Tositilanteista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by taisto
Tuossa tilanteessa karkuun juokseminen ja takaisin lyöminen olisivat olleet typeriä. Toimin näin jälkikäteenkin ajatellen melko fiksusti ottaen huomioon että olin nauttinut päivällä muutakin kuin kansalaisluottamusta.
okei, no toi oli ihan totta.

pitäisikö sanoa että tilanteesta riippuen...? eli siis erilaisiin vahinkoihin/tilanteisiin on eri keinoja.
on tosi hyvä juttu ettei nämä keskustelut ole menneet yli, eli tarpeettomaksi väittelyksi/riitelyksi. tää on tätä fiksua keskustelua.

Eräänä kirkkaana iltapäivänä kaksi hemmoa lähestyi takaa päin kun olin kävelemässä kaverin luo. Itse kuuntelin Cd-soittimella musiikkia ja en kuullu muuta kuin että "mitäs sä äijä täällä teet?" ja kun käännyin niin toiselta nyrkki tulossa jo silmään.. Noh jotenkin sain sen väistettyä ja löin sitä korvaan häsässä ja potkasin toista mahaan, sitte ne lähti painelee karkuun... varmaan olin sitten väärä henkilö kun en (vielä) mikään hirmuinen karju ole :nolo:

Keskustelen vittuilemalla. Siinä tilanteessa kuitenkin on kyseessä se että heikompi (/viisaampi) väistää. Hyvällä vittuilulla saa toisen kutistumaan.
Vittuilu ei todellakaan auta. Olen ollut sanaharkassa 50kg kevyempien teinareiden kanssa, ja ei ne välttämättä peräänny vaikka mahikset olisivat huonot. Se on ilmeisesti kunnia tapella vaikka häviö olisi selviö.

Keskustelen vittuilemalla. Siinä tilanteessa kuitenkin on kyseessä se että heikompi (/viisaampi) väistää. Hyvällä vittuilulla saa toisen kutistumaan.

... saa toisen kutistumaan tai tulistumaan. Sitäkin on nähty ihan liian monta kertaa, että verbaalisesti täysin nöyryytetty kaveri tulee hullun kiilto silmissä päälle kun tajuaa olevansa älyllisesti köyhempi...

Ja mun mielestä homma menee niin, että edelleen se viisaampi väistää. Oli sitten heikko tai vahva.

Ja täällä ollaan taas.
No juu,huomaa että meikäläinen on kotoisin ihan jostain muualta kuin Tsadista.Isommat kaupungit omaavat katukuvassa vittuilijoita ja taas vittuilijoita.
Täällä pöndellä kun taas vittuilu on melkein poikkeuksetta nyrkkitappelun esiaste.

Joka vittuilee,ottakoon siitä myös vastuun.Käkättimeen on annettu ja otettu...:D

Kertaakaan en ole joutunut tappelemaan kaupungilla. Olen joko kävellyt tai juossut tilanteesta, mutta eipä se minua haittaa. Voittajana olen tilanteesta lähtenyt. Minulla ei ainakaan tarvitse todistella itseäni tappelemalla. Vittuilkoot ja haastakoot vain rauhassa. Tosin jos kaveri tai oma tyttö on vaarassa niin kyllä niitä puolustaisin ja niin olenkin tehnyt sen ainoan kerran kun kaveri oli vaarassa saada puukosta.
:)

Itselläni kävi huonosti tuossa juuri uutena vuotena. Olin kavereiden kanssa yksissä kotibileissä ja siellä eräs hemmo sitten alkoi haastamaan kännispäissään riitaa meikäläiselle aivan syyttä suotta. Ensiksi nimitteli tyyliin: "Vi**u sä oot nöyrä jätkä, äläkä vi**u tuu mun tielle." Ihmettelin tilannetta kun hemmo noin sanoi ja tästä sitten alkoikin pienimuotoinen painiminen, tämä tyyppi sitten töni, tuuppi ja retuutti ja repi paidasta kunnes pääsin jollain ihmeellä pois tilanteesta. No eipä mennyt kauaakaan kun sama hemmo tuli minua keittiössä vastaan ja minulla oli drinkki toisessa kädessä. Tää kaveri ottaa mua paidasta kiinni eikä meinaa päästää pois jatkamaan iltaa. Totesin tähän että: "Et viittis päästää irti ku mul on lasikin täs toises kädes." No hemmo päästi irti ja silmänräpäyksessä tämä tyyppi lyö minua vasempaan silmäkulmaan. Itse en kaatunut maahan tai mitään menin vain tilanteesta pois kun tapoihini ei kuulu tappeleminen (ja turpiinhan siinä kuiteskin itselleni ois pahemmin tullu.)

Itselläni on ollut muutama tilanne vastaan työn kautta ja useimmiten (lue aina) olen huomannut järkevän keskustelun parhaaksi vaihtoehdoksi, jos joku rupeaa haastamaan/provosoimaan. Täälläkin mainittu ”viisas vetäytyy ensin”-taktiikka saa minusta yhden kannattajan. Ainakaan itselläni ei ole niin huono itsetunto, ettenkö voisi kävellä tilanteesta pois jos se vaan on mahdollista vaikka kuinka solvattaisi.

Ainoa kerta kun järkipuhe ei auttanut oli, kun 170cm/50kg kaveri (aineissa) tuli puukolla päälle. No onneksi oli tilaa väistellä ja sain käskytettyä puukon pois kaverilta, mutta sen jälkeen oli kyllä sellaiset adrenaliini kiksit että oksat pois.

Siviilissä ainoa kerta kun olen joutunut väkivaltaiseen tilanteeseen oli kun eräässä baarissa joku täysin tuntematon ihminen tuli ja löi vasen-oikea kombinaation päähän. Kaveri tuli vielä melkeinpä selän takaa joten ei ollut minkään valtakunnan mahdollisuuksia estää/torjua lyöntejä. Onneksi ei lyönyt pullolla tai muullakaan apuvälineellä joten ei tullut minkään näkoistä jälkeä (ei johtunut minun iskunkestävyydestä vaan kaverin huonoudesta) ja tilanne oli ohi nopeasti kun kaveri lähti karkuun (vaikuttikohan asiaan kun oltiin liikkeellä isommalla kaveriporukalla).

Mutta kuten täällä on jo sanottu, niin ennaltaehkäisy on paras ip-keino ja sillä pääsee pitkälle.

koskaan en ole kunnolla tapellut ja olen siitä helvetin ylpeä. Kaikki tilanteet on menneet puhumalla tai pienellä tönimisellä ja poistumisella tilanteesta. Alle parikymppisillä tuntuu olevan kauhea tarve päästä tappelemaan ja testaamaan kikkeliään kadulla ja baarissa, mutta harvoin mun oman ikäiset tappelee ja vielä vähemmän valitsemani kaveripiiri. Ja kun lyönnille voi tulla hintaa se 5000egeä (tutulle) ei mulla olis edes varaa tapella. Kaikki känniääliöväkivalta on pellehommaa ja niin turhaa. Salilla saa angstit pois paremmin! :thumbs: Ps: itsepuolustus on tietty sallittua tietyissä rajoissa.

Eipä ole vielä tullut sellaista tilannetta vastaan, mistä ei olisi pelisilmällä ja puhumalla selvinnyt. Joskus aikaa sitten vartsuhommissa oli tosin pari kertaa enemmän kuin lähellä.

Jotenkin ei vaan oo ollut hinkuja "päästä näyttämään", koska en miellä tappelua vain nyrkein/jaloin käytäväksi kixbox-urheiluksi... sillähän voi aina olla se puukko tms... :evil:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by ironchef
koskaan en ole kunnolla tapellut ja olen siitä helvetin ylpeä. Kaikki tilanteet on menneet puhumalla tai pienellä tönimisellä ja poistumisella tilanteesta. Alle parikymppisillä tuntuu olevan kauhea tarve päästä tappelemaan ja testaamaan kikkeliään kadulla ja baarissa, mutta harvoin mun oman ikäiset tappelee ja vielä vähemmän valitsemani kaveripiiri. Ja kun lyönnille voi tulla hintaa se 5000egeä (tutulle) ei mulla olis edes varaa tapella. Kaikki känniääliöväkivalta on pellehommaa ja niin turhaa. Salilla saa angstit pois paremmin! :thumbs: Ps: itsepuolustus on tietty sallittua tietyissä rajoissa.
En tiedä mitä ylpeyttä on ottaa paskaa päälle ja kävellä pois. Nyt tarkoitan sellaista känniläisen vittuilua ja tahallista materiaalista harmintekoa. Pitäskö siinä loikkia karkuun kuin jänö? Sanon rehellisesti vastaan turhia provosoimatta ja jos sen nyrkki heilahtaa niin heiluu sitten minullakin. Rajansa kaikella.

Minusta ikä ei vaikuta välttämättä asiaan. Tuntuu että tuossa 20-25 vuotiaana olin fiksumpi kuin nyt. Useat jopa älykkäät ja menestyvät vanhemmat tyypit saattavat hyvinkin pillastua kun kohtaavat loukkauksia.

No ensi kosketukseni katuväkivaltaan tapahtui josku 16 ikävuoden tuntumassa.Olin lähdössä limudiskosta kotiin(todellakin vain limua nauttineena)ja odotin bussia.Kaksi rähjäisen näköistä mitä lie sekakäyttäjä-paskiaista käveli eteeni pummaamaan röökiä(ERITTÄIN tyypillinen skenaario,etten sanoisi klassikko!)Jo valmiiksi angstinen kaksikko alkoi muuttua varsin uhkaavaksi kun röökiä ei tupakoimattomuudestani johtuen alkanut löytyä.seuraava kommentti olikin jo "anna sit rahaa!"Tähän vaatimukseen en ehtinyt ottaa kantaa kun toinen jannu jysäytti nyrkin suoraan munuaiseen.Seuraavaksi saatoin ainoastaan maata loskassa pelon ja kivun lamauttamana potkujen sataessa joka puolelta.sanottakoon että nämä sankarit olivat minua ehkä 10 vuotta vanhempia ja puolet isompia.Ihme kyllä selvisin suht. pienin vammoin(ehkä siksi että nämä narkki-paskat oli niin huonossa vedossa etteivät jaksaneet kauan potkia)Tämä oli kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna loistava oppitunti,katuväkivallassa ei ole mitään hienoa,sitä on turha glamorisoida.Pahimmillaan se on luonteeltaan juuri tällaista,täysin turhaa,täysin epäoikeudenmukaista!Mutta kuten sanoin,opin noiden sekuntien aikana paljon,esim.ÄLÄ KOSKAAN,IKINÄ päästä ketään selkäsi taakse.Äläkä muutenkaan päästä ketään naamaan kiinni selittämään,jokainen voi esittää asiansa käsivarren mitan päästä,se ei ole liikaa vaadittu.Ja ennenkaikkea,tajua milloin tilanne alkaa muuttua vaaralliseksi.Minusta on täysin oikeuteetua lyödä ensin jos tilanne on riistäytymässä käsistä.HIT FIRST,HIT HARD,AND RUN LIKE HELL!Monesti olen kuullut että kaikesta selviää puhumalla,se on pakkopositiivisten naminami-ihmisten keksintöä.On olemassa paljon tilanteita jossa SINUT on jo ENNALTA VALITTU uhriksi,älä silloin tuhlaa aikaa puhumiseen!Tietenkin näitä on hankala selvittää raastuvassa,mutta olet sentään hengissä!Eikä aina ole pakko jäädä kiinni,eihän.Miksi jäädä odottamaan kyttiä jos olet leiponut kimppuun pyrkineen känni-ääliön?Toinen paikkansa pitämätön väite on se että AINA voit juosta karkuun.NOT!!!Entäpä jos mukanasi on vaikka raskaana oleva vaimo?Jätätkö hänet siihen vai oletatko että hänkin juoksee kovaa?Entä jos jalkasi on paskana etc.etc.?Olen sittemmin aikuisiällä ajautunut ip-lajien pariin mutta kyllä tärkeimmät opetukset on antanut katu.Koskaan en ole hakenut tappelua,monista tilanteista olen vain kävellyt pois,mutta yksi periaate on järkkymätön:ENÄÄ KOSKAAN EN SUOSTU OLEMAAN UHRI!!:curs:

siinä oli kyllä tarina. täytyy sanoa et nämä on tosi vaikeita juttuja.

Hdmanilla oli paljon hyvää asiaa kommentissaan.

Perussääntö on tarkkailla tosiaan selustaa, sillä yleensä baari-tappeluissa suurimmat uhat tulevat selustasta henkilön osalta joka ei ole näköpiirissäsi. Myös "oman tilan" pitäminen on tärkeää. Eli tarkoittaa noin metrin matkaa keskilinjasta eteenpäin.

Adrenaliinin jyllätessä verisuonissa, useimmat ihmiset alkavat tärisemään, suu kuivuu ja tulee ns. putkinäkö. Tärinää monet koittavat peitellä hyppimällä rennon oloisesti käsiä heilutellen samalla matsiin valmistautuen. Pahin vaikutus on kuitenkin putkinäöllä, sillä keskittyessäsi ainoastaan uhkaavaan hyökkääjään, et pysty havainnoimaan muita epäilyttävästi käyttäytyviä henkilöitä. Itse tosiaan aina baariin mennessäni luon yleissilmäyksen, josko näkyisi potentiaalisia ongelmanaiheuttajia (helppo tehdä samalla kun tarkistaa talon tarjonnan...).

Originally posted by hdman

*CLIP*
Monesti olen kuullut että kaikesta selviää puhumalla,se on pakkopositiivisten naminami-ihmisten keksintöä.On olemassa paljon tilanteita jossa SINUT on jo ENNALTA VALITTU uhriksi,älä silloin tuhlaa aikaa puhumiseen!Tietenkin näitä on hankala selvittää raastuvassa,mutta olet sentään hengissä!Eikä aina ole pakko jäädä kiinni,eihän.Miksi jäädä odottamaan kyttiä jos olet leiponut kimppuun pyrkineen känni-ääliön?Toinen paikkansa pitämätön väite on se että AINA voit juosta karkuun.NOT!!!Entäpä jos mukanasi on vaikka raskaana oleva vaimo?Jätätkö hänet siihen vai oletatko että hänkin juoksee kovaa?Entä jos jalkasi on paskana etc.etc.?Olen sittemmin aikuisiällä ajautunut ip-lajien pariin mutta kyllä tärkeimmät opetukset on antanut katu.Koskaan en ole hakenut tappelua,monista tilanteista olen vain kävellyt pois,mutta yksi periaate on järkkymätön:ENÄÄ KOSKAAN EN SUOSTU OLEMAAN UHRI!!:curs:

Niinhän se on, kaikesta ei puhuen selvitä. Jos näin olisi, mitäpä poliisitkaan enää aseita, tai vartijat pamppuja tarvitsisi, jos kaikesta voi selvitä puhumalla. Monesta voi selvitä puhumalla, mutta loppujen lopuksi kun tilanne menee pahaksi, nyrkkiä ja väkivaltaa kunnioittaa selvästi isompi määrä ihmisiä kuin puhetta. Mutta Suomessa selviää 95% (mutu) tilanteista puhumalla.

Jepjep,

hyviä vinkkejähän täällä on tullut, ehkä parhaimpana Iivilin 'karata'-laji ;)

Voisin kuitenkin kantaa korteni kekoon tässä asiassa, koska päihinmättäminen on tahtomattani minulle tuttu laji, valitettavasti.

Sen verran haluaisin karistaa porukan K1 (vai mikä helvetti se nyt onkaan) - tyylisiä innostuksia [toi voittaa sen ja sen, tolle se ei voi mitään], etteivät MISSÄÄN TAPAUKSESSA ajattele, että jos osaa hyvin matsata niin kadullakin pärjää.

Toiset vetää tatamilla, toiset kadulla, ehkä mä vedän jotakuta 6-0 tatamilla mutta en puukoin ehkä ratkaisis hommaa kadulla edukseni.

Toisin sanoen karkuun, karkuun, karkuun - voit päteä sitten toiste.

Ei kadulla kukaan pärjää, katu on häviäjiä varten.

Tästä tulikin mukavasti duuni kaverille sattunut tappelu mieleen,
Tää työkaveri nolasi verbaalisesti itseään lahjattomamman kaverin
ravintolassa noin kello 22, Verbaalisesti lahjaton kaveri veti puukolla Duunikaveria kaulaan klo 04 Baarin viereisessä puistossa. Duuni kaveri jäi henkiin koska hänellä oli helvetin hyvä tuuri 1millimetri erotti kuolemasta.

Vaikka toinen ihminen olisi kuinka säälittävä pieni paskanöösi tahansa se ei tarkoita etteikö hän pysty puristamaan liipaisimesta. Tai väijymään puun takana 6 tuntia puukko kädessä.

Suosittelen kaikille Pakoon juoksemista jos tilanne sallii, jos ei niin pitäkää huoli ettette jää häviölle.

Originally posted by sterpuska
Tästä tulikin mukavasti duuni kaverille sattunut tappelu mieleen,
Tää työkaveri nolasi verbaalisesti itseään lahjattomamman kaverin
ravintolassa noin kello 22, Verbaalisesti lahjaton kaveri veti puukolla Duunikaveria kaulaan klo 04 Baarin viereisessä puistossa. Duuni kaveri jäi henkiin koska hänellä oli helvetin hyvä tuuri 1millimetri erotti kuolemasta.

Vaikka toinen ihminen olisi kuinka säälittävä pieni paskanöösi tahansa se ei tarkoita etteikö hän pysty puristamaan liipaisimesta. Tai väijymään puun takana 6 tuntia puukko kädessä.

Suosittelen kaikille Pakoon juoksemista jos tilanne sallii, jos ei niin pitäkää huoli ettette jää häviölle.

Jep.. näin on valitettavasti asian laita. Suomen lähi-historia tuntee sellaisen tapauksenkin, jossa nolattu henkilö lähti baarista taksilla kotiin, otti katkaistun haulikon kotoaan mukaan ja tuli taksilla takaisin baarin eteen. Äijä jäi kytikselle ja teilasi riitakumppaninsa kun tämä tuli ulos baarista.

Tarinan opetus: Mikäli riitelet/tappelet kunnolla jonkun kanssa baarissa, vaihda baaria välittömästi. Ihmiset tekevät suutuksissaan ja humalapäissään outoja asioita. Seuraavana päivänä todennäköisesti kyseinen "hitman" on unohtanut asian tai ei pidä sitä enää läheskään yhtä potentiaalisena tapon motiivina ja näin ollen useimmissa tapauksissa molemmat saavat jatkaa normaalia elämää omilla tahoillaan.

Kohtuu kivasti toimii toteamus; "Etsi joku muu, mua ei kiinnosta ottaa erää kun joko saan turpaan tai joudun maksamaan ja molemmat on perseestä." Vaaran poistuttua voikin vaikka kilauttaa kytille että tällainen kaveri uhkuu siellä ja siellä.

Kuten edellä on ilmi tullut, saattaa vaarattomankin näköinen pullistelija muuttua hyvinkin vaaralliseksi vielä senkin jälkeen kun olet hänet selättänyt ja rauhoittanut. Pelle saattaa hakea raudan tai hullun enonsa "jolla on aina terä megessä" ja sitten tilanne onkin paskamainen. Vaikka henkinen tai fyysinen alistaminen saattaakin tuntua joissakin tapauksissa hyvältä/kannatettavalta vaihtoehdolta kannattaa sitä välttää koska kaikki meistä ei pelaa sääntöjen mukaan. Vältä siis niin sanallisia kuin fyysisiäkin mittelöitä AINA mutta jos on pakko niin toimi (Ja maksa sakot ynnä vah.korvaukset kuten Suomessa juttuun kuuluu..aloitit tai et.)

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom