Totaalikieltäytyminen

Kiitos vaan kaikille vastanneille. Nyt kun sain tietoa noista B- tai C-papereista niin koko totaalikieltäytyminen tuntuukin aika huonolta vaihtoehdolta. Jotenkin olin aina luullut, että C-papereiden saaminen on helvetin vaikeeta, ilmeisesti ei. B-miehenä palvelemisen mahdollisuutta en jotenkin tullut edes ajatelleeksi ennen kuin nyt.

Parhaassa tapauksessa saan olkapäät kuntoon ja palvelen A-miehenä, mutta todennäkösesti täytyy B- tai C-paperit hankkia. Mut en kyllä esitä hullua tai yritä muuten valehtelemalla vältellä lakia.

Mites muuten, onko B-miehet intissä ihan A-miesten joukossa vai eri komppaniassa/tuvassa/tai muuten omassa porukassa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaikille totaalikieltäytyjille pitäisi tehdä katalat temput. Keskitysleirille puoleksitoista vuodeksi pakkotyöhön.

-Valtakunnanjohtaja

Kerros mulle vielä, miks on niin hirveää, et ihminen kieltäytyy opettelemasta tappamaan muita ihmisiä?

Pahimmassa tapauksessa se tapettava tai sitten kuoltava itse. Se olisi kovin hienoa, jos mitään sotia ei olisi, mutta tuskinpa maailma niin kovasti tulee muuttumaan.

En tunne ketää kuka ois armeijassa jonku tappanu. Tunteeko kukaa muu? Tai no oliha noi pari hullua jotka o ampunu ittesä/muita.

Kyllä mun mielestä totaalikieltäytymine on perseestä, menkööt vaikka sivariin palvelemaan isänmaata, jos ei armeija huvita.

Kiitos vaan kaikille vastanneille. Nyt kun sain tietoa noista B- tai C-papereista niin koko totaalikieltäytyminen tuntuukin aika huonolta vaihtoehdolta. Jotenkin olin aina luullut, että C-papereiden saaminen on helvetin vaikeeta, ilmeisesti ei. B-miehenä palvelemisen mahdollisuutta en jotenkin tullut edes ajatelleeksi ennen kuin nyt.

Parhaassa tapauksessa saan olkapäät kuntoon ja palvelen A-miehenä, mutta todennäkösesti täytyy B- tai C-paperit hankkia. Mut en kyllä esitä hullua tai yritä muuten valehtelemalla vältellä lakia.

Mites muuten, onko B-miehet intissä ihan A-miesten joukossa vai eri komppaniassa/tuvassa/tai muuten omassa porukassa?

Riippuu palveluspaikasta, omasta kunnostasi sekä vähän myös toiveistasi.
Jos olet terveydentilaltasi siihen kykenevä, niin voit palvella muiden kanssa normaalisti. Todennäköisesti saat jonkun helpomman ja kevyemmän tehtävän, joka sopii sinulle kuten autonkuljettaja. Tavallisesti esimerkiksi yksikön kirjuriksi valitaan joku B-mies, joka on sitten suurimman osan palvelusajastaan toimistolla auttamassa yksikön paperihommissa. Hyväkuntoisia B-miehiä voi palvella kuitenkin myös muiden A-miesten seassa normaalisti, jos siihen koetaan pystyvän.

Monesti hankalammin "vammaisia" (eli sellaisia, joista ei ole metsään lähtijäksi tai joille ei omasta yksiköstä löydy riittävän helppoja hommia) B-miehiä kerätään omaan pikkuyksikköönsä, joka viettää palvelusaikansa varuskunta-alueella erilaisia huoltotöitä tehden. Esimerkiksi esikunnan juoksupoikana, polkupyöriä korjaten, varastohommia hoitaen tai muissa vastaavissa tukitehtävissä.

Jos sinulla on joku ajan kanssa paraneva vamma, niin et saa vapautusta vaan lykkäystä. Käyt sitten 29 ikävuoteen saakka tarkastuksissa aika ajoin, jolloin terveydentilasi arvioidaan ja menet joko palvelukseen tai saat lisää lykkäystä.

Vaihda sivariin ja lykkää sitä niin kauan kuin mahdollista. Eikö sitä sit ajallaan saa vapautuksen? Ainakaan itse en ole menossa minnekään.

Vaihda sivariin ja lykkää sitä niin kauan kuin mahdollista. Eikö sitä sit ajallaan saa vapautuksen? Ainakaan itse en ole menossa minnekään.

Ei. Kun ikää tulee lasiin 29, niin sinun on viimeistään pakko suorittaa palvelus ellet saa lopullista vapautusta terveydellisistä syistä.

Kannattaa nyt miettiä sitäkin että jos päätät totaalikieltäytyjäksi ryhtyä niin voihan se olla että kun ne opinnot on joskus suoritettu ja alat työpaikkaa hakea, niin siellä onkin työhönotosta vastaamassa kaveri joka pistää sun paperit suoraan ö-mappiin kun huomaa ton, ihan sama miten hyvät suositukset ja koulutodistukset jne olis muuten. Tällaistakin nimittäin tapahtuu. Jotkut suhtautuu samoin myös c-miehiin.

Työnantaja ei saa kysyä sinulta asepalveluksestasi ellei kyseessä ole sellainen tehtävä, jossa sen suorittamista edellytetään. On ihan vapaaehtoista antaa tietoa asepalveluksen suorittamisesta tai suorittamatta jättämisestä työnhaussa.

Vaikka opinnot sitten onnistuisi, niin voi olla että joku työnantajasi tulee tulevaisuudessa ihan vaan uteliaisuutteen kysymään armeijasta.
Jo vastaukset ovat: Olin hullu, oli olkapäät paskana, uhkasin tappaa muut - en käynyt, nuppi hajos, paikat hajos, jne. jne. Niin en usko että sitä hyvällä katsotaan (ei kaikkia kiinnosta tietystikään, mutta entä jos unelmaduuni onkin tästä kiinni?).

Vastaa että en käynyt inttiä kun on noi olkapäät sen verran kenkutellut niin tuskin kukaan siitä paskat nakkaa. Varsinkin kun ei varmaan oo tarkotus hakea mihinkään raksalle töihin jos kouluun pääseminenkin on tollasen lukemisen takana.

Kaikilla täällä vissiin on ollut intissä hauskaa, on oppinut pirusti uutta ja saanut kavereitakin ihan loppuelämäks niinku. Omana kokemuksena voin sitten vastapainoks heittää että on oo ollut inttijätkien kanssa tekemisissä tj0 risteilyn jälkeen lainkaan, kättä nostan jos ohi kuljen. Opin mä siellä ensiaputaitoja varmaan ihan hyvin kun oli lämärinä mutta en muista niistä enää näin 6 vuoden jälkeen juuri mitään. Hauskaakaan ei ollut paitsi ihan välillä ja varmasti ois ollu siviilissä hauskempaa.

Jos mieli tekee mennä selliin lueskelemaan pääsykokeisiin niin anna mennä vaan, turha kuunnella noita paskahousupuheita vaikka niiden huutelijoiden papat oiskin ihan sodassa asti käynyt.

Threadin argumenteista ehkä parhain, mikä voisi olla syy mennä armeijaan, on omasta mielestäni tuo, että saat todennäköisesti uusia hyviä kavereita. Kaikki muu on enemmän ja vähemmän kiistanalaista. Ja jos se rekry sattuisi kyselemään, ootko käynyt suuret sotakoulut ja osaatko laittaa kertasingon ampumakuntoon viidessä sekunissa, niin en usko, että sulla on hirveästi hävittävää vastauksellasi, jos oot muuten rehdin ja reippaan kansalaisen näköinen.

Kelatkaa kuinka siistejä frendejä totaalissa sais? Vois aina muille kavereillekin esitellä että tässä on Kane, tutustuttiin ku oltiin lusimassa. Kanelta sitäpaitsi sais varmaan halvalla autosterkat.

Suosittelisin miettimään aselajia ja sen mukaan A tai B vaihtoehtoa (kaikissa aselajeissa ei mene selkä rikki). AUK ja RUK on oikeasti opettavaisia paikkoja, varsinkin jäljimmäinen. Tykistössä pääsi istumaan siististi PC-kontissa ammuttamassa tykkejä villasukat jalassa, eli siistiä sisähommaa ja upseerin paperit. Johtamisen taidot ovat hyödyksi varmasti elämässä, jos ikinä pääsee johtamaan ihmisiä tai on esimiesasemassa.

Itse suosittelisin vain luimuilemaan. Lykkäilet tarpeeksi ja vetoat aina johokin elämäntilanteeseen yms. Itse olin tykki/ohjusmiehenä
ja mitään ei jäänyt käteen. Elämästä puoli vuotta hukkaan heitetty. Taskuun jäi painajaisia, joita vieläkin näen armeijasta.

Viimeksi muokattu:
Totaalikieltäytyminen luetaan Suomessa hyvin vakavaksi rikokseksi, siitä kertoo tuo puolen vuoden vankilatuomio. Kännissä lapsen päälle ajamisesta autolla selviää ehdonalaisella.

Eli joka miettii totaalikieltäytymistä, niin onko järkevää? Vankilaan mielipiteen vuoksi, wtf!? Kuten täällä moneen kertaan sanottu, niin helpoimmalla pääsee kun lähtee hakemaan c-papereita, tai sitten käy puoli vuotta lusimassa armeijassa.

Tuon kovan tuomion vuoksi, tällä hetkellä Suomessa onkin täysin älyvapaata lähteä totaalikieltäytyjäksi, ellei sitten halua pitää kynsin ja hampain kiinni syvälle iskostuneista periaatteistaan. Suomessa on vuosittain hyvin vähän totaalikieltäytyjiä, muutamia kymmeniä. Luultavasti jos C-papereita ei olisi helppoa saada, totaalikieltäytyjiä voisi olla rutkasti enemmän. Jotka tälle kieltäytymisen tielle lähtevät, ovat siis protestin vuoksi siellä. Hyvin joustamaton vakaumus ja protesti asevelvollisuusjärjestelmää kohtaan. Tai sitten voivat muuten vaan protestoida yhteiskuntaa kohti ”koska kaikki on paskaa”. Hyvin joustamatonta porukkaa siis, suorastaan jopa suvaitsematonta.

Alkoholin suhteen oli nollatoleranssi niin vankilan sisällä kuin sen ulkopuolellakin eli promillet veressä ei ollut viikonloppulomilta asiaa takaisin.

Jos siis on vähän promillea veressä ei tarvitse mennä takaisin vankilaan? On se Suomi aika lepokoti, kun jos ryyppää pääsee tavallaan vapaaksi kun ei huolita enää vankilaan ;-)

Helpoin tapa saada C-paperit on kieltäytyä intissä annettavista rokotteista. En tosin oo varma, kääntyykö se C sitten T:ksi, koska henkilö joka rokotteita ei ota, katsotaan muille vaaralliseksi henkilöksi. Mutta pois sieltä ainakin pääsee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom