Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis kaikki säilötty tonnikala on ylikeitetty kittanaksi ja pahaa. Jos oikeasti hyvää tonnikalaa haluatte, ostakaa tuoretta tai pakastettua filettä ja paistakaa pannulla ihan vaan pinnalta, niin että pihvi jää sisältä punaiseksi. Ai että kun on namia.
Ei tosin oo järin halpaa.
Dooh, tosiaan mitä tossa ylempänä ehdoteltiin niin toi raejuusto-tuna-mix menee kyllä alas paremmin ku pelkkä tonnikala. Tonnikala-ananas-raejuusto-kombo on kans kokeilemisen arvonen.
Itse olen ostanut ihan tuoreena kalatiskiltä isommista marketeista. Arvokasta tavaraa, mutta oikein laitettuna todella maukasta vähärasvaista kalaa. Hieman lihan tapasia pihvejä saa valmistettua.Mistä te ostatte noit tonnarifileitä? Onks joku tietty merkki?
Itse olen ainakin tykännyt Lidlin isoista katkaravuista, semmosessa puolen kilon pussissa löytyypi pakasteena. Ja tosiaan jos ei kalatiskistä löydy sitä tuoretta tonnarifilettä, niin pakasteena on Femeg-merkin alla, ihan S-marketista ainakin täällä löytyy.Katkaravut kuuluu ainakin samaan kategoriaan. Mistä saa hyviä katkarapuja? Mistä te ostatte noit tonnarifileitä? Onks joku tietty merkki?
Euroshopperin paloina vedessä on kyllä kaukana huonosta. Heti pirkan ja vaalean tonnikalan jälkeen parasta tonnikalaa. Itsellänikin oli aika kovia ennakkoluuloja, mutta n. vuosi sitten testasin ja sen jälkeen ei ole muuta tullut ostettua.Paskimpia on tavallinen Rainbow, Eldorado, Euroshopper ja mitä noita halpismerkkejä nyt onkaan. Ei voi muistaa kun en enää kaupassa katsokaan noihin päin tai rupeaa käytävillä virtaamaan oksennus.
Kyse ei todellakaan ole mistään ennakkoluuloista vaan toi mun teksti perustuu ihan mun omiin kokemuksiin. Siitä on tosin varmaan jo 4 vuotta aikaa kun olen viimeksi Euroshopperiin koskenut, joten voi hyvinkin olla, että ovat siirtyneet laadukkaampaan kalalajiin?Euroshopperin paloina vedessä on kyllä kaukana huonosta. Heti pirkan ja vaalean tonnikalan jälkeen parasta tonnikalaa. Itsellänikin oli aika kovia ennakkoluuloja, mutta n. vuosi sitten testasin ja sen jälkeen ei ole muuta tullut ostettua.
Kunhan ei lankea ostamaan hiutaleita, se on vihonviimeistä roskaa. Onnea niille jotka pystyvät jatkuvasti syömään.
Menee ehkä ohi aiheesta mut pistetään kuitenki.
Ite tykkään vetää tonnikalat tollasen tortilla-letun sisällä kyytipoikana jauheliha, raejuusto ja sellane punanen taco-soosi. Hyvää on ja tuntuu toimivan
26% protskua tuo Rainbow:n purkitettu tonnikala (paloina vedessä). Toistaiseksi en ole löytänyt kaupan hyllyltä tuota voittanutta ainakaan proteiini-pitoisuuteensa nähden. Yksi ruokalusikallinen kevytmajoneesia, kaksi teelusikallista kermaviiliä, ja kaksi purkkia juuri tuota Rainbow:n tunaa saa kyllä aikaan niin herkullisen tahnan tonnikala patonkiin että kuola valuu jo ajatellessa. Vedet tosin kannattaa valuttaa viemäriin, tai maku ei ole läheskään yhtä hyvä.Ainakin Rainbow vaalea tonnikala paloina joko vedessä tai öljyssä on hyvää ja menee missä vaan.