Maximus Bicepus
100% iron and steel
Treenasin kyllä kolme kertaa viikossa 1-jakoisella isoilla perusliikkeillä ja alkoholiakin käytän erittäin epäsäännöllisesti. Tuon vuoden aikana penkkimaksimi nousi n. 5 kilolla ja kyykky ja mave enemmän (yli 20 kiloa), mutta kyykky ja mave voi johtua siitäkin että aloin käyttää nostovyötä ja saa isompia rautoja tankoon. Ei mulla vieläkään mikään iso rasvaprosentti siis ole ja lihaserottuvuus on ihan hyvä, mutta kyllä tuota rasvaa huomattavasti kertyi tuon vuoden aikana. Mutta enhän minä ihan newbie-gainer ole, onhan tässä jo monta vuotta treeniä takana ja silloin yläasteella kun 50-kiloisena aloitin treenauksen niin puhdasta lihasta tuli kyllä se 10 kiloa lisää eli tuohon 60 kiloon, en muista kauanko siinä meni aikaa mutta ei hirveän kauaa. 60 kilossa jumitin monta vuotta ja nyt vasta olen saanut sen 12 kiloa lisää, mutta se tosiaan on tullut enempi rasvana. Vaikuttaakohan tuohon rasvan kertymiseen se että se 4500kcal bulkkini koostui pääosin täysmaidosta, maapähkinöistä, proteiinijuomasta+öljystä ja loput n. 1500kcal tulivat sitten tavallisesta ruoasta. Olen kuitenkin siis tyytyväinen että sain rasvaakin eikä luut törrötä joka puolelta eikä verisuonet pullistu joka lihaksesta mutta haluaisin kuitenkin painon sinne 85 kiloon enkä tiedä mitä siitä sitten seuraa jos rasvaa kertyy samalla tavalla.
Aha, ok. Selventyi asia No, en tiä kuinka paljo syöt noita maapähkinöitä ja öljyä (käteviä kalorinlähteitä kyllä), mutta voisit koittaa korvata suurimman osan niistä proteiinilla, kuten maitorahka ja myös osan esim. kananmunilla (tässäkin on toki rasvaa, mutta paremmassa suhteessa kuin pähkinöissä). Ja ei sillä, että liika rasva olisi sun ravinnossa välttämättä ongelma, mutta tosta sun listasta se pistää esiin. Yleensä lähtisin eka vähentään ylimääräisiä hiilareita.
Kannattaa ottaa myös jonkin verran aerobista välipäiville mukaan, ettei keho oo täysin joutilaana kaikkea sitä aikaa kun ei oo salilla. Aamukävelyt (30-60min) tyhjällä mahalla on hyvä ja helppo keino. Vaihtoehtoisesti, jos ei aamul ehi, niin sähly on oiva harrastus - se on vähä ku HIIT:tiä ;) Tai voi myös vetää HIIT:tiä pururadalla.