Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Biospatteri? patteri? :D
Biospatteri = patteri
cmos+battery.gif

Tällä tavalla saa muuten nollattua myös biosin salasanan, jos joku älypää on koneen sellaisella lukinnut...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Biospatteriin liittyen täytyy sanoa että vaikka monen aikaa olin tietokoneiden kanssa härvännyt niin hämmästys oli melkoinen kun ekaa kertaa konetta käynnistäessä tuli ilmoitus että Low battery tjsp :D Olin varma että joku virus on koneelle pesiytynyt.

Kysytääs täällä ku ei muutakaan paikkaa keksi. Eli, millä ohjelmalla pystyn kattomaan videoita jotka on kuvattu mun kännykällä (sony ericson k800i). Bsplayer ei toista videota, mutta VLC media player toistaa, tosin ilman ääniä! Eli nyt tarvittais joku millä saa kuvan näkymään ja äänet kuulumaan...Nämä tiedostot on MOV nimisiä, joten pitäiskö ne kenties muuttaa jotenki AVI muotoon?

Kysytääs täällä ku ei muutakaan paikkaa keksi. Eli, millä ohjelmalla pystyn kattomaan videoita jotka on kuvattu mun kännykällä (sony ericson k800i). Bsplayer ei toista videota, mutta VLC media player toistaa, tosin ilman ääniä! Eli nyt tarvittais joku millä saa kuvan näkymään ja äänet kuulumaan...Nämä tiedostot on MOV nimisiä, joten pitäiskö ne kenties muuttaa jotenki AVI muotoon?

QuickTime playerihän nuo toistaa eli tuolta vaan lataamaan: http://www.apple.com/quicktime/download/win.html

Ja jos ei nappaa quicktime playeria asentaa niin quicktime alternative kodekit hoitaa homman

Miten dossin komennot menee: Jos haluan kopioida mp3:sia dvd:ltä (windows kusee homman, kokeilen noin), niin kirjoitan vaikka "copy (piip, jolla se ottaa kaikki alihakemistot ja tiedostot mukaan) e:\garbage d:\mp3"

Nopeimmalle kahvia ja pullaa.

Tilasin tossa uuden tietokoneen, mutta kun mulla on tässä nykysessä kaikki wintoosat sun muut ohjelmat jo asenneltuna, niin voinko mä vaan tökkästä tästä koneesta kovon siihen uuteen koneeseen sitten kiinni ja kaikki toimii niinku normaalistikki? Biossistahan piti laittaa se master/slave asetus, mutta tarviiko muuta?

Miten dossin komennot menee: Jos haluan kopioida mp3:sia dvd:ltä (windows kusee homman, kokeilen noin), niin kirjoitan vaikka "copy (piip, jolla se ottaa kaikki alihakemistot ja tiedostot mukaan) e:\garbage d:\mp3"

Nopeimmalle kahvia ja pullaa.

Olisikohan xcopy /e e:\garbage d:\mp3 ?
Ei jaksa testata.

Voinko luoda MS Accessissa makron joka kopioi tiedonsyöttölomakkeesta tiedon tietyn taulukon tietyn kentän tiettyyn tietueeseen? Eli minulla on tiedonsyöttölomake johon ihan normaalisti pudotusvalikoilla yms kerään tietoja taulukoista johon lomake pohjautuu, mutta kuinka saan tiedot tallentumaan toiseen taulukkoon. Lomakkeella on yksi pudotusvalikko, josta yhden arvon valitsemalla tulevat sitä vastaavat tiedot lomakkeen kolmeen muuhun kenttään. Tämä menee ihan oikein, mutta ainoastaan pudotusvalikosta valittu tieto tallentuu siihen taulukkoon mihin pitääkin, nämä kolme muuta arvoa eivät tallennu vaikka lomakkeella näkyvätkin. What´s wrong?

Varmasti todella selkeä selitys mutta jos joku osaa yhtään auttaa niin
:kippis1:

Näyttö tummuu

Viikonlopun jälkeen tulin kämpille ja hetken täs konetta näppäilin kun huomasin, että ikäänku näyttö olis normaalia tummempi ja mietin missä vika :curs: Säädin kirkkautta ja kontrastia joka suuntaan mutta ei parantanu tilannetta. Aivan ku olis joku valo paskana tuosta näytöstä.

Noh tässä äsken media playerillä videota katsoessa huomasin, että kun laittaa media playeristä näytön "koko näyttö"- tilaan, värit tulee normaaleiksi!!! Sitte ku playerin sammuttaa, värit tummuu taas :curs:

Olis kiva, jos joku viisaampi osais sanoa, mistä johtuu tällänen vika? :eek:

Viikonlopun jälkeen tulin kämpille ja hetken täs konetta näppäilin kun huomasin, että ikäänku näyttö olis normaalia tummempi ja mietin missä vika :curs: Säädin kirkkautta ja kontrastia joka suuntaan mutta ei parantanu tilannetta. Aivan ku olis joku valo paskana tuosta näytöstä.

Noh tässä äsken media playerillä videota katsoessa huomasin, että kun laittaa media playeristä näytön "koko näyttö"- tilaan, värit tulee normaaleiksi!!! Sitte ku playerin sammuttaa, värit tummuu taas :curs:

Olis kiva, jos joku viisaampi osais sanoa, mistä johtuu tällänen vika? :eek:

Onko sulla kuvaputki vai TFT? Jos on kuvaputki niin paina degauss-nappia

Voinko luoda MS Accessissa makron joka kopioi tiedonsyöttölomakkeesta tiedon tietyn taulukon tietyn kentän tiettyyn tietueeseen? Eli minulla on tiedonsyöttölomake johon ihan normaalisti pudotusvalikoilla yms kerään tietoja taulukoista johon lomake pohjautuu, mutta kuinka saan tiedot tallentumaan toiseen taulukkoon. Lomakkeella on yksi pudotusvalikko, josta yhden arvon valitsemalla tulevat sitä vastaavat tiedot lomakkeen kolmeen muuhun kenttään. Tämä menee ihan oikein, mutta ainoastaan pudotusvalikosta valittu tieto tallentuu siihen taulukkoon mihin pitääkin, nämä kolme muuta arvoa eivät tallennu vaikka lomakkeella näkyvätkin. What´s wrong?

Varmasti todella selkeä selitys mutta jos joku osaa yhtään auttaa niin
:kippis1:
Onko niitä kolmen kentän tietoja pakko tallentaa sinne toiseen tauluun, jos sulla kerran on jo olemassa ne siinä taulussa, mistä tiedot lomakkeelle poimitaan? Eihän siellä uudessa taulussa tarvitse olla muuta kuin se viiteavain, elikkäs pudotusvalikosta tallentuva tieto, jonka perusteella saat nää kenttien X,Y ja Z tiedot kyselyllä esiin.

Taulu A on se, mistä tiedot alunperin lomakkeelle poimitaan ja taulu B on tallennuskohde. Kun tarviit myöhemmin esille jonkin taulun B tietueen, valitaan nämä lomakkeella olleet kolme tietoa taulusta A tauluun B tallennetun viiteavaimen avulla. Jotenkin näin. Ehkä. :)

Huhhuh, olipa sekavaa tämäkin. :david:

Mitä tarkoittaa Megaupload ohjelman käytössä "Download limit exceeded" ilmoitus? Eli lataus ei onnistu, tulee tuo ilmoitus. Onko tilanne lopullinen vai muuttuuko se?

Sen kerran elämässä kun verkosta jotain yrittää ladata niin tässä ollaan. Eiköhän meidät vanhat tumpelot voisi viedä jonnekin saunan taakse.

Muutama .avi koneella jotka ei suostu toimimaan. Muilla ilmeisesti toimii. Onko jotain ohjelmaa että nään onko noi itse filut paskana vai puuttuuko multa jotku codecit?

Suositut

Back
Ylös Bottom