Tornihuhut-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Peräsuolitouhua

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö ulostetta siirry peräsuoleen vasta itse ns. paskantamishetkellä? Eli "normaalitilanteessa" peräsuoli on tyhjänä. Näin muistelen lukeneeni. Ja itsellänihän ei ole alan koulutusta, eli korjatkaa jos tiedätte paremmin :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tositarina(tapahtui allekirjoittaneelle itselleen):

Lomilla rupes nouseen kuume, ja ei auttanut muu ku mennä suoraan Haminan VKS:aan. No, siinä sit alkuviikko meni sellaisessa 38'c kuumeessa ilman suurempia ongelmia, mutta sitten kuume rupes nouseen. Buranaa en saanu, kun pyysin niin päällikkölääkäri vastas vaan, että:" Ei sotilas ota buranaa, kuume on sotilaan ystävä!". Ei siinä mitään, kuume nous vaan ja torstaina oli sellanen 39 ja ei saa lääkettä(paitsi jotain hevosantibiootteja). Perjantaina olin sit jo aivan kuoleman kielissä ja tässä vaiheessa siis ollu viikon kipeenä. Illalla joskus yhdeksän aikaan alko tajunta hämärtyy ja jouduin oikeen painaan hälytysnappia. Hoitaja tulee paikalle ja mittaa kuumeen: yli 40'c. Sanon itse, et voisinko saada tipan, ku heikottaa niin pirusti ja kohta lähtee taju. Hoitaja sanoo, että:"Kyllä sut nyt ehdottomasti pitäis tippaan laittaa, mutta kun ei meillä oo täällä perjantaina lääkäriä paikalla eikä meillä ees ole tiputusvehkeitä.."(Siis varuskuntaSAIRAALASSA!) No, siitä sitten yöllä kun rupesin muuttuun tuhkanharmaaks, niin pistivät ambulanssilla HAMINAN SIVIILITERVEYSKESKUKSEEN ja tippa ranteeseen. Siellä kattoivat tietysti ihan kieroon ku sotilassirra tuo potilaan sinne. No, lauantaina Tilkkaan, jossa lääkäri diagnosoi samantien adenoviruksen, antoi lääkkeet, sunnuntaina olin täysin terve ja maanantaiaamuna pääsin takas palvelukseen, JOSSA KOMMPANIAN VÄÄPELI VAATI MINULTA KIRJALLISEN SELVITYKSEN SIITÄ, MIKSI OLEN VARUSMIESAIKANA KÄYTTÄNYT SIVIILITERVEUDENHUOLLON PALVELUJA!! Voi elämä...

Että sellaista on intin tervydenhuolto...joku sais tehdä jonkun tutkimuksen aiheesta.

Tositarina(tapahtui allekirjoittaneelle)

Olipa kerran herra Keppi-Anttonen Kajjjaanissa lekurina(onko se vieläkin?), joka tosiaan on kuuluisa lukuisista mokistaan, mutta silti jaksaa vieläkin porskuttaa. No joka tapauksessa jouduin kerran ja samalla viimeisen kerran käyttämään ko. herran palveluja, koska olin särkenyt molemmat jalat. Olin siis niillä kovilla manneilla(nahkasaappaat, ei siis maiharit) tepsutellut aikanani ja oli tullut esti vasen jalkapöytä ihan mielettömän kipeäksi ja sitten, kun aloin varomaan vasenta jalkaa, niin tulihan se oikeakin kipeäksi. Muutama viikko siinä hammasta purtiin ja sitten riitti. Vastaanotolla lekuri siinä mulkoili esti vasenta jalkaani ja tuumi sitten, jos vaikka vemppaa raapustais. Minä tietenkin typeryyksissäni menin sitten puhelemaan, että on toi oikeakin jalkapöytä kipiä. Anttonenhan se siitä riemastui ja totesi "on hyvin epätodennäköistä, että molemmissa jaloissa on marssimurtuma" ja tämän seurauksena sain sitten keppiä. Hurraa!! On se hyvä, että pojista huolehditaan.

Originally posted by Pain
Että sellaista on intin tervydenhuolto...joku sais tehdä jonkun tutkimuksen aiheesta.

HUH, sairasta. Kuulin myös (tositarina, tapahtui kaverilleni) kun eräs sälli sairastui intissä keuhkokuumeeseen. Nooh, lääkärit katsoivat että ei paha, lähtee levolla. Kuume vain nousi ja nousi ja edelleen ei paha, lähtee levolla. Lopulta tämän kaverin äiti oli vissiin pakottanut vexin lääkärin viemään pojan tutkimuksiin. Kaverilla oli sydänlihaksen tulehdus, ja kuulemma kuolemakaan ei ollut siinä tilanteessa enää kaukana.

Omakohtainen kokemukseni vexistä oli pelkästään positiivinen! sairastin intissä keuhkokuumeen, ja minusta kyllä pidettiin erittäin hyvää huolta. Käyttivät keuhkokuvissa ja ottivat välittömästi osastolle (kassulla sairastaminen on ihan helvettiä, tyyliin "HUOMIO miestä ovelle saatana!! miksi te makaatte siellä sängyssä! -minulla on vapautusta.. ja vitut, miestä ovelle kun huudetaan huomio" jne.)
Sainpa jopa viikon kotihoitoa, kuulemma sen takia kun keuhkokuumeesta voi saada jälkitautina sydänlihaksen tulehduksen.

Originally posted by hyppyrotta

Olipa kerran herra Keppi-Anttonen Kajjjaanissa lekurina(onko se vieläkin?), joka tosiaan on kuuluisa lukuisista mokistaan, mutta silti jaksaa vieläkin porskuttaa. No joka tapauksessa jouduin kerran ja samalla viimeisen kerran käyttämään ko. herran palveluja, koska olin särkenyt molemmat jalat. Olin siis niillä kovilla manneilla(nahkasaappaat, ei siis maiharit) tepsutellut aikanani ja oli tullut esti vasen jalkapöytä ihan mielettömän kipeäksi ja sitten, kun aloin varomaan vasenta jalkaa, niin tulihan se oikeakin kipeäksi. Muutama viikko siinä hammasta purtiin ja sitten riitti. Vastaanotolla lekuri siinä mulkoili esti vasenta jalkaani ja tuumi sitten, jos vaikka vemppaa raapustais. Minä tietenkin typeryyksissäni menin sitten puhelemaan, että on toi oikeakin jalkapöytä kipiä. Anttonenhan se siitä riemastui ja totesi "on hyvin epätodennäköistä, että molemmissa jaloissa on marssimurtuma" ja tämän seurauksena sain sitten keppiä. Hurraa!! On se hyvä, että pojista huolehditaan.

Erään tornarin mukaan kyseinen keppi-anttonen on äänestetty radiomafian äänestyksessä Suomen v*ttumaisimmaksi mieheksi.
Sain muuten itsekkin aikoinani herra anttoselta keppiä, vaikka jalkapöydät oli niin kipeät, että kävelin kantapäilläni. (tosin pussillisen buranaa laitto matkaan)

tarkoittaako 'saada keppiä' että kelvollinen palvelukseen tai jotain? :confused:

Mä olin pakollisten tarkastuksen lisäksi vain kerran silloin veksissä: sulkeisissa kaaduin pahasti jäällä rymistellessä niin että nilkka taittui ikävästi ja ei pystynyt kävelemään kivun takia. Nooh ajattelin jossei sitten tarvitsisi juosta seuraavana päivänä ollutta cooperia mutta höpönpöppöö sanoi lääkäri eikä vapautuksia tullut (ei siellä mitään ihmeempiä revähdyksiä tai murtumia tosin ollutkaan, joku vähän kivuliaampi venähdys).

Hyi helvetti! Olin jo unohtanut herran. Elämäni tuskallisin kokemus oli, kun Anttonen punkteerasi poskionteloni. Siinä on sitten kovakourainen mies! Mulla on kyllä enemmänkin kokemuksia herrasta, keppiähän se aina antoi, oli syy mikä tahansa. Kerron myöhemmin lisää...

Eipä taida olla Keppi-Anttonen enään Kajaanissa, taisi lähteä vähän ennen kuin minä kotiuduin (00 joulukuussa). Kun tuolle Anttoselle oli vittumainen takasi niin kyllä se sitte älys niitä vapautuksia kirjoteilla. Kävipä yks intti kaveri sillon valittamassa polveaan kun oli sen jalkapallossa murjonut. Anttonen oli käskenyt vähän käveleskellä siinä lekuri huoneessa mutta kaveri oli tokaissut että käveli vittu ite, minähän en kipeällä polvella kävele yhtään ylimääräistä. Tulos 3x vup+5x vtml.

Pain: sairasta!!! Jenkeissä oisit voinu vetää koko laitoksen oikeuteen ja tienata pari ziljoonaa taalaa.

Geg, Andy, Hyppyrotta, kaljaveikko: just keppianttosta tarkoitin aiemmin lekuri X:llä. Miten hemmetissä sitä on niin hienosti unohtanut niin paljon inttiasiaa?;) Ehkä mun muisti on armelias. Minne keppianttonen on lähteny? Sehän ei ollu kuin kapteeni arvoltaan, mikä on melko matala intin lääkärille. Yleensä tuppaavaat olemaan vähintään majureita. Ilmeisesti siinäkin näkyi Anttosen "pätevyys".

Se KaiPr:n johtava lekuri (tais olla sot.arvoltaan everstiluti) oli sitten aivan huippuäijä. Hoiti hommat viimesen päälle, kuulemma punkteerasikin silleen, ettei paljoo sattunu eikä muutenkaan tuntunu missään.

Re: Re: hieman sivusta

Originally posted by julkea_kameli
Kyllä, joskin vaan betonipäitä. Ehdottomasti hurjin pyssy, jolla olen ammuskellut. Kova apilas oli siihen verrattuna retki niityllä.

Seurasin ampumaleirillä kun pst:n pojat päästeli mustilla. Seisoin yhden proton keulan vieressä NYRKIT korvissa. niin eiköhän saatana toisella ammuksella tippunu protosta tuulilasi melkeen mun niskaan!! selvennän sen verran etteivät pst:n pojat suinkaan tähdänneet siihen protoon vaan se paine rikko lasin että semmonen peli se musti!!

Anttosesta ja vähän muustakin

Joo, Anttonen oli kova kaveri jo vuonna 1997!
Kävin tarkastuksessa sillä ja rupesi filosofoimaan parranajosta mulle...oli yllättävän mukava. Mutta paska äijä se kuulemma kuitenkin oli...

Tää seuraava tarina Kuopiosta ja TOSI kuin ves.

Alokas X oli normaalin oloinen, ehkä' hieman hiljainen.
Peruskoulutuskauden aikana hänen suurin haaveensa oli päästä sählyjoukkueeseen. Lopulta päivystäjän puhelin soi ja alokasta pyydettiin puhelimeen ylilutin toimesta. Yliluutnantii eväsi alokkaan pääsyn viikonlopun turnaukseen ja ilmoitti, että alokas ei pääse joukkueeseen. Tähän alokas vastasi huutamalla "saatana" ja paiskaamalla puhelimen päin seiniä. Tästä seurasi kuin hidastettuna ääretön karjunta ja juoksu suoraan toisen kerroksen ikkunasta läpi ja voltilla hankeen. Alokas palasi verissään yksikköön ja linnoittautui tupaan, aseenaan päivystäjältä anastettu pamppu.

Kun spolle astui tupaan (päivystäjän kutsumana), alokas pampulla täysillä huulen ja nenän yhtymäkohtaan ja spolle nurin. Lopulta taltuttivat ei-niin-hellästi alokkaan tuvan lattialle.

Ja mielisairaalaan.

Alokas kuulemma soitteli tupakavereilleen ja kertoi, että vapautusisku on ainoa vaihtoehto. Pyysi poikia tulemaan "portille" iltakahdeksalta ja vapauttamaan hänet sairaalasta. Muutaman kk:n latauksen jälkeen kotiutettiin ja nykyään "normaalin" oloinen.

Kaveri, joka kertoi, oli samassa tuvassa.

musti

Kun musti puhuu 200dB voimalla, niin oravatkin tippuvat puusta ja "ryssät" juoksee karkuun. :cool: Tuosta mustista sen verran vielä, että kuulinpa juttua ruotsalaisskappareista, jotka tulivat tutustumaan tähän suomalaiseen kulttuuriin ja näkivät siinä ohessa tuon singon. Siinä sitten ihmettelivät ja kysäsivät joltain suomalaiselta kaipiaiselta, että "Me luovuttiin tuosta singosta jo vuosikymmeniä sitten, kun sitä oli niin vaikea vetää auton perässä metsässä. Miten te tulette sen kanssa toimeen?" Siihen suomalaanen, notta "no.. tuota pojat meillä sitä vetää metsässä". Oli kuulemma ollut ruottalaasen ilme hieman kysyvä tuon jälkeen. :D

Originally posted by Eazy-E
Oltiin tetsaamassa ja siellä ryynättiin ja porukal ei ollu tarpeeks munat maassa niin alikessu siinä sit heitti:

...teillähän tää on ihan suklaa touhuu mut toista se oli kaverin komppaniassa, siel oli ennen sellanen hullu skappari joka oli TST harjotuksia pitäessä huutanu jollekkin alokkaalle et munat kunnollamaihin kun ryynätään ja sit polkassu jalalla perseen maihin jonka seurauksena kaverin nivusesta/mahan alueelta ois menny joku pitkä oksa sisään...

Oulun viestissä se tyyppi oli aina edellisen saapumiserän kaveri ja tapahtui morttileirillä :)

Huhu: Joku skabbari oli ajat sitten Radiokomppaniassa tullu ja ampunu pistoolilla kattoon, kun sen tytär oli tullu ikkunasta sisään ja joku oli ollu sitä hoitelemassa. RADkoon kellarissa :)

Totta: Meidän erän aikana Hiukkavaarassa joku ampu itteään rynkyllä päähän tuvassaan.

Pakko heittää vielä muutama tosijuttu Oulusta. Joku varmaan muistaa AUKin loistavan kouluttajan "Sirkkeli" Simon (tai Simpan). Lempinimi tuli sen puhetyylistä ja äänestä, ihan ylipervot jutut vielä. No anyway:

Oltiin talvileirillä jossain hevonkuusessa ja pakkasta oli joku -30. Kaveri oli Simolle kuskina jollakin pikkuautolla. No eikaisiinä, oli joutunu kuskaan sen Ouluun sen asunnolle ja se oli käyny laittaan vaimoaan, kaveri oli oottanu pihalla parkissa. Tuli takas autoon ja oli sanonu että "laitoin vaimon koira-asentoon ja hoitelin hommat". Ja ei kun takas leirille :D

Sirkkelillä oli koira, joka yleensä oli puremassa perseestä kun miehet seiso muodossa tai oli taaksepoistumassa. No taas talvileirillä pari saapumiserää myöhemmin koira oli juossut jäälle ja pudonnut avantoon. Simppa oli käyny kattoon tilanteen, ottanu varusmieheltä rynkyn ja taskusta kovan ja ampunut koiran sinne avantoon. Oli ollu aika hiljasta miestä loppuleirin ajan.

AUKin kurssijuhlassa Simppa oli tullut hulluksi ja nostanu kurkusta yhden kaverin seinälle ja kuristanu. Muuta kaverit ja kapparit oli joutunu meneen väliin. Seuraavalla viikolla kaveri oli PU:n apulaisena ja oli esikunnassa kuullut kun joku isoherra oli kurittanu Simppaa ja oli vähän posket hehkunu punasena kun oli huoneesta tullut ulos :)

Re: musti

Hyppyrotta: Kuulin PstK:n jampoilta semmostakin juttua, että oli ollu NATOn kappareita kattomassa suomaalaasten Pst-harjotusta, nimenomaan sillä jenkkiohjuksella, TOW2:lla, jota kuulemma kannetaan kahdessa rinkassa. Siinä oli sitten suomalaiset nappi laudassa kaahannu tekalla jonkun kukkulan viereen, tekasta pari Pst-taistelijaa pihalle rinkat selässä, juoksujalkaa ylös kukkulan rinnettä ja sieltä ylhäältä asemista sitten ampuneet hienosti maaliin. Tähän NATO-kapparit, että "WTF??? Kannatteko te tosiaan tuota värkkiä?!? Meillä (briteillä, jenkeillä yms.) se on AINA jossain ajoneuvossa kiinni."

Liekö tuolla jutulla todellisuuspohjaa, vai liekö tornihuhu?

Tositarina KrhK:n huippusärmän kessun ja jäksteriensä suorituksesta ampumaleiriltä:
Olivat siis tuliterän heitintekan miehistö ja kyseessä oli ampumanäytös. Jälleen sopivan reikäpäinen tekakuski kaahasi asemiin, jätkät suuntasi heittimen, murkulat taivaalle (ja myöhemmin tarkasti maaliin) ja ennenkuin yksikään kerkesi tippua maahan asti (nojoo, niillä oli muistaakseni pisin lentoaika melkein minuutin), porukka hurjastelee jo tekalla pois asemista. Oli kuulemma ainut näytös, jolle kentsut oli taputtanu spontaanisti.

Tositarina Mäkkäristä (Mäkiluodosta)
2 tosihäröä tykkimiestä oli pöllinyt upseerikerholta korin kaljaa ja käyny juomassa koko keissin kallioilla. Samat kaverit kuulemma poltteli iltasin pilveä. Oli edellistä saapumiserää niin ei oikein päässy tutustumaan.
Toinen jouduttiin lopulta lähettään Isosareen suorittamaan loppupalvelustaan.
Alokasaikana Mäkkäriä sanottiin pahimmaksi paikaksi minne voi joutua. Ite "pääsin" sinne mut olihan se huippu paikka, hyvää safkaa ja sali lähellä + raikas meri-ilmasto. :lol2:

Kyllä se vaan niin on, ettei Suomeen tarvita mitään ihme merijalkaväkeä tai jotain muuta laivaston hylkeitä, kun tavan rivijääkäri hoitaa hommansa ihan buenosti. Jos vaan saataisiin yksi erikoisjoukko pakkotoistolaisista, niin ei tarttis kenttätykistöäkään kuskata enää autoilla, vaan putki olalle ja MARS MARS! Kaikkea hulluahan sitä tosiaan täällä retuutetaan, kuten juuri tuo musti (140kg painaapi ja 150kg:n vehkeet kuskataan autolla), jenkkiohjusjärjestelmän kantaminen(meniköhän se nyt kolmeen ~30kg palaan + lämppäri + 25-30kg ohjukset) ja mitäs vielä.. Mutta joo täytyy kyllä ite hattua nostaa teille sisseille, jos tosiaan niin karmeita matkoja joudutte köpöttelemään ja vieläpä kuntokuutiot käsissä. Hyi stna! :urjo:

Kyllä se vaan niin on, ettei Suomeen tarvita mitään ihme merijalkaväkeä tai jotain muuta laivaston hylkeitä, kun tavan rivijääkäri hoitaa hommansa ihan buenosti.

Rannjv-upseeri Pain kiittää ja kuittaa. :kippis1:

Legioonalainen on tuttu tarina myös sodankylässä. Eroa on vain että leikattua puukolla teltanliepeen auki legioonalainen hävisi yön pimeyteen eikä sen koommin kuultu.

Myös pyörävaraston katolla sulkeiset on aika hauska. Meillä se tehtiin kesällä sukset jalassa. Joltaki oli menny jalka poikki.

Musti on hauska otus. kerran olen ollut katsomassa mustin laukasemista ja sillä kerralla hyppäsi kivekset kurkkuun.

Niin ja kerran kerran tokasin kaverilleni että PSTK=pesee siivoaa tiskaa komppania johon hän kuittasi Sissi=siivoa itkee siivoaa siivoaa itkee...

Kuinka moni on muuten käynyt naisten rinnalla varusmiespalveluksen ja mitä mieltä ootte naisten armeijan käynnistä?

Muistaako joku mustin takavaara-aluetta?
En itse ampunut, eräs lataajana toiminut sanoi paineiskun olleen "kuin olisi lyöty kenttälapiolla vatsaan" :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom