Tonnikala vs tonnikala - mikä onkaan parasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slowmo21
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Mika
Voi muuten olla että jos jokainen näkis ne tonnikala"tehtaat", niin voi olla että jäis monelta syömättä purkkikalat tämän jälkeen...paitsi zakkilta.

:D Joo voi olla että niin kävis. Toisaalta kyllä mulle makkarakin maistuu, vaikka jotkut kaverit oli pienenä kesätöissä makkaratehtaalla ja kertoivat kauhutarinoita siitä että mitä kaikkee sinne makkaran sekaan oikeen jauhetetaankaan.
Mutta ei kai kannata ruveta liikaa miettimään tuommoisia, tai ei kohta uskalla syödä mitään. McDonaldsissakin pitäis mennä vahtimaan että mitäs "kastiketta" se neek.. eikun työntekijä sinne purilaisen väliin laittaa. Veikkaan että sielläkin joskus lipsahtaa erikoismausteita väliin vittuuntuneilta duunareilta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by masi
miten syötte tonnikalan...raakana vai lisäättekö sen johonkin muuhun ruokaan ?

Tää on tää tonnikalatopic kyllä lähellä mun sydäntä, koska jo ties kuinka monetta vastausta väsäilen - odottelen vain, koska imitaatiotopicciin ilmestyy joku, joka jauhaa vain ja ainoastaan tunarista :D ..

Mutta siis asiaan, ihan helmi yhdistelmä on sekoittaa purkki ananasmurskaa, 200 g raejuustoa ja purkki tunaria sekaisin, nam! Ja lämpimänä safkana usein ruskistan tunarit, keitän ruisriisiä ja sekoitan nämä ja mukaan heitän vielä esim. TexMexin Chunky Salsaa :p

Semmosta tonnikalaa kun Ocean Wave on tullu syötyä tässä nyt pari vuotta kohta. Pistän ruisleivälle, teen tonnikalapastaa, syön suoraan purkista. JA VEDESSÄ!!! Proteeinia 100g:n muistaakseni 27g.

voi poijjaat ette edes pysty haaveilemaan mitä esim. tavallinen jauheliha voi sisältää. Äiti on atriaal töissä hihnalla ja sielä oli kerran jonkun koneen viereen tipahtanut lattialle n.5 kg jauhelihaa. no siinä oli pakkaamon pojat viskannu siihen päälle jotain laatikoita jotka oli viikon siinä ollut ja sitte oli otettu pois nii alta paljastu jauhelihaa, mutta väri oli harmahtavan pölyinen. mutta pomo sano että nyt on kiire pitää ajaa mahdollisimman paljon lihaa nii se paska viskattiin koneeseen ja sekoitettiin sinne ja kauppaan meni. NAM

Näin ensimmäinstä kertaa mainoksen "Abban Kevyt tonnikala". 1,95€ purkki! En tiedä kenelle on suunnattu, mutta ei mene meikäläisen kaaliin, ei.

Porkkanaraastin sanoi:
Äiti on atriaal töissä hihnalla ja sielä oli kerran jonkun koneen viereen tipahtanut lattialle n.5 kg jauhelihaa. no siinä oli pakkaamon pojat viskannu siihen päälle jotain laatikoita jotka oli viikon siinä ollut ja sitte oli otettu pois nii alta paljastu jauhelihaa, mutta väri oli harmahtavan pölyinen. mutta pomo sano että nyt on kiire pitää ajaa mahdollisimman paljon lihaa nii se paska viskattiin koneeseen ja sekoitettiin sinne ja kauppaan meni. NAM
Varmasti.

ps. :kakka:

HooEee sanoi:
Näin ensimmäinstä kertaa mainoksen "Abban Kevyt tonnikala". 1,95€ purkki! En tiedä kenelle on suunnattu, mutta ei mene meikäläisen kaaliin, ei.

Jos siinä on vähemmän proteiinia, ettei liho liikaa? ...

Ihan sama mitä tunaa, mun mielestä tuna pitää kuitenkin "laittaa" jotenkin,( eihän se ole tarkoitettu syötäväksi sellaisenaan,) jolloin laittamistapa määrää maun.

1 purkki tonnikalaa
2dl raejuustoa
riittävästi omia salaattiaineksia

Huomaan aina että illalla on jäänyt aiemmin päivällä olleet salaatit jääkaappiin joten kaikki sekaisin kulhoon ja eiku suuhun vaan!:)

Pirkassa on ihan hyvä hinta/laatu suhde.

Lidlin tonnikalapalat on muuten hyviä ja hintakin on vain 79 c/prk. Rainbowta menee myös. Mun normaalisatsi iltaisin on purkki tonnikalaa ja pari keitettyä munaa/salaattia. Eilen maustoin munat ja tonnikalan Lidlin Kania-salsakastikkeella ja olipa kerrassaan loistavan makuista.

HooEee sanoi:

:offtopic: mutta menee samaan sarjaan, tänään huomasin Sestossa että oli joku painonvartijoiden jugurtti ja hintaa 250 grammalla oli 85 centtiä ja samat ravintoarvot mitä Ingmanin mauistetulla jogurtilla jota Prisamasta saa 90 centillä litran. Että taas sitä taidetaan vedättää porukkaa oikein kunnolla. Tai no jos joku tietää että mikä tän "salaisuus" on niin vois valaista minuakin.

Mulla loppu Euroshopperin syönti siihen, kun sain parin sentin luupalasesta haavan kitalakeen. Ei muuten kelpaa Euroshopper kissallekaan, on vissiin sen verran pahan hajuista. Nykyään menee Pirkkaa paloina.

Oceans wave ja Euroshopperi (molemmat vedessä) ei kyllä maistu mulle, ei millään.

Tällä hetkellä menee First price, hinta 0,49c per purkki! :worship:

1. Rainbow vaalea tonnikala paloina öljyssä 2. Pirkka

Sellaiset purkit ovat melko käteviä joissa on avausnamiska mukana - ei tarvitse aina olla etsimässä tölkinavaajaa.

Onko kokemuksia tonnikalan säilyvyydestä, jos siitä tekee esim. evästä leivän täytteeksi. Alkaako ns. "haista kalalta", jos säilyttää muutaman tunnin repussa?

EHDOTTOMASTI PALOINA!!! Hiutaleet tehään sillain et niissä on sotkeentuneet verkotkin jauhettuna.. Parhaan makusta on abban thai-tuna!

Pirkan chilitonnikala...nam! Varsinki ruisleivän/näkkärin päällä.
Mulla kyllä menee Euroshopperin hiutaleetki ihan tosta vaan jos rahapula meinaa iskee. Vaikka oonkin muuten melkonen kulinaristi...

mho sanoi:
Ei valitettavasti ole faktaa, kun en ole tonnikalanpurkittaja. Ihan omia kokemuksia/arvauksia, enkä usko että olen pahasti väärässä.

Samaan tulokseen olen itse tullut. Ananasmurskassa on sama homma. Kuoren palasia yms. epämiellyttävää löytyy murskasta, mutta renkaissa/paloissa ei ole vielä tullut vastaan.

edit. ja aiheeseen. Pääasiassa menee kananmunan kanssa paistin pannulla. Purkki tunaa (mieluiten öljyssä) ruskistetaan hieman ja nälän mukaan tuohon kaksi tai kolme kananmunaa päälle. Suolaa ja mustapippuria, ehkä vielä muutama siivu juustoa :kuola:. Hyvää on :).

Tuna varastot onkin taas tyhjät joten taas kauppaan mennessä voi hihitellä kassatytön katseita, kun hihnalle pistää 15prk tunaa :D.

Kysäisenpä ihan mielenkiinnosta että olenko mä tosiaan ainoa, jonka mielestä tonnikala (palat vedessä, merkistä riippumatta) maistuu jotenkin liian suolaiselle? Siis vaikka kaataa ne vedet siitä pois, niin silti mun mielestä se maku on jotenkin kuivan suolainen. Ja noi chili- tilli yms. maustetut on ihan poissa laskuista, en voi syödä niitä edes ruispastaan sekoitettuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom