Tää bolognapaska on kyllä varsin huvittava. Itse olen ohjelmistoalan DI, ja saan nyt melkein suoraan lukea KTM:ksi
Eli koska olen DI, oletetaan että osaan kauppatieteen alan perustat (kandi), vaikka ei ole hajuakaan. Ajattelin siis täydentää osaamistani että osaisi jotain myös tuolta alalta...
Lisäksi, AMK:n käynyt voi lukea DI:ksi. Ongelma on se, että DI:n peruskurssit ovat vaikeita (verrattuna AMK:n helpommat peruskurssit) mutta DI:n syventävät taas ovet varsin helpot. Eli jos haluaa kulkea siitä missä rima on matalin, voit ottaa kandin AMK:ssa ja DI:n paperit yliopistolta.
Ihme systeemi sanon minä... mitä seuraavaksi, uskontotieteen kandit lukevat itsensä juristeiksi parissa vuodessa, luettuaan ensin muutaman peruskurssin?
Eli koska olen DI, oletetaan että osaan kauppatieteen alan perustat (kandi), vaikka ei ole hajuakaan. Ajattelin siis täydentää osaamistani että osaisi jotain myös tuolta alalta...Lisäksi, AMK:n käynyt voi lukea DI:ksi. Ongelma on se, että DI:n peruskurssit ovat vaikeita (verrattuna AMK:n helpommat peruskurssit) mutta DI:n syventävät taas ovet varsin helpot. Eli jos haluaa kulkea siitä missä rima on matalin, voit ottaa kandin AMK:ssa ja DI:n paperit yliopistolta.
Ihme systeemi sanon minä... mitä seuraavaksi, uskontotieteen kandit lukevat itsensä juristeiksi parissa vuodessa, luettuaan ensin muutaman peruskurssin?