Todella kummallinen olo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PekkaSS
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Elikkäs tarkoituksena on tänään mennä vetämään kovat treenit.

Kuitenkin treenaamisen nyrkkisääntö on, että kipeänä ei treenata ja tänään on ollut hyvin outo olo. Ei mitään särkyä tai kipuja, mutta laiska ja hieman väsähtänyt olo ja ympäröivä todellisuus tuntunut jotenkin unenomaiselta, vaikka nukuin normaalit 8 tuntia. Jatkuvasti janottaa ja kurapaska lensi eilenillalla. Ei kuitenkaan tänään.

Sain pari viikkoa sitten haavan kaljapullon korkista sormeeni ja huomasin tänä aamuna, että se oli tulehtunut aika rumasti(=visva toi mielleyhtymät Braindead-elokuvan puremahaavasta). Olisiko tekemistä asian kanssa?

Eli, mitä mieltä olette, kannattaako tänään treenata? Salilta poisjääminen tuottaa meikäläisellä tunnontuskia:david:

Huonoja päiviä tulee, treenaa tai ei.
Mene salille jos siltä tuntuu, ja taas älä mene jos et jaksa. Ei tämä homma niin vakavaa ole.

Teinpä päätökseni: Tänä iltana kävelen enään vaan yhden askelen ja se vie omaan petiin...

Ei kannata hyvää harrastusta pilata turhalla stressaamisella vaikka yksi tai useampikin salikerta jää väliin. Turha mennä salille riehumaan jos ei vaan kiinnosta/huvita/jaksa.

PekkaSS sanoi:
..laiska ja hieman väsähtänyt olo..

Itse olen tuommoisina päivinä ihan vaan skipannu, turha sitä on lähteä reenaamaan jos väsyttää tms. Ei se nyt niin vakavaa ole jos siirtyy reeni päivällä..

Kuinkas sattuikaan, mulla ollu kauhein kokemus viime viikonlopulla liityen huonoon oloon.

Lauantai-iltana(selvinpäin, eikä krapulassa!) alkoi noin klo 20 mahakipu joka paheni niin nopeasti että klo 21 alkoi saatanallinen ripuli ja klo 22 oksensin railakkaasti. Alkoi huimata aivan vitusti ja ei pystynyt oikein olemaan pystyssä. Kokoajan piti ravata ripulilla ja huimaus oli niin pahaa että oli jumalauta pakko kontata ettei taju olisi lähteny matkalla vessaan(5 metriä!). Puolenyönmaissa taas ripulilla pöntöllä ja samaan aikaan perkeleen rajua oksentamista lavuaariin. Kaikki mitä elimistössä oli tuli varmasti ulos. Ajattelin että nyt lähtee henki. Yritin juoda vettä ja kun vesi loppui piti taas yrittää päästä hakemaan keittiöstä lisää. Konttaamaan ja silti ennen keittiötä silmissä pimeni ja kuukahdin lattialle. Makasin siinä pari minuuttia ja sain nostettua hikisesti itseni ja otettua vettä ja pääsin juuri ja juuri konttaamalla takaisin sänkyyn. Saakelin kylmä oli myös. Klo oli 04 aamulla kun vesi oli loppu ja tajusin että ei vittu en pääse hakemaan lisää enkä pääse vessaan. Koska jumalauta lähtee taju vaikka konttaamalla yrittäisi liikkua edes metriä. TÄMÄ ON TOTTA. En olisi ikinä uskonut että voi ihminen mennä tuollaiseen kuntoon noin nopeasti. Tajusin että tämä on varmaan ruokamyrkytys tai joku muu ja nyt on pakko soittaa apua. Onneksi puhelin oli ulottuvilla. Keräsin kaikki voimanrippeet ja pääsin hissiin johon kuukahdin ja sitten uusi voimien keräys alhaalla ja pääsin ulos. Siitä maasta nappasivat ambulanssiin ja mittasivat heti verenpaineen. En muista lukuja mutta sanoivat että alhaalla on. Heti tiputus päälle ja Mariaan. Siellä testejä sitten ja kuumettakin oli 38,7. Tiputus alkoi pikkuhiljaa helpottamaan pahaa nestevajetta ja olo alkoikin nopeasti paranemaan. Noin 12 tuntia siitä kun ekat mahaoireet alkoivat niin pahin oli jo takana. Olin tiputuksessa noin 10 tuntia, pääsin lähtemään kotiin ja ehdin katsomaan juuri formuloiden loppua. Oli oli vielä heikko mutta ei enää huimausta eikä kuumetta. Käsittämättömän raju mutta lyhyt tauti(myrkytys?).
Lekuri sanoi että kyseessä saatoi olla ruokamyrkytys tai sitten elimistön paha kuivuminen oli syynä. Oli mikä vaan en ainakaan syö enää kyseisen firman lihapullia mitä sinä iltana söin. Enkä pakastemarjoja raakana(sulatettuna). Pisti tosissaan miettimään miten vaarallinen ruokamyrkytys voi olla. Ja vituttaa älyttömästi että hävisi varmasti vähätkin voimat kropasta ja ei kyllä uskalla treenata vieläkään. Eli on vähän outo olo niinkuin ketjun aloittajallakin.
Ja perse on niin saatanan ruvella ettei pysty oikein mitenkään istumaan.

PekkaSS,

Jos on edellisenä iltana tullu kurapaskaa niin kannatanee jättää treenit väliin. Varsinkin jos on muutenkin "outo" olo eli just vaikka kauhea jano koko ajan tms.

Oireista päätelleen voisi tosiaan jotain mahataudin tynkää olle. Eipä se välttämättä aina kunnon taudiksi etene jos kroppa jaksaa tapella vastaan. Eli varmasti se 1-2 päivän lepo tekee hyvää. Mikään ei vituta enemmän kun täysin piloille menneet treenit jos olo on surkea salille mentäessä.

Minusta toi vaikuttaa ruokamyrkytykseltä. Itse sain 2 vuotta sitten Thaimaassa samanlaisen kohtauksen, koko yön oli maha kuralla ja sain tosi rajuja oksennuspuuskia. Tuntui todella että lähtö on lähellä. Pahan olon loputtua nosti pienen kuumeen seuraavaksi päiväksi. Vetää tosiaan niin heikoksi ettei jaksa jaloillaan seisoa.

Sain muuten pöpön jauhelihasta, liekkö sunkin pullissa ollut sama vika.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuulostaa tutulta. Viitisen vuotta sitten samanlaiset oireet ilmeisesti kebabista Seinäjoella. Ei onneksi tarvinnut lähteä sairaalaan asti. En kyllä koskaan ole ollut yhtä kipeä, jos ei paniikkikohtausta lasketa.

mulla tulee kyllä joskus salin jälkeen kuumetta, mistä johtuis? ei paljoo, nousee varmaan 37,3-5 asteeseen, mutta ei enempää, voi olla, että hitusen kierroksilla keho

Mulla käy joka päivä lämpö 37,2 asteessa, yleensä siinä neljän aikaan, jolloin lämpötilan pitäisikin yleensä olla korkeimmillaan. Tuota on jatkunut jo vuosia, joten syynä ei voi olla ylikunto tai rasittuneisuus.

Mun broidi söi joskus vähän "medium" kanaa ja oli monta viikkoa huono ja tosi paska olo, laihtui jotain yli kymmenen kiloa ja CRP oli 100 jatkuvasti. Ja vaikka iso jässikkä on, pystyi syömään päivässä vain muutaman hassun leivän kun maha tuntui kokoajan hirmu turpealta ja oudolta. Mikään ei siihen auttanut ja ohi meni vain ajan kanssa. Heikkona se oli ja kalpea tosi pitkään. Lekurit ei tiedä vieläkään mikä oli kyseessä, ylikuntoakin epäiltiin mutta toi "medium" kanakin saattoi aiheuttaa ruokamyrkytyksen.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mun broidi söi joskus vähän "medium" kanaa ja oli monta viikkoa huono ja tosi paska olo, laihtui jotain yli kymmenen kiloa ja CRP oli 100 jatkuvasti. Ja vaikka iso jässikkä on, pystyi syömään päivässä vain muutaman hassun leivän kun maha tuntui kokoajan hirmu turpealta ja oudolta. Mikään ei siihen auttanut ja ohi meni vain ajan kanssa. Heikkona se oli ja kalpea tosi pitkään. Lekurit ei tiedä vieläkään mikä oli kyseessä, ylikuntoakin epäiltiin mutta toi "medium" kanakin saattoi aiheuttaa ruokamyrkytyksen.

Jopas jotakin :o ekaa kertaa kuulen tuommoisesta tapauksesta.. Maailma on ihmeellinen paikka. Ei sen puoleen kohtahan tässä voi kuka vaan saada kanasta mitä vaan ;)

Salmonella on kanssa vinkeä tauti:urjo: . CRP lähes 300 ja olo kuin kuolemaa tehdessä. Kivutkin sitä luokkaa, että kipupiikkiä oikein kerjäsi...

Ja majoneesistä tuli...

Mä sain joskus sellasen vatsataudin jostain sairaalabakteerista. Vaari oli kotiutettu sairaalasta jouluksia ja mentiin sinne joulunviettoon. Noh eka tuli mutsille se, sitten mulle, parin päivän päästä isovelille ja vielä viikon päästä isälle.
Kyllä se veti pariks päiväks aika helvetin heikoks, makas vaan vessan lattialla ja vuorotellen laattas sappinesteitä tai paskas vettä. Vesi ei vaa imeytyny millää! Meni suoraa läpi. Ja kun piti silmii kiinni ni näki vaan jotain sahalaitakuvioita.

Perjantaina oli 39 kuumetta ja oli seki aika hehkeetä :(

Jos nestevajaus menee liian pahaksi ei sitä oikein juomalla saa kuntoon vaan sitten on sairaalakeikka edessä eli tiputusta ym.

Siis näin jos oikein ymmärsin lekurin puheista..

Suositut

Back
Ylös Bottom