Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmiselvästi tässä kuitenkin tuli esiin se, että laaja matematiikka on enemmän meriitti kuin haitta opiskelun jälkeen ja ehkäpä vielä myöhemmässä työelämässä, joten voi olla, että sen vielä valitsen.
Juuri TTY:ltä valmistuneena sanon, että laajalla matikalla ei tee hevon vittuakaan jos ei oikeasti meinaa tutkijan uralle tähdätä (eikä se mikään vaatimus ole siihenkään).
Onko Yhdysvalloissa käytössä oleva GPA täysin verrannollinen Suomen yliopisto ja korkeakoulujen arvosanoihin. Esim, jos kaikkien kurssien keskiarvo suomalaisessa yliopistossa on 3,6, niin myös GPA on 3,6? Käsittääkseni on olemessa painotettu ja painottomaton GPA? Olisi hienoa jos joku jolla on enemmän tietämystä voisi valaista asiaa.
Onko Yhdysvalloissa käytössä oleva GPA täysin verrannollinen Suomen yliopisto ja korkeakoulujen arvosanoihin. Esim, jos kaikkien kurssien keskiarvo suomalaisessa yliopistossa on 3,6, niin myös GPA on 3,6? Käsittääkseni on olemessa painotettu ja painottomaton GPA? Olisi hienoa jos joku jolla on enemmän tietämystä voisi valaista asiaa.
Toinen asia jota olen miettinyt, on se että onko todellakin niin että (etenkin nimekkäimmistä Yhdysvaltalaisista yliopistoista puhuttaessa) GPA:n ja muiden kokeiden tulosten lisäksi myös koulun ulkopuoliset näytöt ja "ns. ansioluettelo" merkitsevät paljon? Menestyminen esimerkiksi urheiluseuroissa, tulokset akateemisista kilpailuista, merkittävä toiminta opiskelijajärjestöissä yms. Kuinka paljon painoarvoa näillä on, ja koskeeko se kärkiyliopistojen lisäksi muitakin paikkoja?
Kuinka paljon porukka on yleensä saanut fuksivuotena opintopisteitä kasaan? Jotkut puhuivat, että vuodessa saa hikisesti ehkä 30-40op kasaan, mutta mulle jäi jotenkin sellainen kuva, että ko. porukka on enemmän tutustunut siihen bile-elämään kuin koulunkäyntiin. Kai sitä nyt 50-60op vääntää, jos tekee edes kohtalaisesti töitä?
Onnistuu, mutta vaatii sitä että alottaa sen opiskelun jo ekana vuotena eikä vain ryyppää ja rymyä Tai sitten myöhemmin pitää tehdä hommia vähän enemmän.pezku^ sanoi:Mitä mieltä pakkislaiset on valmistumisesta DI:ksi esim. 4-4,5 vuodessa?
Kuinka paljon porukka on yleensä saanut fuksivuotena opintopisteitä kasaan? Jotkut puhuivat, että vuodessa saa hikisesti ehkä 30-40op kasaan, mutta mulle jäi jotenkin sellainen kuva, että ko. porukka on enemmän tutustunut siihen bile-elämään kuin koulunkäyntiin. Kai sitä nyt 50-60op vääntää, jos tekee edes kohtalaisesti töitä?
Tämä vaihtelee erittäin rajusti yritysten ja työtehtävien välillä. Toiset hakee hirveitä uraohjuksia ja toiset taas lepposia hyviä tyyppejä, jotka tekee töitä ihan ok tahtiin. Työkokemus merkkaa myös todella paljon.Yksi uus opiskelija sanoi, kun juteltiin valmistumisajoista, että hänen isoveljensä on töissä rekrytoijana, eikä edes lue sellaisten di:ien hakemuksia, jotka on valmistunu etuajassa, mikä oli imo aika erikoisen kärkevää näkemys siitä asiasta.
Tällaisten kommenttien tutorit ovat yleensä niitä, jotka pyörivät käytävillä krapulassa 10 vuotta eikä valmistumisesta tietoakaan. 5 vuotta on mun mielestä ihan normiaika eikä vaadi sen ihmeempiä panostuksia. Itsellä meni juurikin tuo vaikka menikin eka vuosi melkoisissa huuruissa. D-työn kanssa kävi tosin aika munkki ja se hoitui nopeasti. Halutessasi saat tukinnon kyllä tehtyä 4-5 vuodessa ihan semityöllä jos ei ikäviä yllätyksiä tule matkan varrelle.Tutoreiden mielestä 5 vuottakin on lyhyt valmistumisaika ja vaatii hirveästi panostusta
Tässähän joutuu himmaamaan opiskelutahtia, n. 130 op kasassa ja 2008 aloitin opinnot. Kun saan vielä nyt kandin tehtyä ja pari kesätenttiä, niin 140-150 op on tosiasia ennen kuin "lukuvuosi" ennättää edes alkamaan.Toisten mielestä ennenaikainen valmistuminen on varma merkki epäpätevyydestä, vaikka arvosanat olisivatkin hyviä, mutta itse kyllä näen asian vähän toiselta kantilta. Ainakin jos lukioon vertaa, niin ne, jotka kävi sen 2-2,5 vuodessa, oli ylivoimaisesti sen koulun skarpeinta porukkaa. Yksi uus opiskelija sanoi, kun juteltiin valmistumisajoista, että hänen isoveljensä on töissä rekrytoijana, eikä edes lue sellaisten di:ien hakemuksia, jotka on valmistunu etuajassa, mikä oli imo aika erikoisen kärkevää näkemys siitä asiasta. Tietenkin työelämässä arvostetaan paljon myös käytännön osaamista, mikä ei yliopistossa kartu, mutta itse kyllä painan kesät hommia tekniikan alalla, mikäli vain hommia riittää.
Mitä mieltä pakkislaiset on valmistumisesta DI:ksi esim. 4-4,5 vuodessa? Oon nyt TTY:llä koneella fuksina ja kun on tuota menoa nyt muutaman päivän katsonut ja juttuja kuunnellut, niin melko monella on päällä sellainen 10 vuoden valmistumistahti ekoina vuosina ja sitten lopuksi väännetään niska limassa hommia, että joskus päästäis uloskin koulusta. Itseäni ei hirveästi jokapäiväinen biletys ja yleinen elbaaminen kiinnosta, vaan oon sellainen luonne, että haluan tehdä kunnolla töitä asioiden eteen ja saada jotain aikaan. Tutoreiden mielestä 5 vuottakin on lyhyt valmistumisaika ja vaatii hirveästi panostusta, mutta itse vähän skeptisesti suhtaudun siihen väitteeseen ainakin muun kuulemani perusteella.
Mitä mieltä pakkislaiset on valmistumisesta DI:ksi esim. 4-4,5 vuodessa? ...
Pitäs onnistua tossa ajassa, mikäli ei kovin kauan joudu etsimään dippatyöpaikkaa. Eikä hiero kovin kauan sitä dippaa. Suosittelen tutustumaan sellaisiin yhtä aikaa aloittaneisiin, joilla on samat tavoitteet eli valmistuminen hyvillä arvosanoilla em. aikataulussa. Ainakin omasta mielestä sopivalla porukalla on helpompi käydä kurssit, esim. laskemalla kotitehtäviä yhdessä jne. Omalla kohdalla kävi monesti niin, että osasin jonkun asian hyvin ja pystyin opettamaan sen muille, kun taas joku toinen osasi jonkun muun asian. Ja monissa kursseissahan joutuu tekemään harkkatöitä ryhmässä. Jos on sopiva porukka kasassa, niin nekin menee kivuttomammin. Toki jos tykkää yksin opiskelusta, niin ei siinäkään mitään vikaa ole.Mitä mieltä pakkislaiset on valmistumisesta DI:ksi esim. 4-4,5 vuodessa? Oon nyt TTY:llä koneella fuksina ja kun on tuota menoa nyt muutaman päivän katsonut ja juttuja kuunnellut, niin melko monella on päällä sellainen 10 vuoden valmistumistahti ekoina vuosina ja sitten lopuksi väännetään niska limassa hommia, että joskus päästäis uloskin koulusta. Itseäni ei hirveästi jokapäiväinen biletys ja yleinen elbaaminen kiinnosta, vaan oon sellainen luonne, että haluan tehdä kunnolla töitä asioiden eteen ja saada jotain aikaan. Tutoreiden mielestä 5 vuottakin on lyhyt valmistumisaika ja vaatii hirveästi panostusta, mutta itse vähän skeptisesti suhtaudun siihen väitteeseen ainakin muun kuulemani perusteella.
.
.
.