Tisseihin kokoa nopeasti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäköhän mahtaa olla paras massaliike rintalihaksille? Kun ne tahtoo pikkuhiljaa jäädä jälkeen muista yläkropan lihaksista, en vaan saa kasvamaan niitä kunnolla. Kerran viikossa olen rintalihaksetkin treenannut, aika kovaa, 5-8 sarjaa ja 6-12+ toistoa, jokatoinen vko enemmän ja jokatoinen vähemmän toistoja.
En tiedä mistä kiikastaa mutta neuvoja ottaisin mielelläni vastaan :)

Treenaa rinta ja ojentajat erikseen. Ojentajapäivänä sitten kapeaa penkkiä niin rinta saa toissijaista rasitusta tällöinkin.

Hio tekniikka kuntoon niin tisut on hellänä liikkeellä kuin liikkeellä.

Mielestäni lihakset tarvii useammin rasitusta kuin kerran vkossa. Tee 3-jakoisella, siten että ehtii juuri sopivasti palautua. Itse teen 3-jakoisen läpi 5päivässä.

Osaisko joku neuvoo mulle mite penkissä sais jotai tuntumaaki rintaan, en nimittäin saa ikinä yhtään tuntumaa rintaan sillä liikkeellä :I

alkuun penkkiä leveällä oteella 5*10 suht. kovilla painoila
ylätaljaa eteen ja taakse 5*10 (leveä yläselkä saa tisutkin näyttämään suuremmilta)
lopuksi vipunosto täysillä vaikka 4-5*8-10 kunnon venytyksentunteella, asennot joko maaten tai esim. "vatsapenkissä" (se juttu missä ollaan pää polvien alapuolella selällään) isot painot ja kunnon venytys

tässä järjestyksessä
lopputuloksena mukava tuska ja riittävä kasvuärsyke
lepoa ja ruokavaliota unohtamatta
toista joka kolmas päivä ja lisää painoja jos/kun ei treenin jälkeen enää tunnu pahalta (lievä kipu ja pahoinvointi)

onhan sitte tuo peckdeck, jota paljon kehuvat... siitä ei omakohtaista kokemusta

jospa näistä olisi apua kuppikoon kasvattamiseen :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse olen hylännyt perus penkin lähes kokonaan rintaliikkeenä ja korvannut sen käsipainoilla.itse saan paremman tuntuman just kässäreillä tehtynä.ihan kokeilemisen arvonen jos meinaa normipena maistua puulta.Massaliikkeenä käytän siis tuota ja loppupumpin haen flyersilla.venyttää just hyvin treenin lopuksi.

Tosta käsipainoihin jumittumisesta on kauaskantoiset seuraukset, kun 10 vuodenkin jälkeen vierastaa penkkiä ja aina tekee käsipainoilla. Ensin perusmassaliikkeet kuntoon ja sitten hiominen kässäreillä. Penkki on vaikea liike, ei se ole helppoa heti alusta. Sitä pitää harjoitella ja hioa. Lapaluut taakse, kova kaari, rintalastan päälle tanko. Ei pidä luovuttaa liian helpolla ja esim valittaa että on liian pitkät kädet.

Kerkeääkö kaikki lihakset palautua jos treenaan kaikki lihakset 2krt/vko? Itsekin haluaisin vähän potkua rintoihin. Voisi tehdä hyvää, mutta sitten kyllä kaikki lihakset. Mikä olisi järkevä jako? Tällä hetkellä rinta/olat, Selkä/hauis, Jalat, Ojentajat-vatsa-alaselkä.. Perusliikket. Massaliikkeissä pääpaino. Sarjat 3-4, toistot 8-12..

Terminator2 sanoi:
Tosta käsipainoihin jumittumisesta on kauaskantoiset seuraukset, kun 10 vuodenkin jälkeen vierastaa penkkiä ja aina tekee käsipainoilla. Ensin perusmassaliikkeet kuntoon ja sitten hiominen kässäreillä. Penkki on vaikea liike, ei se ole helppoa heti alusta. Sitä pitää harjoitella ja hioa. Lapaluut taakse, kova kaari, rintalastan päälle tanko. Ei pidä luovuttaa liian helpolla ja esim valittaa että on liian pitkät kädet.

Samaa mieltä, käsipainot ovat hyvä lisä, mutta mielestäni se ns. pääliike pitäisi olla tasa- tai vinopenkki tangolla ja käsipainoilla sitten näiden jälkeen. Tangon avulla ne suuret raudat liikkuu ja takuulla käsipainoja turvallisemmin (käsipainojen saattaminen alkuasentoon ja sarjan jälkeen pois).

Yhdistin parin EMG-tutkimuksen tulokset. Rintalihasten aktivoituminen:

1) Decline dumbbell presses - 93%
2) Incline dumbbell presses - 91%
3) Decline barbell presses - 89%
4) Pushups between benches - 88%
5) Flat-bench dumbbell presses - 87%
6) Flat-bench barbell presses - 85%
7) Flat-bench flyes - 84%
8) Pec deck - 76%

Moninivelliikkeet voittavat eristävät liikkeet, vapaat painot voittavat koneet, käsipainot voittavat levytangon ja kallistetut penkit voittavat tasapenkin.

MKM sanoi:
Yhdistin parin EMG-tutkimuksen tulokset. Rintalihasten aktivoituminen:

1) Decline dumbbell presses - 93%
2) Incline dumbbell presses - 91%
3) Decline barbell presses - 89%
4) Pushups between benches - 88%
5) Flat-bench dumbbell presses - 87%
6) Flat-bench barbell presses - 85%
7) Flat-bench flyes - 84%
8) Pec deck - 76%

Moninivelliikkeet voittavat eristävät liikkeet, vapaat painot voittavat koneet, käsipainot voittavat levytangon ja kallistetut penkit voittavat tasapenkin.

Noilla ei käytäönnössä ole juurikaan mitään virkaa. Noissa unohdetaan täysin miten suurella kuormalla missäkin liikkeessä pystytään lihasta rasittamaan. Aikaisemmin olen noista keskustellut useamman kanssa ja tullut siihen tulokseen, että noilla voi viskata vesilintua.

Mike sanoi:
Noilla ei käytäönnössä ole juurikaan mitään virkaa. Noissa unohdetaan täysin miten suurella kuormalla missäkin liikkeessä pystytään lihasta rasittamaan. Aikaisemmin olen noista keskustellut useamman kanssa ja tullut siihen tulokseen, että noilla voi viskata vesilintua.

Niinpä, ainkin jos verrataan esim. tasapenkkiä kässäreillä tai tangolla. Jos on samat raudat, niin sitten on varmasti verrannollinen, mutta tangolla tehdyssä liikkeessä pystyn itse käyttämään ainakin kolmanneksen suurempaa painoa mitä käsipainoilla.

Kumpi sitten on rintatreenissä tärkeämpää?

Tuntuma ja se että liike menee täysin oikealle lihakselle (esim penkki käsipainoilla) vaiko isommat romut tangolla, jolloin liike menee osittain myös etuolkapäille ja ojentajille?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom