Tietous

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abine
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo usein kysytään paljon on kehittynyt treenipainojen, massan tai kireyden kans, mutta tuli sellaanen mieleen että paljon ootta kehittyny henkisesti, onko tietoutta tullu paljon lisää vai onko sitä ollu jo valmiiksi paljon (punttiharrastuksen aloituksessa).

Ite olin aivan pihalla kaikista asioista ja sen kyllä huomaa varmaan ekoista postauksistani (ja varmaan nykyisestäkin), mutta nykyään haltsaan kaikki perusjutut: lisäravinteet, eri treenimenetelmät, liikkeet ja muut oleelliset. Mutta sitte kun mennään oikeen tieteellisiin termeihin ja muihin vastaaviin niin en tiiä enemmpää kun biologiantunneilta päähän on jääny... :confused:

Mutta kertokaa kuinka paljon, missä välissä, mistä, ja kuinka helposti tietous on tullu.

Ps. pakkis on oikea aarrearkku tässä hommassa!

Itelläni on kanssa jo kaikki perus jutut hallussa, toisin kuin silloin 2 vuotta sitten. Huomaa hyvin, miten motivaatio vaikuttaa oppimiseen, meinaan opin kaikki body asiat ensi lukemalta, toisin kuin koulu-jutut. Kyllä täältä silti oppii melkein päivittäin uusia asioita. Mulle on tullut erityisesti tavaksi pyydystää kaikkea hifi tietoa.

Nuo tuollaiset perusjutut taitaa olla aika lailla hallussa. Käytännön kokemus nyt tietenkin puuttuu tässä vaiheessa. Kun kerta melkein kaikilla tyyleillä kehittyy, niin on paha alkaa arvaamaan, että mikä sitten toimii itsellä parhaiten. Sillä tiedolla ei tosin tässä vaiheessa tee niin paljoa.

Joskus koitin lukea jotain tieteellisempiä juttuja, mutta ei niistä jäänyt mitään päähän. Keep it simple, stupid.

Itellä ei kans ollu yhtään hajua mistään ennen ku aloin lukeen pakkista..Nyt sitä tietoo tulee pikkuhiljaa lisää aina.

Ehkä eniten tieto on karttunut itse podareista sen ajan mitä pakkiksessa oon pyörinyt. Pakkotoisto on eritoten rikkonut aika hyvin perinteisten podarin steoreotypiat. Varmasti monet on joskus ajattellu että podarit on tyhmiä, verbaalisesti lahjattomia ja punttis on niille oikea paikka, koska siinä rautaa heilutellessa ei tarvitse älyäkään pahemmin. Oikeesti, tuntuu että podarit on niitä asiallisimpia tyyppejä ja täällä on sairaan hyvää porukkaa! :kippis1:

Ja se, että treenaus on oikeesti helvetin monimutkaista hommaa. Oletaan esim. että joku äijä on lähellä omaa teoreettistä maksimiaan penkissä, niin miten siitä saa puristettua ne muuta kilot vielä ylöspäin? Mitkä liikkeet sopii itelleen parhaiten, treeniohjelmat, treenijaot, toistot/sarjat..jne. Millä löytää se optimaalisin treeni itselleen että vielä kehittyis.

Parasta tässä hommassa onkin se että saa olla itsensä herra. Kukaan ei tuu sanoo sulle mitä sä teet ja miten sä teet. Pitää ite funtsia asioita ja miettiä miten kehittyis entistäkin paremmin ja paremmin.

Hups. Nyt meni kyllä :offtopic: että heilahti.

Ennen kun en lukenu pakkista niin luulin tietäväni kaiken oleellisen treenamisesta.Mutta kun aloin lukee sitä niin huomas että ei tiedä oikeen mitään.2 vuotta olen lukenu pakkista ja paljon on tullu tietoa ja aina löytyy jotain uutta punttaukseen.Tää pakkis on niin vitun mahtava :rock:

kyllä se tietous on karttunut suurimmaksi osaksi pakkikselta :worship: ja tietenkin salilta muiden nostajien juttuja kuuntelemalla. tekniikkajutut alkaa olee aika lailla hallinnassa ainakin noin teoriapuolella, toisella puolella taas ravintotietous on aika heikolla pohjalla, mitä nyt ihan perustiedot on kondiksessa. silloin kun punttaamisen aloitti niin ei ollut kyllä tietoa mistään eikä mitään ja se kyllä heijastui suuresti alkuvaiheen treeneihin. kyllähän se niin on että jo pelkkä tieto on (yli) puolet kehitystä.

voi olla että en oo huomannut mutta eikö olisiko hyvä idea että joitakin perusjuttuista tehtyjä tutkimuksia voisi laittaa tänne niinku stickiksi tai mitä onkaan että ne on aina täälä?
voisi olla muutama ainakin ravintoaineista, proteiinit, hiilarit jne. ja niissä voitaisiin vähän enemmänkin syventyä niihin.
itse kun googlettaa niin ei aina tiedä luottaako tietoon vai ei

Pakko myöntää että olisin täydellinen n00b ilman pakkista.
Nyt pääsee jo kavereille vähän pätemään tietoudellakin ja kysellään asioista ja pistetään tekemään reeniohjelmiakin :P

Bloo sanoi:
Nyt pääsee jo kavereille vähän pätemään tietoudellakin ja kysellään asioista ja pistetään tekemään reeniohjelmiakin :P

Sama. Kaverit vaan naureskelee, kun kerron jotain ravintotietoutta. Vaikkei ole kuin perusasiat tiedossa, niin niilläkin tiedoilla pääsee jo paljon pitemmälle. Toisaalta joskus tuntuu, että ei tiedä vielä mitään, kun sattuu lukaseen vaikkapa hulmin juttuja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suurimman osan tiedoista oon mäkin saanu pakkikselta. Ennenkuin löysin tänne, niin sain tietoa enimmäkseen kavereilta salilla ja joistain paskoista kirjaston kirjoista, eli ihan alkeet oli hallussa, mutta ei yhtään enempää. enhän mä vieläkään tiedä paljoa paskaakaan, mutta silti pirusti enemmän kuin ilman pakkista. Helvetin hyvä palsta tää kyllä on :rock:

"Any learning experience can greatly be enhaced once you grasp the simple idea that YOU are fully responsible for your own development". Siinä lie kaiken A ja O.

Oppia on vaikka muille jakaa, mutta kun ei itse toteuta niitä oppeja orjallisesti niin ei tule kehitystäkään siinä määrin kun toivoisi. Yhtä saatanan sahaamista vuodesta toiseen kun ei ole pitkäjänteisyyttä :(

Mie aloin oppia siinä vaiheessa kun heitin "isojen poikien" opit huit helevettiin. Ja rupes muute lihaksetkin kasvaan sillo. Perustiedot on nyt ihan jotenkuten hallussa ja olenkin nyt lähi aikoina treenannu back to the basics meiningillä..

Itse olen täällä pyörinyt jo vähän yli vuoden ja täytyy sanoo että tiedot on ihan eri planeetalta nyt verrattuna vuoden takaseen. Ja varsinkin ravinnon osalta, treenistä nyt on oppinut treenaamalla, lukemalla kirjallisuutta yms. mutta noi ravintojutut oli suoraan hanurista vielä vuosi sitten.

suortti sanoi:
Itelläni on kanssa jo kaikki perus jutut hallussa, toisin kuin silloin 2 vuotta sitten. Huomaa hyvin, miten motivaatio vaikuttaa oppimiseen, meinaan opin kaikki body asiat ensi lukemalta, toisin kuin koulu-jutut. Kyllä täältä silti oppii melkein päivittäin uusia asioita. Mulle on tullut erityisesti tavaksi pyydystää kaikkea hifi tietoa.

Tuon olen itekin huomannu. Päähän tarttuu kaikenlaista hifistelyä ja lihasten latinankielisiä nimiä kertalukemalla kun taas esim. lukion ruotsissa ei jää mitään päähän vaikka kuinka hinkkaisi.

Olin ennen pakkikselle eksymistä lukenut kaikki saatavilla olleet (suomenkieliset) bodykirjat läpi. Sanoisin että tiedot on tähän mennessä saatu ihan sixty-fifty täältä ja muualta.

Sukulaku sanoi:
. lukion ruotsissa ei jää mitään päähän vaikka kuinka hinkkaisi.
Se voi olla vähä motivaaviokysymys, että sun pitää vaan uskaltaa tykätä ruattinkielestä. :lol2:

Kyllä sitä itselläänkin suurinpiirtein nuo perusjutut hallinnassa on (tässä vaiheessa SUURKIITOS pakkotoistolle ja sen asiantuntevalle väelle joka on neuvonut tietämätöntä hardea monenmonta kertaa), ehkä ainut puute treenissäni on että en vaihtele sitä tarpeeksi usein vaan treenaan aika pitkään samalla ohjelmalla, toisaalta mitä sitä turhaan vaihtamaan jos kerran tulosta tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom