Tietovisailua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas Helsinki -keskeinen kysymys...

Kysymys 9.

Helsingistä pitäisi tätä nykyä löytyä ainakin kahdeksan katuosoitetta, jotka alkavat jonkun maan pääkaupungin nimellä. Mitä nämä osoitteet mahtavat olla?

Muoks: Korjaan, ainakin 15 kpl. Ja siis osoitteen ei tarvitse päättyä katu -sanaan.

(niitä saattaa toki löytyä enemmänkin)
Ymmärsinköhän kysymyksen väärin, kun veikkaan, että yksin Helsinginkadulta löytyy varmasti yli 15 kpl katuosoitteita. Siis H.katu 1,2,3... Sitten vielä Tukholmankadulta lisää.

12. Missä "tavarassa" voisit nähdä muutamia vuosia sitten nuo tuntemattoman sotilaan loppu sanat (ei, en tarkoita kirjaa:jahas: )?

13. Kuinka paljon painaa kuutio ilmaa?

Kysymys 8.

Väittävät, että Suomesta löytyy 15 kpl olympiavoittajia, joiden etunimi ja sukunimi alkavat samalla kirjaimella. Keitä nämä henkilöt ovat?

(Itse en tiedä oikeaa vastausta tähän kysymykseen)

1. Mika Myllylä Hiihto 1998
2. Kaarlo Kangasniemi Painonnosto 1968
3. Jyrki Järvi Purjehdus 2000
4. Marjo Matikainen Hiihto 1988
5. Heikki Hasu Yhdistetty ?
6. Sylvi Saimo Melonta 1952

Enempää ei muista, joku viisaampi voi jatkaa.

12. Missä "tavarassa" voisit nähdä muutamia vuosia sitten nuo tuntemattoman sotilaan loppu sanat (ei, en tarkoita kirjaa:jahas: )?

12. 20mk setelissä ...Helppo :D

13. reilu kilo, riippuen paineesta ja lämpötilasta.

Ymmärsinköhän kysymyksen väärin, kun veikkaan, että yksin Helsinginkadulta löytyy varmasti yli 15 kpl katuosoitteita. Siis H.katu 1,2,3... Sitten vielä Tukholmankadulta lisää.

Joo ymmärsit, tai sit mun ulosanti oli huono. Eli haetaan vaan pelkkiä "kadun, kujan tms." nimiä ilman talonumeroita. Itse asiassa tuli nyt mieleen, että niitä löytyy ainakin 16kpl.

Mutta jos neljäkin tietää, niin se on hyvin, sillä nämä 12 muuta ovat uusia osoitteita. Kartasta löytyy... ;)

Kysymys 8.

Väittävät, että Suomesta löytyy 15 kpl olympiavoittajia, joiden etunimi ja sukunimi alkavat samalla kirjaimella. Keitä nämä henkilöt ovat?

(Itse en tiedä oikeaa vastausta tähän kysymykseen)

Ei selvinnyt kaikki ilman googlen apua, mutta näyttäisi tuo alkuperäinen väite olevan paskapuhetta. Löytyi vain 12. Vai missasinko jonkun? Eräs kaveri on kaksinkertainen voittaja...pitäisköhän se laskea tuplasti mukaan(?). Mutta silloinkaan ei päästä 15:a.

Ekman, Eugen (voimistelu -60)

Hasu, Heikki (yhdistetty -48) (tupla)

Järvi, Jyrki (purjehdus -00)

Kangasniemi, Kaarlo (painonnosto -68)

Karppinen, Klaes (hiihto -36)

Koskelo, Kaarlo (paini -12)

Lehtinen, Lauri (yleisurheilu -32)

Matikainen, Marjo (hiihto -88)

Myllylä, Mika (hiihto -98)

Saimo, Sylvi (melonta -52)

Salmi, Sulo (voimistelu -48)

Suvio, Sten (nyrkkeily -36)

Ja sitten toi mun osoitejuttu, joista löytyy pääkaupungin nimi, on vähän tulkinnanvarainen. Eli mä olen laskenut erikseen esim. osoitteet Helsinginkatu, Helsinginkuja (= 2kpl).

Joku taas voi tulkita asian niin, että jos pääkaupunki on esiintynyt vastauksessa jo yhden kerran, niin tuota toista eripäätteistä ei enää lasketa mukaan. Tällä logiikalla niitä löytyy vähemmän kuin tuo 16kpl.

Kysymys 14.

Mitä sellaisia suomen kielen adjelktiiveja on, jotka päättyvät e -kirjaimeen?

(Väittävät että niitä on 8kpl. Itse en tiedä kuin muutaman)

15.
Ståhlberg, Relander, Svinhuvud, Kallio, Ryti, Mannerheim, Paasikivi, Kekkonen, Koivisto, Ahtisaari, Halonen
Just pari päivää sitten muistelin näitä :D

16. Mitkä henkilöt ja kuvat olivat vuonna 1963- ja 1986-julkaistuissa markkojen setelisarjassa? (Helppo jos googlettaa, mutta muistaako joku)

15.
Ståhlberg, Relander, Svinhuvud, Kallio, Ryti, Mannerheim, Paasikivi, Kekkonen, Koivisto, Ahtisaari, Halonen
Just pari päivää sitten muistelin näitä :D

Hienosti ja oikein meni. Haluan uskoa, että kaikki tuli ulkomuistista.

Tuota toista en muistanut silloin kun näitä ekan kerran mietin, ekankin kirjoitin väärin silloin. Nyt ne oli muistissa näköjään oikein :)

Joihinkin kysymyksiin ei näköjään vastata lainkaan, mutta ehtiihän sitä...

Kysymys 17. Mikä on Mohammad Alin oikea nimi?

17
Cassius Clay (en tiedä miten kirjoitetaan oikein. Miljoonasateen biisistä sen aina muistaa)

Ollaanko me ainoot täällä...? :wall: :david:

Kysymys 18.

Minä vuonna naiset pääsivät ensimmäistä kertaa suorittamaan asepalvelusta Suomessa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom