Toistoleuanvedon SM 2013

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toivottavasti joku vuosi vielä pääsis kisaamaan. Mielessä on ja siihen treenataan. Pitää katella tossa viiden vuoden päästä missä kunnossa on :)

Toivottavasti joku vuosi vielä pääsis kisaamaan. Mielessä on ja siihen treenataan. Pitää katella tossa viiden vuoden päästä missä kunnossa on :)

Suosittelen menemään kilpailemaan, vaikka tulos ei riittäisikään palkintokorokkeelle. Kisoista saa hyvää kokemusta, ja jatkossa osaa treenata kilpasuoritusta paremmin. Itsellä ekoissa toistoleuanvetokisoissa päästopparin korkeus tuli yllätyksenä, ja sain 21 hyväksyttyä leukaa, vaikka kilpailuihin valmistavissa treeneissä sain lähemmäs 30 leukaa. Kisojen jälkeen osasin sitten treenata paremmin kisasuoritusta ja seuraavana vuonna sain 36 leukaa. Jos olisin jättänyt ekalla kerralla menemättä kilpailuihin, niin en varmasti olisi saanut 36 leukaa seuraavana vuonna.

Suosittelen menemään kilpailemaan, vaikka tulos ei riittäisikään palkintokorokkeelle. Kisoista saa hyvää kokemusta, ja jatkossa osaa treenata kilpasuoritusta paremmin. Itsellä ekoissa toistoleuanvetokisoissa päästopparin korkeus tuli yllätyksenä, ja sain 21 hyväksyttyä leukaa, vaikka kilpailuihin valmistavissa treeneissä sain lähemmäs 30 leukaa. Kisojen jälkeen osasin sitten treenata paremmin kisasuoritusta ja seuraavana vuonna sain 36 leukaa. Jos olisin jättänyt ekalla kerralla menemättä kilpailuihin, niin en varmasti olisi saanut 36 leukaa seuraavana vuonna.

No joo... mutta en mä saa tällä hetkellä edes 30 leukaa, tosin otankin kyllä maksimitesteissä suht nättejä toistoja eli ei ne kauheasti kisaleuoista eroa. Varmaan yli 20 tulisi kisoissa.

Voisin muuten lähtee kilpaileen alle 18v sarjaan mutta sieltä puuttuu +100kg sarja. Toi rajaa kyllä isommilta pojilta voittomahdollisuudet aika pieneksi kun tulee 71kg kaveri vastaan. Harmittava juttu. :(

Voisin muuten lähtee kilpaileen alle 18v sarjaan mutta sieltä puuttuu +100kg sarja. Toi rajaa kyllä isommilta pojilta voittomahdollisuudet aika pieneksi kun tulee 71kg kaveri vastaan. Harmittava juttu. :(

Yleiseen alle 115kg sarjaan sitten! Ei kai siinä sen kummempaa. Kai se on mukavampi vetää sarjassa jossa on edes joku muukin vetämässä.

Noita alle 18v yli 100kg sällejä on aika vähän jotka leukoja vetää.

- - - Updated - - -

https://www.facebook.com/jari.lampi?fref=ts

Ihan OK varmaan linkittää koska fb-profiili näyttää olevan avoin.

On ainakin funky monkeylle ja kumppaneille kova kisa tulossa!

Ei vielä ihan riitä voimat yleisessä sarjassa pärjäämiseen. Ja matkaa kisapaikalle ja takas kotiin tulee yli 1000km niin ei huvita lähtee viimestä sijaa hakemaan.
Ehkä muutaman vuoden päästä. ;)

Matka on pitkä...

Tuntuu olevan aika monella nykyään sellainen asenne että ei lähde edes yrittämään kilpailemista jos ei ole varmasti mitalisijoilla. Tosi korkeaksi kasvanut kynnys kisailla. Ihmettelen.
Itse harrastan sellaisia touhuja että olen monesti ihan turistina liikenteessä ja kyllä, kilometreja on kertynyt :)

Matka on pitkä...

Tuntuu olevan aika monella nykyään sellainen asenne että ei lähde edes yrittämään kilpailemista jos ei ole varmasti mitalisijoilla. Tosi korkeaksi kasvanut kynnys kisailla. Ihmettelen.
Itse harrastan sellaisia touhuja että olen monesti ihan turistina liikenteessä ja kyllä, kilometreja on kertynyt :)
Kisat kaukana ja kisamaksukin maksaa. Köyhälle opiskelijalle junaliput + kisamaksu on jo ihan kiva summa. Siksi itse en ihan urheiluhengessä vielä lähde varmaa jumbosijaa metsästämään :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo tulis aika kallis reissu, joutuis varmaan jossain yöpymäänkin.
Lisäks kun mä lähden kilpaileen niin tavoitteena on kulta.

Kulta voitetaan, hopea hävitään.
Täysin oma mielipide, älkää tulko hopeamitalistit valittaan, on sekin hyvä sijoitus!

Yleiseen alle 115kg sarjaan sitten! Ei kai siinä sen kummempaa. Kai se on mukavampi vetää sarjassa jossa on edes joku muukin vetämässä.

Noita alle 18v yli 100kg sällejä on aika vähän jotka leukoja vetää.

- - - Updated - - -

https://www.facebook.com/jari.lampi?fref=ts

Ihan OK varmaan linkittää koska fb-profiili näyttää olevan avoin.

On ainakin funky monkeylle ja kumppaneille kova kisa tulossa!

https://www.facebook.com/photo.php?...ents=11&ref=notif&notif_t=photo_reply&theater

Otin Lammen haasteen vastaan. Katsotaan pysyykö asettamansa haasteen takana vai luistaako...

https://www.facebook.com/photo.php?...omments=11&ref=notif¬if_t=photo_reply&theater

Otin Lammen haasteen vastaan. Katsotaan pysyykö asettamansa haasteen takana vai luistaako...

Oikein. Kunnon sähköä ilmassa kisojen alla. Alle seiskakympissä on taistelupari Sivonen-Kangas ja alle kasivitosessa Koivuranta-Lampi (en tiedä varmaksi vetääkö Lampi sarjassa -85 kg vai -70 kg). Saa nähdä kuka on meikäläisen kovin vastustaja alle satasessa, mutta varmasti kovia haastajia löytyy ja täytyy tehdä loppuun asti kaikkensa puolustaakseen Suomen mestaruutta. Uskoisin, että vanhan SE:n rikkoo useampi ukko. Lisäksi joka sarjassa on varmasti tukku vaarallisia vanhoja ja uusia haastajia, jotka haluavat tulla mustana pantterina ja napata koko potin lähtien kotiin SM-kultaa kaulassa. Jännittävät, mielenkiintoiset kisat tulossa.

Oon aina luullu että näissä vedetään ihan puhtaita leukoja. Mutta aika paljon jaloilla ponnistelee ainakin tuo Jari Lampi tuossa viime vuoden videossa.

Oon aina luullu että näissä vedetään ihan puhtaita leukoja. Mutta aika paljon jaloilla ponnistelee ainakin tuo Jari Lampi tuossa viime vuoden videossa.
Tuolta löytyy lajin säännöt: Suomen Leuanveto ry ? Toistoleuanveto

Säännöissä on käytännössä viisi ydinkohtaa:
1) jalkojen täytyy olla nilkkojen kohdalta ristissä
2) jokainen veto lähtee tuomarin merkistä, kun kyynärnivelet ovat suorana ja käsien liike ylös-alas-suunnassa on silmin nähden pysähtynyt
3) ylähäällä leuan kärjen tulee ylittää tanko sekä pysty- että sivuttaissuunnassa
4) ylhäällä pään tulee osua 20 cm tangon yläpuolella olevaan merkkistoppariin
5) 45 cm (+100 kg sarjoissa 50 cm) tangon etupuolella on pleksi, joka rajoittaa, muttei estä heilumista - jalat saavat osua pleksiin, mutta siitä ei saa ottaa tukea tai potkia vauhtia

Mielestäni säännöt ovat mahtavat, koska ne mahdollistavat luonnolisen leuanvedon (koko vartalo on mukana leuanvedossa ja liike on kokonaisvaltaista liikettä, jossa ihmiskehon lihakset työskentelevät liikeketjuna), mutta pitävät suoritukset 100 % leuanvetona.

...tuo on ihme pinttymä monien ihmisten päässä (jostain koulun liikuntatuntien kuntotesteistä tms.), että "puhdas leuanveto" on heilumatonta tikkusuorana vetämistä. Toistoleuanveto on urheilulaji - ei mitään eristävää kehonrakennusjumppailua tai olkanivelen ojentajien ja kyynärnivelen koukistajien kuntoa eristävästi mittaavaa kuntotestaustoimintaa. Voimailuiikkeiden suoritustekniikka kilpaurheilussa ja ominaisuusharjoittelussa ovat kaksi eri asiaa (ominaisuusharjoittelussa tehdään liikkeet harjoitteen tavoitteiden mukaisesti - jos halutaan lihasmassaa kehittäessä eristää leuanvedossa olkanivelen ojentajia ja kyynärnivelen koukistajia, niin eristetään tai jos halutaan opetella butterfly-leuanvetotekniikkaa (taitoharjoittelu) crossfit-kisoihin, niin tehdään butterfly-leukoja jne.). Urheilussa kaikki on sallittua, mikä on säännöissä sallittua. Puhtaita toistoleuanvetoja ovat kaikki leuanvedot, jotka menevät virallisilla kisasäännöillä läpi.

Menisin heti jos olisi +40v oma sarja mut ei näköjään ole.

Heitetään ajatusleikkiä:

Jos menen ensi vuonna niin mikä olisi hyvä treeniohjelma seuraavaksi vuodeksi.

Joka ehtoo 5 x max, vai joka toinen ehtoo?

Lisäpainojen kera välillä 2-3 toiston sarjoja?

Entäpä leuanvetoon apua tuovat muut liikeet / sarjat?

Jos olen oikein ymmärtanyt niin kyseessä on kestävyysvoimasuoritus!
Miten treenaisitte vuoden!!??

Heitetään ajatusleikkiä:

Jos menen ensi vuonna niin mikä olisi hyvä treeniohjelma seuraavaksi vuodeksi.

Joka ehtoo 5 x max, vai joka toinen ehtoo?

Lisäpainojen kera välillä 2-3 toiston sarjoja?

Entäpä leuanvetoon apua tuovat muut liikeet / sarjat?

Jos olen oikein ymmärtanyt niin kyseessä on kestävyysvoimasuoritus!
Miten treenaisitte vuoden!!??
http://www.pakkotoisto.com/voimailulajit/26468-leuanveto/

Tuolla on paljon juttua leuanvedon treenaamisesta.

Ite treenaisin ekat n. 9 kuukautta perus- ja maksimivoimaa lisäpainojen kans niin että saa kunnolla romua liikkeelle. Viimeset kolmisen kuukautta sitten kestävyyspainotteisempaa treeniä kehonpainolla pitkien sarjojen ja intervallien muodossa. Jos tosissaan leuanvetoon haluaa panostaa niin lihaksikkaista jaloistahan on vaan haittaa eli ne voi jättää treenaamatta tai vaikka sahata katki. Itse treenaisin kyllä koko kroppaa ihan tavalliseen tapaan.

Jokaisella on oma tapansa mutta noin minä tekisin.

Toistoleuanvedon SM-kisoissa on miehille omat +40v ja +50v sarjat jokaisessa painoluokassa eli -70kg, -85kg, -100kg, -115kg jne.

Sarjajako:

• Naiset: alle ja yli 70 kg
• Nuoret: (alle 18v) alle ja yli 70 kg
• Miehet: alle 70kg, alle 85kg, alle 100 kg, alle 115 kg, alle 125, alle 140kg ja yli 140kg
Miehet +40v ja +50v samat sarjat kuin yleisessä

Toistoleuanvedon SM-kisoissa on miehille omat +40v ja +50v sarjat jokaisessa painoluokassa eli -70kg, -85kg, -100kg, -115kg jne.

Sarjajako:

• Naiset: alle ja yli 70 kg
• Nuoret: (alle 18v) alle ja yli 70 kg
• Miehet: alle 70kg, alle 85kg, alle 100 kg, alle 115 kg, alle 125, alle 140kg ja yli 140kg
Miehet +40v ja +50v samat sarjat kuin yleisessä

Katos vaan perkele. Luinpa huonosti.
Eiku varaamaan yösijaa kiiminki citystä.
Vielä ehtii treenata :puntti:

Suositut

Back
Ylös Bottom