Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on musiikkikansioissa vasemmalla palkki, jossa on toista kaikki nappula. Tästä rävähti ennen winamp päälle ja kaikka levyn biisit meni nätisti playlistille. Jostain syystä siitä napista ei enää tapahdu mitään. Miten saisin sen taas toimimaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"siniset hakemistot"

Sinne tulee esim järjestelmätiedostoja. Katoppa vaikka Windows kansio, se on täynnä kaikkea paskaa

Tai itellä ainakin. Sanokaapa joku, mitä tiedostoja tuolla Windowsin kansiossa on nuo oudot sinisellä merkityt tiedostot

Nuo sinisellä merkityt ovat kansioita, jotka sisältävät Windows -päivitysten palautustiedostoja aka backuppeja. Ne sisältää Windows päivityksessä korvattujen tiedostojen vanhat versiot. Eli joka kerta kun menet Windows Update -sivustolle ja asennat uuden päivityksen niin syntyy uusi kansio taikka olemassa oleva päivittyy. Jos kovalevytila on ihan lopussa silloin noita voi alkaa poistamaan, muuten "amatööri" käyttäjän kannattaa antaa nidien olla.

- Katsku

Mikäs tässä nyt on. Koitin käynnistää CS sourcea ni ruutuun pläjähtää: "The instruction at "0x000000000" referenced memory at "0x00000000". The memory could not be "read".

Click on OK to terminate the program."

Sit koitin asentaa uusiks, ni ei suostunu asentaa jotai. :< voi perse, toimi viel puol vuot sit ihan ok. Steami menee päälle mut ei itse cs. :(

Nyt poistin koko paskan steameneiin kaikkineen ja yritin uusiks asentaa;
" ERROR 1406 COULD NOT WRITE VALUE DISPLAYICON TO KEY \SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\JNEJNE
VERIFY THAT YOU HAVE SUFFICIENT ACCESS TO THAT KEY OR CONTACT TO YOUR SUPPORT PERSONNEL"

Miten saisin väreilyn pois näytöstä. Kun salaa sivuja alas tai ylös niin teksti aaltoilee. Tätä ongelmaa ei ollut aikaisemmin mutta kun alustin koneen ja asensin kaikki ohjelmat uudestaan niin tällainen ongelma tuli.
Selain on Firefox ja XP on koneessa.

Miten saisin väreilyn pois näytöstä. Kun salaa sivuja alas tai ylös niin teksti aaltoilee. Tätä ongelmaa ei ollut aikaisemmin mutta kun alustin koneen ja asensin kaikki ohjelmat uudestaan niin tällainen ongelma tuli.
Selain on Firefox ja XP on koneessa.

Näytönohjaimen ajurit kunnossa?

Mitä sivustoja on olemassa joihin voi upata videopätkiä ilmaiseksi?

Ja älkää sanoko rapidshare...lähtee järki tuon paskalafkan kans.

" ERROR 1406 COULD NOT WRITE VALUE DISPLAYICON TO KEY \SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\JNEJNE
VERIFY THAT YOU HAVE SUFFICIENT ACCESS TO THAT KEY OR CONTACT TO YOUR SUPPORT PERSONNEL"
Onko sulla järjestelmänvalvojan oikeudet? Mikä käyttis? XP, oletan, mutta Home vai Pro?

Edit. sun pitäis, tai voisit ainakin kokeilla, mennä rekisterieditoriin ja antaa siihen kansioon oikeudet.
Mene suorita-riville (Käynnistä / suorita), ja kirjoita siihen regedit (paina ok). Etsi sitten se kansio mihin tuo viittaa, valitse ylävalikosta suojaus ja sen alta käyttöoikeudet. Sieltä pitäisi sitten laittaa lisää oikeuksia siihen valittuun kansioon..
Heitä lisätietoja ongelmasta, eli käyttis, käyttäjätaso, jne..?

Edit2. jos menet rekisteriin, oo varovainen ettet muuttele mitään muuta. Tuolta saa koneen aika kyykkyyn jos ei tiedä mitä tekee :)

Voikohan olla oikeasti mahdollista, että Windowsin advanced search osaa etsiä tekstiä Word,Exel-dokkarista, mutta ei plain text-filestä? Vaikuttaisi nimittäin pahasti siltä.

Koulukaveri tossa sanoi, että koulun tietokone hajotti hänen USB-tikkunsa. Viisaammat vois kertoa mulle miten moinen onnistuu jos sitä ei ole ite potkinut taikka väännellyt.

Mitenkä saada tekstitys näkymään tv:ssä? Tietokoneessa näkyy tekstit kun katsoo elokuvaa, muttei tv:ssä. Nvidia GeForce 4 MX 420 löytyy ja tolla s-video kaapelilla yhistettynä. Ääni ja kuva pelaa siis, mutta tekstitys ei näy tv:ssä. Mitenkä ton saisi näkyviin?

Koulukaveri tossa sanoi, että koulun tietokone hajotti hänen USB-tikkunsa. Viisaammat vois kertoa mulle miten moinen onnistuu jos sitä ei ole ite potkinut taikka väännellyt.

Hajotti? tuskin fyysisesti kuitenkaan meni rikki. Nuo voivat joskus korruptoitua ja sitä kautta hukata kaiken datan mitä tikulla on. Yleensä uudelleen formatointi saa taas tikun tolkkuhinsa ellei ihan halvin mahdollinen ole kyseessä.

Noh, ainoa tapa millä mä uskon että koulun tietokone on hänen tikkunsa hajottanut, ois semmonen että kone kaatuisi.(siis sen tikun päälle)

Mitenkä saada tekstitys näkymään tv:ssä? Tietokoneessa näkyy tekstit kun katsoo elokuvaa, muttei tv:ssä. Nvidia GeForce 4 MX 420 löytyy ja tolla s-video kaapelilla yhistettynä. Ääni ja kuva pelaa siis, mutta tekstitys ei näy tv:ssä. Mitenkä ton saisi näkyviin?

millä ohjelmalla katsot videoita?

onko vinkkiä missä vika ? Kannettava kone ja langaton verkko.yhteys löytyy kyllä,mutta ei vaan pääse nettiin.Palomuuri on xp:n oma.
Auttakaa dorkaa jolta menee kohta hermot.Vika on täällä päässä koska koti koneella kirjoitttelen nyt.

Kyllä usb-muisti voi kuulemma mennä paskaksi jos sen vain kylmästi nykäsee koneesta irti esim. kesken siirron tai kun muisti puuhaa jotain omiaan muuten vain. Pitäisi kuulemma aina käyttää windowsin toimintoa "poista laite turvallisesti". Itse pelaan varmanpäälle :) varsinkin kun kännykän muistikortti on alkanu näyttää pientä oikkuilua aika ajoin.
Eräs kaverini sanoi saaneensa mp3-soittimensa muistin rikki aiemmin mainitulla tavalla.

Kyllä usb-muisti voi kuulemma mennä paskaksi jos sen vain kylmästi nykäsee koneesta irti esim. kesken siirron tai kun muisti puuhaa jotain omiaan muuten vain. Pitäisi kuulemma aina käyttää windowsin toimintoa "poista laite turvallisesti". Itse pelaan varmanpäälle :) varsinkin kun kännykän muistikortti on alkanu näyttää pientä oikkuilua aika ajoin.
Eräs kaverini sanoi saaneensa mp3-soittimensa muistin rikki aiemmin mainitulla tavalla.

Pitää paikkaansa. USB muisti on flash muistia joka on paljon herkempi hajoamaan kuin vaikkapa kovalevyt. Lisäksi flash muistien kestoikä on laadusta ja käytöstä riippuen 2-10 vuotta.

onko vinkkiä missä vika ? Kannettava kone ja langaton verkko.yhteys löytyy kyllä,mutta ei vaan pääse nettiin.Palomuuri on xp:n oma.
Auttakaa dorkaa jolta menee kohta hermot.Vika on täällä päässä koska koti koneella kirjoitttelen nyt.

Helpottaisi huomattavasti jos vaikkapa kertoisit mikä modeemi on kyseestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom