Tonnikala vs tonnikala - mikä onkaan parasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slowmo21
  • Aloitettu Aloitettu

Slowmo21

Nyt kun erilaisia tonnikalapurkkeja alkaa olla kymmeniä (?) markkinoilla niin olisi kiva tietää, mitkä on havaittu parhaimman makuisiksi/laatuisiksi. Ostatteko hiutaleita vai paloja ja onko niiden välillä muuta eroa kuin hinta? Pirkka vai Diva vai kenties joku hienompi merkki? Itse olen metsästänyt Albacore-lajiketta sisältäviä purkkeja, muttei ole vielä Suomen marketeista löytynyt.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse syön paloina, kun purkista saa paremmin nesteet pois ja hiutaleet muodostuvat myllyssä. Myllyn sitten kaikki ei niin hyvät palat jne. (oletus)???.

paloina menee mullakin ja merkki on rainbow...:rolleyes: tuo taitaa olla aika kallista (mutta hyvää)...lähes 7 suomen vanhaa markkaa maksaa tuo purkki!

Divan palat vedessä, totta kai! Kerran köyhäilin ja ostin Ocean Wave-hiutaleita, maksoi puolet vähemmän, mutta jäi purkki syömättä, haisi ja tod.näk. maistui aivan kissanruoalle, yöks..

Originally posted by Yade
purkki syömättä, haisi ja tod.näk. maistui aivan kissanruoalle, yöks..

Eisen niin väliksi! kuhan on ravintoarvot kohillaan!!!:D

Rainbow rules ja mielellään vaikka tomaatti-tai chilikastikkeella!!ehdoton!

No ei vittu, ei kait joku voi oikeesti syödä tonnikalaa vedessä... Jaiks:eek: . Ehdottomasti öljyssä. Melkein kaikki merkit menee, mut ehdottomasti öljyssä.

Tuo Rainbow on tosiaan hyvää. Taitaa purkin mukaan olla laadultaan toiseksi korkeinta luokkaa, jos oikein muistan. Itsekin olin kuullut, että hiutaleissa olisi myös ei-niin-hyviä osia kalasta. Onko tosiaan näin? Hintansa puolesta noita hiutaleita voisi syödä, jos on kerran ravintoarvot kohdallaan.

Jos tonnikalan makua ei pysty sietämään kannattaa testata huuhtelua. Palat siivilään, hanan alle ja välillä puristellaan mössö kuivaksi :) Tolla tekniikalla saa suolapitoisuuden tippumaan ja mun mielestä huuhdeltua tonnikalaa on miellyttävämpi syödä, esim. chilitomaattimurskalla, kevyt sulatejuustolla tai vahvalla sinapilla maustettuna. Toi sinappi kannattaa ehdottomasti testata. Sopii yllättävän hyvin.

Originally posted by Iceman
No ei vittu, ei kait joku voi oikeesti syödä tonnikalaa vedessä... Jaiks:eek:

Tiedätkö sä, kuinka paljon öljyssä on kaloreita!! *nikottelee järkyttyneenä* ;).. No, hyvin vesilinjaan on oppinut, nyt tunari öljyssä maistuu kuvottavan rasvaiselta.

Mä vaihdoin tieten tahtoen vesitunarin öljy sellaiseen kun opin ettei rasva olekaan itse saatanan keksintö ihmisen rasvamakkarataistelua vastaan. Kaloreita tarvitsee ja Rainbowssa toi öljy on auringonkukkaöljyä eli ihan terveellistä. Ylimääräiset eli siinä pinnalla olevan öljyn tosin kaadan yhä lavuaarista alas.

Rainbow ja Pirkka, paloina tietenkin. Tuo sinappi on tosi hyvä lisä, tulee kivasti vaihtelua (tuo joulukinkun mieleen).

Ocean wavea on viisi purkkia kaapissa odottamassa vittumaisia välipalanpyytäjiä. Tai sitten pitää yrittää syödä ne joskus baari-illan jälkeen, ei niitä kyllä täydellä makuaistilla varustettuna mielellään syö.

emmä muista merkkiä, mut sellanen vaaleanpunainen purkki, tais olla just rainbow? ja sen tonnikalaa vedessä oli bueno. On niissä eroja. Euroshopperin hiutale kala ei ole niin hyvää, kyllä sekin menee. Ja puristan aina nesteet pihalle, on aika suolasen makusta muuten. Oiva vaihtoehto jos koulussa on lihan tilalla pinaattilettuja, pitää vaan huitoa "vaivihkaa" naamariin ettei joudu yleisen herjan kohteeksi:rolleyes:

Rainbowia syödään täälläkin. Mulla menee helposti toistakymmentä purkkia viikossa. Toivottavasti ei ala mies loistamaan pimeässä. Mikäänhän ei ole parempaa kuin tonnikalavoileivät ja helvetisti maitoa.

abban tonnikama on parasta mutta kallista. yli kympin purkki.

sekottakaapas tonnikalaa, makeaa maissia (sweet corn, säilyke) ja majoneesia sopivaksi töhnäksi ja syökää esim. paahtoleivän päällä jäävuorisalaatin kanssa! NAM!

Tonnikalasalaatti:

1 prk tonnikalaa (öljyssä) + sopivasti makaronia
1 ps herne-maissi-paprikaa
tilliä ja sopivasti sinappia ja aineet sekasin.

halutessaan voi ja kannattaakin lisätä majoneesiä ja suolakurkkua.

Rainbowta ja pirkkaa, paloina öljyssä, en voi käsittää, miten kukaan voi kokonaista purkkia euro shopperia syödä..! :eek:

Kilppa syö tonnikalaa, heh...:rolleyes:

Nousivatkos muuten tunarin hinnat EU:n myötä vai miten? Muistelisin vain hamasta lapsuudestani eli joskus 90-luvulta ;) tunaria saaneen tyyliin 5 purkkia kympillä.. On meinaan niin sikamaisen kallista nykyään, että pitää käydä useammin katsastamassa katiskat järvestä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom