TKD vs. CKD

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
47
Moi!

Kiinnostaisi muiden kokemukset ja mielipiteet lähinnä TKD:stä (targetted ketogenic diet) ja CKD:stä (cyclic ketogenic diet).

Olen aloittanut SKD:llä (standard ketogenic diet) ja tarkoitus olisi kahden viikon jälkeen jatkaa TKD:llä tai CKD:llä, mutta en ole vielä varma kummalla. Molemmissa tuntuu olevan puolensa. Siksi haluaisinkin kuulla muiden mielipiteitä tai kokemuksia aiheesta. Tavoitteenani on siis poltaa rasvaa tehokkaasti minimoimalla lihaskato.

Kiitos kaikille vastanneille!

Ainiin ja sellainen vielä, että onko joku kokeillut (lyhyemmän) tankkausjakson, esim. 12-24 h, yhdistämistä TKD:hen tai pre/post-training hiilaritankkausta CKD:hen? Ja olisiko näissä mitään järkeä teidän mielestänne?

mercurian sanoi:
Olen aloittanut SKD:llä (standard ketogenic diet) ja tarkoitus olisi kahden viikon jälkeen jatkaa TKD:llä tai CKD:llä, mutta en ole vielä varma kummalla. !

Miksi?

Luulisin että rasva palaisi parhaiten+nopeiten jos pysyisit syvässä ketoosissa koko dieetin ajan. CKD:lla ketoositilasi keskeytyy, mutta TKD:lla ei välttämättä (riippuen tankkauksen määrästä ja ajoituksesta).

Itse olen kokeillut SKD:ta ja CKD:ta. Normaalissa ketoositilassa salitulokset laskivat hivenen noin viikon kuluttua viimeisestä hiilihydraattiannoksesta. CKD:n sisältävän 1-2 vuorokauden tankkauksen aikana tulokset/voimat nousevat yleensä alkuperäiselle lähtötasolle lihasglykogeenivarastojen täyttymisen johdosta. Itse kuitenkaan en koe tarpeellisena pitää hiilaritankkauksia tulosten hetkellisen laskemisen takia. Tietty jos et jaksa henkisesti syödä low-carb safkoja useita viikkoja niin CKD kannattaa.

Ymmärtääkseni TKD ja CKD ovat suotuisampia anabolian kannalta. Lisäksi itselläni (ainakin tuntemusten perusteella) CKD:ssä 24 h tankkauksen jälkeen ketoosi lähti nopeasti uudelleen käyntiin. TKD:tä en ole kokeillut koskaan. Haluaisinkin tietää muiden kokemuksia erityisesti TKD:stä, mutta myös CKD:stä. Perusketo on minulle jo tuttu, ja CKD myös jossain määrin, ja molemmat toimivat OK, siksipä myös TKD kiinnostaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom