Tonnikala vs tonnikala - mikä onkaan parasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slowmo21
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näinhän se oli silloin laman aikana...No onneksi kyllästyin silloin koko tuotteeseen.
Originally posted by Yade
Nousivatkos muuten tunarin hinnat EU:n myötä vai miten? Muistelisin vain hamasta lapsuudestani eli joskus 90-luvulta ;) tunaria saaneen tyyliin 5 purkkia kympillä.. On meinaan niin sikamaisen kallista nykyään, että pitää käydä useammin katsastamassa katiskat järvestä...

Tonnoo!!

Mitä, siis oonko mää ainoo joka vetelee mahtavan maittaavaa paloiks pistettyä ja vedessä uivaa Eldoradoo?! Sitä ny on tullut viime vuodet ostettua, mutta eipä sillä sinänsä mitään väliä oo ku en oo ton maun perään kattellu vaan kaikki uppoo.
Mut nyt on kyllä grillissä tulossa just broitskun rinta filettä, joten kyllä tonno jää hyllylle ootteelee :p

Joo, tahtoo olla niin, että kun syö jotain epäterveellistä, niin sitten ei loppupäivänä enää maistu terveellinen, vaikka kaapissa olisikin. Tänään meni jo puolikas kermaista äitienpäiväkakkua, saa nähdä miten käy tonnikalan...

Originally posted by Slowmo21
Itsekin olin kuullut, että hiutaleissa olisi myös ei-niin-hyviä osia kalasta. Onko tosiaan näin?

No onko tuolla nyt niin väliä jos joku silakka pistetään silppuriin ja syöt sitten sen mitä sieltä myllystä tulee. Eihän kukaan tommosia kelaa kun johonki Mäkkäriinki menee burgeria haukkaamaan. Tietääks porukat mitä niille lehmille tehään? En tod oo mikään luomuvegewannabekettutyttöapina, eikä vois vähempää kiinnostaa koska se burgeri maistuu hyvältä :p Taino jos rehellisiä ollaan ni kyllä mä pikkasen oon kelaillu että mitäs vittua sinne suuhun nyt menikään... vedänkin melkeen aina McChickenin HOHOHOHO, kun kerran 3kk:ssa käyn MC:ssä. Nojoo ei koske toi tuuna mua kuitenkaan kun en syö tota tuunaa. Pitäs kyllä opetella. Raejuusto ja rahka korvaa ton tuunan mulla... :p

Tunaa

Jos tungen naamaani, niin on sen oltava parasta mitä kaupasta löytyy.
Vedin opiskeluaikana yhden talven aikana varmaan rekkalastillisen
noita halpatonnikalapurkkeja, ja nyt jo pelkkä tunan haju saa melkein laatan lentämään.
Mä muistan kun tungin silloin sitä tunaa suuhuni, oli pakko pitää nenästä kiinni, ettei se haju olisi tyhjentänyt koko vatsalaukkua..

:cool:

Originally posted by phy73
Rainbow luxuskalaa vedessä paloina..nam!!

Kyllä näin on. Vielä kun puristaa ne kuravedet pois purkista niin hyvää on. Öljyssä on vielä parempaa, mutta kun sen laadusta ei ole takeita niin syön vedessä.

Euroshoppereita en ole sen jälkeen syönyt kun havaitsin niiden sisältävän suomuja ja ruotoja.

Ainoa asia mikä arvelluttaa, on niiden purkkien sisältämät raskasmetallit yms...

Re: Tunaa

Originally posted by Kimmo

Vedin opiskeluaikana yhden talven aikana varmaan rekkalastillisen
noita halpatonnikalapurkkeja, ja nyt jo pelkkä tunan haju saa melkein laatan lentämään.

Mulla tuli kans opiskeluaikana kiintiö täyteen noita halpismerkkejä, hiutalekama ei mene alas ilman pahoja flashbackkejä, paloina kylläkin syön ihan mielelläni. Välissä oli kylläkin 3-4 vuotta etten syönyt yhtään purkillista.

Originally posted by Yade
Nousivatkos muuten tunarin hinnat EU:n myötä vai miten? Muistelisin vain hamasta lapsuudestani eli joskus 90-luvulta ;) tunaria saaneen tyyliin 5 purkkia kympillä.. On meinaan niin sikamaisen kallista nykyään, että pitää käydä useammin katsastamassa katiskat järvestä...

Joo, hitto muistan ainakin itse kun olin sellainen pisamanaamainen teinivesseli (10 vuotta sitten), niin tonnikalaa sai aina 4-5 prk:ia 10mk:lla... Nyt moni merkki maksaa jos 1€:n prk. Tosi vittumaista. Oiskohan se euroshopper-tunari halvinta.. joku 50 centtiä/prk. Mutta EU sucks, kaikkien muiden, paitsi kananmunien hinta, on noussut, prkl. Maitokin maksaa jo monessa kaupassa yli 70 centtiä, eli yli 4mk vanhaa rahaa... kun ennen litran maitoa sai jopa 3mk:lla.

Originally posted by msj81
abban tonnikama on parasta mutta kallista. yli kympin purkki.
Kyllä! tuo abba tonnikala on kyllä hyvää. mutta kallistakin.. mun porukat tykkäävät tuosta ja aina kun äippä tuokin ko. tonnikalaa, niin se jo illalla ihmetellä: "no mihinkäs minä ne tonnikalat laitoinkaan?" :D

Tuohon hiutaleiden ja tonnikalapalojen hintaeroon on hyvä syy. Oksettaa jo pelkkä ajatus siitä kalajätemäärästä, minkä hiutaleet pitää sisällään. Makukin on sen mukainen..

Niissä hiutaleissa on kalojen huonoimmat osat, ts kaikki se mitä jää jäljelle kun laadukkaampi tavara laitetaan paloina purkkeihin. Joskus olen löytänyt niistä palan puutakin, hiutaleet ei kyllä maistu.

Originally posted by mho
Niissä hiutaleissa on kalojen huonoimmat osat, ts kaikki se mitä jää jäljelle kun laadukkaampi tavara laitetaan paloina purkkeihin. Joskus olen löytänyt niistä palan puutakin, hiutaleet ei kyllä maistu.

Word.

Originally posted by mho
Niissä hiutaleissa on kalojen huonoimmat osat, ts kaikki se mitä jää jäljelle kun laadukkaampi tavara laitetaan paloina purkkeihin.

Oisko esittää faktaakin tästä asiasta? Siis muuta kun omiin kokemuksiin perustuvaa.

Itse olen aina vetänyt halvinta mahdollista eli euroshopperia hiutaleina vedessä. Hyvin on maistunut ja ikinä en ole mitään epämääräistä huomannut. Empä kyllä ole niin tarkkaan tutkinutkaan, kun sekotan ne aina johonkin muuhun ruokaan, useimmiten riisiin tai pastaan.

Originally posted by Zakk

Oisko esittää faktaakin tästä asiasta? Siis muuta kun omiin kokemuksiin perustuvaa.

Ei valitettavasti ole faktaa, kun en ole tonnikalanpurkittaja. Ihan omia kokemuksia/arvauksia, enkä usko että olen pahasti väärässä.

Originally posted by Zakk

Itse olen aina vetänyt halvinta mahdollista eli euroshopperia hiutaleina vedessä. Hyvin on maistunut ja ikinä en ole mitään epämääräistä huomannut. Empä kyllä ole niin tarkkaan tutkinutkaan, kun sekotan ne aina johonkin muuhun ruokaan, useimmiten riisiin tai pastaan.

Minulle tuli ainakin aikoinaan noista halpis tunapurkeista jos jonkunlaisia, toinen toistaan epämiellyttävämpiä ylläreitä vastaan.
Puutikkuja, luutikkuja ( ? ), jne.

Pahinta oli ehkä kumminkin se musta ja pahalta haiseva " tonnikala" mitä niistä purkeista löytyi.

Vrt sikanauta (sorkat, saparot jne ) ja paistijauheliha.

:cool:

Originally posted by Tomi77

Mistä muusta se hintaero voisi johtua?

Taitaa olla vähän sama juttu kuin kalaöljyjen kanssa; halvemmissa saa kaupanpäälle ADE-vitamiinit, koska valmistusprosessissa niiden kalanosien (~jätteiden) poistaminen, jonne kyseiset vitamiinit ovat kalan elon aikana kertyneet, on hinnakasta...

Voi muuten olla että jos jokainen näkis ne tonnikala"tehtaat", niin voi olla että jäis monelta syömättä purkkikalat tämän jälkeen...paitsi zakkilta. Merimies enoni kertoili nimittäin mukavia juttuja työntekijöistä, jotka tykkäsivät räkiä tonnikalapurkkeihin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom