kautta sisään. Huomatkaa, että juristin tutkinto on kyllä mahdollista suorittaa parissa vuodessa. Se vaatii vain hieman tahtoa ja omaksumiskykyä...

Sama juttu lääkäreillä. Oishan se nyt hassua, jos esim. meikä juristin pohjapapruilla menisin suorittamaan vain vaikka lääkiksen lisurin osuuden ja saisin luvan toimia laillistettuna lääkärinä.
Jeps. Mulla on kaks lukiolaveria, toinen lääkiksessä ja toinen oikiksessa. Lääkisläinen joutuu olemaan siellä sen täyden ajan, eli kun se aloitti 2006 niin valmistuu kahden vuoden päästä,2012. Oikiskaveri aloitti 2006 ja on käsittääkseni valmistunut 2008, tai sitten on enää gradua vaille. Kauppakorkeassakin se lienee mahdollista, jos ottaa vaan kursseja tarpeeksi, myös kesällä.

Huomatkaa, että juristin tutkinto on kyllä mahdollista suorittaa parissa vuodessa. Se vaatii vain hieman tahtoa ja omaksumiskykyä...

Jep, kaksi vuotta ja viisi kuukautta oli ihan tavikselle realistinen opiskeluaika oikiksessa. Jälkeenpäin mietin, olisinko saanut puristettua kahteen vuoteen. Ehkä olisin, jos olisin aloittanut sen elukkatenttimisen ja esim. kandityön kirjoittamisen heti ensimmäisenä syksynä.

Pääsin viime keväänä oikiksen papereilla Taloustieteiden tiedekunnan maisteriohjelmaan ja se ylempi tutkinto olis tosiaan "enää" suoritettavana. Huomasinpa vaan, että ilman hyvää motivaatiota en saa opiskeltua yhtään. En siis edes yhtä tenttiä tms. Ehkä en sitten halua tarpeeksi valmistua KTM:ksi. Tuossa houkuttelee tosiaan se, että olis enää "vain" ne maisterivaiheen opinnot käymättä. Ei tarvis hinkata mitään Akateemisen opiskelutaidon perusteet- tyyppisiä kursseja ja gradunkin aihetta vois alkaa miettimään samantien. Jääpä nähtäväksi..

Ei taida irrota OTM paperit ihan tavikselta kahteen vuoteen. Voisi näin suunnaksi laskea, että pitäisi lukea joka ikinen päivä keskimäärin n. 45s tenttikirjallisuutta ja lisäksi jossakin välissä aina ko. kurssiin kuuluvat lait. Siinä sivussa sitten tehdä lopputyöt, istua pakolliset luennot, kielikurssit ym. Asia on sitten eri, jos on suorittanut avoimessa suuren osan aineopintoja valmiiksi ennen sisäänpääsyä...

Keskimääräistä lahjakkaammalta voi onnistua pariin vuoteen, mutta vaatii jo oikeasti aika paljon. Tiedän muutamia tyyppejä, jotka ovat valmistuneet alle kolmen vuoden hyvillä arvosanoilla ja he eivät ole ihan oikiksen tavissakkia. Jos tinkii rankalla kädellä arvosanoista, valmistuminen luonnollisesti nopeutuu jokaisella, mutta oikeudellinen yleissivistys voi jäädä aika laihaksi, jos aina luovii tärpeillä rimaahipoen tenteistä läpi. Tarkoitushan on, että jotain sieltä koulusta jäisi myös käteenkin.

Itse opiskelen lapissa ja etenen noin kolmen vuoden tahtia. Siinä on ollut ainakin itselle ihan hyvä opiskeluvauhti ja välillä joutuu ihan tosissaan painamaan hommia pinnojen eteen. Tosin siihen vaikuttaa paljon se, että olen ihan tavallinen kaveri ja haluan myös saada kohtuullisen hyvät arvosanat. Virkapuolella niitä vielä arvostetaankin; ainakin uraa aloiteltaessa.

Mä tiedän kaksi kolmessa vuodessa lukenutta. Toinen oli Rovaniemeltä. Siellä käsittääkseni vähän seminaareja ja pakollista istuskelua, niin voi valmistua nopeammin.

Pääsin viime keväänä oikiksen papereilla Taloustieteiden tiedekunnan maisteriohjelmaan ja se ylempi tutkinto olis tosiaan "enää" suoritettavana. Huomasinpa vaan, että ilman hyvää motivaatiota en saa opiskeltua yhtään. En siis edes yhtä tenttiä tms. Ehkä en sitten halua tarpeeksi valmistua KTM:ksi. Tuossa houkuttelee tosiaan se, että olis enää "vain" ne maisterivaiheen opinnot käymättä. Ei tarvis hinkata mitään Akateemisen opiskelutaidon perusteet- tyyppisiä kursseja ja gradunkin aihetta vois alkaa miettimään samantien. Jääpä nähtäväksi..

Siis pääsitkö suoraan sisään ilman mitään pääsykokeita tms.? Minne?

Back
Ylös Bottom