toistomäärän vaikutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arnold1
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
joo eli oon tähän saakka tehny sellasii toistoi melkein aina mitkä tulee ylhäältä alas esim 12,10,8,6 ja tarkotus olis massaa vähän saada mut mielestäni toi ei kyl täs yli puolen vuoden aikana oo niin hirveen hyvin kuitenkaan toiminu ja yks kehonrakentaja suosittelikin et tekisin toistot toisinpäin eli esim 8,10,12,14 ni tietääks ketään et pitääkö tää paikkansa et se toimis kehonrakennus mieles paremmin?

No jos pitäis samoilla raudoilla vääntää niin mielestäni ei ainakaan puhtaalla tekniikalla toimisi minulle. Jos vastusta tipauttaisi 8,10 toistojen jälkeen esim. haukkapainot tangossa 40kg -> 35kg ja tällä panolla vääntäisi vielä ne 12,14 niin ehkä sitten. Ainakin tulis kova pumppi päälle tossa lopussa.

En mä ainakaan nää mitään vastaavaa hyötyä tehdä tollasella "jäykähköllä" systeemillä noita toistoja. Pitää sen toistoalueen vaikka 8-12 välillä. Tekee yhdessä kierrossa vaikka kaseja ja luonnollisesti paino on kovempi ja sitten taas vastaavasti seuraavassa kierrossa vaikka 12 toiston sarjoja jolloin painoa on pakko vähän tiputtaa edellisestä. Ja joskus on hyvä tehdä vaikkapa 15-20 sarjoja lyhkäsillä palautuksilla. Mulla ainakin tuntuu tällainen toimivan, tosin noista pitkistä sajoista on paha vielä sanoa mitään varmaan kun oon niitä vielä aika vähän tehnyt.

Ihan jees se tolleenkin on, ei vaan kannata liikaa tuijottaa niitä toistomääriä. Ottaa jonkun haarukan, vaikka 8-12 toistoa ja jos rupeaa menemään sarjat yli ton 12 toiston niin sitten vaan rautaa lisää niin että ei mene. Mun mielestä on turha lopettaa sarjaa kesken jos tavotteena on saada 12 ja meneekin 14 toistona. En mä voi tietää teetkö sä näin, mutta jos teet niin ei välttämättä hyvä juttu.

joo no mitä oot mieltä mun esim sunnuntai päivästä joka menis penkki 1x10 1x12 1x14

ransk pun 1x12 1x12

(ojentajakone) 1x12 1x14

pystyp 2x12

etuvipu 2x14

muutkin treenit menis melkein samaan tyyliin ja jako olis ma jalat ke rinta,hauis ja pe selkä et vaikuttaako toimivalta ekaks kehonrakennusohjelmaks?

arnold1 sanoi:
joo no mitä oot mieltä mun esim sunnuntai päivästä joka menis penkki 1x10 1x12 1x14

ransk pun 1x12 1x12

(ojentajakone) 1x12 1x14

pystyp 2x12

etuvipu 2x14

muutkin treenit menis melkein samaan tyyliin ja jako olis ma jalat ke rinta,hauis ja pe selkä et vaikuttaako toimivalta ekaks kehonrakennusohjelmaks?

Onko sun nyt tarkotus reenailla 3 vai 4 jakosella?? jos tarkotus on käydä salille 4 kertaa viikossa, niin 4-jakonen on helpompi toteuttaa kun ei tartte mitään säästellä...

Mutta jos teet kolmijakosella niin laita maanantaille rinta, ojentaja ja olkapäät, tee keskiviikkona jalat ja perjantaina toi selkä ja hauis. Ja syy tähän järjestykseen on, että ei tule kahta yläkroptan treeniä niin lähellä peräkkäin. Tai jos ei ongelmia ole niin tee vaan tossa järjestyksessä kun olit aatellut.

joo neljä kertaa olis tarkotus käydä ja suunnilleen tommoset 8-14 toiston sarjoi just silleen ku sanoit et jos menee yli 14 ni sit sevverran painoi et menee joku kasi-kymppi jne.

Toimiva 4-jakonen on esim.

1. Rinta, haius
2. jalat
3. olkapäät, ojentajat
4. selkä

Tollasella oon ite tehnyt ja hyvin toimii, esim 8 päivän kierto on hyvä, eli joka toinen päivä punttia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etuvipareilla ei tee juurikaan mitään jos olkapäät on samana päivänä kun penkki. Jay Cutlerin kaltaiset yli-ihmiset tarvii sen keskitetyn etuolkapäälle tarkotetun liikkeen, mutta todella harva täällä keskustelevista etuvipareita oikeasti tarvitsee treenissään.

arnold1 sanoi:
mikä olis optimus mielestäs sit hyvä korvaamaan ton etuviparin

kun sitä ei tarvi korvata(yleensä). Etuolkapäät rasittuu tarpeeksi muissa punnerrusliikkeissä.

Urgh, nojoo itellä ei toiminu tuo rintaolkapääojentaja tahti joten muutin rinta selkä, kädet olkapäät muotoon. Liikaa epäsuoraa ojentajille ja etuolkapäille minun makuun samaan reeniin niin ei suoraa treeniä saa tehtyä kunnolla.
(riippuu tietysti taas liikkeistä :nolo: )

Kannattaa omasta mielestäni ainakin panostaa sivuvipareiden tekniikkaan ja puhauteen se aika mitä etuvipareiden kanssa menee. Penkkipunnerrus, varsinkin käsipainoilla ottaa jo tarpeeksi etoolkapäille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom