Tonnikala, joka ei maistu pahalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Kysytäämpäs vaikka täällä... Mistähän mahtaa johtua, että kun edellisenä iltana kiskaisee purkin tonnikalaa ja raejuustoa, tulee seuraavana aamuna/-päivänä kammottavan makuisia röyhtäyksiä ja niiden jälkeen tuntuu että pitää pistää lattialaatoitus uusiksi?

Kannattaa vetästä vettäkin kunnolla perään että tulee putket huuhdeltua ni ei aamulla niin paljoa tunnu enää. Ainakin itellä toimii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Abban öljytonnikala on kyllä herkkua. Pitkästä aikaa taas ostin ja hakkaa se edelleen Pirkan. Pirkka on tosiaan jotenkin mystisesti huonontunut, mistä lie johtuu?

Hyi helkatti, nyt loppu mulla tunan syönti!

Sellasia "sattumia" tuli parissa purkissa vastaan, ensin rainbow:ssa ja sitten jopa John Westissä että ei viitti ees miettiä mitä ne pitää sisällään.

Mun mielestä purkkitonnikala jo pelkkänä ajatuksena on helvetin kuvottava. Siis että joku epämääräinen sohjo on killunut suljetussa purkissa viikkoja, kuukausia tai ehkä jopa vuosia. Pelkkä tonnikalan haju saa mieleen mädäntyneen läpihöttööntyneen ruumiin.

Ite paistan mieluummin tuoreita silakkafileitä, jotka ovat sikahalpoja ja ainakin omaan makuun todella maistuvia.

Silakkafile:

144 kcal / 100g, P 16g, H 0g, R 8,9g

Abban öljytonnikala on kyllä herkkua. Pitkästä aikaa taas ostin ja hakkaa se edelleen Pirkan. Pirkka on tosiaan jotenkin mystisesti huonontunut, mistä lie johtuu?

Oliskohan ollut uusimmassa Pirkka-lehdessä juttua, että Pirkka-tonnikaloissa käytettävä tonnikalalajike on vaihtunut.

Ärsyttävää ku Rainbow hiutaleina vedessä-tonnikala(parasta) pakataan nykyään purkkiin, missä ei ole itsessään aukasiaa. Aina pitäs kantaa mukana jotain tölkin avaajaa...:curs:

Oliskohan ollut uusimmassa Pirkka-lehdessä juttua, että Pirkka-tonnikaloissa käytettävä tonnikalalajike on vaihtunut.

Mä ost viime viikolla, totesin ihan hyväksi. Se muutettiin koska sen tonnikalalajin pyynti tapahtuu alueilla, joissa delfiinit eivät joudu kalastajien saaliiksi. Näin myös on tarkoitus saada elvytettyä eri alueiden kalakannat koska systeemi on kuulemma melkoista ryöstökalastusta.

Eilen ostin Lidlin tonnikalaa, hiutaleina, kun ei siellä ollutkaan paloina vaikka mainostavat että ovat alentaneet pysyvästi tonnikalojen hintoja ja, että alennus koskee niin palaa kuin hiutaleenakin myytäviä purkkeja. Ei oo eka kerta kun Lidlin mainokset lupaa vaik mitä mut sit ei kamaa edes toimiteta kaikkiin puoteihin. Ihme touhua :curs:

Mä ost viime viikolla, totesin ihan hyväksi. Se muutettiin koska sen tonnikalalajin pyynti tapahtuu alueilla, joissa delfiinit eivät joudu kalastajien saaliiksi. Näin myös on tarkoitus saada elvytettyä eri alueiden kalakannat koska systeemi on kuulemma melkoista ryöstökalastusta.

Eilen ostin Lidlin tonnikalaa, hiutaleina, kun ei siellä ollutkaan paloina vaikka mainostavat että ovat alentaneet pysyvästi tonnikalojen hintoja ja, että alennus koskee niin palaa kuin hiutaleenakin myytäviä purkkeja. Ei oo eka kerta kun Lidlin mainokset lupaa vaik mitä mut sit ei kamaa edes toimiteta kaikkiin puoteihin. Ihme touhua :curs:

Suunnilleen oikein tuo tonnikalan vaihtumisen syy eli Pirkka tonnikala oli ennen Yellowfin-lajiketta mutta lajikkeen kanta on romahtanut viimevuosista joten nyt käytetään Skipjack-lajiketta joka on tummempaa kuin tuo aikaisempi. Varsinaisesti tämä muutos ei liity delfiineihin mitenkään. :dance:

jos hyvää tonnikalaa etsii, niin rainbowin tonnikala tillissä on mielestäni parasta mitä löytyy. Tosin jos vihaat tilliä niin sitten ei...

mä ainakin saan minkä tahansa tonnikalan alas,ihan hyvältä ne maistuu kaikki

Voisinpa mä sanoa samaa. Mulle tunan syöminen on sitä et otan haarukallisen ja väylään 10 minsaa, ja lopulta väkisin nielasen.

Mulla on tällä hetkellä 6 purkkia erilaisia tonnikaloja kaapissa, mut ne on ollu siel jo ainakin 2 viikkoa koskematta. Jos tiedän tänään on tonnikalapäivä, siirrän syömistä eteenpäin ja teeskentelen ettei mun oo nälkä. Lopulta kello on kymmenen illalla ja mä oon syöny vain rahkaa ja raejuustoa vuorotellen, enkä mitään kunnollista koko päivänä. Helpommalla pääsee, kun ostaa vaan kanaa ja jauhelihaa kaupasta.

Mulle olis ainakin tosi tehokas keino laihduttaa tollanen tonniladieetti. Söis vain tonnikalaa = ei söis ollenkaan.

Mä en voi sietää tonnikalaa chilikastikkeessa. Se chili maistuu siinä ihan saakelin kummalliselta, muuten kyllä chilistä tykkään ja oon raakanakin muutaman popsinu (tulenlieskat tulee suusta n. 10-15 minsaa sen jälkeen yhtä soittoa). Öljy on ehdoton no no, se öljy ei ihan mitään oliiviöljyä ole. Maustamaton tonnikala uppoaa ihan siinä kuin kananmunatkin, eihän ne mitään gourmeta ole, mutta gourmeta syömällä ei pääse sinne minne hamuaa. No, ei tässä minnekään pro-tasolle olla hakemassakaan, mutta oman elämänsä arnoldiksi kuitenkin ;)

Tonnikala tomaattikastikkeessa on leivän päällä loistavaa. Kyllä mulle oikeestaan tonnikala menee miten vaan.. Pastan seassa on kans tosi hyvää.

Empiiristen havaintojen perusteella Abba on kaikista parasta imo. Joskus on tullut syötyä jotain rainbow'ta ja pirkkaa (?), mutta on ne aika pahvinmakuisia. Kaikki menee alas, mutta Abba on ainakin mun mielestä kaikista maukkain. Vielä kun vaihtelee parin viikon välein sitä, että syökö öljyssä tai vedessä. Öljy rupee aina välillä öklöttämään ja välillä taas vedessä oleva alkaa maistumaan ihan puulta.

Kuinkas paljon täällä muuten ylipäänsä tonnikalaa vedetään viikossa? Mulle kyllä riittää 2 purkkia aivan mainiosti, muuten kalaruokia kyllä tulee syötyä esimerkkeinä seiti uunissa laitettuna tai paistetut lohisuikaleet. Jos oikeen törsäämään lähdetään, niin voi sitä sillon tällön ihan kokonaisen lohenki uunissa paistaa. Mutta keskimäärin 2-3 kertaa viikossa kalaa ja tuo 2 on ihan minimi meikäläisellä.

^ 5-10 purkkia viikossa menee tonnikalaa, mutta mä lasken sen ihan kulutustavaraksi.

Sitten vasta jos lautaselta löytyy lohta, seitä tjmv. niin mä lasken sen kalansyönniks. =D

Mä kyllä vedän ne tarvittavat proteiinit paljon mieluummin maitotuotteista :D On tuo tonnikala sen verran sitkeetä kuitenkin verraten esim. ehrmanniin, jota vetää helposti 2-3 purkkia päivässä ilman mitään ananaksia seassa. Siinä kun on jotain jugurttiakin seassa käsittääkseni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom