Itse asiassa se ääni on nyt alkanut kuulumaan suoraan läpi. En tosin tiedä miten, aiemmin toimi vain kun pidin CoolEditiä päällä. Pitää kylläkin vielä selvittää mitä täytyy säätää, jotta saisi koneen myös tajuamaan sen äänen muuten kuin puskemaan läpi. Tarkoittaen, että esim. ääninauhurissa ja mainitussa ultrastarissa ei ole merkkiäkään siitä että mikkiin jotain mölistään vaikka kajareista kuuluu.Siis jos käytät jotain ultrastarin tyylistä softaa ja haluat äänen kuulumaan "läpi" muista äänistä, sen pitäisi onnistua kyllä ihan perusäänikortilla. Itselläni oli joskus sama ongelma, ja kun äsken testasin niin olen sen näköjään saanut ratkaistuakin, en vain heti muista miten. Itse kävisin ääniasetuksia lävitse ja vaikka puhaltelisin tai koputtelisin mikrofonia välillä. Tuollaiset pc-mikrofonit eivät vain välttämättä ole erityisen hyviä mihinkään karaokekäyttöön.
Niin ja kyseessä ei ole mikään nettipeleihin tarkoitettu parin euron sankamikki vaan tavallinen pamppu 6,3mm plugilla (ja adapterilla). Pitänee yrittää eri namiskoita räpeltää jos saisi sekä kuulumaan että rekisteröitymään. Vaimennettuna ei ole nauhoituksesta eikä toistosta.
Edit:
Minä olla idiootti. Äänilaitteista oli nauhoitukseen valittu emolevylle integroitu liitäntä, jossa laite ei tietenkään ole kiinni. Problem solved.