Todellista penkkipunnerrusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Salilla olen ihaillut vammaisurheilija nuorukaista Janne Piipposta. Tulee salille kuin kello ja treenaa tosissaan ja taidolla. Isänsä toimii koko ajan huoltajana ja valmentajana. Kaverin sarjassa on suomenennätys kuulemma 185kg. Hän ottaa 180kg aina kun haluaa ja kuulemma sm-kisassa ennätys muuttuu. Hän nostaa jalat penkillä suorana ja kun kyseessä on vielä nuori kaveri niin tiedätte alan harrastajat että voimaa on. Sain napattua kuvan missä hän ottaa kolmosen 160kg ja kevyesti tuli. Oisi kiva kuulla hänen ja muidenkin tosi nostajien kommentteja täällä.

Liitteet

• IMGP1146.webp
    IMGP1146.webp
    105,4 KB · Katsottu: 1 620
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ole tosinostaja, mutta kommentoin silti.

Hyvin rauta liikkuu, ja respectit kaverille. Missä sarjassa heppu nostaa?

En ole tosinostaja, mutta kommentoin silti.

Hyvin rauta liikkuu, ja respectit kaverille. Missä sarjassa heppu nostaa?
En todella tiedä. Harrastan eri lajia. Mun huomio on vain kiinnittynyt siihen että salilla käy mm-tason huippuja kuten Ilkka Mursu ym.. ja tämä Janne ei käytä jalkoja ollenkaan nostossa niin silti raudat ovat aina siellä 170-180kg.
Hän kyllä tekee myös apuliikkeitä eli ei aina pelkkää penkkiä. Hiljainen vaatimaton poika tosin hyvä huumorin taju. Pitää pyytää että jos itse kommentois.:worship:

sarja on tuo 82,5. Olen tuo kuvassa oleva heppu :)

Joskus aikanaan kun minullakin oli joku ihme luulo, että minustakin tulee kova penkkaaja, niin nostettiin samoissa nuorten SM:ssä. Eri sarjassa onneksi, oisin hävinny ku akat(tosin hävisin niille muillekkin).Respect, on kovia rautoja:worship:

sarja on tuo 82,5. Olen tuo kuvassa oleva heppu :)
Hienoa Janne että tulit kommentoimaan kerros hieman monesti ja mitä treenaat sanotaan vaikka viikottain. Juttelin tuossa Mursun Ilkan kans ja se sano että on siinä tosi nostaja. Ja Mikekin näyttää kokeillen tätä lajia. Mike kommentit erosta tavallisen penkkiin. Nämä kaverit on ainakin vahvoja?

Ero tavalliseen penkkiin on aika kova. Siinä menee iso osa aseista pois kun ei saa jalkoja käyttää ja penkkipunnerrus lähtee jaloista. Kovin vaikeaa siinä on hinata rautaa ylös kun jalat meinaa hakea kokoajan noston taakse jerkkua. Voin kuvitella miten paljon vaikeammaksi se menee jos ei tunne edes koko jalkoja. Suurin osa noista joilla alakerta on finaalissa saisivat kiloja roimasti lisää jos pääsisivät runttaamaan jalat maassa paino kunnolla juntattuna kantapäiden kautta reisille. Eli voitte huoletta lykätä noihin tuloksiin 10-20kg lisää vertailtuna normipenkkiin.

Jos menee noihin kisoihin ja alakerta on toiminnassa, niin ne köyttävät nostajan vyöllä kii penkkiin reiden yläosasta ja sekös vituttaa kun tuntuu että nostomatka pitenee metrillä(siis vaikka ei mikään kaarinostaja olisikaan).

Rispektii kavereille. Mulle sanoi aina yksi kova kyykkääjä(paska penkkaaja) että penkkipunnerrus on jalattomien laji. Siinä teki aina mieli kuittaa takaisin, että koitappa sinä homo kyykätä ilman käsiä ja tule sitten sanomaan.

ps. Patterin Marko kyykkäsi kyllä kädet alhaalla koskematta tankoon(200kg), mutta ei ykköstä.

reenaan 3-4 kertaa viikossa. Maanantai kova penkki ja apuliikkeet hauis ja ojentajat. Keskiviikko selkä ja olkapäät. Perjantai kova penkki ja apuliikkeet rinnalle. Lauantai on sitten palauttavaa reeniä joka lihasryhmälle. Mukana ohjelmassa on myös esim. lattiapenkki, lankkupenkki.
tässä hyvin tiivistettynä reeni ohjelmaani...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikuttavat voimat, ei voi muuta sanoa:thumbs:

Zone-sarja -42%
:thumbs:

Ero tavalliseen penkkiin on aika kova. Siinä menee iso osa aseista pois kun ei saa jalkoja käyttää ja penkkipunnerrus lähtee jaloista. Kovin vaikeaa siinä on hinata rautaa ylös kun jalat meinaa hakea kokoajan noston taakse jerkkua. Voin kuvitella miten paljon vaikeammaksi se menee jos ei tunne edes koko jalkoja. Suurin osa noista joilla alakerta on finaalissa saisivat kiloja roimasti lisää jos pääsisivät runttaamaan jalat maassa paino kunnolla juntattuna kantapäiden kautta reisille.

Noista kantapäistä... Menettääkö siinä raudoissa jos kantapäät ei yletä maahan, eli jalat on päkiöiden varassa?

Kovia rautoja kaveri liikuttelee. Solttuun verrattuna en ainakaan itse saa jalat suorana niin hyvää asentoa ja raudatkin jää pienemmiksi.

Jo on puoliksikaan yhtä vaikeaa kuin sotilaspenkki, siis rautojen määrää ajatellen, niin on kovia suorituksia. Joskus on omalla salilla voimanostajat tehnyt tuota mutta ei ole muistikuvaa noista eroista sarjaraudoissa.

nostoasennosta johtuen kaaren tekeminen on lähes mahdotonta, tangon joutuu laskemaan lähes kurkulle. Se jos mikä vaatii oikeasti voimaa rinnalta ja ojentajilta. ;)

:worship: Moikka Janne! Teillähän ei ole mitään penkkipaitaa tai muuta? Rannesiteet kai sallitaan? Mites on lisäravinteet? Ja olen huomannut että venyttelet aika kauan ennenkuin otat pienintäkään rautaa käsiis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom