Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä vittu siinä on, kun yritän vastata yleisen osion erääseen threadiin niin explorer kaatuu joka kerta. Oon 5 kertaa koittanut vastata ja aina sama juttu. Muihin threadeihin voi vastata ihan sujuvasti, mutta ei tohon yhteen (Turkumiitinki-thread). Jengi on kuitenkin laittanut vastauksia siihen normaaliin tapaan, myös näiden mun bugituksien välissä, joten itse threadissä ei ole mitään vikaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jostain syystä joillain sivuilla ei kuvat näy. Olen kokeillu Operalla, Firefoxilla ja Explorerilla, mutta sama juttu. Osaako joku sanoa mikä vikana?

inflames sanoi:
Jostain syystä joillain sivuilla ei kuvat näy. Olen kokeillu Operalla, Firefoxilla ja Explorerilla, mutta sama juttu. Osaako joku sanoa mikä vikana?

Voisitko laittaa sivuosoitteen niin pääsee testaamaan että tuleeko sama bugi kaikille tietokoneille? Saattaahan olla että ne kuvat vaativat jonkun ylimääräisen apuohjelman selaimeen.

protsku sanoi:
Voisitko laittaa sivuosoitteen niin pääsee testaamaan että tuleeko sama bugi kaikille tietokoneille? Saattaahan olla että ne kuvat vaativat jonkun ylimääräisen apuohjelman selaimeen.

En nyt tähän hätään muista tiettyä sivua, mutta kaveri kun esim messengerin kautta pistänyt linkkejä johonkin niin sillä on näkynyt kuvat, mulla taas välillä ei. Olen testannut Operalla, Explorerilla ja Firefoxilla. Kaikilla sama juttu.

Niin, ja nyt mullei näy ton päivityksen jälkeen noi kuvaosion kuvatkaan.

Ongelma MSN Messengerin kanssa;
Eli hain ohjelman --> käytin olemassa olevaa Yahoon meiliosoitetta --> asensin koneelle --> tein "vahvistuksen" --> ei toimi.

Ilmoittaa, että "palvelu tilapäisesti pois käytöstä", kuitenkin kaverilla pelaa samaan aikaan ok. Kun katsoo palvelun tilaa, niin ilmoittaa, että internet yhteys langattoman verkon kautta ok, mutta .net Messengeriin ei ole yhteyttä.

Olen jo kerran asentanut uusiksi ja esim palomuurin asetuksiin olen (omasta mielestäni oikein) sallinut messengerin .exe-tiedoston käytön.

MSN:n omien ohjeiden perusteella en löytänyt ratkaisua.
Olisko jollain ideoita/omakohtaisia kokemuksia?

mikämassa sanoi:
Ajoin Sisoft Sandran kovalevydiagnostiikkaohjelman ja sain 160 GB:n Samsungin siirtokapasiteetiksi n. 2 Megaa/s ! Sandran kanssa arveltiin, että DMA-mode olisi varmaan pois päältä. Mutta en löytänyt tuota asetusta millään tästä Fin XP:stä.
Mistäs sitä pääsee säätämään?

Vastaavasti kakkoslevynä oleva 60 gigan Seagaten siirtonopeus oli n. kymmenkertainen. Kone kirmaa kuin täi tervassa...

Englanninkielisessä näin:oikealla napilla My Computeria -> properties -> hardware -> device manager -> IDE/ATAPI controllers -> primary ja secondary IDE channel -> properties ja sieltä transfer modeksi DMA if available.

Ostin pari kuukautta sitte litteän näytön mallia acer 1517s, tai joku vastaava. Nyt kun avaa koneen niin näyttöön tulee jotain ihme värisekoiluja ja viivoja ja semmosia, enimmäkseen sinisensävyisiä. Kun näyttöä vähän koppasee niin ne saattaa lähteä pois tai vähentyä. Mikähän mahtaisi olla vikana?

Raippe sanoi:
Ostin pari kuukautta sitte litteän näytön mallia acer 1517s, tai joku vastaava. Nyt kun avaa koneen niin näyttöön tulee jotain ihme värisekoiluja ja viivoja ja semmosia, enimmäkseen sinisensävyisiä. Kun näyttöä vähän koppasee niin ne saattaa lähteä pois tai vähentyä. Mikähän mahtaisi olla vikana?

Kannattaisko viedä takuuseen?

Saako tällasta kysyä? Miten vitussa ohitan cd levyni suojauksen kun muuten en voi siirtää sitä mp3 soittimelle? Levy on rehellisesti itse ostettu, omilla rahoilla, kaupasta ei Virosta.

Vron sanoi:
Hei nyt kun muistan niin kysynpä: Miten tuo äännetään. Samaan tapaan kuin stash vai?
Sanakirjan mukaan [käsh], ihan samalla tavalla kuin sana cash. Lopun suhuäänne on samanlainen kuin sanassa fish.

jambo sanoi:
Saako tällasta kysyä? Miten vitussa ohitan cd levyni suojauksen kun muuten en voi siirtää sitä mp3 soittimelle? Levy on rehellisesti itse ostettu, omilla rahoilla, kaupasta ei Virosta.

Jaahas, yksinkertaisin tapa on varmaan se että imuroit netistä ohjelman joka tallentaa tietokoneen äänikorttiin syötetyn signaalin mp3-muotoon. Näitä ohjelmia on freewarena kymmenittäin. Eli sitten vaan CD soimaan tietsikassa ja em. softa kaappaa äänisignaalin mp3:ksi. Kätevää eiks niin! Sitä paitsi, tietokoneohjelmista ja äänitteistä saa tehdä varmuuskopioita omaan käyttöön. Joten tekijänoikeudetkaan eivät ole ongelma tässä tapauksessa. :)

:offtopic:

protsku sanoi:
Sitä paitsi, tietokoneohjelmista ja äänitteistä saa tehdä varmuuskopioita omaan käyttöön. Joten tekijänoikeudetkaan eivät ole ongelma tässä tapauksessa. :)

Koska se uusi laki astuu voimaan, joka tekee tästäkin rikollista puuhaa?

Varmaan helpointa imeä netistä se levy. Ei luulis edes oman tunnon kolkuttavan jos kerran on siitä jo kerran maksanutkin.

jambo sanoi:
Easy CD-DA Extractor
Easy CD-DA:n hienoin ominaisuus on sen kyky kopioida käytännössä kaikki kopiosuojatut CD audio levyt ja kaiken lisäksi kotimaista tekoa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom