Tonnikala, joka ei maistu pahalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 5830
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis kaikki säilötty tonnikala on ylikeitetty kittanaksi ja pahaa. Jos oikeasti hyvää tonnikalaa haluatte, ostakaa tuoretta tai pakastettua filettä ja paistakaa pannulla ihan vaan pinnalta, niin että pihvi jää sisältä punaiseksi. Ai että kun on namia.

Ei tosin oo järin halpaa.

Yhdyn tähän. Tuore tonnikala maistuu täysin erilaiselta kuin purkista saatava, sitä makua ei edes voi verrata. Hinnan takia tulee kuitenkin enimmäkseen syötyä purkkitonnikalaa, eikä sitä tarvitse paistaa. Sitten kun haluaa herkutella niin filettä kehiin ja pannulle :kuola:

Abbatuna meni alas varsin sutjakasti uunivoileipien päällä kevytjuuston ja oliiviviipaleiden kera. Oli melkeen jopa hyvää. Kai tohon makuun tottuu...

Dooh, tosiaan mitä tossa ylempänä ehdoteltiin niin toi raejuusto-tuna-mix menee kyllä alas paremmin ku pelkkä tonnikala. Tonnikala-ananas-raejuusto-kombo on kans kokeilemisen arvonen.

Pakko kommentoida tuota. Tuo kombo on muuten aivan helvetin hyvän makuista!!! Siihen kun lisää vielä kananmunaviipaleita, krutonkeja (vaihtoehtoisesti salaatin lehtiä, herneitä ja maissia) ja sinappista salaattikastiketta niin koossa on ravintosisällön vuoksi bodarin unelma salaatti. En tosin itse voi kutsua itseäni bodariksi.... Tämä huippuherkullinen salaatti on tullut "löydettyä" raxista. Aina kun siellä olen käynyt niin tämä salaattisekoitus on maistunut enemmän kuin pizzat, lasagnet tai rasvaset kermaperunat ja kuivat nakit.

Kokeilkaa ihmeessä!

Voi että nyt mua harmittaa. Olen ihan turhaan monta vuotta kulkenu tonnarihyllyn ohi vilkaisemattakaan, kun epäonnistuneiden halpistonnikalakokeilujen perusteella vedin koko tuoteryhmästä sellaisen johtopäätöksen, et pysyn kaukana. Kyl hinta ja laatu ainakin tässä tuotteessa korreloi erittäin vahvasti - sitä saa mitä tilaa. Halpiksissa on ties mitä kökköä, mut noi kalliimmat on ihan syötäviä, jopa hyvääkin. Eikä toi maku nyt niin erityisen vahva ole. Tota salaattia kokeilen seuraavaksi. Menisköhän nuudelitkin kyytipoikana jollakin kerralla...

Mitäköhän muita tuotteita olen hylänny vuosien varrella yhen kokeilun perusteella. Katkaravut kuuluu ainakin samaan kategoriaan. Mistä saa hyviä katkarapuja? Mistä te ostatte noit tonnarifileitä? Onks joku tietty merkki?

Mistä te ostatte noit tonnarifileitä? Onks joku tietty merkki?
Itse olen ostanut ihan tuoreena kalatiskiltä isommista marketeista. Arvokasta tavaraa, mutta oikein laitettuna todella maukasta vähärasvaista kalaa. Hieman lihan tapasia pihvejä saa valmistettua.

Parasta tonnaria mitä oon ostanu, on Rainbowin tonnikalaa salaatissa. On niin sairaan hyvää, sellanen vihreä purkki ja taitaa maksaa karvan verran yli euron.

Oon varmaan jotenkin häiriintynyt, mutta tonnikala ja puolukkahillo on herkkua! :D

Katkaravut kuuluu ainakin samaan kategoriaan. Mistä saa hyviä katkarapuja? Mistä te ostatte noit tonnarifileitä? Onks joku tietty merkki?
Itse olen ainakin tykännyt Lidlin isoista katkaravuista, semmosessa puolen kilon pussissa löytyypi pakasteena. Ja tosiaan jos ei kalatiskistä löydy sitä tuoretta tonnarifilettä, niin pakasteena on Femeg-merkin alla, ihan S-marketista ainakin täällä löytyy.

Purkkihernaria tölkillinen ja purkillinen tonnikalaa. Ei mene montaa minuuttia kokatessa ja ihan hyvääkin on. Täältä kai mä tuonkin sekoituksen joskus bongasin. Kuulosti sen verran kummalta, että piti kokeilla. Toimii.

Lidlistä tulee tunat kannettua. Olikohan Nixe vai mikälie paloina vedessä. Ei tähän mennessä ole tullut mitään ylimääräistä sotkua tai omituisia makuja vastaan. Toisin kuin kotimaisten halpismerkkien kanssa. Mun budjetti ei kestä noita John Westejä, tai ainakin ostan sitten mieluummin jotain muuta kuin purkkitunaa sillä rahalla...

Paskimpia on tavallinen Rainbow, Eldorado, Euroshopper ja mitä noita halpismerkkejä nyt onkaan. Ei voi muistaa kun en enää kaupassa katsokaan noihin päin tai rupeaa käytävillä virtaamaan oksennus.
Euroshopperin paloina vedessä on kyllä kaukana huonosta. Heti pirkan ja vaalean tonnikalan jälkeen parasta tonnikalaa. Itsellänikin oli aika kovia ennakkoluuloja, mutta n. vuosi sitten testasin ja sen jälkeen ei ole muuta tullut ostettua.

Kunhan ei lankea ostamaan hiutaleita, se on vihonviimeistä roskaa. Onnea niille jotka pystyvät jatkuvasti syömään.

Euroshopperin paloina vedessä on kyllä kaukana huonosta. Heti pirkan ja vaalean tonnikalan jälkeen parasta tonnikalaa. Itsellänikin oli aika kovia ennakkoluuloja, mutta n. vuosi sitten testasin ja sen jälkeen ei ole muuta tullut ostettua.

Kunhan ei lankea ostamaan hiutaleita, se on vihonviimeistä roskaa. Onnea niille jotka pystyvät jatkuvasti syömään.
Kyse ei todellakaan ole mistään ennakkoluuloista vaan toi mun teksti perustuu ihan mun omiin kokemuksiin. Siitä on tosin varmaan jo 4 vuotta aikaa kun olen viimeksi Euroshopperiin koskenut, joten voi hyvinkin olla, että ovat siirtyneet laadukkaampaan kalalajiin?

Mitäs noi umpimustat kökkäreet noissa tonnareissa muuten on? Pirkan purkeissa alkanut nykyään löytymään enemmänkin, sellasia nauhamaisia mustia paakkuja siellä täällä, tosi oksettavia.

Itte tapaan ottaa tonnikalan niin, että ensi öljyt purkista pois. Kumoan sen tunan johonki pieneen muovikippoon ja sitte sekotan siihen vähä sitä sweet thai chili soosia! Tykkään näin!

Menee ehkä ohi aiheesta mut pistetään kuitenki.:)
Ite tykkään vetää tonnikalat tollasen tortilla-letun sisällä kyytipoikana jauheliha, raejuusto ja sellane punanen taco-soosi. Hyvää on ja tuntuu toimivan:)

Menee ehkä ohi aiheesta mut pistetään kuitenki.:)
Ite tykkään vetää tonnikalat tollasen tortilla-letun sisällä kyytipoikana jauheliha, raejuusto ja sellane punanen taco-soosi. Hyvää on ja tuntuu toimivan:)

Ei huonompi idea. Mulla on keliakia, joten noi letut ei käy, mut kaippa ne maissikuoretkin toimii.

Mä testasin tota ananas-raejuusto-tunakomboa ja hyvää oli. Tosin teki tiukkaa viimiset haarukalliset, kun oli aika iso annos. Seuraavaksi testivuorossa on lehtisalaattipohja+ tonnari salaattikastikkeen kera. Mietin et pari desiä keitettyä riisiä, tonnikalaa ja oliivisiivuja vois olla aika helppo ottaa evääksi, kun siin ei oo mitään nesteitä. Ja toi ois maidoton versio. Mun tulee syötyä maitotuotteita välillä vähän liikaakin ja sit on häikkää hemoglobiinin kanssa kun rauta ei imeydy. Ton maidottoman aterian kera menis sit rautatabut samalla.

Ainakin Rainbow vaalea tonnikala paloina joko vedessä tai öljyssä on hyvää ja menee missä vaan.

:puntti:
26% protskua tuo Rainbow:n purkitettu tonnikala (paloina vedessä). Toistaiseksi en ole löytänyt kaupan hyllyltä tuota voittanutta ainakaan proteiini-pitoisuuteensa nähden. Yksi ruokalusikallinen kevytmajoneesia, kaksi teelusikallista kermaviiliä, ja kaksi purkkia juuri tuota Rainbow:n tunaa saa kyllä aikaan niin herkullisen tahnan tonnikala patonkiin että kuola valuu jo ajatellessa. :kuola: Vedet tosin kannattaa valuttaa viemäriin, tai maku ei ole läheskään yhtä hyvä.

mitenkäs muuten, että jos ostaa tonnikalaa öljyssä, niin pitääkö tuo öljy valuttaa pois? Hieman kuivahkoa muuten. Vai onko vedessä sitten parempi vaihtoehto?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom