Originally posted by Shelto
22.7.99 olin palaamassa treeneista kotiin kun kimppuun kavi yks nisti hevari. Se tuuppas mut liikennevaloissa autotielle ja samantien heitin treenikassin tielle ja hyokkasin miesta kohti ja samantien se veti povarista puukon esille ja yritti silla huitoa... lopputilanne oli sitten niin etta mies makas tajuttomana maassa leuka murtuneena ja mulla kadet taynna viiltoja.
TUOMIO: Minulle 200 euron sakot ja 1800 euron korvaukset maksettavaks sille pellelle!!!!
Se sai 400 euron sakot ja 500 euron korvaukset maksettavaks!!!
Siina loistava esimerkki suomen oikeus-systeemista.
Niimpä, ei suomessa oikeutta saa, ainakaan jos totta puhuu. Pitää valehdella ja liioitella tilannetta pahemmaksi. "Se rupesi kaivamaan mun silmää ulos päästä kun oltiin maassa, oli pakko lyödä että sain sormen irti silmästä". Eikä myöskään pidä sanoa että sai puukon pois otettua, sen jälkeen ei olisi saanut tehdä mitään, ainakaan suomen oikeuslaitoksen mukaan. Valehtelee suoraan, ettei saanut puukkoa pois ennenkuin tilanne oli täysin ohi. Vaikka paikalla olisi todistajia, heittävät usein todistajien lausunnot toisistaan sen verran, että liioittelulle on hyvin varaa. Jos esimerkiksi puukko on metrin päässä, osa mieltää, että puukko on edelleen toisella, kun taas toinen todistaa, että puukko oli jo otettu pois. Tilanteet tapahtuu nopeasti, eikä 10-30 sekunnin pätkä muistu kaikkien mieleen samallalailla.
Oon muutamia todistajan lausuntoja lukenut, ja monesti vierekkäin seisoneet todistajat kertovat tapahtumasta aika erilailla, kun molemmat kertovat oman näkemyksensä, varsinkin nopeissa tilanteissa. Myös eriasteinen humalatila näyttää vaikuttavan todistajanlausuntoon.
Myös omia vammoja pitää liioitella, heti lääkärin vastaanotolta lähtien. "Näen vähän heikosti tällä toisella silmällä" "Käsiä särkee pahasti ranteiden kohdalta" "en uskalla enää kävellä yksin pimeällä" "Niska ei taivu enää kunnolla sen painin takia". Kaikki menee lääkärin lausuntoon, mitä oikeudessa katsotaan. Muistaa vain, että vammojen pitää noudattaa omaa tarinaa. Lääkäri tutkii vammat, ja vaikka mitään ei löytyisi, ne kirjataan lausuntoon. Hammas-, luu ja silmävaurioista saa hyvin korvauksia, jos homma etenee oikeuteen saakka, kuten sun tapauksessasi leuan vaurioitumisesta sait tuommoiset korvaukset maksettavaksi. :wall:
Mielestäni myös se, miten raiskausta estämään mennyt sai pahoinpitelysyytteen, kertoo aika paljon suomen oikeuslaitoksesta. Onneksi mies ei loppujen lopuksi saanut tuomioita, kun oikeuden eteen ilmestyi mielenosoittajia mieltään ilmaisemaan.