Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Siis mites toi ohjelma oikeen pelittää?
Saitko asennettua sen Mozillaan/Firefoxiin?

Jos sait, niin sitten pistät youtubessa soimaan sen videon jonka haluat ladata, ja painat selaimen alareunassa olevaa kuvaketta. Kyse ei ole siis itse sivulla olevasta kuvakkeesta, vaan tästä selaimen reunuksessa olevasta ikonista:

videodownloader-1.jpg

Tällöin saat ruudulla olevan videon latautumaan koneellesi. Itselläni se toimi ainakin hienosti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisiko kellään tiedossa windowssiin näppislukkoa? Sellaista kuin kännyissä on? Hiiren pitäisi kuitenkin toimia ja kuvan näkyä lukosta huolimatta.

Poika (11kk) on aika innokas painelemaan nappeja kun luen Pakkista sohvalla niin että kone on vieressä sohvapöydällä. Backspace ja page up ja down on vielä tuossa reunalla niin, että se osuu useimmiten nimenomaan niihin. ;)

Tää ei sua paljoa auta, mutta mulla on sama ongelma ja olen tulkinnut sen johtuvan mun palomuurista. Mä olen ratkaissut onkelman skypellä eli mesellä vaan kirjoitetaan, mutta muita ratkaisuja (helppoja ja yksinkertaisia) otetaan myös vastaan....

Palomuuri-onkelma epäilyttää, koska koneessa ei ole palomuuria. Modeemissa saattaa toki jokin olla...

Mistähän vois johtua että aiemmin lakkas yhtäkkiä netti toimimasta tässä koneessa ja myös toisessa, johon menee kans modeemista johto? Tai yhteys sinänsä oli muodostettu ja palomuuri oli havaitsevinaan jotakin liikettä välissä, mutta ei voinut esim. ladata tiedostoa tai surffata netissä. Sitä ennen oli netti toiminu ehkä aavistuksen tavallista hitaammin.
Palautin tietokoneen päivää aikaisempaan tilaan jollon alko netti toimia. Palautin kokeilun vuoksi vielä takaisin nykytilaan (jossa ei siis aikasemmin päässyt nettiin), mutta ongelma oli ratkennut siinäkin. Sekava selitys, mutta mistähän tuo vois johtua, että meni yhtäkkiä toimimattomaksi?

Tietäiskö kukaan viisaampi mistä voi johtua et messinger jumitti niin totaalisesti ettei sitä voi edes sulkea...se näyttää olevan tilassa : kirjautuu sisään...ei auta mikää...virheraporttikaan ei lähde matkaan...ja nyt lopetti media playerkin toimimasta????:curs:

Ja lisää.. Mikäköhän on kun yritän siirtää kaverin muistitikulta yhtä video-tiedostoa koneelle, niin kone keskeyttää kopioinnin ja valittaa jotakin "parametri ei kelpaa". Eli ei siis suostu siirtämään tiedostoa koneelle, mutta toiselle kaverille tuo tiedosto siirtyi ilman mitään ongelmia.

Mitä vittua? Nimim. epätietoinen Pohjanmaalta

Mistähän vois johtua että aiemmin lakkas yhtäkkiä netti toimimasta tässä koneessa ja myös toisessa, johon menee kans modeemista johto? Tai yhteys sinänsä oli muodostettu ja palomuuri oli havaitsevinaan jotakin liikettä välissä, mutta ei voinut esim. ladata tiedostoa tai surffata netissä. Sitä ennen oli netti toiminu ehkä aavistuksen tavallista hitaammin.
Palautin tietokoneen päivää aikaisempaan tilaan jollon alko netti toimia. Palautin kokeilun vuoksi vielä takaisin nykytilaan (jossa ei siis aikasemmin päässyt nettiin), mutta ongelma oli ratkennut siinäkin. Sekava selitys, mutta mistähän tuo vois johtua, että meni yhtäkkiä toimimattomaksi?

Jos sun nettisi oli vain rikki? Ei mitään tavanomaisesta poikkeavaa. Palveluntarjoaja sai piuhansa kuntoon joko sinä aikana kun buuttasit koneet tai mahdollisesti vähän ennen sitä, käynnistyksen yhteydessä käyttöjärjestelmä hakee nettiasetukset automaattisesti eli jos kaikki oli kunnossa niin Windows sai asetukset samantien.

Kokeile ensi kerralla vaikka vain kirjautumista ulos ja sisään, buuttia ei tarvitse tehdä. Tai käynnistä komentorivi ja kirjoita ipconfig /renew * ja katso mitä tekstiä tulee. Yleisin palveluntarjoajasta johtuva vika ilmoittaa itsensä hetken pohdiskelun jälkeen selittämällä jotain sekavaa DHCP-palvelimesta :)

Nyt meni sormi suuhun: Kovalevyllä olisi yksi wmv-videopätkä, ja haluaisin tehdä siitä dvd:n. Kuinka sellainen tehdään???

Originally Posted by Dippi
Saitko asennettua sen Mozillaan/Firefoxiin?

Jos sait, niin sitten pistät youtubessa soimaan sen videon jonka haluat ladata, ja painat selaimen alareunassa olevaa kuvaketta. Kyse ei ole siis itse sivulla olevasta kuvakkeesta, vaan tästä selaimen reunuksessa olevasta ikonista:

Tota toi kyseinen versio ei haluu latautua mun koneelle :( Mistä saa jonkun ton tyylisen ohjelman?

Nyt tuli uusi ongelma, miten saan selville minkä merkkinen äänikortti tässä koneessa on (kyseessä on tyttöystävän kone) ku koko äänikortti on kadonnu laitteiden listalta.. :david:

mites muuten ku konetta kellottaa ja menee vituiksi niin miten BIOSin asetukset sai nollattua? ku ei lähde koko kone enää päälle niin ei pääse BIOSiin. :D

Nyt tuli uusi ongelma, miten saan selville minkä merkkinen äänikortti tässä koneessa on (kyseessä on tyttöystävän kone) ku koko äänikortti on kadonnu laitteiden listalta.. :david:

Ihan omilla silmillä :). AIka outoa, ettei koko korttia näy. Pitäisi sen näkyä, mutta tuntemattomana laitteena
mites muuten ku konetta kellottaa ja menee vituiksi niin miten BIOSin asetukset sai nollattua? ku ei lähde koko kone enää päälle niin ei pääse BIOSiin. :D

Emolevyllä on jumpperi tuota varten. Yleensä siinä biospatterin lähettyvillä. JOs ei löydy niin patteri hetkeksi pois.

Emolevyllä on jumpperi tuota varten. Yleensä siinä biospatterin lähettyvillä. JOs ei löydy niin patteri hetkeksi pois.

Biospatteri? patteri? :D
tarkoitatko jumpperilla ihan samanlaista legoa mitä esim. cd-asemien/kovalevyjen takapaneelissa on?
Sekö pitää vaan irrottaa ja laittaa takasin ku kone EI ole päällä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom