Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Virustorjunta loppuu päivän tai parin sisään.
Sanokaas nyt parhaita viruksentorjuntaohjelmia mitä saa suomalaisesta kaupasta.
Nyt on Norton AntiVirus.

Vaikka sitä, tai ihan perus karaokea. Ei ole vaimennettuna. Kuulostaa ikävästi siltä että tulee pirun kalliiksi jos meinaa saada toimimaan :curs:.

Edit:
Äänen sain kyllä tulemaan samanaikaisesti kaiuttimista pihalle nyt esim pitämällä CoolEditiä päällä, mutta tämä ei ole mikään maailman kätevin keino :P. Toisekseen vaikea yksin sanoa minkä laatuisena se ääni sieltä tulee, kun ei itse mikkiin mölistessään juuri saa selvää.

Siis jos käytät jotain ultrastarin tyylistä softaa ja haluat äänen kuulumaan "läpi" muista äänistä, sen pitäisi onnistua kyllä ihan perusäänikortilla. Itselläni oli joskus sama ongelma, ja kun äsken testasin niin olen sen näköjään saanut ratkaistuakin, en vain heti muista miten. Itse kävisin ääniasetuksia lävitse ja vaikka puhaltelisin tai koputtelisin mikrofonia välillä. Tuollaiset pc-mikrofonit eivät vain välttämättä ole erityisen hyviä mihinkään karaokekäyttöön.

Läppärin näytössä menee tollanen sininen viiva, aina kun näytössä valo palaa...Elikkäs onko toi näyttö "poikki"?

Miten pystyisi määrittämään, että directX peli käyttäisi prossua graffan luomisessa eikä GPU:ta. Eikö periaatteessa joku core duo ole nopeampi kuin joku surkea kannettavan näytönohjain jaetulla muistilla?

Virustorjunta loppuu päivän tai parin sisään.
Sanokaas nyt parhaita viruksentorjuntaohjelmia mitä saa suomalaisesta kaupasta.
Nyt on Norton AntiVirus.

Avastia itse käytän.

Toinen ilmainen on Avira Antivir. Tosin heittelee välillä jotain ärsyttäviä mainoksia omista maksullisista versioistaan.

Läppärin näytössä menee tollanen sininen viiva, aina kun näytössä valo palaa...Elikkäs onko toi näyttö "poikki"?

Takuu voimassa? Kuulostaa siltä, että kaapeloinnissa on jotain. Yleinen hajoamiskohta tuo näytön saranan kohdalla oleva kaapelointi...

Onko muuten toshiban näyttö? Googletin sinistä viivaa, ja toshiban koneita ja näyttöjä tuntui joka tuloksen takaa löytyvän :D

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Takuu voimassa? Kuulostaa siltä, että kaapeloinnissa on jotain. Yleinen hajoamiskohta tuo näytön saranan kohdalla oleva kaapelointi...

Onko muuten toshiban näyttö? Googletin sinistä viivaa, ja toshiban koneita ja näyttöjä tuntui joka tuloksen takaa löytyvän :D

Fujitsu Siemensin kone:D Toi viiva löytyy tosta saranan vierestä... Pitää varmaan huoltoon lähettää kun kohta loppuu toi 2v takuu...

Ihan totta;):D?

Olisi ainakin kokeilun arvoinen asia, jos tietäisi miten onnistuu.

Lopeta nyt kun et tunnu edes ymmärtävän kysymyksesi mielettömyyttä. Tai ainahan voit opetella koodaamaan ja ohjelmoida oma rajapinta Direct X:n tilalle ja tehdä siitä peliyhteensopiva tai vaihtoehtoisesti pyydä jotain salikaveriasi koodamaan näytönohjainemulaattori, jolla saat DirectX-yhteensopivat pelit kuvittelemaan, että koneessasi on oikeasti kyseisen standardin mukainen näytönohjain.

Lopeta nyt kun et tunnu edes ymmärtävän kysymyksesi mielettömyyttä. Tai ainahan voit opetella koodaamaan ja ohjelmoida oma rajapinta Direct X:n tilalle ja tehdä siitä peliyhteensopiva tai vaihtoehtoisesti pyydä jotain salikaveriasi koodamaan näytönohjainemulaattori, jolla saat DirectX-yhteensopivat pelit kuvittelemaan, että koneessasi on oikeasti kyseisen standardin mukainen näytönohjain.

Ei mahdollista?

Mites muuten esim voit pelata DX9 pelejä DX8 kortilla? Silloin prossu tai GPU joutuu emuloimaan DX9 rajapintaa. Kyllä siellä on se koodi olemassa.

En ihan hölömö ole.

Ei mahdollista?

Mites muuten esim voit pelata DX9 pelejä DX8 kortilla? Silloin prossu tai GPU joutuu emuloimaan DX9 rajapintaa. Kyllä siellä on se koodi olemassa.

En ihan hölömö ole.
Eikös DX9:ssä ole myös DX8-tila, eli jos käytössä on vain DX8-kortti niin ei sitä DX9-tilaa edes yritetä emuloida? En nyt väitä, vaan tällainen käsitys minulla vain oli. Ja chillatkaa, ei tämä nyt ole taas niin vakava asia että tarvii herneitä vedellä sieraimiin..

AMD:ltahan pitäisi tulla parin vuoden sisällä yhdistetty CPU+GPU -ratkaisu, eli perinteinen näytönohjainratkaisu jäisi unholaan sitten.

Edit. Niin siis tuon takiahan AMD suurimmaksi osaksi osti ATI:n, näin ainakin isot pojat puhuvat..

Eikös DX9:ssä ole myös DX8-tila, eli jos käytössä on vain DX8-kortti niin ei sitä DX9-tilaa edes yritetä emuloida? En nyt väitä, vaan tällainen käsitys minulla vain oli. Ja chillatkaa, ei tämä nyt ole taas niin vakava asia että tarvii herneitä vedellä sieraimiin..

AMD:ltahan pitäisi tulla parin vuoden sisällä yhdistetty CPU+GPU -ratkaisu, eli perinteinen näytönohjainratkaisu jäisi unholaan sitten.

Edit. Niin siis tuon takiahan AMD suurimmaksi osaksi osti ATI:n, näin ainakin isot pojat puhuvat..

Okay, entä jos on Dx6 kortti?

Okay, entä jos on Dx6 kortti?
Mun käsityksen mukaan DX9 sisältää täyden yhteensopivuuden kaikkien aikaisempien DeeÄksien kanssa, eli myös 6 on tuettu.

Tosin jos yrittää pelata vaikkapa DX6-kortilla jotain DX8-peliä, ei kaikkia graafisia ominaisuuksia voida ottaa luonnollisesti käyttöön. Tällöin peli näyttää.. paskalta. Mutta toimii kuitenkin. Eli esim. pelien valikoissa voi näkyä jotkut grafiikka-asetukset harmaalla (unavailable) jos kortti on vanha, mutta koneella on kuitenkin uudehkon pelin vaatimat DX-ajurit.

Jotkut pelit saa myös toimimaan vanhemmalla DX-rajapinnalla, jolloin kortti pääsee vähemmällä koska ominaisuuksia karsitaan.

Ja korjatkaa jos olen väärässä.

tietokone alkanut pätkimään nettiä, välillä pääsee ja sitten taas ei ja useimmiten ei.
käytössä vanha thrustin adslmodeemi.
on koitettu vaikka mitä, winkku on asennettu uusiks.
johtoja koitettu, eri verkkokortteja jne..
olisko ehdotuksia missä vika ??
puhelinyhtiöstä sanovat linjan olevan kunnossa/päällä!!

tietokone alkanut pätkimään nettiä, välillä pääsee ja sitten taas ei ja useimmiten ei.
käytössä vanha thrustin adslmodeemi.
on koitettu vaikka mitä, winkku on asennettu uusiks.
johtoja koitettu, eri verkkokortteja jne..
olisko ehdotuksia missä vika ??
puhelinyhtiöstä sanovat linjan olevan kunnossa/päällä!!
Mutta onko toisella modeemilla testattu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom