Tietovisailua

Se oli se jousiammunta, idea tos kysymykses olikin se, et Rautavaara on voittanu siin keihääs olympia kultaa ja silloin ei viel järjestetty mm-karkeloi yleisurheilus.

25. Minä vuonna järjestettiin ensimmäiset yleisurheilun MM-kisat ja missä?

Ja ei kai näis kysymyksis oo mitää järkee jos googlel vastausii hakee, tai sit vois olla erikseen hae vastaukset netistä-kysymykset

1983 Helsinki,olin siellä :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se oli se jousiammunta, idea tos kysymykses olikin se, et Rautavaara on voittanu siin keihääs olympia kultaa ja silloin ei viel järjestetty mm-karkeloi yleisurheilus.

Voi jeesus tuo olisi kyllä pitänyt tajuta. :wall:

26.Kuka menetti 10-ottelun (ja 5-ottelun) olympiakullan 1912 kisoista "ammattilaisuuden" vuoksi?

tää on aika paha.

26.
Jim Thorpe
oli saanut rahaa baseballin pelaamisesta
joten hylättiin. Googletin "stockholm 1912 decathlon", joten laitoin vastauksen piiloon.

28. Kuka näyttelijä mursi nuorena molemmat ranteensa pelatessaan jääkiekkoa? Googlaaminen on suotavaa.

Aika vakio baarikyssäri

29. Montako vastapuolen pelaajaa täytyy jalkapallossa olla hyökkääjään edellä, ettei tilanne ole paitsio?

28. Kuka näyttelijä mursi nuorena molemmat ranteensa pelatessaan jääkiekkoa? Googlaaminen on suotavaa.

"Kristen Bell broke both her wrists playing hockey."

Tottelin ja Googlasin. Ei ollut muuten harmainta aavistusta...

Aika vakio baarikyssäri

29. Montako vastapuolen pelaajaa täytyy jalkapallossa olla hyökkääjään edellä, ettei tilanne ole paitsio?

Kaksi, maalivahti+kenttäpelaaja

Kysymys 9.

Helsingistä pitäisi tätä nykyä löytyä ainakin kahdeksan katuosoitetta, jotka alkavat jonkun maan pääkaupungin nimellä. Mitä nämä osoitteet mahtavat olla?

Muoks: Korjaan, ainakin 15 kpl. Ja siis osoitteen ei tarvitse päättyä katu -sanaan.
(niitä saattaa toki löytyä enemmänkin)

Löytyy helposti, kun melkein kaikki on arabian kulmilla:
Berliininkatu, -kuja, -piha
Brysselinkatu
Lontoonkatu, -kuja, -piha
Pariisinkatu, -kuja, -piha
Roomankatu, -piha
Kaironkatu
Damaskuksentie (hyväksyttäneen?)
+Helsinginkatu ja -kuja, Tukholmankatu
ja Tallinnanaukio!

Jos pihoja ja aukioita ei lasketa, niin 13. Muuten hurjat 18.

Löytyy helposti, kun melkein kaikki on arabian kulmilla:
Berliininkatu, -kuja, -piha
Brysselinkatu
Lontoonkatu, -kuja, -piha
Pariisinkatu, -kuja, -piha
Roomankatu, -piha
Kaironkatu
Damaskuksentie (hyväksyttäneen?)
+Helsinginkatu ja -kuja, Tukholmankatu
ja Tallinnanaukio!

Jos pihoja ja aukioita ei lasketa, niin 13. Muuten hurjat 18.

Sanoiko kukaan Sofiankatua...? ;)

9.
Edelleen loytyy yksi Bern-alkuinen katu.
Ja jos Alankomaiden hallintokaupunki Haag lasketaan mukaan, tuon alkuisia on kuusi kappaletta.

(Kaupungit keksin itse, mutta luvut lunttasin.)

14. Ahne, terve, tuore, tiine, viime, pelle, kade, beige, ihme. Siinä olisi 9kpl.

Ainakin kade on slangisana vrt. jäätelö/jäde, varsinainen adjektiivihan on kateellinen. Ihme taas lyhentymä esim. ihme tyyppi vrt. ihmeellinen tyyppi, ihme "oikeana" sanana = Tapahtui ihme.

edit. Hienoa, että 900. viesti on pilkun viilaamista, ominta meikäläistä :D

Miten viime on muuten adjektiivi. Oon tosi ahne, oon tosi viime... Wtf.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom