Toinen puoli vahvempi

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on penkkipunnerruksessa aina silleen että se koko liike tuntuu paljon enemmän oikealla kuin vasemmalla puolella, ja mulla on vasen puoli paljon heikompi. Nostan ja lasken tangon ihan vaakasuorana, mutta ilmeisesti olkapäät väistämättä hieman auttavat tasapainottamaan voiman enemmän oikealle puolelle. Yritän kyllä pitää lavat yhdessä ja tehdä mahdollisimman hyvällä tekniikalla (oon lukenut varmaan yli 5 erilaista ohjetta ja kattonu videoita), mutta nyt on vasen olkapää kipeä ja treeni tuntuu oikealla puolella enemmän.

Voimaero on tosiaan suuri. Esim. hauista jännittäessä vasen käsi tuntuu erittäin heikolta.

Tätä menoa voimatasapaino vaan menee huonommaks, kun treeni tuntuu enemmän oikealla puolella.

Eli miten saisin treenattua vasuria ENEMMÄN kuin oikeata, jotta saisin sen yhtä vahvaksi. Oon jo n. puoli vuotta treenannut normaalisti ja vieläkin on vasen puoli heikompi, varmaan menee vaan pahempaan suuntaan.

Pitäiskö laittaa tangon vasemmalle puolelle enemmän painoa, vai tehdä vasurille jotain lisäliikkeitä vai mitä kannattaisi tehdä? Penkkipunnerrusta oon tehnyt 4x6 sarjoja.

Ja älkää sanoko että tee pienemmillä painoilla. Pienemmillä painoilla ei tunnu missään ja silti enemmän oikealla puolella. Pidemmät sarjat eivät myöskään ole auttaneet.

Muissa liikkeissä ei oo ollut ongelmia.

Käsipainolla yhden käden penkkipunnerrusta joko lisäksi normaalin penkkipunnerruksen jälkeen tai otat tuon liikkeen joksikin aikaa penkkipunnerruksen tilalle (ja vasurilla enemmän toistoja/sarjoja).

Pitäiskö laittaa tangon vasemmalle puolelle enemmän painoa, vai tehdä vasurille jotain lisäliikkeitä vai mitä kannattaisi tehdä?

Ei kannata laittaa toiselle puolelle enempää painoja. Kokeile tehdä penkkipunnerrusta käsipainoilla ja vain niin monta toistoa kuin vasemmalla menee.

Varmaan auttaa kun teet mahdollisimman paljon liikkeitä käsipainoilla, sillon molemmat kädet joutuvat tekemään yhtä paljon töitä. Jos treenaat pelkästään tangolla niin aina se vahvempi puoli työskentelee hiukan enemmän. Alat tekemään toistaseksi penkkiä käsipainoilla.

Peck deckiäkin voi kokeilla. Väsytä joko vasen puoli ennen penkkiä, tai tee penkin jälkeen pari sarjaa vasemmalla puolella.

Ja kuten sanottu, käsipaino penkki on myös hyvä. Itse saan paljon paremman ja tasaisemman tuntuman sillä.

Minäkin teen aina vasemman käden ensimmäisenä pystypunnerruksessa, jonka teen käsipainoilla. Jos saan vasemmalla kädellä vaikka 9 toistoa, niin teen oikealla kädellä joka on vahvempi samat toistomäärät. Näin pitäisi vasemman puolen käsi tulla yhtä vahvaksi..

Itsellä aika sama penassa, en tiedä mikä saanu aikaan mutta vasen puoli tuntuu työskentelevän paljon enemmän -> vasen tissikin paljon isompi.

Oon tehnyt oikeata rintaa painottavan käsipaino-penan heti normi penan jälkeen. En sit tiedä onko tosta enää hyötyä jos kuitenkin itse penkki tangolla on pääliike.

No mä kun teen pystypunnerrusta tangolla, niin näyttää aika tyhmältä kun oikean puoleinen käsi menee ylempänä kuin vasen toistoja tehdessä. Nyt rupeankin panostamaan siihen että vasemmasta olkapäästä tulee yhtä vahva kuin oikeasta. Molemmat hauikset ainakin on yhtä vahvat, eli vasen olkapää vaan on heikko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä jäin vielä miettimään, kun sanoit että muissa liikkeissä ei ole ongelmaa. Mites hauiskäännöt käsipainoilla, ootko kokeillu?
Joo onhan se heikompi muissakin liikkeissä, mutta näissä pystyn helposti tasoittamaan tilannetta.

En oo tullu ajatelleeks penkkiä käsipainoilla. Jos vetää penkkiä tangolla esim. 60kg:lla, vastaako se kahta 30kg käsipainoa? Miten näin isot käsipainot saa nostettua maasta liikkeen alkuasentoon? Kuulostaa ainakin aika vaikealta.

Ei vastaa, ainakaan itellä.. Kässäripenkki aika paljon alempi kuin normaalipenkki. Tosin siinä en keskitykään rautoihin vaan armottoman kovaan tuntumaan ja pumppiin :)

Kokeileppa tehdä esim penkissä pidempiä sarjoja missä molemmat kädet väsyy. Sillon huomaat että heikompi käsi väsyy paljon helpommin ja siten se saa suhteessa enemmän treeniä kun treenit tehdään sen heikomman käden mukaan.
edit. jahas luin nyt uudestaan, silti suosittelisin tekemään pidempiä sarjoja sellasilla painoilla millä se toinen käsi selkeästi väsyy ensin. Eri oteleveyksiä kannattaa myös tehdä.

Mulla on penkkipunnerruksessa aina silleen että se koko liike tuntuu paljon enemmän oikealla kuin vasemmalla puolella, ja mulla on vasen puoli paljon heikompi. Nostan ja lasken tangon ihan vaakasuorana, mutta ilmeisesti olkapäät väistämättä hieman auttavat tasapainottamaan voiman enemmän oikealle puolelle. Yritän kyllä pitää lavat yhdessä ja tehdä mahdollisimman hyvällä tekniikalla (oon lukenut varmaan yli 5 erilaista ohjetta ja kattonu videoita), mutta nyt on vasen olkapää kipeä ja treeni tuntuu oikealla puolella enemmän...

mulla sama juttu. oikee vahvempi.

hauiksessa esim 2kg painavemmalla puntilla toisessa kädessä ku toisessa ja menee samat toistot molemmilla. penkissä tulee just epätasaseen. olkapäitä tehdessäki eron huomaa vielä suht koht selkeesti. miltei kaikissa aavistuksen verran.

en tiiä han suoranaisia haittoja siittä. toinen käsi okei toista yliojentuneempi ja rasittuu toisen käden nivelet enempi ja toisenpuolen lihakset aina piukemmat (hierojalla etenki huomaa)... mut johtuuko siittä, en tiiä :rolleyes:

en oo tehny asialle mitään, kun ne ketkä siittä tietää, ei oo ainakaan sanonu et tarttisko mahd jotain tehä... otan vaan aina samat painot molemmille ja koetan tehä mahd tasapuolisesti

Semmoisen asian vielä voinee mainita, että useilla on vaikeuksia tuolla heikommalla puolella saada liikeradat yms kuntoon. Esim itselläni huomaan selkeän eron hauiskäännössä. Vasemman käden liikerata on huomattavasti epäpuhtaampi kuin oikean, enkä edes osaa jännittää vasenta hauista kunnolla.

Minulla oli myös tuo ongelma että vasen puoli oli heikompi. Oikeastaan ilmeni vähän jokaisessa yläkropan liikkeessä mitä tein.. Erityisesti penkkipunnerruksessa, pystypunnerruksessa ja hauiskäännöissä. Enää ei ole tuota ongelmaa. Treenasin heikomman puolen mukaan ja sitten se lopulta kehittyi yhtä vahvaksi. Puristusvoimassa on tosin vieläkin heikompi mutta eipä ole puristusvoima leuanvedossa ja mavessa vielä loppunut kesken, mutta esim. grippereitä kokeillessani huomasin sen selvästi.

Minulla oli myös tuo ongelma että vasen puoli oli heikompi. Oikeastaan ilmeni vähän jokaisessa yläkropan liikkeessä mitä tein.. Erityisesti penkkipunnerruksessa, pystypunnerruksessa ja hauiskäännöissä. Enää ei ole tuota ongelmaa. Treenasin heikomman puolen mukaan ja sitten se lopulta kehittyi yhtä vahvaksi. Puristusvoimassa on tosin vieläkin heikompi mutta eipä ole puristusvoima leuanvedossa ja mavessa vielä loppunut kesken, mutta esim. grippereitä kokeillessani huomasin sen selvästi.

Itsellä kummallisest silmämääräisest katottunai: Vasen rintalihas isompi ku oikea. Oikea hauis isompi kuin vasen. Voimat kuitenkin on samat.

Mulla taas on semmonen ongelma, että oikeassa kädessä tuntuu jotkut liikkeet enemmän. Esim ojentajien treenaamisen jälkeen tuntuu enemmän oikeassa kädessä. En ole huomannut ainakaan suurta voimaeroa, mutta se häiritsee treenaamistani. Myös oikean käden lihakset ovat hieman isompia ja vahvempia...Onkos kellään mitään neuvoa miten saisin vasurin saman kokoiseksi?

Meikälläkin on vasen käsi selkeästi heikompi kuin oikea. Kokeilin tässä joku aika sitten huvikseni veivata jotakin yhden käden ojentajia, ja oli mieltä ylentävää huomata kuinka sitä veti sarjaa kohden oikealla kädellä helposti 3-6 toistoa enemmän. Kaikista kauheimmalta tuo epätasapainoisuus tuntuu justiinsa tankopunnerruksissa. Pitänee kai siis itekin lopettaa nykyisen treeniblokin jälkeen vähäksi aikaa nuo tangolla tehtävät punnerrusliikkeet ja tehdä käsipainoilla :) Jos se siitä lutviutuisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom