Tositilanteista

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Karata on toki hieno taistelumuoto, mutta ei kannata unohtaa samanhenkisiä IP lajeja Moido ja Heido!

Vielä tositilanteista

En tiedä, pitääkö ylläpito tästä threadistä, ja saa sensuroia sen jos haluaa.

Haluan vaan korjata tota aiempaa "Tositilanteissa" juttuani, josta suurin osa täällä sai sellaisen käsityksen, että kysyn neuvoa kuinka vältellä baaritappelut:confused:

Ei nyt tartte olla mikään järjen jättiläinen tajutakseen, että Suomessa noita jurritappeluita syntyy joka helvetin päivä! Eihän nyt kannata ryhtyä jonkun humalaisen tai narkkarin kanssa tappelee, jos vaan sellanen on mitenkään vältettävissä!

Meinaa vaan voi joutua sellaiseenkin(näitä taitaa olla vaan 5% ip tilanteista) tilanteeseen, jossa vaikkapa koulussa, tai jossain muussa paikassa joutuu joko isomman tai monilukuisemman joukon kiusaamaksi. Tai vaikkapa joudut jossain kadulla jonkun hämäräjengin ryöstön kohteeks. Nää on mun mielestä niinsanottuja "oikeita" ip-tilanteita, sillä kyllähän noista kännipää tilanteista voi lähteä kävelemään pois, jos vaan tahtoa löytyy. Noista aiemmin mainitsemistani sen sijaan ei voi. Jos esim kiusaaja on päättänyt ottaa sut silmätikukseen, niin silloin ei voi lähteä "juoksemaan", jos on pakko vaikkapa palata samaan kouluun seuraavana päivänä. Tai jos joudut joittenkin hämäräheikkien seuraamaks kadulla. Jos sä lähet suin päin juoksemaan, niin ne äkkää, että sä äkkäsit ne, ja mistä sä tiiät, vaikka joku niistä ois 500-metrin Suomen mestari;)Kyllähän valtaosassa ip-tilanteita hommasta selviää ihan vaan puhumalla, ja järkeä käyttämällä, mutta just aiemmin mainitsemissani jutuissa se vaan pahentaa asiaa, koska sillon ahdistelija/kiusaaja pitää sua heikkona. Kaikista tilanteista ei voi juosta pois. Väkivaltahan luo vaan lisää väkivaltaa esim koston muodossa, ja on laitonta. Mutta kosto on asia, joka tapahtuu jälkeenpäin JOS tapahtuu, ja laki taas on niinkuin se luetaan, eli sitä voi tulkita(ja varsinkin Suomen!)varmaan miljoonalla eri tavalla. Tän varmaan kaikki täällä ymmärtää. Ois kivaa saa mielipiteitä ja kokemuksia nimen omaan tällasista tapauksista, joissa ei oo voinnu juosta pois tapahtumasta, ainakaan ihan heti. Näitä on tietenkin rutkasti vähemmän. Ja tuskinpa kännikalan rauhoittamiseen tarvitaan vuosia kestävää rankkaa harjoittelua ja kurinalaista liikuntaa:D

Re: Vielä tositilanteista

Originally posted by Lost Soul
Ja tuskinpa kännikalan rauhoittamiseen tarvitaan vuosia kestävää rankkaa harjoittelua ja kurinalaista liikuntaa:D

Jatkan hieman edelleen humalaisista...

Älä koskaan aliarvio vastustajia ulkoisen olemuksen perusteella vrt. kännikala. Sanoisin että portsarin pahin painajainen on humalainen putkimies, jolla on sormet kuin perunat ja nappaa rennolla puristusvoimallaan pillistä kiinni juuri kun olet mieltänyt äijän seinään nojaavaksi densoksi.

Tämän jälkeen aikaa n. 5 sekuntia, sen jälkeen veri loppuu aivoista ja se on moro. Vastaavien tapausten jälkeen ovat tulleet tutut ja tuntemattomat kyselemään mitä tehdä kun ei ehdi jalkaa/nyrkkiä heilauttaakaan.

Väärinkäsitys

Tarkoitin tällä kyllä RAUHALLISTA taltuttamista ja puhumista, EN väkivaltaa! Puhua, rahoitella ja hieman nöyrtyä nyt osaa kuka vaan, kunhan vaan hieman tahtoa löytyy:) Tappelu onkin sitten ihan eri juttu. Se joko oppii joltain toiselta, tai sen oppii käytännössä. On jo erittäin ikävää, että niinkin monet ihmiset joutuvat opettelemaan itsepuolustustaitoja, eikä mikään ihme olekkaan, että karatekerhoja löytyy jo joka pikku pitäjästä. Karate, Krav Maga ja muut ip-lajit lienevätkin Suomalainen versio atkinsin dieetistä;)

Tosi elämä tilanne 5v sitten,
Istuin baaritiskillä join olutta rauhassa, Mikki hiiri tulee sanomaan
että istun sen paikalla johon vastasin että sorry ja lähdin pois.
5min uudessa paikassa sama hiiri tulee sanomaan taas että istut mun paikalla, johon sanoin jotain tyyliin hyppää jo pituutta.
No Mikki tästä suivaantui ja heitti mun päälle oluensa ja samalla yritti hirvetä heijaria naamaan ohi meni ja paineli karkuun.
Minä sitten vähän jo hermostuin ja ajattelin että taidanpa käydä kysymässä tyypiltä että mikä maksaa?
No kävelin kaverin luo ja sanoin että mikäs vittu sua vaivaa, ja totesin että maksat mun tuopin mikä kaatui,
Samalla huomasin kun viereisestä pöydästä nousi 5 kynäniskaa hirveän metelin säestämänä, tajusin että tulee turpaan ja huolella. Otin vähän vauhtia ja löin kyynärpäällä tätä Mikkiä täysillä naamaan.
Sitten nää 5 sälliä rupesi potkimaan ja hakkaamaan mua kunnes poke tuli väliin.
Ja hauskan perjantai illan lopputulos oli Lasit rikki vaatteet rikki joka paikka mustelmilla naama veressä Sairaala päivystyksen kautta putkaan.

Originally posted by sterpuska
Tosi elämä tilanne 5v sitten,*CLIP*

Minä sitten vähän jo hermostuin ja ajattelin että taidanpa käydä kysymässä tyypiltä että mikä maksaa?
No kävelin kaverin luo ja sanoin että mikäs vittu sua vaivaa, ja totesin että maksat mun tuopin mikä kaatui,
Samalla huomasin kun viereisestä pöydästä nousi 5 kynäniskaa hirveän metelin säestämänä, tajusin että tulee turpaan ja huolella. Otin vähän vauhtia ja löin kyynärpäällä tätä Mikkiä täysillä naamaan.
Sitten nää 5 sälliä rupesi potkimaan ja hakkaamaan mua kunnes poke tuli väliin.
Ja hauskan perjantai illan lopputulos oli Lasit rikki vaatteet rikki joka paikka mustelmilla naama veressä Sairaala päivystyksen kautta putkaan.

No, ei millään pahalla, mutta tyhmästi teit. Kaveri provosoi sut käymään käsiksi, kun oli omia todistajia ja auttajia paikalla.

Varmaan paras taktiikka baarissa on mennä kertomaan portsarille, että kyseinen kaveri haastaa riitaa, etkä haluaisi tapella. Ennemmin tai myöhemmin portsari näkee riidanhaaston, ja heittää kaverin pihalle. Kun tarkotuksella haastaa riitaa, aina tappelun lopulta saa aikaseksi.

Originally posted by BJJboy
No, ei millään pahalla, mutta tyhmästi teit. Kaveri provosoi sut käymään käsiksi, kun oli omia todistajia ja auttajia paikalla.

Varmaan paras taktiikka baarissa on mennä kertomaan portsarille, että kyseinen kaveri haastaa riitaa, etkä haluaisi tapella. Ennemmin tai myöhemmin portsari näkee riidanhaaston, ja heittää kaverin pihalle. Kun tarkotuksella haastaa riitaa, aina tappelun lopulta saa aikaseksi.

Juu tiedän tehneeni tyhmästi olis vaan alunperin pitänyt vaihtaa kapakkaa tai käydä mainitsemassa portsarille.
ei vaan aina tajua mikä olisi parasta.
Ja jälkeenpäin ajateltuna 20markan tuoppi tuli maksamaan aika paljon enemmän.

Originally posted by sterpuska
Juu tiedän tehneeni tyhmästi olis vaan alunperin pitänyt vaihtaa kapakkaa tai käydä mainitsemassa portsarille.
ei vaan aina tajua mikä olisi parasta.
Ja jälkeenpäin ajateltuna 20markan tuoppi tuli maksamaan aika paljon enemmän.

Mä olisin tehnyt muuten samoin, mutta olisin lyönyt jo siinä vaiheessa kun se tuli toisen kerran sanomaan istumapaikasta.

Viime viikonloppuna ois ollu voinu olla itsepuolustustaidoista hyötyä. Oltiin jossain paikkaa ryyppäämässä ja moikkaamassa tuttuja, niin yks narkki alko jotain siinä sönkkäämään. Sairaita tekoja silläkin menneisyydessä. Onneks olin tarpeeks selvä, että tajusin yhen tutun pienestä vihjeestä ottaa satasen spurtin, enkä jääny puolustaan kunniaani. Oisin meinaan siinä tappelussa todellakin yksin! Kaverit kun oli jo pihalla ja paikka kuhisi ties mitä porukkaa...

Jos ois ollu pari salikaveria messissä ja muutama reenivuosi lisää takana, niin sit oltais jo pidetty kunnolla puoliamme.

Tappeluita syntyy aina eika sille voi mitaan. Totta kai paras tapa selvita niista on ottaa jalat alle. Itsellani on sellanen temperamentti ja kuuma vari ja ylpeys (mika on ihan vitun perseesta mut en voi sille mitaan), et ikina en karkuun lahde. On vastassa sata tai yksi, iso tai pieni, ihan sama mut karkuun en lahde. Katutappelut on selittamaton asia. niita syntyy mita kummallisimmista syista, kaikki sen tietaa. ja vastustajaa on oikeesti tosi vaikee arvioida, ku ikina ei tieda kuinka kova se on. Oon nahny oikeesti sellasii 60 kilosii kukkasii jotka pudottaa 120 kilosii kaappeja. Joillan vaan on kova kasi ja vahva sydan. Nyt tottakai kadun kaikkia niita tyhmia tappeluita mita on tullu kaytya helsingin iltaelamassa, mutta voin sanoa etta vaikka se tyhmalta kuulostaakin niin niista on jaanyt ikimuistoisia kokemuksia. Tappeleminen on ihan perseest, mut kyl siin on oikeesti hyva fiilis ku joku kaks kertaa isompi elamaansa kyllastynyt mies tulee kadulla vittuilee ja kun sen lopulta pudottaa kovalla oikealla. Make love not war sanon nyt kun pahoinpitelysyytteita on jo 7 takana. Vinkkina niille jotka haluavat matsin lopettaa nopeasti ja ankarasti: Kaikkihan aina odottaa ja luulee vastustajan lyovan ihan ensimmaiseks? Eli se on helposti ennalta-arvattavissa. Ihmisen kovin kohti on paa, just niinku hiusrajan kohdalta otsan ylapuolelta. Se saatta olla vaikeet ekalla kerralla, mut ku kunnon hedarin antaa (on vastustaja minka kokonen tahansa) keskelle nenaa, ni ykskaan mies ei seiso. En tata suosittele silla siit tulee liikaa damagee, mut hedari on arvaamaton ja tehokas jos sen osaa. En mitenkaan leiju nyt tata kirjoittaessa, vaan kun nyt vaan on semmonen aihe joka sattuu olemaan liiankin tuttu mulle. Tositilanteista? han oli threadin nimi? niit on niin pitka lista et nyt just ei oo aikaa siihen vastata. Mut nain loppuun sanon etta juoskaa ja juoska lujaa, koska saat saman syytteen kuin vastustaja vaikka se tulee baarissa kimppuun takaapain, jos jonkinlaisia jalkia, naarmuja, vammoja sille aiheutat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Shelto
Tappeluita syntyy aina eika sille voi mitaan. Totta kai paras tapa selvita niista on ottaa jalat alle. Itsellani on sellanen temperamentti ja kuuma vari ja ylpeys (mika on ihan vitun perseesta mut en voi sille mitaan), et ikina en karkuun lahde. On vastassa sata tai yksi, iso tai pieni, ihan sama mut karkuun en lahde. Katutappelut on selittamaton asia. niita syntyy mita kummallisimmista syista, kaikki sen tietaa. ja vastustajaa on oikeesti tosi vaikee arvioida, ku ikina ei tieda kuinka kova se on. Oon nahny oikeesti sellasii 60 kilosii kukkasii jotka pudottaa 120 kilosii kaappeja. Joillan vaan on kova kasi ja vahva sydan. Nyt tottakai kadun kaikkia niita tyhmia tappeluita mita on tullu kaytya helsingin iltaelamassa, mutta voin sanoa etta vaikka se tyhmalta kuulostaakin niin niista on jaanyt ikimuistoisia kokemuksia. Tappeleminen on ihan perseest, mut kyl siin on oikeesti hyva fiilis ku joku kaks kertaa isompi elamaansa kyllastynyt mies tulee kadulla vittuilee ja kun sen lopulta pudottaa kovalla oikealla. Make love not war sanon nyt kun pahoinpitelysyytteita on jo 7 takana. Vinkkina niille jotka haluavat matsin lopettaa nopeasti ja ankarasti: Kaikkihan aina odottaa ja luulee vastustajan lyovan ihan ensimmaiseks? Eli se on helposti ennalta-arvattavissa. Ihmisen kovin kohti on paa, just niinku hiusrajan kohdalta otsan ylapuolelta. Se saatta olla vaikeet ekalla kerralla, mut ku kunnon hedarin antaa (on vastustaja minka kokonen tahansa) keskelle nenaa, ni ykskaan mies ei seiso. En tata suosittele silla siit tulee liikaa damagee, mut hedari on arvaamaton ja tehokas jos sen osaa. En mitenkaan leiju nyt tata kirjoittaessa, vaan kun nyt vaan on semmonen aihe joka sattuu olemaan liiankin tuttu mulle. Tositilanteista? han oli threadin nimi? niit on niin pitka lista et nyt just ei oo aikaa siihen vastata. Mut nain loppuun sanon etta juoskaa ja juoska lujaa, koska saat saman syytteen kuin vastustaja vaikka se tulee baarissa kimppuun takaapain, jos jonkinlaisia jalkia, naarmuja, vammoja sille aiheutat.

Tähän ei voi muuta sanoa kuin, että ansaitset päivän epävirallisen :david:

Kovaa menoa

Mielenkiintoista. Itse olisin ainakin halukas kuulemaan lisää:D Ja mitä tuohon lakiin tulee, niin jokainenhan meistä tietää, että Suomen laki on kuin joku nostardamuksen ennustuskirja, tai mustalaiseukon kristallipallo. Sehän vähän riippuu, että ketkä tappelee kenen kanssa. Esim nyt tulee mieleen toi kuuluisa "upseerimurha", jossa ilmesesti tuli hieman riitaa kahden seurueen välillä, ja kun tää upseeri oli maassa pitelemässä yhtä rastafaa(rauhallisesti)niin sen albaani kaveri otti, ja tähtäs oikeen kunnon futispotkun suoraan kaverin leukaan. Ja se oli sitten sen upseerin uran loppu, kun kallo murskaantu katuojaan:( No, mä en enää ees muista tätä tuomiota, mutta se tais olla jotain vuos ehdollista just siinä samassa laitoksessa, josta näytettiin kuvia viime keskiviikkona nelosen vankiladokumentissa. Oliko tuomari vain niin turtunut väkivaltaan, ettei välittänyt raasta murhasta tuon taivaallista, vai pelottiko rasistinleima, kun oli siinä kumminkin aika värikäs seurue:confused: Sanokaa mitä sanotte, mutta Suomen oikeuslaitos on kyllä niin järkyttävää pelleilyä että vieläkin on suu apposen ammollaan, kun saa lukea jonkun Itä-Suomen hovioikeuden sekoilusta. Kyllähän varmaan nyt vaikka raiskaajaa pippurisumuttimella suihkuttanu saattaa saa pahoinpitelysyytteen, jos kohdalla sattuu oiken v.... mainen tuomari:rolleyes:

22.7.99 olin palaamassa treeneista kotiin kun kimppuun kavi yks nisti hevari. Se tuuppas mut liikennevaloissa autotielle ja samantien heitin treenikassin tielle ja hyokkasin miesta kohti ja samantien se veti povarista puukon esille ja yritti silla huitoa... lopputilanne oli sitten niin etta mies makas tajuttomana maassa leuka murtuneena ja mulla kadet taynna viiltoja.
TUOMIO: Minulle 200 euron sakot ja 1800 euron korvaukset maksettavaks sille pellelle!!!!
Se sai 400 euron sakot ja 500 euron korvaukset maksettavaks!!!

Siina loistava esimerkki suomen oikeus-systeemista.

Olisi kiva kuulla em. tuomion perustelut. Ainakaan se ei ole Suomen lain mukainen:confused:

Originally posted by demoni
Olisi kiva kuulla em. tuomion perustelut. Ainakaan se ei ole Suomen lain mukainen:confused:

Aivan :confused: Muka liiallinen voimankaytto itsesuojelussa, taas kerran :confused: Sen leuka murtui maassa ku olin sen ukon paalla ja pamautin sita kunnolla. Olisin muka voinut vaan pitaa hanta maassa kunnes poliisit saapuivat, koska puukko oli lentanyt pois sen kadesta jo aiemmasta lyonnista joka oli se lyonti joka sen pellen tiputti. Eli ns. hatavarjelun liioittelu :confused: :confused:

Nämä Suomen oikeuslaitoksen jutut tuntuu menevän aina sille linjalle jossa rikoksen alkuperäisestä kohteesta tehdään syyllinen.
Hyvä esimerkki tilanteessa jossa varkaat murtautuu huoltoasemalle ja omistaja tyhjentää molemmat piiput kohti.Jos joku on eri mieltä niin odotan perusteluja.Omasta mielestäni varas ottaa vähän saatanan tietoisesti sen riskin että pilatessa toisen elämää saattaakin tulla turpiin.

Oikeudessa keksitään mitä vaan että voidaan syyttää hätävarjelun liioitteluna tehdystä pahoinpitelystä.Ei kannata ihmetellä jos tuomari on tätä mieltä:"Koska olette yläasteella ollut haka telinevoimistelussa,olisitte voineet paeta tilanteesta leikiten.Vääntäytymällä ensin spagaatiin josta ukemilla taakse,pari nopeaa juoksuaskelta ja surmanhypyllä pelipöydän sekä jakajan ylitse ja takaovesta pihalle.Lisäksi teidän on tarvinnut tietää ettei 215cm ja 146kg vastustajanne olisi pysynyt perässä,mutta ei,te menette ja lyötte häntä leukaan!"

Varattomuustodistuksella varustetut riidanhaastajat ovat vielä oma juttunsa.Autot ja kämppä on muijan ja mukuloiden nimissä ja vittuilla saa ihan kenelle vaan ja kuinka paljon tahansa,koska oikeuskulut menee valtion kassasta eikä vastapuolelle tarvitse korvata mitään.Välillä vaan täytyy pitää paussia ettei joudu istumaan.

Jos on pakko tapella, niin tapellaan sitten kunnolla!

TUOMIO: Minulle 200 euron sakot ja 1800 euron korvaukset maksettavaks sille pellelle!!!!

Toshan on vielä semmonen "kiva" juttu, että jos sillä toisella kaverilla ei kumminkaan oo millä maksaa, niin se ei maksa tuon taivaallista:confused: Vankilassa saa ainakin aika kivan katon ja ylläpidon pään päälle. Ja kun on päässy sieltä pois, niin eikun vaan sossuun:D SINÄ sen sijaan maksat joka ikisen euron mm ruoka ja opiskelurahoistasi. Ja samana kuuna kun vuokraisäntä päättää vielä korottaa vuokraa, niin vähän on jees:curs:

Ton takiahan just kannattaa pysyy erossa rikoksista ja muista. Kumminkin jossain vaiheessa saattaa tulla tilanne vastaan. Ensikertalainenhan saa kumminkin aina roiman alennuksen tuomioista. Ite oon päättänyt parhaani mukaan vältellä tappeluita viimeiseen saakka, mutta jos selanen tulee vastaan, painan täysillä päälle, enkä ees yritä käyttää kohtuullista voimaa. Siinä tulee luultavasti sekä turpiin että rikosrekisteri, mutta ensikertalaisethan just pääsee noihin hoitolaitoksiin. Ja jos tulee iso laksu, niin muutun yhtä-äkkiä "varattomaksi", eli se siitä. Nythän ihmiset lyö ensiksi, ja miettii seurauksia vasta sitten. Ei ois mikään ihme, jos uhritkin alkais vähitelleen ajatella samalla logiikalla. Tuleehan se tuomio joka tapauksessa:(

Aivan :confused: Muka liiallinen voimankaytto itsesuojelussa, taas kerran :confused: Sen leuka murtui maassa ku olin sen ukon paalla ja pamautin sita kunnolla. Olisin muka voinut vaan pitaa hanta maassa kunnes poliisit saapuivat, koska puukko oli lentanyt pois sen kadesta jo aiemmasta lyonnista joka oli se lyonti joka sen pellen tiputti. Eli ns. hatavarjelun liioittelu :confused: :confused:
Tuo on just se perustuomio kun lyö maassa olevaa.

Mutta pitäisi sen tuomioistuimen myös ymmärtää että tappavan aseen kohdatessa, ihminen voi hädissään lyödä "varmemman päälle", vaikka uhka on jo väistynyt. Mitä jos vaikka se olisi vapautunut sun alta ja ottanut puukon.

Lainmuutoksia

Hyvä esimerkki tilanteessa jossa varkaat murtautuu huoltoasemalle ja omistaja tyhjentää molemmat piiput kohti.

Tostahan on nyt tullu lain uudistus. Uudistuksestakaan huolimatta, niin ei saa ampua kohti, siis ei edes varoituslaukausta. Eli se juttu, jossa se huoltoaseman pitäjä ampu ilmaan pelotellakseen varkaita, niin se on(yhä) laitonta:) Niin ei saa tehdä.

Lainmuutos toi myös sellaisen muutoksen käytännön elämään, että kannattaa todella varoa joutumasta edes sanaharkkaan jonkun maahanmuuttajan kanssa. Säädökset "kansanryhmää vastaan kiihottamisesta" olivat jo alunperin todella epäselvät, mutta kun niihin nyt lisättiin vielä tuo lakiuudistus, jossa on mahdollista saada kolminkertainen tuomio, jos teko kohdistuu etnistä vähemmistöä kohtaan, niin...no, onneksi olen aidan paremmalla puolella:D

No eikö toi oo just hätävarjelun liiottelua? Eihän sulla ollu mitään hätää jos tää hevari oli jos maassa ja puukko kaukana? Kyllä mä ymmärrän et tossa kohtaa adrealiini virtaa ja kovaa, eikä ajattele selkeesti..mut aika tyhmää on vetää toista mökkiin, kun tää ei pysty ees puolustautuu?
Eiks IP oo sitä et sä hoidat ittes siitä tilanteesta kuiville(toista mahollisimman vähin vahingoittamatta) eikä sitä et sä "IP:ksi" alat hakkaa toista kun se on jo maassa ja vaara on ohi?:confused: :wanha:
Olisit vaan ottanu sen puukon ja lähteny menee.....

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom