Minkälaisia kandidaatintöitä pakkiksen DI-opiskelijat ovat tehneet vuosien varrella? Oletteko päässeet yritykseen tekemään kandia jonkinlaisella palkkauksella vai onko yleensä tapana tehdä koululla jokin pöytälaatikkokandi? Kovin monen en ole ainakaan kuullut puhuvan kandin tekemisestä yritykselle.
Mulla on vielä kandiin aikaa vuoden verran, mutta on jo alkanut kiinnostamaan eri vaihtoehdot sen suhteen. ;)
Suurin osa tutuista on tehnyt kandin koululle (minä itse mukaan lukien.) Yksi kaveri teki kandin firmalle ja se lähti hieman lapasesta ja tuotti aika paljon ylimääräistä työtä.
Ongelmahan firmaan tekemisessä on lähinnä se, etteivät firman ja koulun näkemykset kandin sisällöstä välttämättä kohtaa (sama ongelma on tietysti dipan aiheesta ja sisällöstä vääntäessä.) Kandityössässa ongelma vaan tuppaa olemaan isompi, koska firmoilla ei oikeastaan ole hajua kandin laajuudesta/sisällöstä/pointista, koska se on ollut olemassa niin lyhyen aikaa.
Mutta en epäile, etteikö pelimies saisi väännettyä smoothisti kandia johonkin firmaan. Eri asia sitten on onko se sen arvoista.