Toyota Corolla Sport 1.8T

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.9.2002
Viestejä
594
Morjesta!

Onko Corolla 1.8T Sport kellekään tuttu kärry? Varsinkin jos joku pakkislaisista omistaa/on omistanut sellaisen, kuulisin mieluusti kokemuksia.

Mulla olisi siis hakusessa tehokas ja urheilullinen, mutta myös käytännöllinen auto. Edellytyksenä on siis kohtuullisen kokoinen peräkoppi, ja sellaiset sisätilat, että edessä on väljähköä, ja taaksekin mahtuu pari aikuista ilman älytöntä survomista. Turbo-Corolla ja Civicin Type R siis ainakin tulisivat kysymykseen. Mikä ettei joku A4 1.8T:kin, mutta sellaiset menee helposti liian kalliiksi, kuten myös tehokkaat BMW:t.

Kävin tänään pikaisesti tutustumassa yhteen vm. 2002 Corollaan. Mulla oli kuitenkin työpäivä kesken, joten en käynyt kuin heittämässä ihan pienen mutkan. Tarkoitus olisi lähipäivinä käydä paremmin ajamassa. Ensivaikutelma oli ainakin tosi positiivinen. Alavääntöähän siinä ei kauheasti ole. 4000 rpm jälkeen kuitenkin alkaa tapahtumaan, ja 6000 rpm kohdalla on tosi mellevä tehopiikki. Tehoja siinä on karvan yli 190hp, joten kait sen jo pitää jossain näkyäkin.

Ajettavuus tuntui tosi kivalta. Ohjaus oli tunnokas ja tarkka. Alusta oli tosi jämerän tuntoinen. Erityisesti tykästyin koneen kumeisiin soundeihin. Kun pääsen paremmalla ajalla testaamaan, niin pitää käydä isommalla tiellä pyörähtämässä. Välitykset tuntui olevan tosi lyhyet, joten voi olla, että matka-ajossa saa kuunnella melkoista mekkalaa.

Pistäkäähän siis kommenttia Gorillasta. Ruusuja ja risuja olisi kiva kuulla.

Voitte myös suositella muita vastaanlaisia autoja. Esim. C4 Citroenin 2 litraista Coupea (uutta sellaista) arvelin kans käydä koeajamassa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
C4:n muodot hivelee ainakin mun silmää. Mutta C4:n tuotanto on vielä niin alkuvaiheessa että kaikenlaisia vikoja saattaa esiintyä, näin oli ainakin aikoinaan kun C5 tuli markkinoille.

Toyota ja Honda on varmasti luotettavempia vaihtoehtoja ja pitävät hintansa paremmin.
 
Elchubagabra sanoi:
Turbo-Corolla ja Civicin Type R siis ainakin tulisivat kysymykseen.
Niin siis turboahan tuossa Corollan T-Sportissa ei ole, säätyvällä venttiilihässäkällä varustettu vapari kuten Civiccikin. Paha noista on suosituksia antaa, eikun tyypittämään vaan kaikki itseä vähänkin kiinnostavat mallit niin tietää mikä sopii parhaiten omaan käteen ja omiin vaatimuksiin.

Type-R on tuosta parivaljakosta tehokkaampi, nopeampi, enemmän hardcore ja vähemmän mukava, eikä siihen niitä takaoviakaan saa toisin kuin Corollaan joten käytännöllisyys on vähän mitä on.
 
Jeps aika erillaiset autot Type-R ja T-Sport Corolla ovat, joten henkilökohtaiset mieltymykset ratkaisevat. Tosin täytyy todeta, että noiden edellämainittujen autojen suorituskyvyssä ei ole niin isoja eroja kuin mitä valmistajat ilmoittaa, Corollalle on ilmoitettu 0-100kmh ajaksi 8.4 vaikka se todellisuudessa on noin 7.7, Hondalle taas 6.6 vanhemmalle mallille 6.8 ja se jää hieman noista ajoista, ilmeisesti Toyota haluaa tehdä pesäeroa Celican ja Corollan välille tällä tavalla. Honda siltikin ripeämpi ja muutenkin sporttisempi, Corollassa todella hyvät varusteet, kun taas Hondassa niukat, Hondassa ei ole vakiona esim. ilmastointia tai soitinta, Corollan vakiovarusteet ei paljoa jätä toivomisen varaa. Hyviä pelejä molemmat.
 
Dr Evil sanoi:
Hondalle taas 6.6 vanhemmalle mallille 6.8 ja se jää hieman noista ajoista,
Aika paljon käskijästä kiinni miten lähtee, TypeRän perisynti on turhan löysästä moottorintuennasta ja alustan ominaisuuksista johtuva helposti tapahtuva etupyörien hakkaaminen kovissa lähdöissä. Tosin tuohonkin löytyy lääkkeet. Niin ja Typerän luonteen ja suorituskyvyn saa parin tonnin vireillä muuttumaan täydellisesti, 0-100km/h hujahtaa reilusti alta 6 sekunnin... ;)
 
T-sport -kortsu kuulemma poistuu muuten markkinoilta euro4-saastenormien myötä. Ei mene enää uusista läpi, eikä kohtuullisen marginaaliselle Toyota-kuskille tarkoitettua vehjettä aleta uudistamaan sen suuremmin. Ilmeisesti myös 1,8 Celican kone vaihtuu toiseen.
 
foobari sanoi:
Niin siis turboahan tuossa Corollan T-Sportissa ei ole, säätyvällä venttiilihässäkällä varustettu vapari kuten Civiccikin.

Olinpas varsinainen "asiantuntija". Kun mallimerkinnässä on "T", ja 1.8 koneesta kuitenkin houkuteltu yli 190 kaakkia, niin arvelin, että luonnollisestikin siinä on turbo. Sehän tässä just hankalaa onkin, kun en autojen tekniikasta tiedä hevon helvettiäkään.

Anyway, äskettäin kävin pidemmän ja paremman koeajon suorittamassa.

+ tuntuu ainakin meikäläisen mielestä tosi tehokkaalta
+ ajettavuus ihan loistava

-matka-ajossa kova melutaso
-kyseinen auto tosi epäsiistissä kunnossa
-huipputehot vasta todella korkeilla kierroksilla
-ulkonäkö "teinixixix"

Summasummarum, paljon hyviä ja huonoja puolia. Sama asia voi olla myös tilanteesta riippuen plussa tai miinus. Kuten vaikka sporttinen alusta. Hyvällä tiellä ihan mahtava, mökille mennessä voi palaa hermot. Pitää ilmeisesti selkeästi valita joko tai. Ostaa uusi ja laiska perhepirssi, tai sitten tinkiä mukavuudesta ja panostaa tehoihin ja ajettavuuteen.

Tuo Corolla oli kuitenkin kovasti mun mieleen. Hintapolitiikkaa jo myyjän kanssa spekuloitiin, mutta en vielä jättänyt tarjousta sisään. Tähän vaikuttaa myös se, että vaimo suhtautui gorillaan melko pitkin hampain. "Täähän vonkuu ihan hulluna" "Eihän tässä ole jousia ollenkaan" jne. Kun auto kuitenkin tulee molempien käyttöön, niin joutuu olemaan myös epäitsekäs. Tietysti joku uudenkarhea BMW 325 tai vastaava olisi sekä mukava että tehokas, mutta se on sitten tolkuttoman kallis. Ainakin jos tämän vuosituhannen auton haluaa, kuten mie haluan. Nykyinen Primera on 6 vuotta vanha, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Ainoastaan laiska kone (1.6) on saanut katselemaan nopeaa autoa.

Jos vielä viitsitte, niin ehdottakaa tehokasta ja käytännöllistä, uudehkoa (alle 5 vuotta) autoa.... Hintaa sais olla maksimissaan karvan päälle 20kE. edit. Niin muuten.. Vectra GTS, onko kellekään tuttu kärry?
 
Elchubagabra sanoi:
Jos vielä viitsitte, niin ehdottakaa tehokasta ja käytännöllistä, uudehkoa (alle 5 vuotta) autoa.... Hintaa sais olla maksimissaan karvan päälle 20kE. edit. Niin muuten.. Vectra GTS, onko kellekään tuttu kärry?


En autoista ihan kaikkea tiedä, mutta paikallisessa lehdessä oli myynnissä 3-4v vanha Opel Astra bertone, mun silmään hieno coupe, tosi hyvillä varusteilla ja 2.2l koneen luulisi sellasta kiulua ihan ripeästi liikuttavan..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elchubagabra sanoi:
Jos vielä viitsitte, niin ehdottakaa tehokasta ja käytännöllistä, uudehkoa (alle 5 vuotta) autoa.... Hintaa sais olla maksimissaan karvan päälle 20kE.
Accord Type-R ? ;)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=170366

170366_b_81382146b870fc8e.jpg
 
unohtakaa oikeasti nuo opelit, ne ovat yksinkertaisesti huonoja autoja. uudemmatkin.
 
Jah neutraali millähän perusteella.? Uudemmat ovat olleet vika- ja ruoste tilastoissa keskiarvon paremmalla puolella. Tuulilasissa
juttua jossa myönnetään vanhat virheet =)
 
Snoopie sanoi:
1500893_1351497_ryg-275.jpg

http://autotalli.fi/crometapp/produ...e20&id=31.1351497&.pkg=95699077&.pkg=95699076
komia vehje tämmönen seat leonin sporttimallikin. 180 hevosvoimaa.

Ja hiton hyvä ajattavakin vielä ja tilaakin löytyy. Peräkontti on todella iso kokoluokkaansa nähden. Ja hintakin kuitenkin aikalailla kohillaan, Volkkarin tekniikalla nuo Seatit käytännössä on. Melutasosta en osaa sanoa, kun en ole mitään isompaa lenkkiä heittänyt, meidän Cordoba Sport on ainakin kohtuu äänekäs motarinopeuksilla, mutta näissä hintaluokissa tuo on aika normaalia. Joku Volvo tai Audi on varmasti hiljaisempia, mutta sitten joutuukin maksamaan aika kovasti enemmän jotta sellaisen omakseen saa.
 
t-bar sanoi:
Jah neutraali millähän perusteella.? Uudemmat ovat olleet vika- ja ruoste tilastoissa keskiarvon paremmalla puolella. Tuulilasissa
juttua jossa myönnetään vanhat virheet =)
paskasta ei hyvää saa, sähkövikoja on edelleen paljon uusissa opeleissa. mulle ihan sama jos joku hairahtaa, katuma päälle tulee kuitenkin 2-3vuoden sisään:).



edit: hyvä muuten kun sanomalehti kaleva koe ajoi tuon uusi koppasen vectran(oliko se toissa talvena muistaakseni) niin yllättäen ei yön jälkeen lähtenyt käyntiin -30asteen pakkasessa, melko noloa mainosta opelille:D. koe ajo siis päättyi siihen että opeli vietiin takaisin GM:lle hinaus autolla :evil:
Timba79 sanoi:
Melutasosta en osaa sanoa, kun en ole mitään isompaa lenkkiä heittänyt, meidän Cordoba Sport on ainakin kohtuu äänekäs motarinopeuksilla, mutta näissä hintaluokissa tuo on aika normaalia.
seatit on hyviä ajaa mutta ne on myös todella äänekkäitä. hintaansa nähden ihan hyviä perus autoja, mutta jos hiljaisesta autosta pitää niin seat ei ole ratkaisu. tv:cordoban omistaja:)
 
Zone-sarja -42%
neutraali sanoi:
paskasta ei hyvää saa, sähkövikoja on edelleen paljon uusissa opeleissa. mulle ihan sama jos joku hairahtaa, katuma päälle tulee kuitenkin 2-3vuoden sisään:)
Sehän on hyvä tietää.... Perheessä olleiden/olevien -97 Vectran, -01 Omegan ja -04 Vectran hyvän toiminnan voi sitten laittaa ihan tuurin piikkiin....

Olet varmaan omistanut montakin Opelia eri sukupolvista ja tutustunut muutenkin tekniikkaan....
Trendipelle! (trendikästä morkata Opelia joka käänteessä...) ;)

Tosi automiehen puhetta selkeesti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom