Tonnikala, joka ei maistu pahalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle käy aivan loistavasti mikä vain tonnikala joka on öljyssä, laitan nimittäin sen sekaan kumminkin sen puoli teelusikkaa tabascoa.

Tonnikala vedessä on kyllä sanoinkuvaamattoman pahaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pirkka chili-tonnari on maustetuista paras kun siinä on vaan se chili kalan lisäksi. Jos "maustamatonta" pitää ostaa niin sitten Abbaa tai John Westiä paloina vedessä, sekoita raejuustoon ja avot, menee alas ilman mitään ongelmia (jos haluaa ni sekaan jotain tulista maustetta ni tulee vielä parempaa).

Ostat John Westiä tai Abbaa, ei ole minulle kummassakaan noita "mustia hommia" tullut eteen. Itsekin vieroksuin niitä aikaisemmin, mutta intin sissimuonapakkauksissa olleessa tunapurkeissa niitä oli useinkin, mutta eipä ne sen kummosemmilta maistunut :).

Ja jos pidät aurajuustosta, niin se peittää hyvin tonnikalan maun.

Mulle käy aivan loistavasti mikä vain tonnikala joka on öljyssä, laitan nimittäin sen sekaan kumminkin sen puoli teelusikkaa tabascoa.

Tonnikala vedessä on kyllä sanoinkuvaamattoman pahaa.

Hyi laatta! Toi tabasco tuo vaan tonnikalan maun entistä voimakkaampana esiin.
Nimm. kerran hyvän idean saaneena kokeillut :urjo:

Olen tässä myös aikojen saatossa kehittänyt jonkinmoisen tunafobian, eikä ole tullut tuota tonnikalaa enää iltapalaksi ollenkaan syötyä. Kokeiltu tosiaan vaan huokeammanhintaisia Rainbow'n vaaleaa ja "tummaa" vedessä, molempiin lotrattu omat öljyt. Löytyyhän noita maultaankin hyviä tonnikaloja, mutta ravintoarvot tosiaan sitten heittelee.

Nyt tässä muutamat kuukaudet on iltapalaksi tullut syötyä reilu munakas ja sekaan nakkeja tms. Kaupasta löytyy ihan sopivan ravintoarvoisiakin nakkeja mm. kevyt kalkkunanakki. Ja paketista riittää useampaan munakkaaseen.

Hyi laatta! Toi tabasco tuo vaan tonnikalan maun entistä voimakkaampana esiin.
Nimm. kerran hyvän idean saaneena kokeillut :urjo:

Sopivampi kastike on mikä tahansa kevyempi Blair's (esim. original death, salsa de la muerte, pure death). Tulisemmat after deathista ylöspäin on sen verran tujua, ettei enää saa syödyksi (ainakaan mä en saa, mutta olenki nössö).

Juu... Muistaakseni kokeilin perustabascon habaneroista tehdyllä versiolla, joka on sitä normaalia jonkinverran tulisempaa. se toi juuri semmosen ällöttävän voimakkaan tonnikalan maun suuhun, eikä meinannut huuhtoutua millään suusta.

No toinen vaihtoehto sitten heittää just niitä Blairin kovempia sooseja, mega deathia vaikka, niin eipähän maistu suussa enää mikään, helvetinmoinen polte vaan tuntuu. :D

Itse tulee ainakin Rainbow tonnikalapaloja öljyssä vedettyä. Joskus tullut maistettua John Westiä, mutta omasta mielestä Rainbow on paremman makuista... Tietenkin tuore lihatiski tonnikala olisi paras, mutta siihen ei oikein opiskelijan budjetti veny.

Juu... Muistaakseni kokeilin perustabascon habaneroista tehdyllä versiolla, joka on sitä normaalia jonkinverran tulisempaa. se toi juuri semmosen ällöttävän voimakkaan tonnikalan maun suuhun, eikä meinannut huuhtoutua millään suusta.
Perin outoa. Tabascon laiton jälkeen en edes huomaa tonnikalan olemassaoloa :D

Pakastealtaasta löytyy Femeg tonnikalapihvejä, vähän kalliimpaa kuin purkkikama mutta on se makukin sitten jotain ihan muuta. Ovat siis ihan sitä ihteään, eli tuoretta tonnikalaa pakastettuna. Vaatii toki sen sulattamisen ja paistamisen vaivan, muutama minuutti menee kypsymiseen. Ite en purkkitonnikalaa syö kuin hätätapauksessa, mutta nää pihvit on oikein hyviä.

Ite söin aina lounaaksi rainbown vaaleita tonnikalahiutaleita+keitettyä proteiinipastaa jota löytyy ihan kaupasta ja siihen päälle avokadoa (avokado maistuu schaibelle mutta on tosi terveellistä).

Lopussa on ollut pakko sekoittaa mukaan jotain kastikkeita ku maistuu vähän vehnäjauhoille.

Purkkitavaraa menee sellaisenaankin ihan päivittäin. Viimeaikoina vaihtelun vuoksi ruvennut tekemään tonnikalapihvejä ihan esim. perus lihapullaohjeella, korvaten tietenkin lihan (purkki)tunalla. Sitruunapippuria mausteeks niin hyvää tulee!

Nopea maukas tapa syödä tonnikalaa on ostaa pari purkkia Abba vaaleeta tonnikalaa, keittää pikariisit ja heittää sekasi ja sitte reilusti mausteita ja 400g purkki raejuustoa viereen. sitten siitä vaan mättämään niin paljo ku jaksaa n. 20 minsassa ennenku aivot tajuaa mahalaukun olevan täynnä :) Tämä siis välipalana/iltapalana.. vähän tuhtia mutta mikäs sen kivempaa kuin syödä :hyvä:

Ostat John Westiä tai Abbaa, ei ole minulle kummassakaan noita "mustia hommia" tullut eteen. Itsekin vieroksuin niitä aikaisemmin, mutta intin sissimuonapakkauksissa olleessa tunapurkeissa niitä oli useinkin, mutta eipä ne sen kummosemmilta maistunut :).

Ja jos pidät aurajuustosta, niin se peittää hyvin tonnikalan maun.

Nyt on kaapissa sekä Abbaa, että John Westiä ja nyt kerään sisua ja asennetta, et kiskasen sellasen huomenna naamariin. Aika paljon vinkkejä jo tulikin, kiitoksia neuvoista. Noi tonnikalapihvitkin kuulostaa kokeilemisen arvoisilta. Kai mä alan käymään tätä vastauslistaa läpi ja kokeilen joka päivä eri versiota. :hyper:

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää syödä pelkkää raejuustoa ja tonnikalaa. Ihmekkös tuo jos kyllästyy. Kannattaisi vähän käyttää mielikuvitusta ja kierrättää useita eri lihalähteitä.

Ei kai kukaan syö pelkkää raejuustoa ja tonnikalaa, mut fakta on, että joka päivä ei ehdi kokkaamaan ku pitää juosta koulusta töihin. Ja treenaamaan pitää ehtiä ja ystäviäkin pitäs nähä ja koulutehtäviä tehä. Niin se on mulla ainakin kokkailu, mikä jää. Telkkarin kattomisenkin olen lopettanu, et ehdin treenaamaan tarpeeksi. Vkloppuisin teen jotain kunnollista sapuskaa, jos en oo menossa ulos syömään. Muuten syön yliopistolla kerran päivässä lämpimän lounaan. Mulle avainsanoja on proteiini-, kalori-, ja rasvamäärät, ku pitää kiristellä. Lisäks pitää olla nopeeta laittaa, kun on muutakin tekemistä kuin toi kokkailu.

Ihan normitonnikala on hyvää silleen että keitetään sille kaveriksi kananmunia ja sitten ne kypsät munat sörssitään semmoseksi sörsseliksi ja sekoitetaan tonnikalat sekaan.. Hyvä suhde on 2 munaa ja purkillinen tonnaria.

John Westin 3-packit ja Rainbown tonnikala mexicana uppoaa ainakin täällä parhaiten. Tosta mexicanasta saa myös väännettyä "oikean" ruoan tosi helposti esim. proteiinipastan tai täysjyväcouscousin kanssa. Joukkoon vaan purkki tomaattisosetta tmv. ja vähän mausteita niin (ihan oikeasti) herkullinen ateria on valmis!

Edit. Ai niin ja viime syksynä Italiassa söin tooodella hyvää tonnikalaa purkista (ravintoloitsijat oli lomilla niin piti keksiä syömistä). En tiedä mitä delfiininlihaa se sitten todellisuudessa oli, mutta maku oli ihan toista luokkaa kuin missään Suomesta löytämässäni tonnarissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom