Tornihuhut-thread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by rautahaba
Aiheen sivusta, en tiedä onko täst ollu puhetta jo mutta pääsittekö/pääseekö armeijas treenaan kunnolla punttia?Onko ees mitään kunnollisia saleja?:evil:
Tässä, ei viedä tätä threadia tämän enempää off-topiciksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by hyppyrotta
Tositarina(tapahtui allekirjoittaneelle)

Olipa kerran herra Keppi-Anttonen Kajjjaanissa lekurina(onko se vieläkin?), joka tosiaan on kuuluisa lukuisista mokistaan, mutta silti jaksaa vieläkin porskuttaa. No joka tapauksessa jouduin kerran ja samalla viimeisen kerran käyttämään ko. herran palveluja, koska olin särkenyt molemmat jalat. Olin siis niillä kovilla manneilla(nahkasaappaat, ei siis maiharit) tepsutellut aikanani ja oli tullut esti vasen jalkapöytä ihan mielettömän kipeäksi ja sitten, kun aloin varomaan vasenta jalkaa, niin tulihan se oikeakin kipeäksi. Muutama viikko siinä hammasta purtiin ja sitten riitti. Vastaanotolla lekuri siinä mulkoili esti vasenta jalkaani ja tuumi sitten, jos vaikka vemppaa raapustais. Minä tietenkin typeryyksissäni menin sitten puhelemaan, että on toi oikeakin jalkapöytä kipiä. Anttonenhan se siitä riemastui ja totesi "on hyvin epätodennäköistä, että molemmissa jaloissa on marssimurtuma" ja tämän seurauksena sain sitten keppiä. Hurraa!! On se hyvä, että pojista huolehditaan.

Keppi-Anttonen on todella syvältä. Mut meinas pistää kumipääks kun oli massaa vähän päällä reenien takia ja kuuli että nostan puntteja. Sanoin että paskat, ja niinpä musta tulli sissikomppanian kovin ahkionvetojuhta ja myös sissikessu.
Noi Buranan polveen teippaamiset onnistuu myös Anttoselta.

Onpa kuulemma sissik:n kellarissa aikoinaan kun päivystäjillä oli vielä kovat lippaassa joku pälli lasauttanut itteään kellarissa päähän useammalla kudilla rynkyllä. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun oli ase kertatulella...

Samoin yks sotilasmestari oli 2 vuotta koulutuskiellossa, kun oli poistuttanu porukat pyörävajan katolle ja yheltä oli murtunut käsi.

Keppi-Anttonen oli vielä tuolla Mikkelissä ainakin kun II/01 olin leikkimässä sotaa. Kyllähän se aika vittumaisen oloinen äijä oli vaikka henk. koht. kyseisen äijän kanssa ei ollut mitään ongelmaa (viikko tuli osastolla lusmuiltua). Olihan siitä oli jos jonkinlaista juttua liikkeellä.

Tiesittekö, että Yliluutnantti Jorma "lisäkeuhko" ****** Ljk:sta. Hiihti 300km partiohiihdon -30 asteen pakkasella 30 tunnissa. Päällään m-62 housut ja t-paita. Koko hiihdon aikana äijä piti vain 5min tauon, koska piti voidella sukset.:D

Itse en onneksi joutunut keppi Anttosen tutkittavaksi vaan sen toisen fiksumman tyypin luo --> 3pv VP:tä kuumeen takia.

Mutta asiaan.Tositapauksia AUK:in kurssijuhlasta upseerikerholla:
- Loppuillasta suurinpiirtein kaikkien ollessa tukevassa humalassa tuli eräs luutnantti meidän seuraan juttelemaan mukavia ja pyysi erästä kaveria siinä, että saako maistaa drinksua minkä maikuista se oikeen on?(juoma oli muistaakseni kossuwichy ja aivan täysi vielä)
Maisteltuaan tuumasi että "hyi helvetti, pelkkää vettä" ja nakkasi huolettomasti lasin sisällön olkansa yli menemään, suoraan minun päälle:mad2:
Tämän tehtyään viskasi vielä tyhjän lasin vieressä olevasta lasipöydästä läpi:lol2:

Toinen juttu samaisesta tapahtumasta:
- Eräs SPOL aliupseerioppilas painiskeli jostain syystä AUK:in johtajan majurin kanssa selättäen tämän lumihankeen:D , loppujenlopuksi siitä ei tainnut tulla mitään sanktioita.

- Kurssijuhlan jälkeisenä päivänä kerrottiin, että upseerikerholta oli löytyny tyhjiä pulloja joita ei kerholla ole saatavilla tyyliin toistasataa, kun omien pullojen vienti oli kiellettyä. Uhkailivat että oli viimeinen kurssijuhla joita järjestävät upseerikerholla.

Meni vähän OT aiheesta, mutta liekkö tuolla niin suurta merkitystä. Hauskoja tapahtumia silti.

sattui v.94 someroharjulla.....

oltiin viettämässä taukoa koulutushallin pihalla kuumana kesäpäivänä kunnes yks kouluttajista ...Keihäskoski (vääpeli) huusi pojille että "tauko loppu , riviin järjesty! ". No pojat ei kuullut sitä kun ne oli kentän toisella puolella tupakkikatoksen alla tupakilla...

" riviin järjesty ! ", huusi Keihäskoski uudestaan...

ei pojat kuullu vieläkään..

nooh...Keihäskoski otti yhen kaiffarin rynkyn siitä vierestä ja vetäs sarjan tupakkikatosta kohti räkäpäillä ILMAN sysäriä !!!

voin kertoa että pojiin tuli vauhtia !

ite kattelin vierestä että ei saatana voi olla TOTTA...

onnex ei osunu kehenkään.... ja tämä tarina on tosi !!!!!

:evil: :evil: :evil:

Originally posted by drt
- Eräs SPOL aliupseerioppilas painiskeli jostain syystä AUK:in johtajan majurin kanssa selättäen tämän lumihankeen:D , loppujenlopuksi siitä ei tainnut tulla mitään sanktioita.

Vähän offtopiciksi menee jälleen, mutta jos puhut tuosta SavPr:n AUKin majurista, niin itsellänikin on aika hauska kokemus henkilöstä. Oltiin yhden kaverin kanssa menossa aamulla veksiin, ja kyseinen äijä ajeli siinä polkupyörällä vastaan. Ei huomattu sitten siinä pimeässä vetää lippaan herra majurille, ja tämä kääntyikin ympäri, sanoi että seuratkaa mars mars, ja lähti polkemaan vauhdilla kohti AUKin pihaa :evil: Noh, siinä sitten juostiin perässä sinne pihalle ja otettiin majurin johdolla muutamaan kertaan tervehtimisharjoituksia. Kaikkein paras oli kuitenkin se kun herra majuri käski meidän ilmoittaa töppäilystämme pääkouluttajallemme, ja sanoa että soittaa asiasta majurille :D Veksistä päästyämme menimme sitten kouluttajan huoneeseen, jossa ensin vapautukset ilmoitettuamme kerroimme mitä tapahtui ja että herra vänrikin pitäisi soittaa herra majurille asiasta... Vähän aikaa siinä sitten kuunneltiin vittuuntuneen vänrikin saarnaa, joka päättyi lauseeseen: "Painukaa helvettiin täältä!" :lol2:

Originally posted by hitman2002
nooh...Keihäskoski otti yhen kaiffarin rynkyn siitä vierestä ja vetäs sarjan tupakkikatosta kohti räkäpäillä ILMAN sysäriä !!!

Eikös sysäyksenvahvistin ole siinä piipunpäässä hidastaakseen ruutikaasun ulosvirtausta ja siten kohottaa piipunsisäistä painetta, jotta räkäpäitäkin ammuttaessa kaasumäntä saa tarpeeksi kyytiä, että lukko aukeaa? En ole itse kokeillut - enkä todellakaan tiedä mitään aseista - mutta olen ollut siinä uskossa, että sarjojen päästeleminen ilman sitä keltaista mokkulaa olisi hankalaa..

No joo, onhan se toki kiva että se myös hajottaa ne puupalaset tuhannen paskaksi ;).

Ilman sysäriä ei pysty ampumaan kun korkeintaan kolmen laukauksen sarjoja, kun ei tule tarpeeksi ruutikaasua liikuttamaan sitä mäntää. Lukko ei enää toimi kunnolla ja uutta patruunaa ei tule piippuun. KVKK:lla ei saa muistaakseni ilman sysäriä ammuttua ku kertalaukauksia. Rynkällä saa sen pienen sarjan hyvässä tapauksessa.

Joskus räkäpäissä on niin vähän ruutia, ettei kvkk toimi sarjatulella edes sysärin kanssa. Rynkyn kanssa ei vastaavaa koskaan käynyt.

Kokeiltu on kahdella eri rynkyllä ilman sysäriä ampua räkäpäitä (2 lippaallista) Ylikessuaikana tuli hieman leikittyä :D Ja ei onnistu kuin kertalaukaus. Ja ne räkäpään puupalat eivät läpäise muovikassia metrinkään päästä ammuttuna, (kokeiltu sekin) joten toi räkäpään ampuminen jotain kohti siltä etäisyydeltä etteivät ne kuule riviin järjesty komentoa ei ainakaan mun maailmaa järisytä. Ihan kiva nallihan siitä kyllä lähtee mut that's it! Kaasumäntä liikkuu ilman sysäriä räkäpäätä ammutessa n. 2-5cm. Paine ei voi millään riittää lataamaan rynkkyä uudelleen, elleivät sitten esim. -95 rynkyt jotenkin eroa vanhan kunnon aataminaikaisista!

Joten toi hitmanin posti tuli just oikeaan "torniHUHU"-threadin alle! :D Ei millään pahalla, mutta kaikkea kuulemaansa ei kannata uskoa. Ettei olis kuitenkin se sysäri ollu siinä piipunpäässä? :) Sen voin kyllä uskoa et joku sekopää ampuu sarjan räkäpäitä vastaavassa tilanteessa.

Edit: Niin, onhan ne räkäpään puupalat tietty vaarallisia esim. silmille oikein läheltä ammuttuna, mutta niin läheltä on se ruutikaasukin ihan kiitettävän vaarallinen silmälle.

tiedetään... sysäri=sysäyksenvahvistin

...jotta lukko liikahtaa ja seuraava pati lähtee !

sarrrrrrrrrrrrja sieltä kuiteski lähti .....ja kyllä jotain sieltä lensi kun hallin peltiseissä ropisi.. :whip:

vai meinaakko nää että puhun PASKAA näin viikonlopun kunniaksi..:D

Sori, hitman, mutta jotenkin epäilyttää toi sun väite. :) Se puusälä mikä sieltä piipusta lähtee on jo sen verran pulveria että ei takuulla lennä viittä metriä kauemmas, muuta kuin heittämällä se saa**nan rynkky sinne seinään!

Olen sen verran tyhmä etten tiedä oliko toi sarkasmia, jos näin niin ihan hyvä heitto! Tää tunnnustaa ainakin menneensä halpaan! :D Muuten niin uskaltaisin kutsumaan huomionkipeäksi sivariksi joka ei tiedä asiasta höppäsen pöläystä!

...no joo, ei tarvi vetää hernettä nenään, kyllä mä vähän niinkuin epäilen että sul oli mielessä toi sarkasmi-vaihtoehto! :)

edit: niin ja en oo kuullut kenestäkään joka olisi saanut kahta räkäpäätä lähtemään peräjälkeen ilman sysäriä... ainakaan palveluspaikkani asevarastolla ei ollut kuultu kun yks alikessu innostu kysymään asiaa kun kuitattiin harjoitustarkoituksessa laatikollinen räkäpäitä! Toisaalta kaikki välineistö oli siellä ihan peestä, joten onhan se mahollista että kyseessä oli "paikallinen poikkeama"! :D ...rannikkojääkärit kun tuppaa uittamaan niitä rynkkyjään...

Riippuu räkäpäiden ruutimäärästä, jaksaako ne liikuttaa kaasumäntää. Räiskittiin intissä vitutukseen iso laatikollinen räkäpäitä ilman sysäriä sekä rynkyllä että kvkk:lla, ja ellen väärin muista niin joku onnistui saamaan sarjan aikaan rynkyllä. Silloin huomasi että samassa erässä saattaa olla uskomattoman suuri ero niitten patruunoiden ruutimäärissä.

Originally posted by rautahaba
Aiheen sivusta, en tiedä onko täst ollu puhetta jo mutta pääsittekö/pääseekö armeijas treenaan kunnolla punttia?Onko ees mitään kunnollisia saleja?:evil:

Itse palvelin HelItR:ssä Hyrylässä ja siellä ainakin oli sali ihan viimesen päälle. Ihan helvetin hyvä sali olikin. Ainoa asia siinä paikassa, palvelustovereiden ohella, mitä jäin kaipaamaan.

Originally posted by lepex
en tiedä kirjoittiko joku jo tälläisestä, en ehtinyt lukea vielä kaikkea mutta here goes:

Gauhian Gamalia tornareita Pirkkalasta:

viime vuoden(toistuu varmaan joka vuosi) saapumiserässä oli muukalaislegioonasta tullut kaveri, n.30v., joka sitten tuli alokkaaksi, tottakai. sitten tuli leirillä yöllä hälytys niin tää kaveri oli nukkunut täydet vermeet päällä, vanhasta tottumuksesta ja kiskaisi puukon esiin ja viilsi teltan seinän auki ja juoksi jo poteroihin kun muut vasta hieroivat unihiekkoja silmistään.

buahahhaaa saman jutun kuulin kaksvuotta sitten vekaralla

Buahaah, sama kaveri oli meillä ylikessuna-97! Jo silloin suhtauduttiin varauksin moiseen huhuun ja nyt se sitten on ollu alokkaana milloin missäkin. Loppupeleissä kyseinen hinu lienee ollut Ruotsissa tiskaamassa vuoden ennen inttiä.

Puiset räkäpäät aiheuttavat silmille vaaran korkeintaan muutaman kymmenen metrin päähän. Idioottimaista on silti osoitella aseella kohti oli siinä mitä tahansa panoksia tai vaikka olisi lataamaton ja tyhjä ja välimatkaa kilometri. Mihinkään huutokantaman taakse peltikatolle kyseiset riekaleet eivät lennä. Vaikka lataisi enemmän ruutia niin lentäisi vielä vähemmän koska paineet repivät puisen projektiilin paskaksi jo piippuaikana.

No jos sillä löysäs sysäri piipunsuusta vaikka kolmannella kutilla ja se sitten kolisi peltikatolla...:D

Ja eihän se ole idioottimaista toista ihmistä tähdätä. mäkin tähtäsin aina kouluttajaa, kun räkäpäillä ammuttiin. Voi Jumalan pyssyt ja puukuulat..:lol2:

No ensinnäkin ohjeen mukaan sysäri kiinnitettynäkään ei tule tähdätä suoraan henkilöä kohti lähietäisyyksillä. Käytännössä sysäri kiinni kaikki kuitenkin tähtäävät luonnollisesti "vastustajia" eikä minulla ole asiasta mitään pahaa sanottavaa. Eli sysärin kanssa tilanne on "hieman" toinen kuten tuossa esimerkkitapauksessa. Itse alan harrastajana suhtaudun helvetin vakavasti kaikenmaailman aseilla pelleilyihin.

Tuli vielä mieleen..
Kyllä tosta mun lauseesta nyt keskivertosälli olisi jo osannut päätellä ettei se koskenut sysärillistä asetta;
"Idioottimaista on silti osoitella aseella kohti oli siinä mitä tahansa panoksia tai vaikka olisi lataamaton ja tyhjä ja välimatkaa kilometri" Kaikesta sitä joutuu väittelemään voi ihme.

Nasse-nakuilu

Itse olin Savon prikaatissa 80-luvun lopussa. Oli sitten suojeluharjoitus ja olimme saaneet päällemme "radioaktiivista pölyä". Ei muuta kun nasset päässä kaikki vaatteet pois ja alikessu heitteli vettä sangolla päälle. Jossain muualla oli myöhemmin ollu sama juttu ja joku oli ottanut niin nokkiinsa että oli vetäny homman jonnekin oikeuteen.
Itteäni taas koko homma nauratti todella. Aatelkaa nyt mille näytti kaverit täysin nakuina, mutta nasse päässä :lol2:
Ja jos olisin oikeasti saanut ko. pölyä päälleni, niin olisin kiitollinen jos joku huuhtelisi ja vähän äkkiä.

Muitakin mukavia muistoja on, mm. tuosta mustilla ampumisesta. Pahkiksella oltiin jossain ihme koktailpippaloissa (todella !) korotetussa puolijoukkueteltassa, jossa tarjottiin kuumaa mehua ja pipareita. Joku näytösjuttu tms. Olin keittäjänä koko päivän siellä hoitelemassa tajoilua.Ulkopuolella pojat ampuivat ja vaikka tiesin että kohta taas pamahtaa niin aina pomppasin suunnilleen teltan kattoon ja mehut loisku pitkin ja poikin :D

Huonot muistot onkin sitten autuaasti unohtuneet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom