Tonnikala, joka ei maistu pahalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Ois kivata tykätä tonnarista, mutta kun alas ei mene sit millään..:( Kerran söin sitä pizzan päällä ja melkeen lens laatta :\

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rainbow tonnikalaa tomaattikastikkeessa on ihan omaa luokkaansa. Halpaa ja hyvää. Eikä ole edes hiutaleina, vaan ihan kunnon tavaraa.

vähän offtopic, mutta prismasta löytyi ravunlihaa :D olisikohan siinä tonnikalan korvaajaa? samanlainen purkki ku tuna, mut crab meat. John westiä tais olla.

vähän offtopic, mutta prismasta löytyi ravunlihaa :D olisikohan siinä tonnikalan korvaajaa? samanlainen purkki ku tuna, mut crab meat. John westiä tais olla.

En lähtis korvaamaan tonnikalaa ravun lihalla koska ravut/katkaravut sisältää kolesterolia erittäin paljon.

joo en oikeestaan tarkottanut että kokonana vaihtaisi. Mutta esim kerran kahdessa viikossa tai jotakin vastaavaa.

Kolesterolikortti on mun mielestä aika turha, en mä ainakaan pelkää sen nousevan parista katkaravusta. Viimeksi kun mitattiin oli 3,1 - tosin sen jälkeen oon syönytkin enemmän kananmunia :D Oiskohan noussu jo yli viiden hei ;)

meinasin yks päivä ostaa ekaa kertaa tonnikalaa chilikastikkeessa, jäikin ostamatta kun 16g rasvaa/100g, se siitä silitonnarista sit..

Ei sitä rasvaa tartte pelätä, tässäkin tapauksessa varmasti kyse kasvirasvasta joten tuota olisi monen jopa hyvä nautiskella.

Itse tykkään melkeempä kaikista purkkitonnikaloista, olipa nyt liemenä vesi, auringonkukkaöljy tai rypsiöljy. Jääkaapista löytyy tälläkin hetkellä John West tonnikalaa (olisikohan ollut auringonkukkaöljyssä). Muutenkin tykkään tonnikalasta, ja vielä lisänä tulee protskuja (menee pizzaankin yleensä tonnikalaa).

Ja threadin aloittajalle: Millä määrittelet "hyvän" tonnikalan? Jokaisellahan on erilaiset makutottumukset. Kuitenkin Pirkkaa suosittelisin, hinta/laatu-suhde hyvä. Ei maistu ollenkaan kehnolle. Ja ainahan voit sekoittaa tonnikalaa jonkun kanssa, kuten esimerkiksi raejuuston (jos siitä tykkäät) tai vaikka laittaa salaattiin.

Kannattaa kokeilla esim. vedessä olevia, koska ainahan myös öljyn (tai missä ikinäkin se tuna lilluu) voi olla pahan makuista. Tuli kerran syötyä oliiviöljyssä olevaa tonnikalaa jossa oli oreganoa mukana, ei maku oikein miellyttänyt.

Ennen söin john westin tunaa mutta näin lama aikaan tuli vaihdettua halvempaan eli rainbow, eikä ollut yhtään hullumpaa. Itse syön aina tonnikalan öljyllä, vedessä on niin pirun mautonta.

Tonnikalaan kyllästyy nopeasti. Pirkan joku "tonnikalaa sweet&sour -kastikkeessa" on ehkä parhaimman makuinen tonnikalaelämys tähän mennnessä, jos se siis on sellaisenaan purkista tarkoitus syödä :D

Ei ymmärrä. Tonnikalahan on aivan helvetin hyvää. Ite syöny koko kevään säännöllisesti Rainbowin tonnaria paloina öljyssä :kuola: ...tietty erilaisten salaattien kera, että saa ees jotain variaatioo...

Tonnikala on siis taivaallista!! Miten joku ei tykkää?? Se on parempaa ku seksi heijj:D

Ite syön joka päivä rainbowin tonnikalaa tomaattikastikkeessa 200-400 grammaa

Tonnikaloista parhaimpia settejä on kyl noi chili / mexican´maustetut, mut hittolainen ku ne on kaikki öljyssä. Uskaltaako niitä montaa edes viikkoon syödä, ettei ala kohta kolesteroliarvot hipoon pilviä.??

En lähtenyt lukemaan ketjua sen enempään, mutta itse ostan Lidl:istä Nixe:n (?) auringonkukkaöljyssä olevaan tonnikalaa. Ihan hyvää ja jotain 70 senttiä purkilta.

ebbe sanoi:
Tonnikaloista parhaimpia settejä on kyl noi chili / mexican´maustetut, mut hittolainen ku ne on kaikki öljyssä. Uskaltaako niitä montaa edes viikkoon syödä, ettei ala kohta kolesteroliarvot hipoon pilviä.??

Täh? Sehän on kasviperäistä rasvaa se öljy eli tyydyttymätöntä eli ei nosta kolesterolia?

Löysin juuri muutama päivä sitten kaupasta John Westin todella maukkaita tonnikala fileitä valmiina. 30 sec mikrossa ja 30g prodea valmiina :D 3e/satsi tosin joten vain herkuttelu päiville.
Toinen miten saa ihan perus tonnaripurkista aika maukasta on heittää ne lautaselle, päälle 1-2 juusto siivua ja mikroon. Lopuksi ripaus oreganoa ja avot :)

edit: 1000. post jee

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom