Tonnikala vs tonnikala - mikä onkaan parasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slowmo21
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen syönyt tonnikalaa tällaiseen valmiiseen pizzapohjaan paistettuna. Onko muuten dietin kannalta kuinka huono vaihtoehto tuollainen pohja. Maku on ihan ok kun laittaa ketsuppia yms. joukkoon. Ei tietysti vaaleajauho ole parasta, mutta kokonaisuuden saa kohtuu hyväksi tälläkin tavalla.
Vedessä paloina on minun ainut tapa tonnikalassa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dee sanoi:
Kysäisenpä ihan mielenkiinnosta että olenko mä tosiaan ainoa, jonka mielestä tonnikala (palat vedessä, merkistä riippumatta) maistuu jotenkin liian suolaiselle? Siis vaikka kaataa ne vedet siitä pois, niin silti mun mielestä se maku on jotenkin kuivan suolainen. Ja noi chili- tilli yms. maustetut on ihan poissa laskuista, en voi syödä niitä edes ruispastaan sekoitettuna.
Oletteko muuten maistaneet ostereita? Siis suoraan kuoren sisältä. On muuten pikkaisen erikoinen maku, mutta siskon mies syö näitä kohtuu paljon kerralla.. Maistuu todella suolaiselle merivedelle :urjo:

Taitaa olla Eldoradon tomaattitonnikala (paloina) ja tonnikala paloina vedessä, joita syön. (punainen ja vihertävän sininen purkki). Purkilliset kumpaakin keskenään sekaisin ja hyvää tulee. Usein sekoitan myös raejuustoa sekaisin, ja viimeisin makuvariaatio on lisätä vielä keitetty kananmuna silppuna joukkoon. Oli oikein hyvää, vaikka onkin kamalan näköistä.
Usein teen myös tonnikalasalaattia: Tricolor -kierrepastaa, hernemaissipaprikapussi, pari hapahkoa omenaa, 3-4 purkillista tonnikalaa (tomaatti), vähärasvaista juustoa kuutioiksi ja kermaviilipurkki + sinappia ja mustapippuria. :kuola:
Hiutaleisiin en oo tykästynyt ollenkaan, täytyy olla paloja...

euroshopper ja ocean vave on aikas kamalan mausta mösöö, mut Lidlin tonnikala paloina vedessä on melko hyvää syö ihan sellasenaanki purki ennen nukkumaan menoo.. hintalaatusuhde ainakin paras 0.79 euroo...

Mikäs siitä euroshopperin tonnikalasta tekee huonomman makuista, kuin esim pirkan vastaava? Valmistusprosessi vai ennakkoluulo/negatiivinen hypetys...? On varmaan mulla makuaistissa jotakin vikaa kun pystyn euroshoppersin tunaa syömään täysin ilmeettömänä.

k-marketeis on tarjoukses aina shopperin tonnikalaa hiutaleina ja kun purkin avaa haisee se suoraan sanoen paskalta.. ja makukaan ei ole läheskään sama kuin esim.. lidilin tonnikalas... hinta on halpa 4prk 2 euroo mutta maku ei ole hävii ei silti sitäkin on syöty mutta mielummin ei... kyse ei todellakaan ole ennakkoluuloista

Shopperin hiutaleissa voi olla sanomista, mutta palat on ollu OK.
Hiutaleet ei oo maistunu sen jälkeen, kun yks erä näytti perkuujätteeltä.

Kaikki uppoo ! tänään menny Pirkan Sweet & Sour tunaa purkki ja Pirkan Chili tunaa purkki, Tossa sweet & sourissa on vaan vitjun vähän itse kalaa mutta sekaan voi heittää vaikka tavallista tunaa vedessä :thumbs:

Kaikki ulkomaiset halpismerkit joutaa elukoille, jos nekään huolivat. Pirkka on luotettavaa perustavaraa. Paloina ja vedessä niin ei pahasti voi mennä pieleen.

Mutta kuten kaikessa muussakin, myös tonnikaloissa vain yksi voi olla paras. Calvo omistaa kaikki muut tonnikalat. Tuolle voi antaa takuun, yksikään purkki ei ole vielä yllättänyt. Löytyy yleensä K-kaupoista.

:kuola:

Äijä sanoi:
Kaikki ulkomaiset halpismerkit joutaa elukoille, jos nekään huolivat. Pirkka on luotettavaa perustavaraa. Paloina ja vedessä niin ei pahasti voi mennä pieleen.

Mutta kuten kaikessa muussakin, myös tonnikaloissa vain yksi voi olla paras. Calvo omistaa kaikki muut tonnikalat. Tuolle voi antaa takuun, yksikään purkki ei ole vielä yllättänyt. Löytyy yleensä K-kaupoista.

:kuola:

Eli ne normaalia pienemmät sinipohjaset purkit? Myydään yleensä 3:n kpl erissä pahveilla sidottuina? Jos siis noista kyse, niin mullakin oli hyvä käsitys kyseisestä kamasta vielä 2003 loppuun saakka =P Sittemmin oon niitä 6 purkkia syöny ja joka kerta yhtä pahaa tavaraa! Ei niissä sattumia seassa näy, mutta maku on vaan pahimmasta päästä.

omat favouritet on kans pirkka ja rainbow vaalea. (paloina vedessä tai öljyssä)

kyllä pirkka tonno paloina vedessä on aika hyvää ja edullista1.15€purkki,
sit kun on raha päivä niin abban tonnikalaa paloina vedessä.
hemmetin hyvää..mut maksaa kyl vähän liikaa et ei tuu joka päivä syötyä,
joku2.10€purkki.
et kyl pirkal pärjää..

Nostampas tämän ylös, (ei kyllä taida olla juuri se oikea threadi, jota etsin, mutta kelpaa) sillä lähetin pirkalle meiliä ja kyselin ravintosisällöstä.

Kyllähän se oikeastaan Pirkka tonnikalan osalta olikin aika selvää, että ravintosisältö on ilmoitettu per kala, eikä per sisältö. Mutta ei vara venettä kaatanut :)

Tässä vastaus minkä sain emailiini:

"
Hei!

Kiitos internetsivullemme jättämästänne tiedustelusta. Kaikki saamamme palaute on meille erittäin tärkeää kehittäessämme toimintaamme. Pirkka-tonnikalasäilykkeiden ilmoitettu energiasisältö on laskettu valutetusta painosta eli tuotteen syötävästä osasta. Valutettu paino koostuu pääasiassa itse tonnikalasta, mutta myös tuotteeseen nesteen pois kaatamisen jälkeen jääneestä pienestä nestemäärästä.

Hyvää kevään odotusta!

"

Sellattii :] Joten esim pirkka tonnikala paloina vedessä (purkki 200g, kalaa 150g) sisältää:

per 100g:
110kcal
25g proteiinia
1g rasvaa

per purkki:
165kcal
37.5g proteiinia
1.5g rasvaa

Itse en tykkää Pirkan tonnikalasta ollenkaan. Maistuu jotenkin oudolta. Euroshopper taas on hyvää ja halpaa. Hiutaleista en oikein välitä, vaikka halpoja ovatkin, mutta palat vedessä ja niihin rypsiöljyä kunnolla sekaan :kuola:

Pexi87 sanoi:
taas oli äiti käyny ostamassa euro chopperin tonnikalahiutaleita vedessä 7 purkkia... :kuola:

:urjo: :urjo: :urjo: :urjo:
Hyi helvett että osaa olla pahaa toi Euro Shopperin tonnikala. Erityisesti noi hiutaleet vedessä. Kerran menin ostamaan 4 purkkia, joista 2 purkista söin puolet. Aivan epäilyttävän näköistä mössöä (3 eri harmaansävyä. Luultavasti rasvan ja nahan sekaan eksynyt vähän lihaakin.)

EDIT: Niin joo. Rainbowia syön minä. Yleensä vaaleaa öljyssä, eikä mausta tarvi kärsiä.

Pirkka ja Rainbow paloina öljyssä on herkullisia suoraan purkista. Puolta halvempia tonnikaloja en pysty syömään kuin esim. riisin sekaan sotkettuna ja hyvin maustettuna. Rainbown tonnari tomaattikastikkeessa on myös tosi hyvää ja lihaisaa. Suorastaan herkullista! Monissa merkeissä muut kuin vesi ja öljyversiot sisältää tosi vähän kalaa ja älyttömästi kastiketta. Silloin tulee kyllä ihan liikaa protsku grammalle hintaa. Pakasteseiti tulee usein vielä tonnikalaa halvemmaksi, jos ei puhuta kissanruokaa muistuttavista halpis tonnareista.

John westit on laadukkaita ja hyviä, kalliita tosin :D mutta ei se haittaa kun on kiltti isi joka toteuttaa pienimmätkin toiveet. Tonnikala-ruispasta-ananasmurska-itetehtytomaattikastike rokkaa.

:offtopic:, mutta eikö kirjolohessa olisi suurin piirtein samat ravintoarvot? Se on nimittäin halvempaa ja ainakin mielestäni paljon maukkaampaa kuin tuo purkitettu tonnikala. Kotitalousopettajaäitini valisti :)

Ylivoimaisesti abban tonnarit parhaita! En tiedä mikä niissä maksaa, mut hyviä ne on. Toisaalta n. 2€ per purkki on aika paljon opiskelijalle :itku:
Jos ootte maistanu spar-merkkistä tonnikalaa, niin sekin on ihan hyvää.
euroshopper on kuin vauvanpaskaa kusella höystettynä :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom