Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Voikohan olla oikeasti mahdollista, että Windowsin advanced search osaa etsiä tekstiä Word,Exel-dokkarista, mutta ei plain text-filestä? Vaikuttaisi nimittäin pahasti siltä.

Ilmeisesti juu, elikkä normaalisti wintoosan find suodattaa osat tietostoista eikä siten etsi kaikista... muistelen että jossain olis ohjeet miten tuon sai käymään läpi kaikki fileet, en muista paikkaa kuitenkaan :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onkos koneen kokoaminen itte kuinka vaikeaa? Onnistuuko esim kattomalla vanhasta koneesta mallia ja pistämällä piuhat samalla tavalla?
Onko kotelolla kuinka paljon väliä, eli voinko ostaa uudet osat ja heittää ne vaan vanhan koneen sisään vanhojen osien tilalle?

onkos koneen kokoaminen itte kuinka vaikeaa? Onnistuuko esim kattomalla vanhasta koneesta mallia ja pistämällä piuhat samalla tavalla?
Onko kotelolla kuinka paljon väliä, eli voinko ostaa uudet osat ja heittää ne vaan vanhan koneen sisään vanhojen osien tilalle?

Tuolla pohjatiedolla ei kannata. Vähintään kuuluu tietää mikä piuha/palikka kuuluu minnekin ja minkä takia.

Muutaman kerran oon koneeseen rautapäivityksiä yrittänyt laittaa ja aina mennyt käteen ja joutunut soittamaan jollekin fiksummalle kaverille. Saahan ne komponentit asennettua, se ei oo vaikeeta mutta sitten kun pitää jumppereilla ruveta leikkimään ja säätämään BIOS:ista jotain hiton asetuksia niin multa loppuu ymmärrys ja hermot siihen. Toisaalta, eihän sitä koskaan opikaan jos ei yritä!

:jahas: Jostakin syystä joittenkin sivustojen jotkut tekstit näyttää hemmetin pieneltä. Esim. tuossa modifiedin sigussa oleva sähköpostiosoite näyttää ihan kärpäsen paskalta, muut tekstit pakkiksella kyllä näkyy ihan normaalisti. Mielestäni en ole mitään painellut ja asetuksetkin näyttäs ihan normaalilta. Mitähän tässä nyt osaisi tehdä? Ikävää, kun yksi näistä pienennetystä teksteistä on sähköposti :(:wall:

edit: Jees nyt toimii. Kiitti Pasi85 :)

:jahas: Jostakin syystä joittenkin sivustojen jotkut tekstit näyttää hemmetin pieneltä. Esim. tuossa modifiedin sigussa oleva sähköpostiosoite näyttää ihan kärpäsen paskalta, muut tekstit pakkiksella kyllä näkyy ihan normaalisti. Mielestäni en ole mitään painellut ja asetuksetkin näyttäs ihan normaalilta. Mitähän tässä nyt osaisi tehdä? Ikävää, kun yksi näistä pienennetystä teksteistä on sähköposti :(:wall:

Kokeile painaa Ctrl pohjaan ja säädät hiiren rullalla tekstin oikean kokoiseksi.

Miksen nää, esim. irc-galleriassa sitä kävijälaskurin diagrammikuvaa ollenkaan ? Mozilla ei näytä koko kuvaa, ja IE:llä näyttää vaan sielä kuvan vasemmassa yläreunassa sellasen rastin.

NERO kyssäri

Eli tällanen onkelma ilmennyt: yritän polttaa videotiedostoja dvd:lle, mut ku yritän avata ko. kansion, se näyttää ettei muka kansion sisällä ole yhtään videotiedostoa tai mitään muutakaan.. Vaikka näin ei kuitenkaan ole. Mikä avuksi? :curs:

Eli tällanen onkelma ilmennyt: yritän polttaa videotiedostoja dvd:lle, mut ku yritän avata ko. kansion, se näyttää ettei muka kansion sisällä ole yhtään videotiedostoa tai mitään muutakaan.. Vaikka näin ei kuitenkaan ole. Mikä avuksi? :curs:

nero ei tue sitä video muotoa.

Tää on varmaan oikea paikka tälle kyssärille: Miksi netistä ladatut tiedostot eivät tallennu kansioon mikä on asetuksissa määritetty? Käytössä on Firefox ja lataukset on määritetty tallennettaviksi "Omat lataukset" kansioon - kaikki! Mutta silti niitä ei sieltä kansiosta löydy, vaan kun menen latauslistalla tiedoston kohtaan ja "näytä tallennuskansio" niin vaikuttaisi että ladatut tiedostot on tallennettu tempseihin... Juu ja tempsit ei sitten auennu, vaan tuli virheilmoitusta, tää mun kone :wall:

Mikäs mahtanee olla vialla, kun messengerillä ei taho saaha puheyhteyttä oikein pelaamaan. Kirjottaa se antaa, mutta äänenkäyttö ei taho toimia. Päivitetty on ja palomuuria ei ees ole. Vastapäässä muuri vinkaisee tunkeutumisyritystä aina kun yrittää soitella. Joskus kuites menee läpi. Vastapää väittää muurinsa asetusten olevan kunnossa, koska muille hän voi soitella huoleti.

Mikäs mahtanee olla vialla, kun messengerillä ei taho saaha puheyhteyttä oikein pelaamaan. Kirjottaa se antaa, mutta äänenkäyttö ei taho toimia. Päivitetty on ja palomuuria ei ees ole. Vastapäässä muuri vinkaisee tunkeutumisyritystä aina kun yrittää soitella. Joskus kuites menee läpi. Vastapää väittää muurinsa asetusten olevan kunnossa, koska muille hän voi soitella huoleti.

Tää ei sua paljoa auta, mutta mulla on sama ongelma ja olen tulkinnut sen johtuvan mun palomuurista. Mä olen ratkaissut onkelman skypellä eli mesellä vaan kirjoitetaan, mutta muita ratkaisuja (helppoja ja yksinkertaisia) otetaan myös vastaan....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom