Tosi notkeaksi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katoin toissapäivänä Double Teamin, on se van Damme vaan melko äijä. Se on aika notkea ja taitaa hyvin itsepuolustusta. Onko pitkäkestonen projekti venytellä, että sais spagaatin tai splitin? Onko pakkotoistossa ketään notkeaa voimailijaa? Ois hienoa olla iteki notkea...

Ja ootteko muuten huomannu että RAW:n Rob Van Dam on ihan samannäkönen ku Jean-Claude Van Damme? Sukuako? (ehkä ei kumminkaan.)

Few kicks to the head and that's it! :D

Originally posted by Black King
Ja ootteko muuten huomannu että RAW:n Rob Van Dam on ihan samannäkönen ku Jean-Claude Van Damme? Sukuako? (ehkä ei kumminkaan.)

Tuo Rob Van Dam ei ole Robin oikea nimi eli tokkopa ovat sukua, samaa näköä heissä kyllä on.

riippuu aika pitkälti siitä miten notkea olet nyt ja miten venyvää tyyppiä olet luonnostasi. Jotkut ihmiset on luonnostaan jo huomattavasti notkeampia kuin toiset ja heiltä spagaatit onnistuu ihan treenaamattakin. allekirjoittanut on pikemminkin mallia rautakanki ja omista kokemuksista sen verran että 3 ensimmäiseen kuukauteen ei tapahtunut minkäänlaista notkistumista. alkoi jo usko menemään mutta pikkuhiljaa alkoi paikat aukeamaan ja nyt olen jo suht koht notkea. spagaatista on kuitenkin vielä turha haaveilla. venyttely vaatii pitkää pinnaa ja venytelyä tulisi harrastaa päivittäin.

netistä löytyy aika hyvin erilaisia venytyksiä, niin liikkeitä, kuin myös erityylisiä venytystapoja.

-staattinen venytys
-dynaaminen venytys
-sitten vielä yksi jonka nimeä en muista. siinä kuitenkin otetaan staattinen venytys ja ikäänkuin väännetään sitä venytystä vastaan. (kuulostaa hämärältä mutta en osaa paremmin selittää)

näitä kun yhdistelet ja teet vaikka ihan venyttelyohjelman jota noudatat niin eikähän ala jalka nousemaan.

:thumbs:

Originally posted by vezku
-staattinen venytys
-dynaaminen venytys
-sitten vielä yksi jonka nimeä en muista. siinä kuitenkin otetaan staattinen venytys ja ikäänkuin väännetään sitä venytystä vastaan. (kuulostaa hämärältä mutta en osaa paremmin selittää)

Isometrinen venytys?

Aktiivista notkeutta kannattanee myös treenata. VanDammelta tätä löytyy, pitää helposti sivupotkua reiilusti yli oman pään.

Jos aikoo Van Dammeksi niin parashan olisi jos treenaa itsepuolustusta. Punttimiehen notkeus on vähän toinen asia kuin korkeat potkut ja spagaatit....

Ei ole välttämättä aina ihan kiva asia, jos on luonnostaan notkea. Ite olen aina ollut vähemmän notkea, ei ole spagaatit sun muut menny vaikka olis kuinka yrittäny venytellä. Mun sisko taas on aina saanut ilman lämmittelyä spagaatin ja pienellä venyttelyllä jalat niskan taakse:eek: Selkäkipujen takia se meni lääkäriin ja silläpä todettiinkin yliliikkuvat nivelet, jotka tulee tuottamaan hankaluuksia koko loppu elämän, esim. selkäranka menee jatkuvasti pois paikoiltaan ja kaikki venytykset on kielletty. Eli olen ihan tyytyväinen kun en ole notkea.

Originally posted by Ämmbee
Jos aikoo Van Dammeksi niin parashan olisi jos treenaa itsepuolustusta. Punttimiehen notkeus on vähän toinen asia kuin korkeat potkut ja spagaatit....

Jos aikoo Van Dammeksi, niin kannattaa aloittaa ensin baletti.

Kyllä, baletti on erittäin räjähtävä laji, joka myös vaatii notkeutta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi hyvin olla. Antakaamme Van dammen vetää balettiaan, tai tastelukoreografiaan :)

Kyllä sitä notkeutta tulee jos on motivaatiota.
Sain spagaatin kahen ja puolen viikon venyttelyn jälkeen.
Aamulla ja illalla 15min tv:n edessä.

Olin kans yläaste aikoihin melko notkeassa kunnossa.Pohjalla oli pari vuoden karate harrastus ja spagaatti meni kevyesti.Pienellä harjoittelulla sain väännettyä molemmat jalatkin niskan taakse.:evil:

Originally posted by Black King
Katoin toissapäivänä Double Teamin, on se van Damme vaan melko äijä. Se on aika notkea ja taitaa hyvin itsepuolustusta. Onko pitkäkestonen projekti venytellä, että sais spagaatin tai splitin? Onko pakkotoistossa ketään notkeaa voimailijaa? Ois hienoa olla iteki notkea...

Few kicks to the head and that's it! :D

Spagaatti ja spiraali sujuvat ainakin minulta huolimatta 6 v punttitreeneistä, tausta taistelulajeissa on luonut pohjan. Jos olet joustava luonnostasi, 2-3 kk venyttelyä 3 kertaa viikossa pitäisi riittää spagaatiin tai spiraaliin.

Rob van Dam ja eivät ole sukua, Rob on jenkki, ja Jean-Claude on 'muscles from Brussels'. Molemmilla on lisäksi tekaistut nimet.

Spiraalilla ihmiset tarkottaa sivuttain spaagaattia...
Se miten kauan kestää et saa spagaatin riippuu ihan lähtötasosta ja ihmisestä, toiset venyy helpommin. Jos aikuisena alkaa vasta venytteleen, voi varautua siihen et saapi aika kaun venytellä et spagaatin taipuu. Jos notkistua haluu, niin venyttelee esim. viitenä päivänä viikossa etu-, takareidet ja lonkankoukistajat, kaikkia 2-5 minuuttia kerrallaan. Ja sit ku on nuo venyttäny, ni venyttää sitä spagaatia vielä muutama minuutti, ni pitäs alkaa tulosta tulla. Itte oon painonnoston myötä päässy hiukka kangistuun, mut vielä menee just just spagaatit. Pitää ruveta venytteleen ahkerammin ettei ihan kangistu :)

mä en itse mitään erikoisia venyttelyohjelmia vetele, venyttelen aina silloin tällöin, keskimäärin varmaan pari kertaa viikossa, mutta silti venyn ja venyn
spagaattikin menee melkein, kun ½ vuotta sitten ei ollut toivoakaan

Van Dammen isähän oli sen pakottanu pienenä balettiin..
siitä sitten karateen siirtyi hieman vanhempana.

Jos painoharjoittelu koostuu pääasiassa täydellä liikeradalla tehtävistä liikkeistä niin se voi auttaa notkeuteen.

Itse sain liikkuvuutta nilkkoihin ja sisäreisiin tekemällä pitkiä sarjoja (30-100) kolme kertaa viikossa kehonpainolla.

Originally posted by h_jones
Spiraalilla ihmiset tarkottaa sivuttain spaagaattia...

Juu ei. Sivuspagaatista voidaan kyllä käyttää nimitystä sprigaatti, mutta EI spiraali. Mutta saahan sitä kutsua miten itte tykkää...

Suositut

Back
Ylös Bottom